Евангелие от Матфея, зачало 36. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Матфея, зачало 36.



Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: Се, Аз посыла́ю вас я́ко о́вцы посреде́ волко́в: бу́дите у́бо му́дри я́ко змия́, и це́ли я́ко го́лубие. Внемли́те же от челове́к: предадя́т бо вы на со́нмы, и на собо́рищах их бию́т вас. И пред влады́ки же и цари́ веде́ни бу́дете Мене́ ра́ди, во свиде́тельство им и язы́ком. Егда́ же предаю́т вы, не пецы́теся, ка́ко или́ что возглаго́лете. Не вы бо бу́дете глаго́лющии, но Дух Отца́ ва́шего глаго́ляй в вас. Преда́ст же брат бра́та на смерть и оте́ц ча́до: и воста́нут ча́да на роди́тели и убию́т их. И бу́дете ненави́дими все́ми и́мени Моего́ ра́ди: претерпе́вый же до конца́, той спасе́н бу́дет.

Мф 10:16–22

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами свята́го великому́ченика Дими́трия, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 6:

Днесь созыва́ет нас страстоте́рпца всемiрное торжество́. / Прииди́те у́бо, празднолю́бцы, / све́тло пра́зднуим па́мять его́, глаго́люще: / ра́дуйся, ри́зу нече́стия раздра́в ве́рою, / му́жеством же ду́ха себе́ обложи́в. / Ра́дуйся, упраздни́вый козноде́йства чужда́го, / кре́постию да́нною тебе́ от Еди́наго Бо́га. / Ра́дуйся, и́же прободе́нными удесы́ / блаже́нную страсть Христо́ву духо́вне нам возживописа́в. / Его́же моли́, страда́льцев удобре́ние Дими́трие, / изба́витися нам ви́димых и неви́димых враг / и спасти́ся душа́м на́шим.

Канон трясения, со ирмосом на 6, глас 6.
Егоже краегранесие: О Христе́, земли́ колеба́ние уста́ви вско́ре.
Иосиф. Песнь 1.

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль / по бе́здне стопа́ми, / гони́теля фарао́на / ви́дя потопля́ема, / Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

Я́ко стра́шен гнев Твой, / от него́же нас изба́вил еси́, Го́споди, / не погре́б в земли́ все движе́ние на́ше. / Тем благода́рственно Тя при́сно сла́вим.

Ра́дуяся нашему всегда всеконе́чному исправле́нию, Влады́ко, / я́коже лист худ, коле́блеши всю зе́млю, / в страх Твой ве́рныя утвержда́я, Го́споди.

Изба́ви тру́са тяжча́йшаго вся ны / и не даждь, Го́споди, поги́бнути всеконе́чно насле́дию Твоему́, / мно́гими прогне́вавшему злы́ми Твое́ долготе́рпение.

Богородичен: Ра́бски Тебе́ вопие́м, / Ма́ти Бо́жия, обы́чныя ми́лости Твоя́ на град и лю́ди ми́лостивно показу́ющи, / тру́са тяжча́йшаго и тли нас измени́.

И святаго два канона, на 8.
Первый канон, глас 4, егоже краегранесие:
Добропобе́дному приглаго́лю Дими́трию.
Феофаново. Песнь 1.

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну / невла́жными стопа́ми / дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, / крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма / Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Боже́ственным муче́ния венце́м увязе́н, / при Бо́зе лику́еши, / блиста́нии отону́дными сияя́ и просвеще́ния исполня́ем, / великому́чениче досточу́дне.

Я́ко су́ща И́стины свиде́теля, / и да́же до кро́ве подви́гшася, блаже́нне, терпели́вно; / тве́рдо же противле́ние к мучи́телем показа́вша, / тя Влады́ка прия́т.

Зло́бы обрета́теля низложи́л еси́ на зе́млю, Дими́трие, / му́ченическим твои́м копие́м уби́в, / Боже́ственною бла́гостию, па́че ума́ си́лою, на сие́, блаже́нне, укрепля́ем.

Богородичен: Безма́терен Бог пе́рвее Сый, / бысть е́же по нам Безо́тчий из Тебе́, Богоро́дице Всепе́тая, / плоть прие́м по едине́нию, / е́же па́че сло́ва и ра́зума.

Другий канон, глас 8.
Егоже краегранесие: Мv́ра честву́ю благода́ть Дими́трия.
Георгий Скилица. Песнь 1.

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в / и раздели́в мо́ре: / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, / песнь Бо́гови воспева́юща.

