Апостолъ къ Галатомъ, зачало 208 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Апостолъ къ Галатомъ, зачало 208



Братіе, до пришествія вѣры мы заключены были подъ стражею закона, до того времени, какъ надлежало открыться вѣрѣ. Итакъ законъ былъ для насъ дѣтоводителемъ ко Христу, дабы намъ оправдаться вѣрою; по пришествіи же вѣры, мы уже не подъ руководствомъ дѣтоводителя. Ибо всѣ вы сыны Божіи по вѣрѣ во Христа Іисуса; всѣ вы, во Христа крестившіеся, во Христа облеклись. Нѣтъ уже Іудея, ни язычника; нѣтъ раба, ни свободнаго; нѣтъ мужескаго пола, ни женскаго: ибо всѣ вы одно во Христѣ Іисусѣ. Если же вы Христовы, то вы сѣмя Авраамово, и по обѣтованію наслѣдники.

Гал 3:23–29

Аллилуія, гла́съ 1: Терпя́ потерпѣ́хъ Го́спода, и вня́тъ ми́ и услы́ша моли́тву мою́. Стихъ: Поста́ви на ка́мени но́зѣ мои́ и испра́ви стопы́ моя́.

Евангеліе отъ Марка, зачало 21.

Во время оно, слѣдовало за Іисусомъ множество народа, и тѣснили Его. Одна женщина, которая страдала кровотеченіемъ двѣнадцать лѣтъ, много потерпѣла отъ многихъ врачей, истощила все, чтó было у ней, и не получила никакой пользы, но пришла еще въ худшее состояніе; услышавши объ Іисусѣ, подошла сзади въ народѣ и прикоснулась къ одеждѣ Его; ибо говорила: если хотя къ одеждѣ Его прикоснусь, то выздоровѣю. И тотчасъ изсякъ у ней источникъ крови, и она ощутила въ тѣлѣ, что исцѣлена отъ болѣзни. Въ то же время Іисусъ, почувствовавъ Самъ въ Себѣ, что вышла изъ Него сила, обратился въ народѣ и сказалъ: кто прикоснулся къ Моей одеждѣ? Ученики сказали Ему: Ты видишь, что народъ тѣснитъ Тебя, и говоришь: кто прикоснулся ко Мнѣ? Но Онъ смотрѣлъ вокругъ, чтобы видѣть ту, которая сдѣлала это. Женщина въ страхѣ и трепетѣ, зная, чтó съ нею произошло, подошла, пала предъ Нимъ и сказала Ему всю истину. Онъ же сказалъ ей: дщерь! вѣра твоя спасла тебя; иди въ мирѣ, и будь здорова отъ болѣзни твоей.

Мк 5:24–34

Причастенъ: Ра́дуйтеся пра́ведніи о Го́сподѣ, / пра́вымъ подоба́етъ похвала́.

 

 

В оглавление.

 


Месяца декабря в 6-й день

ИЖЕ ВО СВЯТЫХ
ОТЦА НАШЕГО НИКОЛАЯ,
АРХИЕПИСКОПА МИР ЛИКИЙСКИХ,
ЧУДОТВОРЦА

Аще хощет настоятель, творит бдение.

НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Го́споди воззва́х, стихиры на 4, глас 4.
Подобен: Я́ко до́бля:

Мv́ром Боже́ственным тя пома́за Боже́ственная благода́ть Ду́ха, / ми́ряном председа́тельствовавша / и мvроблагоуха́вша доброде́тельми свяще́ннейше, мiра концы́, / сладкодохнове́нными же твои́ми моли́твами / злосмра́дная прогоня́ща стра́сти всегда́. / Сего́ ра́ди тя ве́рою благохва́лим / и па́мять твою́ всесвяту́ю соверша́ем, Нико́лае.

Я́ко осия́теля тя незаходи́маго, / я́ко свети́льника всемiрнаго, / на тве́рди возсия́вша церко́вней, Нико́лае, / и мiр просвеща́юща, и бед лю́тых мглу отгоня́ща, / и изыма́юща печа́лей зимы́, и тишину́ соде́ловающа глубо́кую, / по до́лгу ублажа́ем.

