Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Лексический минимум к тексту А. to germinate, seedling, to flower, to mature, leaf (leaves), to reproduce, to lodge, tops, nutrients
to germinate, seedling, to flower, to mature, leaf (leaves), to reproduce, to lodge, tops, nutrients, resistant, resistance, to control, water, rain, amount, size, storage, to store, underground, to reach, kind, number, to find (found), due, due to, to be due to, the former, the latter, to consist of. АУДИТОРНАЯ РАБОТА VI. Выборочная проверка упражнений из задания на дом № 1. VII. Дайте русские эквиваленты следующих интернациональных слов (устно): reproduction, normally, physiology, to combine, energy, reaction, genetics, progress, critical, organic, inorganic, to limit, material, method, individual, carbohydrates, botanist, protein. VIII.Переведите следующие предложения, обращая внимание на формы с суффиксом -ing (устно). 1. Having used improved cultural practices, the farmer obtained higher yield of wheat per hectare. 2. Most farms growing potatoes use potato harvesting machines. 3..Harvesting small grains with combines is widely used throughout the world. 4. Harvesting small grains with combines', man obtains more grain per hectare. 5. Cultivating the soil used for row crops one can control weeds and provide favourable conditions for plant growth. 6. Being raised under favourable environmental conditions the plants grow and flower well and produce much seed. 7. The yield of sugar beet was high due to the farmers' having controlled weeds during the growing season. 8. Having been applied at the due time, fertilizers increased the fertility of the soil. 9. The planting of warm-season crops should be done into warm soil. IX. Переведите следующие предложения, обращая внимание
33 a) 1. Due conditions should be provided for good development of this crop. 2. A large amount of carbon dioxide in soil air is due to the respiration of roots and microorganisms. 3. Corn is widely used as feed for animals due to its high feeding value; b) 1. Roots are grouped into fibrous roots and tap roots..The former are typical of grasses, the latter — of legumes and root crops. 2. There are crops which grow best under cool conditions and those requiring warmer conditions. Wheat belongs to the former, while corn can be an example of the latter. X. Назовите все части растения и основные функции, которые XI. Контроль чтения и понимание текста А. Задание на дом № 2 XII. Заполните пропуски подходящими по смыслу словами в to conduct, resistant, to lodge, root, solid, leaf, roots, water, storage, above ground, plant nutrients, root hairs. 1. The examples of plants having.. are alfalfa and carrots. 2. The root does not only absorb... and from the soil, it also anchors the plant. 3. The plant is divided into two parts — the root system and the....... portion. 4. Both roots and stems may serve as a... organ. 5. Water and plant nutrients.... by the stem from... to.... 6. The smallest roots through which water is absorbed are known as... 7. Some crops have... stems. 8. Small grains often... due to unfavourable weather conditions. 9. Lodging can be controlled by growing... varieties. XIII. Определите, какие слова из правой колонки могут сочетаться со словом из левой колонки (устно): root — long, crop, fibrous, size, water, main, previous, general, tap, small, hairs; stem — adverse, hollow, short, solid, similar, mineral, pith, due, lodging; to obtain — weather, yield, seed, seedlings, flowers, nutrients, food products, rain, measure.
XIV. Переведите следующие предложения на английский язык а) 1. Семена производятся семенными растениями. 2. Образовав семена, однолетние растения погибают. 3. Растение состо- 34 ит из корней и надземной части. 4. Корни поглощают воду и питательные вещества из почвы. 5. Углеводы производятся в листьях. 6. Полегание обусловлено неблагоприятным воздействием погоды. 7. Некоторые растения не производят семян. б) 1. Все растения, размножающиеся семенами, производят цветы. 2. Каждое растение состоит из двух основных частей, это корень и надземная часть. Первая обеспечивает растение водой и питательными веществами. Вторая, состоящая из листьев и стеблей, производит углеводы. 3. Все корнеплоды способны расти и производить семена на второй год благодаря питательным веществам, накопленным ими в первый вегетационный период. 4. Стебель не только проводит воду и питательные вещества от корня к листьям, но и поддерживает листья. 5. Стебли бывают двух видов: полые и выполненные. 6. Примером культуры, имеющей выполненный стебель, является кукуруза. 7. Некоторые сорта зерновых полегают, т.е. они не могут противостоять неблагоприятным погодным условиям. XV. Выполните лабораторную работу № 2. АУДИТОРНАЯ РАБОТА
XVI. Проверка домашнего задания. XVII. Образуйте сложные формы причастия от следующих to absorb, to increase, to produce, to store, to mention. XVШ. Подберите словарные определения к следующим словам и сочетаниям слов (устно): root, fibrous root, tap root, stem, fertilizer, green manure, plant nutrients. 1.Materials absorbed by plants and used by them for growth and development. 2. Any organic or inorganic material that is added to the soil to provide plant nutrients. 3. The kind of a root consisting of many roots of the same diameter and length. 4. The above ground portion of a plant that conducts water and plant nutrients from root to leaf. 5. The part of a plant that absorbs water and nutrients from the soil. 6. A crop grown for plowing under when it is green. 7. The kind of root that consists of the main root and small branches throughout its length. XIX. Ответьте на следующие вопросы к тексту А (устно): 1. What is vegetative phase characterized by? 2. When does a plant complete its life cycle? 3. What are the functions of the roots? 35 4. What kinds of roots are there? 5. Why are leaves so important? 6. What functions does a stem perform? 7. What crops have hollow stems? 8. What is a very important quality of a cereal stem?
XX. Прочтите текст В, не пользуясь словарем, и догадайтесь о значении выделенных слов. Text В Photosynthesis 1. The most important difference between plants and animals is that plants can produce food from inorganic materials. The process by which carbohydrates are produced is known as "photosynthesis". It is also the only process by which oxygen is supplied into the air, 2. The process of photosynthesis is very complex consisting of many individual reactions. The conditions necessary for photosynthesis arc light, carbon dioxide, water, some essential nutrients and due temperature. 3. Light energy is necessary to transform carbon dioxide and water into carbohydrates. Water and nutrients required for manufacturing carbohydrates come from the soil through the roots. That is why leaves will function well if the plant has a highly developed root system. Carbohydrates produced by plants are the most important source of food for all plants and animals. 4. The main limiting factor for the daily amount of photosynthesis is the duration and intensity of sunlight. The process may also be limited by the amount of carbon dioxide, the supply of water and unfavourable temperature. 5. the word (слово) "photosynthesis" consists of two parts, "photo*' which is "light" and synthesis which is "building". So, photosynthesis is building with light. XXI. Скажите, почему процесс фотосинтеза так важен для человека. Подтвердите свой ответ соответствующими предложениями из текста. XXII.Укажите номера абзацев, н которых содержится ответ на вопрос: "От чего зависит хорошее функционирование листьев с точки зрения фотосинтеза?"
36 LESSON 6 ГРАММАТИКА И ЛЕКСИКА:
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-02-07; просмотров: 125; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.222.120.133 (0.011 с.) |