Мv́ра благово́нна и че́стна, Дими́трие, / отве́рзеный исто́чниче, / страсте́й скве́рны се́рдце мое́ омы́й / и, доброде́телей дея́нием благово́ние мя показа́в Христо́во, / ум мой облагода́тстви, / благода́ти твоя́ Боже́ственныя пе́ти.

Воды́ живы́я ре́ки / истека́ти от чре́ва ве́рных, / Сло́во Бо́жие глаго́лет. / Те́мже твоего́ пролива́ются мv́ра исто́чницы приснотеку́щии, / и́хже струи́ веселя́т Бо́жий град, / сла́вящий му́ченическое дерзнове́ние твое́.

Жезл у́бо дре́вле Моисе́ев, / уда́рив ка́мень в земли́ пусты́нней, / отве́рзе струи́ рек многоте́чныя; / те́ло же твое́, Дими́трие, прободе́нное копие́м, / мv́ра исто́чник показа́, / но́ваго Изра́иля прохлажда́ющее.

Я́же у́бо и́маши воздая́ния, Дими́трие, / му́ченических твои́х язв, / ниже́ око ви́де, ниже́ у́хо слы́ша; / ны́не же мv́ра мо́ре, воздая́ния чистоты́ пролива́еши мiра конце́м, / стра́сти душ очища́ющее.

Богородичен: Пренескве́рно прия́телище, Всечи́стая, / Сло́во обре́т Тя Бо́жие, / в Твоя́ всели́ся ложесна́: / и е́же из Тебе́ прия́тие пома́зав Свои́м Божество́м, / Еди́н про́йде от двою́, / и истоще́нное мv́ро нарече́ся, / Христо́с бо Бог же и Челове́к.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3.

Ирмос: Несть свят, / я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, / вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, / и утверди́вый нас на ка́мени / испове́дания Твоего́.

Земля́ уязвля́ется, нам зле залежа́щим, / и при́сно гнев Твой сподвиза́ющим на ны, Ще́дре Всецарю́, / но поща́ди, Влады́ко, ра́бы Твоя́.

Стряс, Го́споди, зе́млю, утверди́л еси́ па́ки, / наказу́я и обраща́я не́мощь на́шу, / утвержда́тися Твои́м Боже́ственным стра́хом хотя́, Преблаги́й.

Ро́ждшаго смерть го́рькую, / и тру́сы тяжча́йшия, и я́звы нестерпи́мыя, / греха́, бра́тие, убежи́м / и Бо́гу покая́ния о́бразы угоди́м.

Богородичен: Еди́на су́щи Блага́я, / Преблаго́е Сло́во умоли́ приле́жно, / настоя́щаго тру́са всем изба́витися и гне́ва, / Богоро́дице Чи́стая, мо́лимся.

 

Ин. Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: / Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / и прибе́жище, и утвержде́ние.

Вмени́ся в ничто́же мучи́телей от тебе́ повеле́ние; / Сло́во бо Бо́жие па́че всех, страстоте́рпче, / предче́ствовал еси́.

Све́щник светови́ден муче́ния в ски́нии был еси́, / Боже́ственным Све́том сия́ющ, / му́чениче страстоте́рпче Дими́трие.

Врачева́ний тя исто́чник свяще́нный и ди́вный, / град твой и сокро́вище некра́домо стяжа́в, / вся́ким весе́лием обогати́ся.

Богородичен: Врачу́я о́браз истле́вший земны́х, Пречи́стая, / сим из Тебе́ облачи́тся, / пребы́в я́коже бе Человеколю́бец.

 

Ин. Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.

Роди́вся с Небе́с от Бо́га, / был еси́ Боже́ственных благ насле́дник, / сын нарица́емь, снасле́дник Христо́в, / ца́рствуеши же с Ним, / мv́ро бо о́браз сего́, Дими́трие.

Вкорени́вся, я́коже дре́во Дави́дски, сла́вне, / при исхо́дищих вод, / вели́к возда́л еси́ муче́ния плод и ны́не исто́чник показа́лся еси́ мv́ра, / проходя́щ, земли́ концы́.

Поче́рп благода́ть Христо́ву, / ребра́ с Кро́вию источи́вшаго во́ду, / кровь излия́л еси́ твою́, Его́ ра́ди пробо́дся; / и ны́не, я́ко во́ду, пролива́еши сердца́м благово́нное мv́ро, Дими́трие.

