Апостол ко Евреем, зачало 331. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Апостол ко Евреем, зачало 331.



Бра́тие, толи́к иму́ще облежа́щь нас о́блак свиде́телей, го́рдость вся́ку отло́жше и удобь обстоя́тельный грех, терпе́нием да тече́м на предлежа́щий нам по́двиг, взира́юще на нача́льника ве́ры и соверши́теля Иису́са, И́же вме́сто предлежа́щия Ему́ ра́дости претерпе́ крест, о срамоте́ неради́в, одесну́ю же Престо́ла Бо́жия се́де. Помы́слите у́бо таково́е Пострада́вшаго от гре́шник на Себе́ прекосло́вие, да не стужа́ете си, душа́ми свои́ми ослабля́еми. Не у до кро́ве ста́сте, проти́ву греха́ подвиза́ющеся, и забы́сте утеше́ние, е́же вам я́ко сыно́м глаго́лет: сы́не мой, не пренемога́й наказа́нием Госпо́дним, ниже́ ослабе́й, от Него́ облича́емь. Его́же бо лю́бит Госпо́дь, наказу́ет: бие́т же вся́каго сы́на, его́же прие́млет. А́ще наказа́ние терпите́, я́коже сыново́м обрета́ется вам Бог. Кото́рый бо есть сын, его́же не наказу́ет оте́ц? А́ще же без наказа́ния есте́, ему́же прича́стницы бы́ша вси, у́бо прелюбоде́йчищи есте́, а не сы́нове. К сим, пло́ти на́шей отца́ име́хом наказа́теля, и срамля́хомся, не мно́го ли па́че повине́мся Отцу́ духово́м и жи́ви бу́дем? Они́ бо в ма́ло дней, я́коже го́де им бе, нака́зоваху нас, а Сей на по́льзу, да причасти́мся святы́ни Его́.

Евр 12:1–10

Аллилуия, глас 4: Воскли́кните Го́сподеви, вся земля́, по́йте же и́мени Его́. Стих: Я́ко искуси́л ны еси́, Бо́же, разже́гл ны еси́, я́коже разжиза́ется сребро́.

Евангелие от Матфея, зачало 80.

Рече́ Госпо́дь при́тчу сию́: уподо́бися Ца́рствие Небе́сное челове́ку домови́ту, и́же изы́де ку́пно у́тро ная́ти де́латели в виногра́д свой, и совеща́в с де́латели по пе́нязю на день, посла́ их в виногра́д свой. И изше́д в тре́тий час, ви́де и́ны стоя́щя на то́ржищи пра́здны, и тем рече́: иди́те и вы в виногра́д мой, и е́же бу́дет пра́вда, дам вам. Они́ же идо́ша. Па́ки же изше́д в шесты́й и девя́тый час, сотвори́ та́коже. Во еди́ный же на́десять час изше́д, обре́те други́я стоя́щя пра́здны и глаго́ла им: что зде стоите́ весь день пра́здни? Глаго́лаша ему́: я́ко никто́же нас ная́т. Глаго́ла им: иди́те и вы в виногра́д мой, и е́же бу́дет пра́ведно, прии́мете. Ве́черу же бы́вшу, глаго́ла господи́н виногра́да к приста́внику своему́: призови́ де́латели и даждь им мзду, наче́н от после́дних до пе́рвых. И прише́дше и́же во единыйна́десять час, прия́ша по пе́нязю. Прише́дше же пе́рвии мня́ху вя́щше прия́ти, и прия́ша и ти́и по пе́нязю. Прие́мше же ропта́ху на господи́на, глаго́люще, я́ко си́и после́днии еди́н час сотвори́ша, и ра́вны нам сотвори́л их еси́, поне́сшым тяготу́ дне и вар. Он же отвеща́в рече́ еди́ному их: дру́же, не оби́жу тебе́, не по пе́нязю ли совеща́ со мно́ю? Возьми́ твое́ и иди́, хощу́ же и сему́ после́днему да́ти, я́коже и тебе́. Или́ несть ми леть сотвори́ти, е́же хощу́ во свои́х ми? А́ще о́ко твое́ лука́во есть, я́ко аз благ есмь? Та́ко бу́дут после́днии пе́рви, и пе́рвии после́дни, мно́зи бо суть зва́ни, ма́ло же избра́нных.

