Евангелие от Матфея, зачало 43. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Матфея, зачало 43.



Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: вся Мне предана́ суть Oтце́м Мои́м, и никто́же зна́ет Сы́на, то́кмо Oте́ц: ни Oтца́ кто зна́ет, то́кмо Сын, и ему́же а́ще во́лит Сын откры́ти. Прииди́те ко Мне вси тружда́ющиися и обремене́ннии, и Аз упоко́ю вы. Возми́те и́го Мое́ на себе́, и научи́теся от Мене́, я́ко кро́ток есмь и смире́н се́рдцем, и обря́щете поко́й душа́м ва́шим. И́го бо Мое́ бла́го, и бре́мя Мое́ легко́ есть.

Мф 11:27–30

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами преподо́бнаго и богоно́снаго отца́ на́шего Се́ргия, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 6:

И́же на земли́ А́нгела / и на Небеси́ челове́ка Бо́жия, / ми́ра благо́е украше́ние, / пи́щу благи́х доброде́тельных, / по́стников похвалу́, / Се́ргия вели́каго почти́м: / насажде́н бо в дому́ Госпо́дни / и процвете́ пра́ведно, / я́ко кедр в пусты́ни, / умно́жив ста́до Христо́во слове́сных ове́ц, / в преподо́бстве и пра́вде.

Канон Богородицы со ирмосом на 6, и святаго на 8.

Канон Пресвятыя Богородицы, глас 6.
Песнь 1.

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль / по бе́здне стопа́ми, / гони́теля фарао́на / ви́дя потопля́ема, / Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

Прича́щшися Е́ва са́да, преслуша́ннаго бра́шна, кля́тву введе́; / но сию́ разреши́ла еси́, Чи́стая, / благослове́ния Нача́ток, Христа́ ро́ждши.

Я́же би́сера от Боже́ственныя мо́лнии, Христа́ ро́ждши, / страсте́й мои́х мглу и прегреше́ний смуще́ние, / Чи́стая, разжени́ све́том Твоея́ све́тлости.

Язы́ков Жда́ние Иа́ков, из Тебе́ воплоща́емаго / предзря́ше та́йно у́мными очесы́; / Бо́га, изба́вльшаго нас хода́тайством Твои́м.

Оскуде́вшим нача́льником от пле́мене Иу́дова, Пречи́стая, / Сын Твой и Бог, проше́д Вождь, / над концы́ земны́ми ны́не вои́стинну воцари́ся.

Канон преподобнаго Сергия.
[Егоже краестрочие сицево:
Се́ргия похвали́ти, Бо́же мой, да́руй ми.]
Глас 8. Песнь 1.

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в / и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, / песнь Бо́гови воспева́юща.

Христа́, нас ра́ди во́лею смири́вшагося да́же до ра́бия о́браза, подража́в, / возлюби́л еси́ смире́ние / и, зе́льным бде́нием и моли́твами душегу́бныя стра́сти умертви́в, / на го́ру безстра́стия возше́л еси́, Се́ргие пребога́те.

Я́ко свети́льник све́та, / твою́ ду́шу сле́зными пото́ки украша́я, / и друга́го Исаа́ка подо́бно сам себе́ возне́сл еси́, преподо́бне, / и се́рдце твое́ Бо́гу поже́рл еси́.

И́же во чре́ве ма́терни трикра́ты проглаше́нием / Тро́ицы служи́тель показа́лся еси́ / и, Трисо́лнечным све́том озаря́емь, / де́монская ополче́ния, я́ко паучи́ну, разори́л еси́, преблаже́нне Се́ргие.

Богородичен: Зако́нов кроме́ есте́ственных родила́ еси́ Законода́вца Бо́га и Челове́ка бы́вша, / Того́, я́ко Бла́га, моли́, Всенепоро́чная, / на́ша беззако́ния презре́ти, вопию́щих всегда́: / пои́м Го́споду, сла́вно бо просла́вися.

Другий канон святаго. Глас 1.
Песнь 1.

Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца / боголе́пно в кре́пости просла́вися, / та бо, Безсме́ртне, / я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, / Изра́ильтяном путь глубины́ новосоде́лавшая.

Любо́вию Христо́вою утверди́лся еси́, преподо́бне, / и яви́лся еси́, я́ко река́, оби́льно всю зе́млю напая́я сло́вом уче́ния, / богоблаже́нне Се́ргие, / те́мже па́мять твою́ любо́вию ублажа́ем.