Богородичен: Свяще́ннии Твои́ сосу́ди душе́внии, Пречи́стая, / по́лны арома́т и мv́ра Боже́ственнаго Ду́ха, наше́дшаго на Тя, / и́бо Бо́га ро́ждши, ве́рныя измени́ла еси́ от злово́ния страсте́й.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Кондак трясения, глас 6.
Подобен: Е́же о нас:

Изба́ви тру́са тя́жкаго всех нас, Го́споди, / и я́звы нестерпи́мыя грех ра́ди на́ших, / пощади́, Го́споди, правосла́вныя лю́ди Твоя́, / я́же стяжа́л еси́ Твое́ю Кро́вию, Влады́ко; / и град не преда́ждь в поги́бель тру́сом стра́шным, / ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не ве́мы, / и воззови́ пою́щим: / Аз есмь с ва́ми, и никто́же на вы.

Седален мученика, глас 4.
Подобен: Удиви́ся Ио́сиф:

Я́ко до́блему страда́льцу / и во́ину кре́пку Всецарю́ющаго Христа́, / взыва́ем псало́мски: / ра́дуйся, му́чеников украше́ние и ле́пота; / ра́дуйся, све́тлая Це́ркве звездо́ / и стено́, и приста́нище прибега́ющих к тебе́, / великому́чениче сла́вне Дими́трие, / тя пою́щия спаса́й / от вся́каго вре́да чужда́го и озлобле́ния вся. (2)

Слава, и ныне, трясения, глас тойже.
Подобен: Вознесы́йся:

Согреши́вшия Тебе́ мно́го не презре́л еси́, / но, наказа́в, ми́лостивно испра́вил еси́; / Боже́ственным призира́нием Твои́м потря́с зе́млю, Влады́ко Долготерпели́ве, / ника́коже повреди́в вся рабы́ Твоя́ за милосе́рдие мно́гое. / Тем благода́рственными Тя гла́сы славосло́вим / и со стра́хом сла́вим.

Песнь 4.

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, / Бог и Госпо́дь, / честна́я Це́рковь / боголе́пно пое́т, взыва́ющи, / от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Коле́блеши, Го́споди, зе́млю, / хотя́й стра́хом и́стинным всем нам, Влады́ко, утвержда́тися, / коле́блемым прило́ги льсти́ваго борца́.

Боже́ственным манове́нием Твои́м коле́блеши вся́ческая / и ужаса́еши сердца́ на земли́ живу́щих, Влады́ко; / пра́веднаго у́бо Твоего́ гне́ва осла́би, Го́споди, во́лны.

Ника́коже иму́щия во уме́ стра́ха Твое́го, / устраша́еши двиза́нием всея́ земли́, Еди́не Ми́лостиве, / но обы́чно на нас ми́лости Твоя́ удиви́.

Богородичен: Храм Тя, Влады́чице, Бо́жий ве́дяще, / во святе́м хра́ме Твое́м ру́ки уми́льныя подно́сим на моле́ние; / виждь озлобле́ние на́ше и пода́ждь по́мощь.

 

Ин. Ирмос: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́, / Со́лнце Пра́ведное, / ста в чи́не свое́м, / досто́йно взыва́ющи: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Победи́вшаго лжу нече́стия, / Бо́жие Всевысоча́йшее ви́дев Сло́во, / сла́вою венча́ тя, Дими́трие, пою́ща: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

На лесть побе́ду возста́вив, / победи́тельный вене́ц пра́вды прия́л еси́, Дими́трие, / зовя́ Зижди́телю твоему́: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Направля́ем дла́нию жизноно́сною, / к приста́нищем дости́гл еси́ тиша́йшим, / иде́же, ны́не ра́дуяся, зове́ши, Дими́трие: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богородичен: Я́ко тва́рей всех Свяще́ннейшая, / Ма́ти Бо́га бы́ти Еди́на сподо́билася еси́, / Сего́ бо ро́ждши, / мiр благода́тию Богозна́ния просвети́ла еси́.

 

Ин. Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Скве́рну вся́ку отве́рг рожде́ния ба́нею порожде́ния, / чистоту́, яви́лся еси́, соблюда́я да́же до кончи́ны. / Те́мже Христо́с тебе́, Дими́трие, / есте́ственную вла́гу претворя́ет в мv́ро, / я́коже и во́ду в вино́ преложи́.

Я́коже огня́ естество́ всему́ преподае́тся, / це́лу спаса́ющ си́лу; / та́ко твое́ мv́ро, страда́льче, все́ми у́бо почерпа́ется, / оба́че же пребыва́ет неума́лено. / Те́мже ны́не благоче́ствующии, покланя́ющеся, пое́м Бо́га, / И́же благода́ть тебе́ даде́.

Кто слы́шаны Твоя́ хвалы́ сотвори́т, Христе́ Сло́ве, / ви́дя Твоя́ благода́ти, я́же страда́льцем Твои́м по́дал еси́; / Дими́трия бо се мv́ро му́ченика, / я́ко исто́чник, у́бо истека́ет, / благово́ние же ды́шет и разоря́ет зол омраче́ние.