Мф 20:1–16

И прочее Божественная Литургия преждесвященных.

Причастен:

Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде, / пра́вым подоба́ет похвала́. / Аллилу́иа, трижды.

 

В оглавление.

 


Месяца марта в 25-й день

БЛАГОВЕЩЕНИЕ
ПРЕСВЯТЫЯ ВЛАДЫЧИЦЫ НАШЕЯ
БОГОРОДИЦЫ И ПРИСНОДЕВЫ МАРИИ

Ведати подобает, яко навечерие Благовещения аще случится в субботу, или неделю, поется сице.

НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Го́споди, воззва́х: стихиры на 4, глас 4.
Подобен: Зва́нный свы́ше:

Уще́дрив тварь Зижди́тель, / милосе́рдием же Свои́м преклоня́емь, / во утро́бу Де́вы Богоотрокови́цы всели́тися спеши́т. / К Не́йже вели́кий прии́де Арха́нгел, – / ра́дуйся, – провещава́я, – Богора́дованная, / ны́не с Тобо́ю Бог наш. / Не ужаса́йся мене́, Царе́ва Архистрати́га, / обрела́ бо еси́ благода́ть, / ю́же погуби́ Е́ва пре́жде, прама́ти Твоя́, / и зачне́ши и роди́ши / Отцу́ Единосу́щнаго. (2)

Стра́нно есть сло́во Твое́ и воззре́ние, / стра́нны Твои́ глаго́лы и возвеще́ния, – / Мари́я ко А́нгелу, – / да не прельсти́ши Мене́, / Де́ва бо есмь, бра́ка не зна́ющи, / глаго́леши, я́ко зачну́ Необыме́ннаго, / и ка́ко вмести́т утро́ба Моя́, / Его́же вели́чества Небе́сная вмести́ти не мо́гут? / Авраа́мов кров да научи́т Тя ны́не, / Бо́га вмести́вый, / прообразу́ющий издале́ча, Де́во, / Богоприя́тную Твою́ утро́бу.

В Назаре́т ны́не град прише́д, / град Тя одушевле́н Царя́ Христа́ / Гаврии́л лобыза́ет, вопия́ Тебе́: / ра́дуйся, Благослове́нная Богора́дованная, / прии́меши во утро́бе Твое́й Бо́га воплоща́ема / и Тобо́ю челове́чество / на дре́внее блаже́нство за благоутро́бие призыва́юща. / Благослове́н чре́ва Твоего́ / Боже́ственный Плод безсме́ртный, / подая́й ми́ру очище́ние / и ве́лию ми́лость.

Слава, и ныне, глас 1: В шесты́й ме́сяц Архистрати́г по́слан бысть / к Тебе́, Де́ве и Чи́стей, / возвести́ти Тебе́ сло́во спасе́ния, / вку́пе же и зва́ти Тебе́: / ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю, / роди́ши Сы́на Преве́чнаго из Отца́, / и спасе́т лю́ди Своя́ от грех их.

На стиховне стихиры, глас 8.
Подобен: О, пресла́вного чудесе́:

Нача́льник Вы́шних сил, / с Небе́с в Назаре́т слете́в, / Де́ву лобыза́ет, – / ра́дуйся, – глаго́ля, – / колесни́це чи́стая Божества́: / Тя от ве́ка Бог возлюби́, в жили́ще изво́ли. / Раб Влады́чень, к Тебе́ прише́льствуяй есмь вопи́ти: / роди́ши бо Го́спода / и нетле́нна пребу́деши.

Стих: Благовести́те день от дне / спасе́ние Бо́га на́шего.

Что твой вид о́гненный? – / Гаврии́лу Чи́стая со удивле́нием рече́, – / что твое́ досто́инство и слове́с си́ла? / Зача́ти Сы́на провещава́еши Ми, / Аз же иску́са му́жеска не вем, / отыди́ дале́че, не прельсти́ши челове́че, / я́коже пре́жде Е́ву прама́терь змий льсти́вый.

Стих: Воспо́йте Го́сподеви песнь но́ву, / воспо́йте Го́сподеви, вся земля́.

Дух Бо́жий Пресвяты́й / прии́дет, Пречи́стая, на Тя, / Боговмести́мая Влады́чице, / и си́ла Вы́шняго осени́т Тя, / и роди́ши Сы́на, / соблюда́юща Твое́ де́вство неврежде́нно. / Сей Сын есть неродосло́вим, / Сей, я́влься, спасе́т лю́ди Своя́, / я́ко благоизво́ли.