И зде сый, и явля́яся в со́ниих, Нико́лае, / и́же непра́ведно иму́щия умре́ти спасл еси́, / я́ко сострада́телен, я́ко благолюби́вый, / я́ко изба́витель тепле́йший, я́ко предста́тель и́стинный / ве́рно прося́щих твоего́ защище́ния, свяще́ннейший о́тче, / А́нгелов сограждани́не, апо́столов и проро́ков равностоя́телю.

Пресла́вное житие́ твое́ всю́ду преди́вна тя показа́, / Богому́дре о́тче свяще́ннейший, / святи́телей благоле́пие, преподо́бных украше́ние. / И, я́ко со́лнце на земли́, лучи́ распросте́р, озари́л еси́ ве́рных сердца́, / соверша́ющих светоно́сную твою́ и Боже́ственную па́мять, / всеблаже́нне Нико́лае.

Слава, глас 6: Возсия́, я́коже со́лнце, твоя́, святи́телю, па́мять, / ве́рных сердца́ мы́сленно просвеща́ющи, / ю́же и мы, све́тло соверша́юще днесь, моле́бно тебе́ вопие́м: / ра́дуйся, держа́во целому́дрия, / непорабоще́нно души́ соблю́д достоя́ние, / воздержа́ния щито́м обложи́вся; / ра́дуйся, па́стырю и учи́телю христоимени́тых люде́й твои́х; / ра́дуйся, церко́вное украше́ние, архиере́ев добро́то, мона́шествующих похвало́, / Нико́лае пресвяще́нне, всеблаже́нне о́тче, / Христа́ Бо́га моли́ непреста́нно / мир пода́ти вселе́нней и спасти́ ду́ши на́ша.

И ныне, Богородичен: Никто́же притека́яй к Тебе́, / посра́млен от Тебе́ исхо́дит, / Пречи́стая Богоро́дице Де́во, / но про́сит благода́ти / и прие́млет дарова́ние к поле́зному проше́нию.

На стиховне стихиры, глас 6.
Подобен: Тридне́вен воскре́сл еси́:

Нико́лае блаже́нне, / припа́дающа мя уще́дри, молю́ся тебе́, / и о́чи, прему́дре, просвети́ души́ моея́, / да чи́сте узрю́ Светода́вца и Ще́драго.

Стих: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́.

Враго́в, и́щущих злосотвори́ти мне, свя́те, изми́ мя, / дерзнове́ние к Бо́гу я́ко име́я, иера́рше Нико́лае всеблаже́нне, / и от муже́й крове́й спаси́ мя.

Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду, / и преподо́бнии Твои́ воз ра́дуются.

Приста́нище тя небу́рное, и сте́ну необори́мую, иера́рше, / тя стяжа́хом, ве́рнии, / и столп утвержде́ния, и дверь покая́ния, / и наста́вника душ, и побо́рника.

Слава, и ныне, Богородичен: Возревнова́в, сопе́рник проти́ву ста́ду Твоему́, Пречи́стая, / на ки́йждо день и́щет лука́вый снедь сотвори́ти, / но Ты, Богоро́дице, того́ вре́да изми́ ны.

Тропарь, глас 4:

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости, / воздержа́ния учи́теля / яви́ тя ста́ду твоему́ / Я́же веще́й И́стина. / Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая, / нището́ю бога́тая, / о́тче священнонача́льниче Нико́лае, / моли́ Христа́ Бо́га, / спасти́ся душа́м на́шим.

Слава, и ныне, Богородичен: Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́ем / и, Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

Блаже́н муж: 1-й антифон.

На Го́споди, воззва́х: стихиры на 8, глас 2.
Подобен: Егда́ от Дре́ва Тя:

В Ми́рех пожи́в чу́вственно, / мv́ро вои́стинну яви́лся еси́, / мv́ром пома́зався у́мным, / свя́те Нико́лае, святи́телю Христо́в, / и благоуха́еши ли́ца, / ве́рою и любо́вию твою́ всесла́вную па́мять соверша́ющих при́сно, / разреша́я бед, и напа́стей, и скорбе́й сих, о́тче, / к Бо́гу твои́ми моли́твами.

Побе́ды тезоимени́т вои́стинну, / ве́рным лю́дем яви́лся еси́ в напа́стех кре́пок, / свя́те Нико́лае, святи́телю Христо́в; / везде́ бо призыва́емь, бы́стро предваря́еши / любо́вию притека́ющих под кров твой: / ты бо, во дни и но́щи ве́рным явля́яся, / спаса́еши от напа́стей и обстоя́ний.

