Task 9. Find English equivalents for the following phrases in Russian. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Task 9. Find English equivalents for the following phrases in Russian.



Прекрасные виды на город, оставлять ценные вещи в сейфе на ресепшн, проводить семинар, менеджеры подразделений, увидеть подводный мир, беспошлинные магазины, 50 ТВ каналов на 5 языках, проводить семинар об особенностях работы с многонациональными командами, разрабатывать целый ряд материалов для обучения, курсы с самостоятельным доступом в режиме онлайн, нанимать международные команды, иметь опыт работы заграницей, удовлетворить потребности в обучении, испытать культурный шок, датироваться разными веками, пешая экскурсия по Праге, чай/кофе машины, освободить номер к вечеру, отсутствовать в городе в течение 2 дней, пожарный выход, приносить извинения за задержку рейса, забронировать номер на двоих, предоставить окончательную информацию (детали).

Task 10. Translate the sentences form Russian into English.

1. Понимание культурных различий – жизненно важно для успеха любой компании.

2. МГИМО предлагает студентам и преподавателям целый ряд дополнительных образовательных курсов.

3. Я бы хотел одноместный номер на двое суток (на две ночи). – К сожалению, все номера заняты.

4. Мы приносим свои извинения за задержку рейса.

5. Основными темами последних семинаров были культурный шок, язык жестов, создание многонациональных команд.

6. Этот дворец датируется 15 веком.

7. Большие гостиницы предлагают своим клиентам целый ряд услуг.

8. Она получила огромный опыт, когда жила прошлым летом в Швейцарии и работала в международной организации ООН.

9. На следующей неделе мы проводим семинар по вопросу межкультурной коммуникации.

10. Группа китайских и итальянских студентов подготовили прекрасную презентацию о культурных различиях в своих странах.

11. Когда вы собираетесь подтвердить бронирование номера в гостинице?

12. Окна моего номера выходили на парковку.

13.  Мы можем предложить вам номер на двоих.

14. Я уезжаю завтра. Подготовьте мне счёт, пожалуйста.

15. Завтра в конференц-зале я выступаю с презентацией о культурных различиях перед своими сотрудниками.

16. В ближайшем будущем мы планируем провести выставку разных обучающих программ (курсов) для деловых людей.

17. Наша компания успешна, так как качество обслуживания и продукции удовлетворяет запросам наших покупателей.

18. Рестораны предоставляют людям возможность отлично поесть и пообщаться друг с другом.

19. Необходимо расширять международные контакты, увеличивать иностранные инвестиции, чтобы сделать гостиничный бизнес успешным.

20. Где располагаются самые лучшие и комфортабельные гостиницы в городе? – Обычно в центре города, но они и самые дорогие.

21. Завтра весь день я провожу собеседование с соискателями на работу.

22. Гостиница Милуоки переживает сейчас возрождение.

23. Исследуйте подводный мир Тихого океана в парке Seaworld в австралийском городе Gold Coast.

24. Она не хочет питаться в отеле всё время. Еда там дорогая.

Task 11. Read and translate into Russian the script from a BBC programme. Talk about what you have learnt about the way hotels work and how to make a reservation.

 

A Hotel Operations Manager

 

Hotels employ many people, from chefs and receptionists, to porters, maids and managers. Here we are going to meet a person who is responsible for most of what a hotel does. His name is Gregory Pepek and he is the Operations Manager for Le Meridien Wardorf.

 

THE COMPANY. My name is Gregory Pepek. I'm the Operations Manager of the Waldorf Meridien hotel in London, which is a five star hotel which is under the brand of Meridien.

 

THE JOB. I'm responsible for the day-to-day running of the hotel. So all the managers of each division, for instance, the restaurant, or conference and banqueting or housekeeping, report to me. It's my role to set them goals. They all carry out these objectives in their own divisions.

 

Our hotel is part of a chain and that is the reason we are required to meet certain standards and visitors’ needs. We are required to provide certain services, such as 24 hour room service, 24 hour porterage and 24 hour valet as well. It is my role to ensure these standards are maintained at all times.

 

Also, as Operations Manager, I have direct responsibility for the reservations department in the hotel which is the most important department in the hotel in terms of profit and revenue. It's where we make sixty per cent of our revenue in the hotel.

 

HOTELS AND INTERNET. People can book hotel reservations in a number of ways.  Internet is becoming more and more important for hotel bookings. I wouldn't say overall it is going to increase our bookings, we have to be aware of it because it's a different method of the way guests can book.

 

So, we have to make sure we are offering the right rates, at the right time and in simple English, so that everyone around the world can understand, as now it is not just travel agents accessing the hotel information, it's somebody sitting at home.

 

Gregory's four top tips on booking hotel rooms:

 

1. When making a booking, I suppose the most important thing to remember, if you are a leisure traveller, is to book as early as possible because that is the time when most of the discount or special offers are available.

 

2. When you make the reservation by phone or the internet always ask for or write down the confirmation number. And they can easily find your booking, even if they spelt your name wrong or something went wrong.

 

3. If you have any special requirements for rooms, such as you'd like a room which is quiet, or at the front of the hotel, or it's not near a lift or it is near a lift, then again I would suggest, or recommend, that you make these at the time of booking. Once you check in on the day, those preferences might not be available when you check in.

 

4. To guarantee your room, hotels in London, or in England specially, will ask for a credit card or a confirmation which will guarantee that your room is held, basically all night or for late arrival. In most UK hotels, if it is not guaranteed by a credit card, or some form of payment, people have to vacate the room between 2 and 4 pm now.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-01-08; просмотров: 147; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.128.170.27 (0.008 с.)