Слава, и ныне, глас 4: В шесты́й ме́сяц по́слан бысть Арха́нгел / к Де́ве Чи́стей / и, ра́доватися Ей прире́к, / благовести́ из Нея́ Изба́вителю проити́. / Те́мже, прие́мши целова́ние, / зача́т Тя, Преве́чнаго Бо́га, / несказа́нно благоволи́вшаго вочелове́читися / во спасе́ние душ на́ших.

Тропарь, глас 4:

Днесь спасе́ния на́шего глави́зна / и е́же от ве́ка та́инства явле́ние: / Сын Бо́жий Сын Де́вы быва́ет, / и Гаврии́л благода́ть благовеству́ет. / Те́мже и мы с ним Богоро́дице возопии́м: / ра́дуйся, Благода́тная, / Госпо́дь с Тобо́ю.

 

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

Сий праздник начинается от четвертка 3-я недели святых постов и восходит до среды светлыя седмицы. И аще есть пост, начинаем вечерню без кафизмы и без поклонов.

На Го́споди, воззва́х: ставим стихов 10, и поем Триоди самогласен дне дважды, и подобны 3.

И праздника 3, повторяюще две, глас 6.
Подобен: Всю отложи́вше:

Сове́т преве́чный / открыва́я Тебе́, Отрокови́це, / Гаврии́л предста́, / Тебе́ лобза́я и веща́я: / ра́дуйся, земле́ ненасе́янная; / ра́дуйся, купино́ неопали́мая; / ра́дуйся, глубино́ неудобозри́мая; / ра́дуйся, мо́сте, к Небесе́м преводя́й, / и ле́ствице высо́кая, / ю́же Иа́ков ви́де; / ра́дуйся, Боже́ственная ста́мно ма́нны; / ра́дуйся, разреше́ние кля́твы; / ра́дуйся, Ада́мово воззва́ние: / с Тобо́ю Госпо́дь. (2)

Явля́ешися Мне, я́ко челове́к, – / глаго́лет нетле́нная Отрокови́ца ко Архистрати́гу, – / и ка́ко веща́еши глаго́лы па́че челове́ка? / Со Мно́ю бо, рекл еси́, Бо́гу бы́ти / и всели́тися во утро́бу Мою́. / И ка́ко бу́ду, глаго́ли Ми, / вмести́лище простра́нное и ме́сто свяще́ния / Херуви́мы превосходя́щаго? / Да не прельсти́ши Мене́ ле́стию, / не бо позна́х сла́сти, / бра́ку есмь неприча́стна, / ка́ко у́бо Отроча́ рожду́? (2)

Бог иде́же хо́щет, / побежда́ется естества́ чин, – / глаго́лет безпло́тный, – / и я́же па́че челове́ка содева́ются, / мои́м ве́руй и́стинным глаго́лом, / Всесвята́я Пренепоро́чная. / Она́ же возопи́: / бу́ди Мне ны́не по глаго́лу твоему́, / и рожду́ Безпло́тнаго, / плоть от Мене́ заи́мствовавшаго, / я́ко да возведе́т челове́ка, / я́ко еди́н си́лен, / в пе́рвое достоя́ние срастворе́нием.

Слава, и ныне, глас тойже,
самогласен. Иоанна монаха:

По́слан бысть с Небесе́ Гаврии́л Арха́нгел / благовести́ти Де́ве зача́тие / и, прише́д в Назаре́т, / помышля́ше в себе́, чудеси́ удивля́яся: / о, ка́ко, в Вы́шних непостижи́м Сый от Де́вы ражда́ется! / Име́яй престо́л Не́бо и подно́жие зе́млю / во утро́бу вмеща́ется Деви́чу! / На Него́же шестокрила́тии и многоочи́тии зре́ти не мо́гут, / сло́вом еди́нем от Сея́ воплоти́тися благоизво́ли. / Бо́жие есть сло́во настоя́щее. / Что у́бо стою́ и не глаго́лю Де́ве: / ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю; / ра́дуйся, Чи́стая Де́во; / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная; / ра́дуйся, Ма́ти Живота́, / благослове́н Плод чре́ва Твоего́!