Напая́ше у́бо исто́чник, от земли́ восходя́щий, / пе́рвее, не́же одожди́ти все сея́ лице́, / ты же сокры́вся, му́чениче, под зе́млю, / исто́чник яви́лся еси́ благово́нна мv́ра, Дими́трие; / ко́пий бо мно́жество отверзо́ша жи́лы / и ны́не мiра напоя́еши концы́.

Богородичен: Неве́сту Бо́жию Тя и Ма́терь ве́мы, Богоро́дице, / Тебе́ бо, я́ко мvродохнове́нный ши́пок, обре́т Сло́во Бо́жие, цвету́щ во удо́ле смире́ннем челове́честве, / возжеле́ Твоея́ добро́ты, / из Тебе́ Плотоно́сец проше́д, ве́рныя облагово́нствоваше.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5.

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, / у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, / Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, / и́стиннаго Бо́га, / от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

И ты, се́рдце, поколе́блися ны́не, / ви́дя Бо́жие преще́ние належа́щее, и возопи́й: / пощади́ лю́ди Твоя́, Влады́ко Го́споди, / и уста́ви пра́ведный гнев Твой, Благоутро́бне.

Лю́ди и град, я́же Твое́ю кро́вию стяжа́л еси́, Иису́се, / не преда́ждь в поги́бель, / во е́же смуща́тися земли́ тру́сом стра́шным, / лик апо́стол мо́лит Тя.

От путе́й Твои́х, Влады́ко, пра́вых / нра́вом укло́ншеся развраще́нным, / в негодова́ние преложи́хом Тя, Ми́лостиваго и Непамятозло́бнаго, / но ми́лостив и щедр бу́ди Твои́м рабо́м.

Богородичен: Ны́не по́мощи прии́де вре́мя, / ны́не премене́нию потре́ба, Чи́стая, / к Сы́ну Твоему́ и Го́споду, / я́ко да уще́дрит согре́шшия ны / и належа́щаго гне́ва изба́вит.

 

Ин. Ирмос: Ты, Го́споди мой, Свет в мiр прише́л еси́, / Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения / ве́рою воспева́ющия Тя.

Огнь любве́ Боже́ственный в се́рдцы прие́м, / огнь угаси́л еси́ безбо́жнаго идолонеи́стовства, / сла́вне Дими́трие.

Избавля́я ны от бед, яви́ся, Дими́трие, / моли́твами твои́ми покрыва́я / ве́рою и любо́вию восхваля́ющия тя.

И́же ве́рою к твоему́ усе́рдно притека́юще хра́му, Дими́трие, / неду́гов и страсте́й душетле́нных / вско́ре избавля́ются.

Богородичен: Сло́во Бо́жие, Отцу́ Единосу́щное, / Твой быва́ет, Богома́ти, па́че ума́ же и сло́ва, Сын, / Тебе́ Единосу́щен.

 

Ин. Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго? / Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Был еси́ прия́телище с Небе́с Снизше́дшаго за ми́лость, / я́коже дождя́ или́ ка́пли, ка́плющия кро́тко, / упои́л еси́ та́инственными дарова́нии / и ны́не из гро́ба мv́ра исто́чник то́чиши, Дими́трие.

Страда́льцем, я́коже зако́н, вся́кия мiрски́я обнажи́вся любве́, / упита́лся еси́, му́чениче, еле́ем благода́тей Ду́ха. / Победи́в же тьмы нача́ла, / мзду прия́л еси́ точи́ти мv́ро сладково́нное, Дими́трие.

Ши́пок яви́лся еси́, процветы́й внутрь злачника́ Госпо́дня, Дими́трие, / обагре́н кро́вию муче́ния и ра́нами сече́ний, / и боле́зньми страда́льческими, и разжже́нием пе́щи, / и ны́не мv́ро источае́ши приснотеку́щее.

Се па́ки зри́тся Боже́ственный ковче́г храм му́ченика, / иде́же све́щник внутрь, гроб, нося́й мv́ро и еле́й, / его́же о́крест взыгра́им духо́вно, / и, лику́юще, восхва́лим вели́каго Дими́трия.

Но́вый я́коже Илия́, ре́вностию уя́звлен Христо́вы любве́, / царя́ обличае́ши и тебе́ самаго́ предае́ши на смерть. / Оба́че живе́ши, и еще́ мv́ра исто́чник показа́в гроб, / я́коже скуде́льник елея́ неистоще́н.