Твое́ю руко́ю бысть благослове́ние боже́ственным манове́нием: / невла́жная бо земля́ твое́ю моли́твою во́ду источи́, / ю́же ны́не почерпа́юще, исцеле́ние прие́млем незави́стно, / преподо́бне Се́ргие.

Весь от ю́ности Бо́гу освяти́лся еси́, / к Нему́ доброде́тельми приближа́яся, / тле́нная бо, я́же на земли́, оста́вив, / Небе́сное обре́л еси́ бога́тство.

Богородичен: Ра́дуйся, благода́ти исто́чниче; / ра́дуйся, ле́ствице и две́ре Небе́сная; / ра́дуйся, све́щниче и ста́мно злата́я, и горо́ несеко́мая, / Я́же Жизнода́вца Христа́ ми́ру родила́ еси́.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3.

Ирмос: Несть свят, / я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, / вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, / и утверди́вый нас на ка́мени / испове́дания Твоего́.

Тле́нную мою плоть и сме́ртную, Всечи́стая Богома́ти, / из чре́ва Твоего́ несказа́нно прие́м Благи́й / и обезтле́нив сию́, ве́чне Себе́ связа́л есть.

Бо́га воплоща́ема из Тебе́ зря́ще, Де́во, / ужаса́хуся стра́хом ли́цы а́нгельстии / и я́ко Ма́терь Бо́жию немо́лчными пе́сньми Тя почита́ют.

Ужасе́ся, го́ру у́мную ви́дев Тя, проро́к Дании́л, / из Нея́же Ка́мень отсече́ся кроме́ рук / и де́монская ка́пища, Богома́ти, кре́пко сокруши́.

Не мо́жет сло́во Тя челове́ческое, / ниже́ язы́к, Де́во, похвали́ти досто́йно: / из Тебе́ бо без се́мене Жизнода́вец Христо́с воплоти́тися, Пречи́стая, благоволи́.

 

Ин. Ирмос: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом / и зе́млю на вода́х основа́вый, / на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, / я́ко несть свят па́че Тебе́, / Еди́не Человеколю́бче.

Благи́х о́браз тебе́ дав твои́м ученико́м, / и привле́кл еси́ мно́ги ду́ши во спасе́ние, отлучи́вшихся мирска́го пристра́стия, / и́же утеше́ние улучи́ша ра́йскаго наслажде́ния.

Я́ко добропло́дная ма́слина в дому́ Бо́жии, блаже́нне, процве́л еси́, / и еле́ем умаща́я ду́ши, любо́вию тя пою́щих, преблаже́нне Се́ргие, / и ве́рою Христу́ вопию́щих: / несть свят па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Стра́сти душетле́нныя успи́л еси́ бо́дренными бде́нии, блаже́нне, и сих ра́ди в черто́г Небе́сный всели́лся еси́, / прие́м, богому́дре Се́ргие, благода́ть исцеле́ний.

Богородичен: Херуви́мов и Серафи́мов превы́шши яви́лася еси́, Богоро́дице: / Ты бо еди́на прия́ла еси́ невмести́маго Бо́га во чре́ве Твое́м, Нескве́рная. / Те́мже Тя, вси ве́рнии, пе́сньми, Чи́стая, ублажа́ем.

 

Ин. Ирмос: Еди́не ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь / и ми́лостивно в не вообра́жся, / препоя́ши мя с высоты́ си́лою, / е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: / одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Тле́нную сла́ву презре́в, блаже́нне, / нетле́нныя и Боже́ственныя сла́вы насле́дник бы́ти сподо́бился еси́, / всю бо попра́в жития́ красоту́, / со А́нгелы в Вы́шних Боже́ственныя сла́вы наслажда́ешися.

Ра́лом моли́твенным, преподо́бне, зе́млю се́рдца твоего́ обнови́в / и сию́ насе́яв се́менем трудо́в твои́х, / и яви́лся еси́ прекра́сная Сло́ва пшени́ца, / и дости́гл еси́ незаходи́маго Све́та селе́ние.

Ду́ха Свята́го сия́ньми почте́н, и светоно́сным житие́м украси́лся еси́, / тре́бующим подава́я неоску́дно / и прие́мля с любо́вию мона́шествующих чи́ны, о́тче преподо́бне.