Вход. Све́те Ти́хий: Прокимен, и чтение дне, и праздника три.

Бытия́ чте́ние.

Изы́де Иа́ков от студенца́ кля́твеннаго и и́де в Харра́нь. И обре́те ме́сто, и спа та́мо: за́йде бо со́лнце, / и взят от ка́мения ме́ста того́, и положи́ возгла́вие себе́, и спа на ме́сте о́ном. И сон ви́де. И се ле́ствица, утвержде́на на земли́, eя́же глава́ досяза́ше до небе́с, и А́нгели Бо́жии восхожда́ху и низхожда́ху по ней. Госпо́дь же утвержда́шеся на ней, и рече́: Аз Бог Авраа́мов, отца́ твоего́, и Бог Исаа́ков, не бо́йся: земля́, иде́же ты спи́ши на ней, тебе́ дам ю́ и се́мени твоему́. И бу́дет се́мя твое́, я́ко песо́к земны́й, и распространи́тся на мо́ре, и ли́ву, и се́вер, и на восто́ки; и возблагословя́тся о тебе́ вся коле́на земна́я и о се́мени твое́м. И се Аз с тобо́ю, сохраня́яй тя на вся́ком пути́, а́може а́ще по́йдеши. И возвращу́ тя в зе́млю сию́, я́ко не и́мам тебе́ оста́вити, до́ндеже сотвори́ти Ми вся, ели́ка глаго́лах тебе́. И воста́ Иа́ков от сна своего́, и рече́: я́ко eсть Госпо́дь на ме́сте сем, аз же не ве́дех. И убоя́ся, и рече́: я́ко стра́шно ме́сто сие́; несть сие́, но дом Бо́жий и сия́ врата́ Небе́сная.

Быт 28:10–17

Прoро́чества Иезеки́илева чте́ние.

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: бу́дет от дне осма́го и про́чее, сотворя́т иере́и на олтари́ всесожже́ния ва́шего и я́же спасе́ния ва́шего, и прииму́ вы, глаго́лет Адонаи́ Госпо́дь. И обрати́ мя на путь врат святы́х вне́шних, зря́щих на восто́ки, и сия́ бя́ху затворе́на. И рече́ Госпо́дь ко мне: врата́ сия́ затворе́на бу́дут и не отве́рзутся, и никто́же про́йдет сквозе́ их; я́ко Госпо́дь Бог Изра́илев про́йдет и́ми, и бу́дут затворе́на. Я́ко Игу́мен ся́дет в них сне́сти хлеб, по пути́ Ела́мских врат вни́дет и по пути́ его́ изы́дет. И введе́ мя по пути́ врат святы́х, су́щих к се́веру, пря́мо хра́му, и ви́дех, и се испо́лнь сла́вы храм Госпо́день.

Иез 43:27; 44:1–4

При́тчей чте́ние.

Прему́дрость созда́ Себе́ дом и утверди́ столпо́в седмь. Закла́ Своя́ же́ртвенная, и раствори́ в ча́ши Свое́й вино́, и угото́ва Свою́ трапе́зу. Посла́ Своя́ рабы́, созыва́ющи с высо́ким пропове́данием на ча́шу, глаго́лющи: И́же есть безу́мен, да уклони́тся ко Мне. И тре́бующим ума́ рече́: Прииди́те, яди́те Мой хлеб, и пи́йте вино́, е́же раствори́х вам. Оста́вите безу́мие и жи́ви бу́дете, и взыщи́те ра́зума, да поживете́, и испра́вите ра́зум в ве́дении. Наказу́яй злы́я прии́мет себе́ безче́стие, облича́яй же нечести́ваго опоро́чит себе́: обличе́ния бо нечести́вому ра́ны ему́. Не облича́й злых, да не возненави́дят тебе́. Облича́й прему́дра, и возлю́бит тя. Даждь прему́дрому вину́, и прему́дрший бу́дет. Сказу́й пра́ведному, и приложи́т приима́ти. Нача́ло прему́дрости страх Госпо́день и сове́т святы́х ра́зум: разуме́ти бо зако́н по́мысла есть блага́го. Сим бо о́бразом мно́гое поживе́ши вре́мя, и приложа́тся тебе́ ле́та живота́.