Богородичен: Напису́ет Твое́, Де́во, дре́вле та́инство, / поя́ пра́отец Твой, / Царе́вы Дще́ре сла́ва вся внутрьу́ду, / и́же и Тя просла́вив, я́ко Блаже́нную челове́ком. / Ра́дуйся, мiра всего́ воззва́ние.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Жите́йское мо́ре, / воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, / Многоми́лостиве.

Не иму́ще, Влады́ко, / дерзнове́ния моли́тися, смире́ннии, высоте́ Твое́й, / избра́нныя А́нгелы Твоя́ в те́плую подвиза́ем моли́тву. / Тех ра́ди гне́ва Твоего́ изми́ ны.

Ны́не позна́хом, Го́споди, я́ко восхоте́л еси́ нас, / и ника́коже покры́л еси́ под зе́млю с согреше́нии лю́тыми / мно́го согреши́вшия. / Тем Тя благода́рно сла́вим.

Повелева́еши колеба́тися основа́нием земли́, / я́ко да мы преста́нем, смире́ннии, колеба́тися / доброде́телей лу́чшаго стоя́ния / и стра́хом Твои́м, Сло́ве, утверди́мся.

Богородичен: Свята́я Богоневе́сто, недоуме́нныя ны́не лю́ди уще́дри / и ма́терними Твои́ми моли́твами, / е́же на ны Бо́жие негодова́ние претвори́ вско́ре, мо́лим Тя.

 

Ин. Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, / Це́рковь вопие́т Ти, / от бесо́вския кро́ве очи́щшися / ра́ди ми́лости от ребр Твои́х / исте́кшею Кро́вию.

Согла́сно соше́дшеся, пое́м сла́вную и светоно́сную твою́ па́мять, / и чуде́с по́лную, / и дарова́ний Свята́го и Честна́го, всеблаже́нне, Ду́ха.

Разреши́ моя́ плени́цы согреше́ний моли́твами твои́ми, / я́ко бо непобеди́м му́ченик дерзнове́ние и́маши ко Влады́це, / и бу́ди ми прибе́жище и покро́в, Дими́трие.

Богородичен: Чи́сту Тя посреде́ те́рния обре́т, я́ко чисте́йший крин / и удо́льный цвет, о Богома́ти! / Жени́х во утро́бу Твою́ Сло́во всели́ся.

 

Ин. Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́.

Процве́л еси́ духо́вно, я́коже ма́слина плодови́тая, / и копиено́сными рука́ми ну́ждно изгнете́ся. / Ве́рных же утешае́ши, / мv́ро ны́не точа́ из Боже́ственнаго гро́ба твоего́, Дими́трие.

Пчелы́ о́бразом тебе́ сама́го / де́лателя вся́кия показа́л еси́ Боготво́рныя доброде́тели, / ду́шу, блаже́нне, непоро́чну, я́ко со́тову телеси́, соблюда́я, / и мv́ро ны́не источа́еши, услажда́ющее ду́ши.

Возлюби́л еси́ от души́ Христа́, / и Сему́ после́довал еси́ к мiру благово́ния, / и Сего́ причасти́лся еси́ срастворе́нием лу́чшим. / И ны́не мv́ра струи́ то́чиши непреста́нныя, Дими́трие.

Ка́пли страда́льческих на зе́млю крове́й твои́х ка́плюще, / благово́ния исто́чник мv́ра ту́ю соде́лаша. / И ны́не сие́ непреста́нно / почерпа́ющим источа́еши, Дими́трие.

По́том твои́х, му́дре, крове́й облия́н, / я́коже ин но́вый исто́чник ре́чно, / тре́бующим бога́тно подае́ши во исцеле́ние твое́ мv́ро, / блаже́нне, усе́рдно приходя́щим.

Богородичен: Зря́ще златови́дный све́та Све́щник неугаси́мый, / мно́жеством грехо́в ду́ши омрачи́вшии, присту́пим; / дае́т бо просвеще́ние / и вся́кое отгоня́ет омраче́ние.

Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Кондак мученика, глас 2:

Крове́й твои́х струя́ми, Дими́трие, / Це́рковь Бог обагри́, / да́вый тебе́ кре́пость непобеди́мую / и соблюда́я град твой невреди́м; / того́ бо еси́ утвержде́ние.

Икос: Сего́ вели́каго вси воспои́м, соше́дшеся ве́рою, / я́ко ору́жника Христо́ва и му́ченика, Дими́трия, / в пе́снех и пе́ниих совзыва́юще Влады́це и Зижди́телю вселе́нныя: / изба́ви ны тру́са и ну́жды, Человеколю́бче, / моли́твами Богоро́дицы и всех святы́х му́чеников Твои́х. / На Тя бо вси наде́емся изба́витися бед и скорбе́й, / Ты бо еси́ на́ше утвержде́ние.