Богородичен: Из Тебе́ прозябе́, Чи́стая, Цвет неувяда́емый, / облагово́нствуя все челове́чество Боже́ственным ми́ром естества́ Своего́, / И́же и Отцу́ Собезнача́льный, из Тебе́ бысть под ле́том, Де́во Всенепоро́чная.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Ин кондак, глас 8:

Я́ко безпло́тным равножи́тель, / всех преподо́бных превозше́л еси́ / по́стническими труды́ и бде́нии моли́твенными, му́дре Се́ргие, / тем восприя́л еси́ от Бо́га исцели́ти неду́ги и прогони́ти бе́сы, / и того́ ра́ди вопие́м ти: / ра́дуйся, о́тче преподо́бне Се́ргие.

Седален, глас 4.
Подобен: Вознесы́йся на Крест:

Я́ко вои́стинну тле́нных оста́вив нестоя́нное, / Христу́ от души́ после́довал еси́ / и боле́зньми, и труды́, и зе́льным воздержа́нием, / я́ко безпло́тен пожи́в, преблаже́нне Се́ргие, / моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим. [Дважды.]

Слава, и ныне, Богородичен: Херуви́мов и Серафи́мов превы́шши еси́, Богоро́дице, / Небесе́ же и земли́ простра́ннейши, / ви́димыя тва́ри и неви́димыя яви́лася еси́ преиму́щи / несосу́дным сосужде́нием: / Его́же бо простра́нствия Небеса́ не вмеща́ют, / в Твое́й утро́бе вмести́ла еси́, Чи́стая, / Его́же моли́ спасти́ся рабо́м Твои́м.

Песнь 4.

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, / Бог и Госпо́дь, / честна́я Це́рковь / боголе́пно пое́т, взыва́ющи, / от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Пое́м, Пречи́стая, Тя, Всенепоро́чную, и́же Тобо́ю спа́сшиися, / и благоче́стно пою́ще, взыва́ем: / благослове́нна, Я́же Бо́га, Присноде́во, ро́ждшая.

Свет незаходи́мый, Де́во, родила́ еси́, / су́щим во тьме жития́ Пло́тию светя́щ, Всеблаже́нная, / и пою́щим Тя ра́дость, Присноде́во, источи́ла еси́.

Благода́ть процвете́, Зако́н преста́ Тобо́ю, Всесвята́я: / Ты бо, Чи́стая, родила́ еси́ Го́спода, / подаю́щаго нам, Присноде́во, оставле́ние.

Ме́ртва мя показа́ са́да вкуше́ние, / Жи́зни же Дре́во, из Тебе́ я́вльшееся, Пречи́стая, воскреси́ / и ра́йския сла́дости насле́дника мя устро́и.

 

Ин. Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ду́ха Пресвята́го храм, о́тче, был еси́ и жи́зненных вод река́ исполня́ема, / основа́ние непоколеби́мо Це́ркве, мона́шествующих утвержде́ние, / Се́ргие досточу́дне.

Проро́чески сле́зными ка́плями на всяк день посте́лю омоча́я, Се́ргие сла́вне, / до́ндеже до конца́ страсте́й пучи́ну изсуши́л еси́; / те́мже па́мять твою́ почита́ем, присночестну́ю и свяще́нную.

Лице́ Христо́во лице́м, преподо́бне Се́ргие, зре́ти сподо́бился еси́, / зерца́лом вои́стину разре́шшимся. / Сие́ бо и от ми́ра отлучи́ тя к возлю́бленному жела́нию.

Богородичен: Очище́ние на́ших да́руй неве́дений, я́ко безгре́шен, / и умири́ мир Твой, Бо́же, моли́твами Ро́ждшия Тя.

 

Ин. Ирмос: Го́ру Тя, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, / прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, / из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, / во Спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Просвеща́емь светолу́чными заря́ми, преблаже́нне, / наслажде́ние Небе́сное прия́л еси́ ра́дуяся, / я́ко вои́стинну чисте́йший хлеб Творцу́ был еси́, му́дре Се́ргие, Ему́же взыва́я: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Стра́сти душетле́нныя преше́д и во глубину́ безмо́лвия вшед, / пре́жде отреше́ния теле́снаго сою́за уме́ршее отроча́ возста́вил еси́ / и па́че наде́жди роди́телю его́ ра́дость сотвори́л еси́. / Тем, удиви́вся, Творцу́ вопия́л еси́: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Душе́вный ра́зум впери́в, сла́вне, и чу́вствия окорми́в, му́дре, / святы́ню благоче́стия су́щим на земли́ возвести́л еси́ к Небе́сному ше́ствию.