Яви́лся еси́ Константи́ну царю́ и Авла́вию во сне / и, сим страх вложи́в, / си́це тем рекл еси́: / разреши́те у́бо вско́ре, / я́же держите́ свя́занныя в темни́це, / непови́нни бо суть беззако́ннаго заколе́ния. / Оба́че а́ще преслу́шаеши мене́, / мольбу́ сотворю́ царю́ на тя, ко Го́споду моля́ся.

Ве́лий засту́пник и те́плый / в беда́х обрета́ющимся еси́, сла́вне, / свя́те Нико́лае, священнопропове́дниче Христо́в, / су́щим на земли́ и пла́вающим, / су́щим дале́че и близ обрета́ющимся / я́ко зело́ ми́лостивнейший и моле́бник кре́пкий. / Те́мже, соше́дшеся, вопие́м: / моли́ся ко Го́споду, / я́ко да вся́каго изба́вимся обстоя́ния.

Ины стихиры, глас тойже.
Подобен: Ки́ими похва́льными:

Ки́ими похва́льными венцы́ увязе́м святи́теля? / Пло́тию в Ми́рех су́ща, / и духо́вно всем достиза́юща, / чи́сте того́ лю́бящим, / всех предста́теля и засту́пника, / и всех ско́рбных уте́шителя, / и всех су́щих в беда́х прибе́жище, / благоче́стия столпа́, / ве́рных побо́рника. / Его́же ра́ди шата́ния враго́в Христо́с низложи́, / име́яй ве́лию ми́лость. (2)

Ки́ими пе́сненными пе́нии похва́лим святи́теля? / Нече́стия противоборца́ и благоче́стия побо́рника, / Це́ркве первостоя́теля, / вели́каго засту́пника же и учи́теля, / вся злосла́вныя посрамля́юща, / потреби́теля А́риева и того́ посо́бников. / Его́же ра́ди сих шата́ние Христо́с низложи́, / име́яй ве́лию ми́лость.

Ки́ими проро́ческими пе́сньми похва́лим святи́теля? / И́же дале́че су́щая прови́дяща / и отстоя́щая, я́ко близ су́ща, проро́чествующа нело́жно, / и всю вселе́нную назира́юща, / и вся оби́димыя избавля́юща, / во сне я́вльшася царю́ Богому́дрому / и дре́вле свя́занныя заколе́ния непра́веднаго изба́вльша, / и да́рующа ве́лию ми́лость?

Слава, глас 6: Святи́телей удобре́ние и отце́в сла́ву, / исто́чника чуде́с и ве́рных засту́пника вели́каго, / соше́дшеся, о празднолю́бцы, / пе́сненными похвала́ми воспои́м, глаго́люще: / ра́дуйся, ми́ряном храни́телю, / и первоседа́телю честны́й, и сто́лпе неподви́жимый; / ра́дуйся, свети́льниче всесве́тлый, / и́же мирски́я концы́ просвеща́я чудесы́; / ра́дуйся, скорбя́щих Боже́ственная ра́досте / и оби́димых те́плый предста́телю. / И ны́не, всеблаже́нне Нико́лае, / не преста́й моля́ся Христу́ Бо́гу / о ве́рою и любо́вию чту́щих / приснора́достную и всепра́зднственную па́мять твою́.

И ныне, предпразднства, глас тойже: Верте́пе, благоукраси́ся, / А́гница бо гряде́т, чревонося́щи Христа́; / я́сли же, подыми́те сло́вом разреши́вшаго от безслове́снаго дея́ния нас, земноро́дных; / па́стырие, свиря́юще, свиде́тельствуйте чудеси́ стра́шному; / и волсви́ от Перси́ды, зла́то, и лива́н, и сми́рну Царю́ принеси́те, / я́ко яви́ся Госпо́дь из Де́вы Ма́тере. / Ему́же и, прини́кши, ра́бски Ма́ти поклони́ся / и привеща́ше к Держи́мому на объя́тиих Ея́: / ка́ко все́ялся еси́ Мне / или́ ка́ко прозя́бл еси́ во Мне, / Изба́вителю Мой и Бо́же.

Вход. Прокимен дне. Чтения три.

При́тчей чте́ние.