Песнь 7.

Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь / соде́ла А́нгел / преподо́бным отроко́м, / халде́и же опаля́ющее / веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Препе́т еси́, Го́споди Долготерпели́ве, / я́ко не умори́л еси́ рабо́в Твои́х тру́сом и колеба́нием стра́шным земли́, / но устраши́л еси́, ища́й обрати́тися от зол, и жи́ти всем нам.

Стена́ние от се́рдца воспу́стим и сле́зы пролие́м, / я́ко да ми́лостива Влады́ку обря́щем Христа́, / сокруши́ти тру́сом вся ны за умноже́ние грехо́в претя́ща нам.

Увы́, воззове́м, и ру́це воспростре́м к Бо́гу Высоча́йшему, / и преста́нем про́чее твори́ти зло́е; / се Спас, негоду́я, коле́блет всю зе́млю, утверди́ти хотя́ ны.

Богородичен: При́зри, Чи́стая, и спаси́ вся пою́щия Тя, / потреби́тися иму́щия во гне́ве Бо́жии, / и я́ростию вели́кою и стра́шною ны́не наше́дшаго преще́ния, / за мно́жества мно́гих грехо́в на́ших.

 

Ин. Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, / любо́вию благоче́стия па́че, / не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: / благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Преукра́шен Боже́ственною сла́вою и благода́тию, / му́чениче страстоте́рпче, сия́еши светови́дно и просвеща́еши зову́щия: / благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Я́ко багряни́цею, укра́шен твое́ю кро́вию, име́я вме́сто ски́птра, сла́вне, крест; / со Христо́м ца́рствуеши ны́не, му́чениче Дими́трие, / благослове́н еси́, зовы́й, в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богородичен: Препросла́вленная, Просвеще́нная, Ма́ти Де́во, / вся, чту́щия Тя Всеи́стинную Богоро́дицу, огради́; / благослове́на Ты в жена́х, Всенепоро́чная Влады́чице.

 

Ин. Ирмос: О́троцы евре́йстии в пещи́ / попра́ша пла́мень дерзнове́нно / и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Во́ду почерпсти́ Исаи́я жа́ждущим, Дими́трие, предповелева́ет. / А́ще бы ви́дел твой гроб, возопи́л бы вся́ко: / мv́ра исто́чнику приходи́те и почерпи́те спасе́ние.

Земли́ у́бо поро́д был еси́, / всели́лся же еси́ в земли́ кро́тких, / иде́же вода́ сла́дости; / ея́же напи́вся в сы́тость, / мv́ра исто́чник при́сный ны́не, Дими́трие, проливае́ши.

Возра́сл еси́, я́ко розга́ в виногра́де, / пребыва́я неотсе́чен Бо́гу и совокупле́н; / и Сего́ испо́лнився ту́ка неизрече́ннаго, / мv́ро, я́ко струи́, всем ны́не, Дими́трие, то́чиши.

О, но́вых твои́х боре́ний! О, стра́нных му́ченических страда́ний! / Твоя́ бо по́ты, за Него́ пролия́нныя, блаже́нне, / Христо́с прии́м, исто́чник мv́ра тя показу́ет.

Струю́ мv́ра твоего́ проли́вая, / ве́лию пучи́ну просте́рл еси́ чудес, / и душ, и теле́с неду́ги потопля́еши, / и напа́стей, Дими́трие, вся́ку бу́рю успову́я.

Богородичен: Млеко́м пита́ла еси́, Де́во, / Плотоно́сца, Твоего́ Бо́га рожде́ннаго, / я́ко да боле́знь Ада́мову су́щую во а́де облегчи́т, / от дре́ва сне́дша зна́ния, и за́поведи преслу́шавша.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, / и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: / вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. / Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Пра́ведному Твоему́ сему́ гне́ву, Человеколю́бче, / наше́дшу внеза́пно, смути́хомся / и отча́янием всеконе́чным объя́хомся, / негодова́вша на ны зря́ще Тебе́.

Возпростре́м ру́ки, ве́рнии, / и о́чи к Еди́ному Влады́це, спаса́ти могу́щему, зову́ще: / Христе́, я́рость Твою́ отврати́ от нас вско́ре, / Человеколю́бец сый.

Ты́сящи А́нгел, му́чеников сосло́вие, / проро́к и апо́столов, преподо́бных, иера́рхов святы́й лик / мо́лит Тя, Влады́ко: / пощади́ лю́ди Твоя́ смире́нныя.

Ве́дый, Ще́дре, не́мощь на́шу, / и удобопоползнове́нное всех и неиспра́вленное, / осла́би гнев, и смуще́ние ути́ши, / Твое́ю ми́лостию уще́дри мiр.