Богородичен: Ра́дость Тебе́, Чи́стая, яви́, с Небесе́ прише́д Архистрати́г, благовести́, рек: / Бог изы́дет Пло́тию из Тебе́, Де́во Пречи́стая, во спасе́ние любо́вию пою́щих Тя: / сла́ва си́ле Твое́й, челове́ком Помо́щнице.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5.

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, / у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, / Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, / И́стиннаго Бо́га, / от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Чистото́ю возсия́вши све́тло, / Боже́ственное пребыва́ние Влады́ки, Всепе́тая, была́ еси́: / Ты бо еди́на Ма́ти Бо́жия яви́лася еси́, / во объя́тиих, я́ко Младе́нца, Сего́ носи́вши.

Нося́щи добро́ту у́мную красне́йшия Твоея́ ду́ши, / Неве́ста Бо́жия была́ еси́, / запеча́тствована де́вством, Чи́стая, / и све́том чистоты́ мир просвеща́ющи.

Да рыда́ет собра́ние злочести́вых, / не пропове́дающих Тя я́ве Чи́стую Богома́терь, / Ты бо врата́ Боже́ственнаго Све́та яви́лася еси́ нам, / мрак прегреше́ний разгоня́ющи.

 

Ин. Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго? / Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

В поще́ниих непрекло́нен пребы́л еси́, му́дре, / и до отше́ствия своего́ храня́ сие́ опа́сно, / и́мже сподо́бился еси́ я́ве нетле́ннаго блаже́нства.

Остр ум име́я к Бо́гу внима́ти, стра́сти душетле́нныя успи́л еси́, о́тче, / и снопы́ благопло́дия пожа́л еси́, / пита́я благоче́стно восхваля́ющия тя, преподо́бне о́тче Се́ргие.

Све́тло житие́ твое́, преподо́бне Се́ргие, и изве́стно всем конце́м яви́ся, / и боже́ственныя добро́ты испо́лнено, / моли́твами же, и поще́ньми, и любо́вию, я́же ко Христу́ Человеколю́бцу.

Богородичен: Тя сте́ну иму́ще и заступле́нием Твои́м соблюда́еми, / Твое́ю боже́ственною сла́вою хва́лящеся, Тя ублажа́ем. / Ты бо, Пречи́стая, душа́м на́шим источа́еши весе́лие и ра́дование.

 

Ин. Ирмос: Бог сый ми́ра, Оте́ц щедро́т, / Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, / мир подава́юща, посла́л еси́ нам; / тем богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, / от но́щи у́тренююще, / славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

Обетша́вшаго челове́ка я́ве, о́тче, совле́кся еси́ / и, я́ко скве́рну ри́зу, отве́рг с грехо́вными страстьми́, / в но́ваго обле́кся еси́, е́же по подо́бию о Христе́, всече́стне.

Стра́стныя у́зы расто́рг высо́ким твои́м равноа́нгельным житие́м / и свы́ше прии́м чудоде́йствия дарова́ние, / согреше́ний на́ших очище́ние, Се́ргие, испроси́.

Богородичен: Кля́тву Е́вы, всех прама́тере, Твои́м рождество́м, Де́во, упраздни́ла еси́, / ми́ру благослове́ние возсия́вши Христа́. / Те́мже Тя, ра́дующеся, язы́ком и се́рдцем Богоро́дицу и́стинно испове́дающе, велича́ем.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Жите́йское мо́ре, / воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, / Многоми́лостиве.

Вели́кий преднаписа́ во проро́цех Моисе́й Тя ковче́г, / и трапе́зу, и све́щник, и ста́мну, обра́зно назна́менуя / воплоще́ние, е́же из Тебе́, Высоча́йшаго, Ма́ти Де́во.

Умерщвля́ется смерть, упражня́ется и тле́ние Ада́мова осужде́ния, / Плоду́ Твоему́, о Влады́чице, прирази́вшееся: / Жизнь бо родила́ еси́ от тли избавля́ющую пою́щия Тя.

Зако́н изнемо́же, и пре́йде сень, / па́че бо ума́ и по́мысла яви́вшейся мне благода́ти, я́же из Тебе́, Де́во, / Рождество́м Бо́га и Спа́са, Многопе́тая.

 

Ин. Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́.