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́. Блаже́н челове́к, и́же обре́те Прему́дрость, и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум. Лу́чше бо Сию́ купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища. Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных, все же честно́е недосто́йно Ея́ есть. Долгота́ бо дней и ле́та живота́ в десни́це Ея́, в шу́йце же Ея́ бога́тство и сла́ва. От уст Ея́ исхо́дит пра́вда, зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит. Послу́шайте у́бо Мене́, о ча́да, честна́я бо реку́: и блаже́н челове́к, и́же пути Моя́ сохрани́т; исхо́ди бо Мои́, исхо́ди живота́, и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода. Сего́ ра́ди молю́ вас и предлага́ю Мой глас сыново́м челове́ческим: я́ко Аз, прему́дрость устро́их, сове́т и ра́зум, и смысл Аз призва́х. Мой сове́т и утвержде́ние, Мой ра́зум, Моя́ же кре́пость. Аз Мене́ лю́бящия люблю́, и́щущии же Мене́ обря́щут благода́ть. Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство, ненака́заннии же, прилага́йте сердца́. Послу́шайте Мене́ и па́ки, честна́я бо реку́: и отве́рзу от усте́н пра́вая, я́ко и́стине поучи́тся горта́нь Мой, ме́рзки же предо Мно́ю устны́ лжи́выя. С пра́вдою вси глаго́лы уст Мои́х, ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́нно. Вся пра́ва суть разумева́ющим и про́ста обрета́ющим ра́зум. Науча́ю бо вас и́стине, да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша, и испо́лнитеся Ду́ха.

Cр. Притч 10:7А, 5 А; 3:13–16; 8:6, 34А, 35, 4, 12, 14, 17, 5–9; (?)

При́тчей чте́ние.

Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость, язы́к же непра́веднаго поги́бнет. Устне́ муже́й пра́ведных ка́плют благода́ти, уста́ же нечести́вых развраща́ются. Ме́рила льсти́вая ме́рзость пред Го́сподем, вес же пра́ведный прия́тен Ему́. Иде́же а́ще вни́дет досажде́ние, та́мо и безче́стие, уста́ же смире́нных поуча́ются прему́дрости. Соверше́ние пра́вых наста́вит их и поползнове́ние отрица́ющихся упасе́т их. Не по́льзуют име́ния в день я́рости, пра́вда же изба́вит от сме́рти. У́мер пра́ведный, оста́ви раска́яние, нару́чна же быва́ет и посмея́тельна нечести́вых па́губа. Пра́вда непоро́чнаго исправля́ет пути́, в нече́стие же па́дает непра́вда. Пра́вда муже́й пра́вых изба́вит их, безсове́тием же пленя́ются беззако́ннии. Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда, похвала́ же нечести́вых поги́бнет. Пра́ведник от ло́ва убе́гнет, в него́же ме́сто предае́тся нечести́вый. Во усте́х нечести́вых сеть гра́жданом, чу́вство же пра́ведных благоспе́шное. Во благи́х пра́ведных испра́вится град, и в поги́бели нечести́вых ра́дование. Во благослове́нии пра́вых возвы́сится град, усты́ же нечести́вых раскопа́ется. Руга́ется гра́жданом лише́нный ра́зума, муж же му́дрый безмо́лвие во́дит.

Притч 10:31 – 11:12

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет. Ста́рость бо честна́, не многоле́тна, ниже́ в числе́ лет исчита́ется. Седи́на же есть му́дрость челове́ком, и во́зраст ста́рости – житие́ нескве́рное. Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть и живы́й посреде́ гре́шник преста́влен бысть, восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́. Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив. Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга, уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́, сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия. Лю́дие же ви́девше, и не разуме́вше, ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е, я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́, и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прем 4:7–15

На литии стихира храма,
таже стихиры Николая, глас 2.
Самогласны. Византиево:

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости / яви́ тя ста́ду твоему́ Христо́с Бог, святи́телю Нико́лае, / в Ми́рех у́бо благоуха́ющу ти, / всю́ду сия́ют све́тло Боже́ственная твоя́ исправле́ния, / си́рых и вдови́ц предста́телю. / Те́мже моли́ся непреста́нно спасти́ ду́ши на́ша.