Богородичен: Ми́лостивая Богоро́дице, / Ми́лостиваго ро́ждшая Спа́са, / виждь озлобле́ние и стена́ние люде́й Твои́х, / и ускори́ умоли́ти, е́же уще́дрити ны.

 

Ин. Ирмос: Ру́це распросте́р Дании́л, / львов зия́ния в ро́ве затче́, / о́гненную же си́лу угаси́ша, / доброде́телию препоя́савшеся, / благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Омрачи́л еси́ весь вра́жий гнев, сла́вне, / и, боре́ния неотъе́млемою си́лою Христа́ облече́н / и победоно́сец быв, му́чениче Дими́трие, вопия́л еси́: / благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.

Му́чеников благостоя́ние показа́в, / му́чеников благозва́ние, му́чениче, насле́довал еси́; / ба́нею омы́вся свято́ю, / я́же вторы́ми не оскверня́ется грехо́вными прило́ги, / копие́м пробода́ем, и зовы́й: / благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.

Чуде́с твои́х мно́жество, па́че у́ма дарова́ний, / и́хже тебе́ подаде́ Христо́с, всем показу́ет, сла́вне, / и благода́ть исцеле́ний, я́же па́че сло́ва, / я́ве твою́ благода́ть пропове́дает нам, вопию́щим: / благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.

Богородичен: Еди́ну во всех роде́х, Де́ву Ма́терь и Богоро́дицу Чи́стую, песносло́вим: / Та бо спасе́ния на́шего Хода́таица, / я́ко мiра Изба́вителя, Сло́во ро́ждшая, Ему́же вопие́м: / благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.

 

Ин. Ирмос: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель / богочести́вым неи́стовно разжже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Да Бог явле́нна / сотвори́т тя су́щим в мiре, Дими́трие, / негаси́му свещу́ душе́вную сохра́нша, / еле́ем дея́ний умаще́ну всегда́, / и, я́ко черто́га, тебе́ отверзо́шася две́ри, / приснотеку́щ исто́чник тя мv́ра Боже́ственнаго показу́ет, / возме́здие чистоты́ сию́ дая́ благода́ть.

Не из крове́й, я́коже рече́ честно́е Ева́нгелие, / ниже́ из по́хоти пло́ти, Дими́трие, / Бо́гом же роди́лся еси́, / Воплоще́ннаго почита́я Бо́га; / кровь же усе́рдно Того́ ра́ди твою́ истощи́в, / восприя́л еси́ свы́ше чуде́сную благода́ть, / источа́еши Боже́ственное мv́ро, ду́ши благоуха́яй.

Ты ле́ствица яви́лся еси́ одушевле́нная, / на земли́ у́бо утвержде́нная стопа́ми пло́ти, / до Небе́с же дося́жущая; / Бо́гом бо обогати́лся еси́, утвержде́нным, му́чениче, в тебе́. / Столп же яви́вся, / пома́зан еле́ем по́двигов муче́ния, / и ны́не источа́еши / ве́рою приступа́ющим исто́чник Боже́ственнаго мv́ра.

Тя реку́ прописа́ Бо́жию наводне́ну, / поя́ Дави́д проро́чески, Дими́трие; / се бо неистоща́емо прихожде́ние мv́ра твоего́. / Тем и мно́жество рек, наводня́ющеся, / гла́сы своя́ возвыша́ют, / рука́ми же пле́щут / в сла́ву си́ми все́ми просла́вльшаго тя Бо́га.

Госпо́дь Еди́н Трисвяты́й, / Ты, Бо́же Всемо́щнейше, Его́же Богосло́вствуяй страда́лец Дими́трий в темни́це заключа́ется, / и с скорпи́ею чу́вственною зми́я умори́в мы́сленнаго, / и горды́ню Ли́еву низложи́в чрез Не́стора Боже́ственнаго, / копие́м пробода́ется, / и мv́ро ны́не из гро́ба то́чит.

Богородичен: За Ада́ма – Госпо́дь, за Е́ву – Ты, Всечи́стая, / Гаврии́л же – за льсти́внаго зми́я, / Крест же – за дре́во, вертогра́д гро́ба–вме́сто Еде́ма, / ра́дуйся – вме́сто печа́ли, / копие́ – вме́сто пла́меннаго ору́жия, / и багряни́ца – вме́сто смоко́внаго ли́ствия: / Тя у́бо пое́м, Отрокови́це, я́ко всех вино́вну.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Бо́га / челове́ком невозмо́жно ви́дети, / на Него́ же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; / Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком / Сло́во воплоще́нно, / Его́же велича́юще, / с Небе́сными во́и / Тя ублажа́ем.