Па́мять твою́ творя́щим свяще́нную, о́тче, / не преста́й моля́ Изба́вителя дарова́ти согреше́ний оставле́ние / и Небе́сное Ца́рство восприя́ти, иде́же глас пра́зднующих весели́т вся.

О Христе́ укрепля́емь, / вся кова́рствия лука́ваго тве́рдым умо́м, Се́ргие, / я́коже сеть, расто́ргнул еси́ / и пресве́тло свети́ло ми́ру, о́тче, показа́лся еси́.

Све́том Боже́ственным осия́емь / и со А́нгелы ны́не на Небесе́х водворя́яся, / помина́й ве́рою чту́щих па́мять твою́, / преподо́бне Се́ргие приснопа́мятне.

Богородичен: Возвы́сила еси́ вои́стинну па́дшее челове́ческое существо́, / и́же о́бразом Боже́ственным и Отца́ ра́венством, / ви́димым Сы́ном неизме́нным, Богома́ти, без се́мене во чре́ве поноси́вши.

 

Ин. Ирмос: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь, / якова́ прия́т; / в Де́ву же все́льшееся Сло́во / и Плоть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну: / Его́же бо не пострада́ истле́ния, / Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Нас свы́ше, ста́до твое́, озаря́еши ми́лостивно, о́тче, / во́инству благочести́вому побе́ду подая́ моли́твами твои́ми, возвыша́я рог правосла́вных, / от нас же приими́, а́ще и ма́лое, приноси́мое тебе́ моле́ние.

На неду́зех разли́чных исцеле́ния благода́ть тебе́ дарова́ся / и на ду́сех нечи́стых от Христа́ власть, му́дре, / я́ко боже́ственный до́блественник, вене́ц прия́л еси́ побе́ды от всех Ца́рствующаго.

Богородичен: Весь лик проро́ческий, от Бо́га науче́н, Твое́ провозгласи́ та́инство / несказа́ннаго Боже́ственнаго зача́тия е́же из Тебе́ Сло́ва, Ма́ти Де́во: / Ты бо И́стинный нача́льный Свет родила́ еси́.

Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Кондак, глас 8.
Подобен: Взбра́нной Воево́де:

Христо́вою любо́вию уязви́вся, преподо́бне, / и Тому́ невозвра́тным жела́нием после́довав, / вся́кое наслажде́ние плотско́е возненави́дел еси́ / и, я́ко со́лнце, Оте́честву твоему́ возсия́л еси́; / тем и Христо́с да́ром чуде́с обогати́ тя. / Помина́й нас, чту́щих пресве́тлую па́мять твою́, да зове́м ти: / ра́дуйся, Се́ргие богому́дре.

Икос: Ева́нгельский глас, о́тче, услы́шав, / вся оста́вил еси́ плотска́я мудрова́ния, / бога́тство же и сла́ву, я́ко прах, вмени́в, / и на стра́сти, я́ко безпло́тен, подвиза́вся, / и безпло́тных ликостоя́нием че́сти сподо́бился еси́. / Ра́зума дарова́ние прия́л еси́, / е́же и пода́ждь в пе́снех пою́щим ти си́це: / ра́дуйся, Се́ргие преподо́бне и богоно́се, Небе́сный челове́че, земны́й А́нгеле; / ра́дуйся, Ду́ха Свята́го оби́тель; / ра́дуйся, моли́твами богода́нен дар прие́мый; / ра́дуйся, я́ко пре́жде рожде́ния проглаше́нием просла́вив Святу́ю Тро́ицу, Я́же тя просла́ви в жи́зни сей и по сме́рти; / ра́дуйся, целому́дрия сто́лпе, и́мже вся́ка страсть попра́ся; / ра́дуйся, я́ко от млады́х ногте́й после́дствовал еси́ Христу́; / ра́дуйся, притека́ющим к тебе́ спасе́ния хода́тай; / ра́дуйся, свети́льниче многосве́тлый, возведы́й ко Христу́ мона́хов мно́жества; / ра́дуйся, похвало́ Оте́честву твоему́; / ра́дуйся, проро́чеством укра́шенный, во е́же прорица́ти, я́ко настоя́щая, бу́дущая; / ра́дуйся, я́ко моли́твами твои́ми сопроти́внии побежда́ются; / ра́дуйся, правосла́вному во́инству на́шему похвала́ и утвержде́ние, / его́же соблюди́ моли́твами твои́ми от враг ненаве́тно, да зове́м ти: / ра́дуйся, Се́ргие богому́дре.