Притч 9:1–11

Таже, Да испра́вится моли́тва моя́: И поклоны 3 великия, и прочее преждесвященных.

Аще же несть преждесвященных. На Го́споди, воззва́х: стихиры подобны 3, в Триоди, и праздника 5. Сла́ва, и ны́не: По́слан бысть: Вход. Прокимен. И чтения дне и праздника 3. Таже Сподо́би, Го́споди: На стиховне Триоди самогласен дне, дважды, и мученичен. Сла́ва, и ны́не: Днесь ра́дость: По Ны́не отпуща́еши: тропарь праздника, ектения и 3 поклоны великия, и отпуст. На трапезе же разрешаем на вино и елей, в кийлибо день случится, во славу Пресвятыя Богородицы.

Потреба есть ведати, яко аще случится Благовещение в которую субботу поста.

Чтутся чтения прежде дне и по сих праздника 5: 1. Вни́де Моисе́й: 2. Госпо́дь созда́ мя: 3. Изы́де Иа́ков: 4. Бу́дет от дне осма́го: 5. Прему́дрость созда́ Себе́ дом: Подобне чтутся чтений праздника 5, аще Благовещение случится и в неделю.

 

При часе же 1-м нощи ударяет в великий кампан довольно и потом во вся. И, собравшеся во храм, благословившу иерею, и кадящу, поем повечерие великое, и С на́ми Бог: с пением, на глас 8, на оба лика. И обычныя тропари: День преше́д: По 1-м трисвятом тропарь праздника: Днесь спасе́ния на́шего: По 2-м кондак праздника: Взбра́нной Воево́де: И по Сла́ва в Вы́шних: творим исхождение в притвор. И бывает лития по обычаю.

И поем стихиры праздника,
самогласны 3. Глас 1.

Византиево: В шесты́й ме́сяц Архистрати́г по́слан бысть / к Тебе́, Де́ве и Чи́стей, / возвести́ти Тебе́ сло́во спасе́ния, / вку́пе же и зва́ти Тебе́: / ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю, / роди́ши Сы́на преве́чнаго из Отца́, / и спасе́т лю́ди Своя́ от грех их.

Анатолиево: В ме́сяц шесты́й по́слан бысть с Небесе́ Гаврии́л Арха́нгел / во град галиле́йский Назаре́т / принести́ Отрокови́це ра́дость благове́щения. / И, прише́д к Ней, возопи́, глаго́ля: / ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю; / ра́дуйся, вмести́лище невмести́маго естества́, / Его́же бо Небеса́ не вмести́ша, / утро́ба Твоя́ вмести́, Благослове́нная; / ра́дуйся, честно́е Ада́мово воззва́ние, Е́вино избавле́ние, / и ра́дость ми́ра, / и весе́лие ро́да на́шего.

По́слан бысть Арха́нгел Гаврии́л с Небесе́ от Бо́га / к Де́ве нескве́рней во град галиле́йский Назаре́т / благовести́ти Ей стра́ннаго о́браза зача́тие. / По́слан бысть раб безпло́тен / ко одушевле́нному гра́ду и две́ри мы́сленней / возвести́ти Влады́чняго прише́ствия сни́тие. / По́слан бысть во́ин Небе́сный ко Пресвяты́я сла́вы пала́те / проугото́вати Зижди́телю жили́ще неотъе́млемо, / и, прише́д к Ней, взыва́ше: / ра́дуйся, престо́ле огнезра́чный, / четверозра́чных пресла́внейший; / ра́дуйся, седа́лище Царя́ Небе́снаго; / ра́дуйся, горо́ несеко́мая, прия́телище пречестно́е, / в Тебе́ бо все исполне́ние всели́ся Божества́ теле́сне / благоволе́нием Отца́ присносу́щнаго / и соде́йством Всесвята́го Ду́ха; / ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Аще суббота или неделя.
Слава, глас 8. Иоанна монаха:

Да веселя́тся Небеса́, и ра́дуется земля́, / и́бо Отцу́ Соприсносу́щный, Собезнача́льный и Сопресто́льный, / щедро́тство прие́м и человеколю́бную ми́лость, / Себе́ поста́ви во истоща́ние / благоволе́нием и сове́том О́тчим / и во утро́бу всели́ся Деви́чу, предочище́нную Ду́хом. / О, чудесе́! Бог в челове́цех, / Невмести́мый в ложесна́х, Безле́тный в ле́то, / и е́же пресла́внее, я́ко и зача́тие безсе́менно, / и истоща́ние несказа́нно, и та́инство ели́ко. / Бог бо истощава́ется, и воплоща́ется, и зи́ждется, / А́нгелу к Чи́стей зача́тие глаго́лавшу: / ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю, / име́яй ве́лию ми́лость.