Се вси мы согреши́хом, / и стра́шно у́бо земля́, не согре́шши, му́чится; / наказу́я бо нас, Человеколю́бец всю ту́ю коле́блет; / прии́мем чу́вство / и о спасе́нии свое́м попеце́мся.

Часо́в и лет сый Госпо́дь, / в еди́ном мгнове́нии о́ка восхоте́в сте́рти рабы́ Твоя́, / от мно́гаго же благоутро́бия Твоего́, Влады́ко, возбрани́лся еси́. / Благодари́м Тебе́, безотве́тнии мы, / Еди́не Человеколю́бче.

Тру́са, меча́, го́рькаго плене́ния, / и язы́ческаго, Христе́, наше́ствия, / паде́ния, и гла́да, па́губы, и озлобле́ния вся́каго ина́го, Ще́дре, / изба́ви град Твой и вся́ку страну́, / ве́рно песносло́вящую Тя.

Земля́ безъязы́чне вопие́т, стеня́щи: / почто́ мя злы́ми оскверня́ете мно́гими, вси челове́цы? / Вас бо Влады́ка щадя́, / еди́ну мене́ уязвля́ет. / Приими́те чу́вство и покая́нием Бо́га уми́лостивите.

Богородичен: Тли в рождестве́ не прии́мши, / тле́ния, Де́во, измени́ вся ны, / и тру́са тяжча́йшаго, и ско́рби, / утоля́ющи Влады́чнее негодова́ние / Твои́м ма́терним премене́нием, Богора́дованная.

 

Ин. Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный / от несеко́мыя горы́ Тебе́, Де́во, / краеуго́льный отсече́ся, / Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. / Тем веселя́щеся Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Раздери́ у́зы прегреше́ний тя пою́щих, страстоте́рпче, / уста́ви страсте́й прило́ги, / молву́ разори́ ересе́й / и напа́стей утиши́ бу́рю моли́твами твои́ми.

Напра́ви к стезя́м пра́вым Небе́снаго Ца́рствия / свяще́ннейшую твою́ па́ству, венцено́сче му́чениче Дими́трие, / на па́жить спаси́тельную, на ме́сто ве́чное.

Да венце́в сла́вы и Небе́снаго Ца́рствия получе́ния / пою́щим тя сего́ улучи́ти моли́, му́чениче Дими́трие, / Жизнода́вца Го́спода и Царя́ Сил.

Богородичен: Я́ко ко́рень, исто́чник и вину́ нетле́ния Тя, Де́во, / вси ве́рнии, наде́ющеся, хвала́ми почита́ем; / Ты бо Ипоста́сное нам Безсме́ртие источи́ла еси́.

 

Ин. Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с. / Тем Тя, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Прие́м твой алава́стр душе́вный, доброде́телей Боже́ственнаго мv́ра испо́лнен, / име́я же Христа́, прекло́нша тебе́, му́чениче, главу́, / я́ко упоко́ившася жити́я твоего́ све́тлостию чистоты́. / Тем ублажи́лся еси́ и благода́ти испо́лнился еси́, мvроточи́ти мiра конце́м.

Се ожида́ющих тя воздая́ний неизрече́нных све́тлая проображе́ния, / се источник мv́ра приснотеку́щаго, о страда́льче! / Бо́гу у́бо предстоя́ со дерзнове́нием му́ченическим, / во́инству на́шему испроси́ на враги́ побе́ду, / и мир стране́ неотъе́млем.

О́бразом Креста́ Победотво́рца / победи́л еси́ Ли́ево суровство́, / и победи́теля Не́стора, и сострада́льца поста́вив; / и ны́не всяк язы́к ва́рварский рабо́тен покори́ правосла́вным, / соде́йствуя, сво́инствуя, укрепля́я, / велича́яй земны́я концы́, Дими́трие.

Те́плою от се́рдца любо́вию / к твоему́ честно́му ковче́гу прибега́ющия, му́чениче Христо́в, / мv́ро пролива́ющему река́ми, / твои́ми моли́твами изба́ви дел душетле́нных / и пото́па страсте́й злосмра́дия; / обоня́ния же покажи́ сия́ Го́споду благово́ннейша.

День ра́дости духо́вныя соверша́ем, Дими́трие, / ви́дяще мv́ра твоего́ непреста́нно точа́щ исто́чник. / Ты же страсте́й омраче́ние разоря́я, / я́ко Боже́ственнаго испо́лнен све́та, / я́ко во дне дава́й ходи́ти благообра́зно, / Бо́жий же ви́дети Свет непристу́пный.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 347; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.124.232 (0.12 с.)