Песнь 7.

Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь / соде́ла А́нгел / преподо́бным отроко́м, / халде́и же опаля́ющее / веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ю́нош трие́х пещь не опали́, рождество́ прообразу́ющих Твое́, / Боже́ственный бо огнь, Тебе́ не опали́в, всели́ся в Тя / и вся научи́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Блажа́т Тебе́ концы́, Всенепоро́чная Ма́ти, я́ко прорекла́ еси́, просвеща́еми светолу́чными сия́нии Твои́ми / и благода́тию, пою́щии, вопию́т: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Па́губныя у́бо зу́бы в мя вонзе́ змий лука́внейший, / но ты́я Твой, Богома́ти, Сын сокруши́, / кре́пость же мне даде́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Очисти́лище естества́ Ты еси́, Еди́на Богоблаже́нная: / на ра́мех бо херуви́мских седя́щаго Бо́га во объя́тиих носи́вши, вопие́ши: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

 

Ин. Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния / огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, / сего́ ра́ди о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю, / я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В пещи́ искуше́ний разжже́ния / Боже́ственная благода́ть ороси́ тя, преподо́бне, / и многосве́тла Тро́ическим жела́нием показа́, зову́ща: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Мир преоби́дев, сла́вне Се́ргие, / на земли́, я́ко безпло́тен, пожи́л еси́ / и а́нгельским ликостоя́нием сподо́бился еси́. / Тем тя ве́рою почита́ем, досточу́дне.

В приста́нище ти́хое вшед, богому́дре, / жите́йских пла́ваний отбе́гл еси́ / и волну́ющимся жите́йскими спаси́тельное окормле́ние был еси́, воспева́ющим: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богородичен: Жезл прорасте́, Де́во, из ко́рене Иессе́ева, / всеблаже́нный Плод, Цвет нося́щи спаси́тельный / ве́рою Сы́ну Твоему́ вопию́щим: / отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

 

Ин. Ирмос: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пещь / разсмотря́ем, ве́рнии, / я́коже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый, / мир обнови́ во чре́ве Твое́м всеце́л, / хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.

Друго́е Не́бо на земли́ / боже́ственным манове́нием, преблаже́нне, показа́лся еси́, / воспита́л еси́ слове́сное ста́до, / я́ко А́нгел живы́й с пло́тию, богому́дре.

Иму́ще тя к Бо́гу, ча́да твоя́, кре́пка моли́твенника, блаже́нне, / и уте́шителя печа́льных, побо́рника же и предста́теля, и хода́тая благоче́стия, / от вся́ких бед спаса́емся, преподо́бне Се́ргие.

Богородичен: Ра́дуйся, чи́стая Ада́мова Дщи, / из Тебе́ бо произы́де Па́стырь, обле́кся и́стинно во всего́ мя, челове́ка, / превозноси́мый за милосе́рдие непости́жное, отце́в Бог благослове́нный.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ / и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: / вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. / Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Позлаще́нною ри́зою я́коже Цари́цу, / Сын Твой просвети́в заре́ю Ду́ха, / Тебе́ одесну́ю Себе́ поста́ви, Всечи́стая, / Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

И́же хоте́нием еди́нем мир водрузи́вый / из пречи́стыя утро́бы Твоея́ Плоть зае́млет, / свы́ше ту́ю назда́ти хотя́, / Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Сочета́нием Сло́ва ко мне, челове́ку, / Боже́ственное жили́ще была́ еси́, Пречи́стая, / просия́вши я́ве де́вства све́тлостию. / Тем Тя пое́м во вся ве́ки.

Златоза́рный Тя све́щник предвообрази́, / прие́мшую несказа́нно Свет непристу́пный, / зна́нием Свои́м озаря́ющ вся́ческая. / Тем Тя пое́м, Чи́стая, во вся ве́ки.

 

Ин. Ирмос: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель / богочести́вым неи́стовно разжже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Светоно́сный твой пра́здник, преблаже́нне Се́ргие, / испо́лни ра́дости и весе́лия духо́внаго, благоуха́ния же и просвеще́ния / тя иму́щим засту́пника и пра́вило мона́шествующим.