О́тче Нико́лае, / мирополо́жница моще́й твои́х Ми́ры обогаща́ет, / в ни́хже и свя́занныя, непра́ведно осужде́нныя, / во сне царю́ виде́нием твои́м яви́вся, / свободи́л еси́ от сме́рти, и уз, и темни́цы. / Но и ны́не, я́коже тогда́ и при́сно, / виде́нием твои́м яви́ся, / моля́й о душа́х на́ших.

О́тче Нико́лае, / а́ще и Ми́рская страна́ молчи́т, / но мiр весь, и́же тобо́ю просвеще́нный, / мv́ра же благоуха́нии и чуде́с мно́жествы / взыва́ет благохва́льными пе́сньми; / и спа́сшиися тобо́ю осужде́ннии, / с су́щими в Ми́рех и мы, пою́ще, вопие́м: / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Глас 4: О́тче Нико́лае, / Пресвята́го Ду́ха мирополо́жница сый, / я́ко в Ми́рех благоуха́еши Боже́ственными арома́ты: / Христо́вым бо апо́столом подо́бник быв, / вселе́нную обхо́диши словесы́ чуде́с твои́х. / Те́мже и да́льним, я́ко близ, во сне явля́яся, / от сме́рти избавля́еши, / и́же непра́ведным судо́м умре́ти иму́щия, / спаса́я пресла́вно от бед мно́гих призыва́ющия тя. / Те́мже, и нас, от находя́щих лю́тых свободи́ / твои́ми моли́твами, при́сно восхваля́ющх тя.

Глас 8: До́блестей твои́х, преподо́бне о́тче, / плод просвети́л есть ве́рных сердца́: / кто бо, слы́ша безме́рное твое́ смире́ние, / терпе́нию не удиви́ся, / е́же к ни́щим ти́хости, к скорбя́щим утеше́нию; / вся Боголе́пно научи́л еси́, святи́телю Нико́лае, / и ны́не неувяда́емым венце́м увя́злся еси́, / моли́ся о душа́х на́ших.

На хвалу́ поте́кл еси́ Госпо́дню, Нико́лае, / во вре́менней жи́зни, / и Той тя просла́ви на Небе́сней и и́стинней жи́зни. / Те́мже дерзнове́ние стяжа́в к Нему́, / моли́ спасти́ ду́ши на́ша.

Слава, глас 6: Благи́й, ра́бе ве́рный, / де́лателю виногра́да Христо́ва, / ты и тяготу́ дневну́ю поне́сл еси́, / ты и да́нный тебе́ тала́нт возрасти́л еси́ / и по тебе́ прише́дшим не зави́дел еси́. / Те́мже врата́ Небе́сная отверзо́шася тебе́ / вни́ти в ра́дость Го́спода твоего́, / и моли́ о нас, свя́те Нико́лае.

И ныне, глас тойже: Сио́не, торжеству́й, Иерусали́ме, весели́ся, / гра́де Христа́ Бо́га, подыми́ Зижди́теля, / в верте́пе и я́слех вмеща́емаго, / отве́рзите ми врата́ / и, вшед в ня, узрю́ я́ко Младе́нца, пелена́ми повива́емаго, / дла́нию же содержа́щаго тварь. / Его́же пою́т А́нгели непреста́нным гла́сом, / Жизнода́вца Го́спода, / спаса́ющаго род наш.

На стиховне стихиры, глас 5.
Подобен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся, свяще́нная главо́, / чи́стый доброде́телей до́ме, / Боже́ственнейшаго свяще́нства пра́вило, / па́стырю вели́кий, / свети́льниче светле́йший, / и́же побе́ды нося́ и́мя, / и моля́щимся ми́лостивен преклони́тель, / проница́яй к немощны́х проше́ниям, / изба́вителю гото́вейший, / храни́телю спаси́тельный / всем, ве́рою чту́щим всесла́вную па́мять твою́, / Христа́ моли́, преблаже́нне, / низпосла́ти ми́ру ве́лию ми́лость.

Стих: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́.

Ра́дуйся, свяще́ннейший у́ме, / Тро́ицы чи́стое обита́лище, / сто́лпе церко́вный, / ве́рных утвержде́ние, / побежда́емым по́мощь, / звездо́, я́же сия́ньми благоприя́тных твои́х моли́тв / разоря́я напа́стей же и скорбе́й тьму всегда́, / святи́телю Нико́лае, / приста́нище ти́хое, в не́же притека́юще / треволне́ньми жития́ одержи́мии спаса́ются, / Христа́ моли́ / душа́м на́шим да́ти ве́лию ми́лость.

Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду, / и преподо́бнии Твои́ воз ра́дуются.

Ра́дуйся, ре́вности Боже́ственныя испо́лнивыйся / и наведе́ния зла изба́вль непра́ведно хотя́щих умре́ти / предста́нием стра́шным и сна запреще́ньми, / исто́чниче, источа́яй в Ми́рех Нико́лае, мv́ра бога́тно / и ду́ши напоя́ющее, / смра́ды же страсте́й отгоня́ющее, / меч, пле́велы пре́лести посека́ющий, / лопа́та, развева́ющая А́риева пле́вельная уче́ния. / Христа́ моли́ / низпосла́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Слава, глас 6. Иоанна монаха:

Челове́че Бо́жий и ве́рный ра́бе, / слуго́ Госпо́день, / му́жу жела́ний, / сосу́де избра́нный, / сто́лпе и утвержде́ние Це́ркве, / Ца́рствия насле́дниче, / не премолчи́, вопия́ за ны ко Го́споду.

И ныне, глас тойже. Византиево:

Безневе́стная Де́во, / отку́ду пришла́ еси́? / Кто роди́вый Тя? / Кто и ма́ти Твоя́? / Ка́ко Зижди́теля но́сиши на руку́? / Ка́ко не растли́лася еси́ утро́бою? / О, вели́ких, пресла́вных на Тебе́ стра́шных та́инств, / на земли́ соверша́емых, зрим, Всесвята́я! / И предуготовля́ем досто́йный Тебе́ долг, / на земли́ верте́п, / и от Небе́с про́сим пода́ти звезду́, / и волсви́ же прихо́дят от восто́ков земли́ к за́падом / ви́дети челове́ческое Спасе́ние, / во я́слех пелена́ми повива́емое.

На благословении хлебов
тропарь дважды, глас 4:

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости, / воздержа́ния учи́теля / яви́ тя ста́ду твоему́ / Я́же веще́й И́стина. / Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая, / нището́ю бога́тая, / о́тче священнонача́льниче Нико́лае, / моли́ Христа́ Бо́га, / спасти́ся душа́м на́шим.

И Богоро́дице Де́во: единожды.

А идеже несть всенощнаго бдения, на Велицей вечерни, по Ны́не отпуща́еши: глаголем тропарь единожды. Сла́ва, и ны́не, Богородичен воскресен.

 

НА УТРЕНИ

На Бог Господь, тропарь, глас 4:

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости, / воздержа́ния учи́теля / яви́ тя ста́ду твоему́ / Я́же веще́й И́стина. / Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая, / нището́ю бога́тая, / о́тче священнонача́льниче Нико́лае, / моли́ Христа́ Бо́га, / спасти́ся душа́м на́шим. Дважды.

Слава, и ныне, Богородичен: Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́ем / и, Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

По 1-м стихословии седальны, глас 2.
Подобен: Гроб Твой:

В Ми́рех живы́й чу́вственне, иера́рше, / мv́ром разу́мно духо́вным яви́лся еси́ пома́зан, о́тче Нико́лае. / Те́мже мv́ры чуде́с твои́х мiр облагово́нил еси́, / мv́ро приснотеку́щее пролива́я, / ми́рными твои́ми благово́нными словесы́ и па́мятию твое́ю.

Слава: Облистава́еши на земли́ чуде́с луча́ми, Нико́лае му́дре, / и дви́жеши всяк язы́к на сла́ву же и хвалу́ на земли́ тя Просла́вльшаго, / Его́же моли́ вся́кия ну́жды изба́витися / па́мять твою́ ве́рою и любо́вию почита́ющим, отце́м избра́ние.

И ныне, Богородичен: Всех Творца́, Бо́га же и Соде́теля, Всенепоро́чная Чи́стая, / Ду́хом Боже́ственным в ложесна́х зачала́ еси́ / и тле́ния кроме́ родила́ еси́, / Его́же сла́вяще, Тя воспева́ем Де́во, / я́ко пала́ту Всецаря́ и мiра защище́ние.

По 2-м стихословии седальны, глас 4.
Подобен: Яви́лся еси́ днесь:

Ве́рным предста́тельствуеши, покрыва́я, соблюда́я ты́я, блаже́нне, / вся́кия ско́рби избавля́я я́ве, / иера́рхов красне́йшая сла́во и хвало́, Нико́лае преподо́бне.