И ныне, глас 2: Благовеству́ет Гаврии́л Благода́тней днесь: / ра́дуйся, неневе́стная Ма́ти и неискусобра́чная. / Не удивля́йся стра́нному моему́ зра́ку, / ни ужаса́йся, Арха́нгел бо есмь. / Змий прельсти́ Е́ву иногда́, / ны́не же благовеству́ю Тебе́ ра́дость, / и пребу́деши нетле́нна, / и роди́ши Го́спода, Пречи́стая.

Аще же день постен: Сла́ва, и ны́не: Благовеству́ет Гаврии́л: Таже молитвы обычныя бдения. И, вшедше во храм, поем.

На стиховне стихиры самогласны, глас 4:

В шесты́й ме́сяц по́слан бысть Арха́нгел / к Де́ве Чи́стей / и, ра́доватися Ей прире́к, / благовести́ из Нея́ Изба́вителю проити́. / Те́мже, прие́мши целова́ние, / зача́т Тя, Преве́чнаго Бо́га, / несказа́нно благоволи́вшаго вочелове́читися / во спасе́ние душ на́ших.

Стих: Благовести́те день от дне / спасе́ние Бо́га на́шего.

Язы́ка, его́же не ве́дяше, / услы́ша Богоро́дица: / глаго́лаше бо к Ней Арха́нгел Благове́щения глаго́лы, / отону́дуже ве́рно, прии́мше целова́ние, / зача́т Тя Преве́чнаго Бо́га. / Те́мже и мы, ра́дующеся, вопие́м Ти: / из Нея́ воплоти́выйся непрело́жно Бо́же, / мир ми́рови да́руй / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Стих: Воспо́йте Го́сподеви песнь но́ву, / воспо́йте Го́сподеви, вся земля́.

Се воззва́ние ны́не яви́ся нам: / па́че сло́ва Бог челове́ком соединя́ется, / Арха́нгеловым гла́сом пре́лесть отгоня́ется. / Де́ва бо прие́млет ра́дость, / земна́я бы́ша Не́бо, / мир разреши́ся пе́рвыя кля́твы. / Да ра́дуется тварь и гла́сы да воспое́т: / Тво́рче и Изба́вителю наш, / Го́споди, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, глас тойже.

Андрея Иеросолимиты: Днесь ра́дость благове́щения, / де́вственное торжество́, / ни́жняя с Вы́шними совокупля́ются. / Ада́м обновля́ется, / и Е́ва пе́рвыя печа́ли свобожда́ется, / и сень на́шего существа́, / обоже́нием прие́мшаго смеше́ние, / Це́рковь Бо́жия бысть. / О, та́инство! О́браз истоща́ния неве́домь, / бога́тство бла́гости несказа́нно: / А́нгел слу́жит чудеси́, / Деви́ча утро́ба Сы́на прие́млет, / Дух Святы́й низпосыла́ется, / Оте́ц свы́ше благоволи́т, / и измене́ние о́бщим твори́тся сове́том, / в не́мже и и́мже спа́сшеся, / вку́пе с Гаврии́лом к Де́ве возопии́м: / ра́дуйся, Обра́дованная, / из Нея́же спасе́ние – Христо́с Бог наш, / е́же по нам прие́м естество́, / к Себе́ возведе́. / Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Таже, Ны́не отпуща́еши. И по О́тче наш:

На благословении хлебов тропарь, глас 4:

Днесь спасе́ния на́шего глави́зна / и е́же от ве́ка та́инства явле́ние: / Сын Бо́жий Сын Де́вы быва́ет, / и Гаврии́л благода́ть благовеству́ет. / Те́мже и мы с ним Богоро́дице возопии́м: / ра́дуйся, Благода́тная, / Госпо́дь с Тобо́ю. (3)

И Бу́ди И́мя Госпо́дне: с пением, трижды. И чтение праздника.