Моли́твою непреста́нною к Бо́гу восте́кл еси́ / и отту́ду Трисо́лнечными сия́нии озари́лся еси́, / на враги́ боре́ния поста́вив, приводя́ по́стников собо́ры но́вым житие́м, Христу́ вопию́щим: / де́ти, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

В поще́ниих кре́пкое, в моли́твах неле́ностное / терпе́ние в искуше́ниих, Се́ргие, на земли́ показа́л еси́, зовы́й: / де́ти, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богородичен: Богороди́тельнице Чи́стая, ду́ши моея́ я́звы грехо́вныя и собла́зны очи́сти, / ко исто́чником примеша́ющи, я́же из ребр Рождества́ Твоего́, и́же от них поте́кшим струя́м; / к Тебе́ бо взыва́ю, и к Тебе́ прибега́ю, и Тя призыва́ю, Богоблагода́тную.

 

Ин. Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изобрази́ пещь о́браз: / не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ Де́вы, / в Ню́же вни́де утро́бу. / Тем, воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Приле́жно пою́ще мо́лим тя: / моли́ся, преподо́бне, побе́ды дарова́ти на враги́ во́инству на́шему, / и Це́ркви благоле́пие, и ми́ру мир.

Ду́ха Свята́го благода́ть в тя всели́ся, / лука́вых духо́в прогони́теля соде́ла, / мона́шествующих же наста́вника показа́, зову́щих: / благослови́те, вся тварь, Го́спода, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Трисо́лнечным све́том издале́ча сия́я, / твои́м певце́м свет да́руй и спасе́ние и ми́ру мир, / в твое́й па́мяти, преподо́бне о́тче, зову́щим: / да благослови́т вся тварь Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Богородичен: И́же а́нгельскими пе́сньми Прославля́емый, / бога́тное Сло́во нас ра́ди обнища́, / Тя Ма́терь, добро́ту Иа́ковлю, Благослове́нная, избра́в. / Те́мже, воспева́юще, пое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Бо́га / челове́ком невозмо́жно ви́дети, / на Него́ же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; / Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком / Сло́во воплоще́нно, / Его́же велича́юще, / с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Звезда́, сия́ющи заря́ми Божества́ от Иа́кова, / от мра́ка содержи́мым возсия́ Тобо́ю, Всечи́стая, / Христо́с Бог, Сло́во воплоще́нно, / И́мже просвеща́еми, с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Укрепи́вся си́лою Твое́ю и благода́тию, / Тебе́ песнь усе́рдно от се́рдца возложи́х; / но сию́ приими́, Де́во Чи́стая, / благода́ть воздаю́щи Твою́ многосве́тлую / от нетле́нных сокро́вищ, Богоблаже́нная.

Поста́в показа́лася еси́ я́ве Божества́, / в не́мже ри́зу телесе́ Сло́во истка́, / богосоде́лав, Де́во, мой зрак; / в него́же обле́кся, вся спасе́ от смы́сла чи́ста Тя велича́ющия.

Богородичен: Ме́ртвым воскресе́ние ны́не дарова́ся Твои́м несказа́нным и неизрече́нным Рождество́м, / Богоро́дице Всечи́стая: / Жизнь бо, из Тебе́ Пло́тию обложи́вся, всем возсия́ / и сме́ртную дря́хлость я́ве разруши́.

 

Ин. Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с. / Тем Тя, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Светоявле́ния духо́внаго испо́лнен быв, преподо́бне Се́ргие, / свети́льник, сия́я издале́ча, яви́лся еси́, / слове́сныя зари́ нам облиста́я, / и Пребоже́ственныя Тро́ицы жили́ще показа́лся еси́.

Вои́стинну тя вели́ка учи́теля, му́дре Се́ргие, Росси́йским страна́м Христо́с дарова́, / нело́жным правле́нием пра́вяща оте́чество свое́ / и уче́ния сладча́йша ме́да излива́юща, / и́хже, я́ко от окри́на, и мы, ве́рнии, почерпа́ем незави́стно.

Душетле́нныя стра́сти победи́в, / я́ко па́стырь и́стинный, упа́сл еси́ слове́сное Христо́во ста́до, / е́же вы́ну благода́тию Ду́ха, я́ко цве́ты ра́йския, пита́я, преподо́бне.

Богородичен: Псалмы́ Тя воспева́ем, Обра́дованная, / и немо́лчно Ти, е́же ра́дуйся, вопие́м: / Ты бо источи́ла еси́ всем ра́дование.