Слава, глас 8.
Подобен: Прему́дрости:

Исто́чник чуде́с, о́тче му́дре, прие́м от Го́спода, / всем ве́рным источа́еши, блаже́нне, медото́чныя во́ды: / я́ко бо па́стырь сый и пропове́дник ве́ры, / и́стиннаго Па́стыря словеса́ соблю́л еси́. / Те́мже, дерзнове́ние к Нему́ име́я, / челове́ки спасл еси́ от сме́рти, Нико́лае, иера́рше блаже́нне, / моли́ Христа́ Бо́га / грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ныне, Богородичен: В ти́ну впад грехо́в, и несть мне постоя́ния, / лю́те потопи́ мя бу́ря прегреше́ний; / но я́ко ро́ждшая Сло́во, Еди́наго Человеколю́бца, / на мя, раба́ Твоего́, при́зри / и изба́ви мя вся́каго греха́, и страсте́й душетле́нных, / и вся́каго озлобле́ния лука́ваго уби́йцы, Богоро́дице Неискусому́жная, / моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние да́ти мне, / Тя бо наде́жду и́мам, раб Твой.

Величание:

Велича́ем тя, / святи́телю о́тче Нико́лае, / и чтим святу́ю па́мять твою́, / ты бо мо́лиши за нас / Христа́, Бо́га на́шего.

Псалом избранный.

Лик 1: Услы́шите сия́ вси язы́цы, внуши́те вси́, живу́щии по вселе́нней. 2: Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость, и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум. 1: Прииди́те, ча́да, послу́шайте мене́, стра́ху Госпо́дню научу́ вас. 2: Благовести́х пра́вду в це́ркви вели́цей. 1: И́стину Твою́ и спасе́ние Твое́ рех. 2: Пове́м И́мя Твое́ бра́тии мое́й, посреде́ це́ркве воспою́ Тя. 1: Услы́шати ми глас хвалы́ Твоея́ и пове́дати вся чудеса́ Твоя́. 2: Го́споди, возлюби́х благоле́пие до́му Твоего́, и ме́сто селе́ния сла́вы Твоея́. 1: Возненави́дех це́рковь лука́внующих, и с нечести́выми не ся́ду. 2: Я́ко сохрани́х пути́ Госпо́дни и не нече́ствовах от Бо́га моего́. 1: Уста́ пра́веднаго поуча́тся прему́дрости, и язы́к его́ возглаго́лет суд. 2: Пра́вда Его́ пребыва́ет в век ве́ка. 1: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся пра́вдою, и преподо́бнии Твои́ возра́дуются. 2: Блаже́ни живу́щии в дому́ Твое́м, в ве́ки веко́в восхва́лят Тя.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, трижды.

По полиелеи седален, глас 5.
Подобен: Собезнача́льное Сло́во:

Прему́драго иера́рха восхва́лим, / я́ко те́пла в беда́х и в ско́рбех су́ща от Бо́га помо́щника и защи́тника, / вси Никола́я, ве́рнии, Богоно́снаго благоче́стно: / мо́лится бо ко Го́споду / о ве́рою творя́щих и пою́щих Боже́ственную па́мять его́.

Слава, глас 4.
Подобен: Ско́ро предвари́:

Предста́тель тепле́йший Це́ркве Христо́вы показа́лся еси́, Нико́лае, / и ересе́й безбо́жная уче́ния разруша́я со дерзнове́нием, / и пра́вило показа́лся еси́ всем Правосла́вия, / о всех моля́ся, после́дующих твои́м Боже́ственным уче́нием и наказа́нием.

И ныне, Богородичен: Ско́ро приими́, Влады́чице, моли́твы на́ша / и сия́ принеси́ Твоему́ Сы́ну и Бо́гу, Госпоже́ Всенепоро́чная, / изба́ви обстоя́ний к Тебе́ притека́ющия, / сокруши́ кова́рства и низложи́ де́рзость вооружа́ющихся безбо́жных, Пречи́стая, / на рабы́ Твоя́.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа:

От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой.

Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше.

Сла́ва, и ны́не: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне.

Прокимен, глас 4:

Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми?

Другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 211; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.163.58 (0.064 с.)