НА УТРЕНИ

На Бог Госпо́дь:
тропарь праздника, трижды, глас 4:

Днесь спасе́ния на́шего глави́зна / и е́же от ве́ка та́инства явле́ние: / Сын Бо́жий Сын Де́вы быва́ет, / и Гаврии́л благода́ть благовеству́ет. / Те́мже и мы с ним Богоро́дице возопии́м: / ра́дуйся, Благода́тная, / Госпо́дь с Тобо́ю. (3)

По 1-й кафизме оба седальна Триоди без ектении и чтение дне.

По 2-й же кафизме
ектения и седален праздника, глас 1.
Подобен: Гроб Твой:

Вели́кий воево́да невеще́ственных А́нгел, во град Назаре́т предста́в, / Царя́ возвеща́ет Тебе́, Пречи́стая, веко́в и Го́спода, / ра́дуйся, – глаго́ля Тебе́, – Благослове́нная Мари́е, / непостижи́мое и несказа́нное чу́до, челове́ков обновле́ние.

Сла́ва, и ны́не, тойже, и чтение праздника.

По 3-й кафизме седален, глас 3.
Подобен: Красоте́:

Днесь вся тварь ра́дуется, / я́ко – е́же ра́дуйся, – Тебе́ глаго́лет Арха́нгел, / благослове́нная честна́я и пречи́стая Ма́ти Христа́ Бо́га. / Днесь омрача́ется змии́но шата́ние, / кля́твы бо пра́отчи разреша́ется сою́з. / Те́мже и непреста́нно вопие́м Ти: / ра́дуйся, Обра́дованная.

Сла́ва, и ны́не, тойже.

По чтении же даются свещи братии.

Величание:

Арха́нгельский глас / вопие́м Ти, Чи́стая: / ра́дуйся Благода́тная, / Госпо́дь с Тобо́ю.

Псалом избранный.

Лик 1: Бо́же суд Твой царе́ви даждь, 2: И пра́вду Твою́ сы́ну царе́ву. 1: Суди́ти лю́дем Твои́м в пра́вде, 2: И ни́щим Твои́м в суде́. 1: Су́дит ни́щим людски́м, и спасе́т сы́ны убо́гих. 2: Благовести́те день от дне спасе́ние Бо́га на́шего. 1: Госпо́дь даст глаго́л благовеству́ющим си́лою мно́гою. 2: Кля́тся Госпо́дь Дави́ду и́стиною, и не отве́ржется ея́. 1: От плода́ чре́ва твоего́ посажду́ на престо́ле твое́м. 2: Сни́дет я́ко дождь на руно́, 1: И я́ко ка́пля ка́плющая на зе́млю. 2: И приклони́ небеса́ и сни́де, и мрак под нога́ма Его́. 1: Я́ко избра́ Госпо́дь Сио́на, изво́ли его́ в жили́ще Себе́. 2: Освяти́л есть селе́ние Свое́ Вы́шний. 1: Бог посреде́ его́, и не подви́жится. 2: Пощади́т ни́ща и убо́га, и ду́ши убо́гих спасе́т. 1: Вси язы́цы порабо́тают Ему́. 2: Весь день благословя́т Его́. 1: Бу́дет утвержде́ние на земли́ на версе́х гор. 2: Бу́дет И́мя Его́ благослове́но во ве́ки. 1: И благословя́тся в Нем вся коле́на земна́я. 2: Благослове́н Госпо́дь Бог Изра́иле́в, творя́й чудеса́ Еди́н. 1: И благослове́но И́мя сла́вы Его́ в век, и в век ве́ка. 2: И испо́лнится сла́вы Его́ вся земля́: бу́ди, бу́ди.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, трижды.

По полиелеи седален, глас 4.
Подобен: Удиви́ся:

Гаврии́л с Небесе́, е́же ра́дуйся, зове́т Честне́й, / я́ко зачне́т во чре́ве Преве́чнаго Бо́га, / сло́вом концы́ соста́вльшаго. / Те́мже Мариа́м отвещава́ше: / безму́жна есмь и ка́ко рожду́ Сы́на? / Безсе́менное рожде́ние кто ви́де? И, сказу́я, глаго́лаше А́нгел Богоро́дице и Де́ве: / на́йдет на Тя Дух Святы́й, / и си́ла Вы́шняго осени́т Тя.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 176; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.116.21.109 (0.064 с.)