 

Ин. Ирмос: О́браз чи́стаго Рождества́ Твоего́ / огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная, / и ны́не на нас напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь, / да Тя, Богоро́дице, / непреста́нно велича́ем.

Любо́вию Христо́вою, му́дре, просвеща́емь и доброде́тельми облиста́емь, / не оскверни́л еси́ души́ твоея́ добро́ту, / ко отце́м же преста́вился еси́ в до́брей ста́рости / и Бо́гу со А́нгелы, Се́ргие, предстои́ши.

Очи́сти на́ша согреше́ния, Сло́ве, и просвети́ о́чи серде́чныя, / е́же чи́сто зре́ти Твою́ све́тлость Боже́ственнаго светоли́тия, / моли́твами Твоего́ уго́дника Се́ргия, / да Тя вси велича́ем.

Богородичен: О, стра́ннаго Твоего́ чудесе́! / Ты бо, Де́во Богоро́дице, / та́инство, пре́жде веко́в и родо́в сокрове́нное в Бо́зе, вся созда́вшем, / ро́ждши Бо́га Сло́ва несказа́нно, яви́лася еси́.

Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.

Светилен:

Процве́л еси́, я́ко фи́никс, Дави́дски, о́тче, / и оби́тель яви́лся еси́ Ду́ха Всесвята́го, / И́же сла́вна тя вселе́нней показа́, / о нас непреста́нно Христа́ моли́, / почита́ющих ве́рою пречестну́ю па́мять твою́, / преподо́бне Се́ргие. [Дважды.]

Слава, и ныне, Богородичен: Тя пе́сньми немо́лчными ублажа́ем, Де́во, / я́ко от Тро́ицы Еди́наго родила́ еси́, Богоро́дице, / и но́сиши на боже́ственных объя́тиих / Пребога́тое Сло́во, Невра́щное и Неизме́нное.

На хвалитех стихиры на 4, глас 4.
Подобен: Зва́нный свы́ше:

Егда́ Боже́ственное зва́ние / на́йде на тя, пребога́те, / тогда́ все плотско́е мудрова́ние / ду́ху повину́л еси́, / поще́ния страда́ньми утверди́вся, / и я́ко злато, в горни́ле искуше́но, сия́я, яви́лся еси́. / Прия́телище был еси́ Ду́ха Пресвята́го, / собра́в мона́шествующих мно́жества / и уче́нии твои́ми, я́ко не́коею небовосхо́дную ле́ствицею, / на высоту́ доброде́телей возводя́. / Помина́й нас, Се́ргие, чту́щих па́мять твою́, / спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша. [Дважды.]

Возсия́ днесь пресве́тлая / и всепра́зднственная па́мять твоя́, пресла́вне Се́ргие, / созыва́ющи многочи́сленное по́стников сосло́вие / и преподо́бных ликостоя́ния, / в не́йже А́нгели сла́вят / в Тро́ице покланя́емаго Бо́га на́шего, / челове́цы же, притека́ющии / к свяще́нней ра́це моще́й твои́х, / исцеле́ния да́ры прие́млют; / и тя венча́вшаго / Христа́ прославля́ем, Спа́са душ на́ших.

Богоно́се и преблаже́нне / о́тче Се́ргие, / ты проро́чески / посте́лю слеза́ми измыва́л еси́, / не дал еси́ сна твои́м очесе́м, / ни ве́ждом дрема́ния, / серде́чное жела́ние е́же ко Христу́ явля́я, / Его́же измла́да возлюби́в, / вся́кия доброде́тели вид испра́вил еси́. / Те́мже тя ублажа́ем, / Христа́ велича́юще, / тя просла́вльшаго.

Слава, глас 2: Преподо́бне о́тче, / измла́да воздержа́нию прилежа́в, пости́вся, / орга́н был еси́ Свята́го Ду́ха. / Тем и чуде́с дарова́ния прие́м, / челове́ки научи́л еси́ преоби́дети маловре́менная. / Ны́не же неизрече́нным све́том све́тле сия́еши, / просвети́ на́ша мы́сли хода́тайством твои́м, / му́дре Се́ргие.

И ныне, Богородичен: Все упова́ние мое́ на Тя возлага́ю, / Ма́ти Бо́жия, / сохрани́ мя под кро́вом Твои́м.

Славословие великое. И отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженна перваго канона святаго, песнь 3-я на 4, и втораго, песнь 6-я на 4.

Тропарь святаго, глас 4:



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 99; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.125.2 (0.132 с.)