Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Модернізм (новітній, сучасний). ⇐ ПредыдущаяСтр 10 из 10
– Войовниче заперечення традицій культури Нового часу. – Естетський аморалізм, естетське неподобство. – Релятивізм – істин стільки ж, скільки думок, переживань. - Радикалізм, ентузіазм, кипуча діяльність. - Спрямованість до утвердження нових, штучно вироблених, спроектованих цінностей). Провісником модернізму явилося мистецтво авангарду, генетично пов’язаного з експериментами, розпочатими імпресіонізмом та постімпресіонізмом (фовізм, кубізм, експресіонізм). Хронологічно початок модернізму співпадає із формуванням безпредметного мистецтва. Кожне нове покоління художників-модерністів неминуче відверталося від своїх попередників, заперечувало їхні досягнення, що неминуче приводило до руйнації цінностей самого модернізму. Виродження модернізму в масову культуру – його логічний кінець. Масова культура. Причини розвитку: - поява і розвиток засобів масової комунікації; - культура стає галуззю економіки (серійність культури); - відносна демократизація культури; - підвищення рівня освіченості мас; - збільшення часу дозвілля і т.п. Масова культура претендує на охоплення культури усього світу. Специфічні ознаки: - примітивність характеристики відносин між людьми; - зведення соціальних конфліктів до сюжетно цікавих сутичок “гарних” і “поганих” людей; - розважальність, кумедність, сентиментальність, орієнтованість на підсвідомі інстинкти; - формування в споживача спраги володіння, почуття власності, національних і расових забобонів, культу успіху, культу сильної особистості, і, водночас, культу посередності і т.п. Це ознаки кризи культури. - Тотожність матеріальних і духовних цінностей. - Засіб оброблення масової свідомості. - Двоїстість: можливість ознайомитись з творами мистецтва і тим самим девальвація духовних цінностей. - Перетворення мистецтва у видовище, різноманітні прояви поп-арта. - Художнє життя підкорене величезній машині спекуляції і реклами. Критика модернізму називає його “антикультурою”, сповненою демонічного і злобливого наміру. Але цього наміру немає в програмах модерністів, це – закономірний розвиток соціокультурної ситуації, відображаючої морально-етичний стан суспільства. Постмодернізм – виникає з середини 70-х років 20 ст.
- Умонастрій “утоми”, розчарування в ідеалах і цінностях Відродження і Просвітництва з їх вірою в прогрес, торжество розуму, безмежність людських можливостей. - Одночасно це розчарованість в ідеалах модернізму. - “Ентропійний” стан культури, есхатологічні настрої, естетичні “мутації”. - Взаємопроникнення стилів, еклектизм художніх мов. - Вторинність образів. - Іронічне відношення художника до своїх творів і самоіронічне – до себе. - На відміну від прагнення модернізму до новизни, постмодерн прагне включити в контекст сучасного мистецтва весь досвід світової культури шляхом її іронічного цитування і коментування. - Концепція світу як хаосу виливається в досвід освоєння цього хаосу як гри. - Повернення до ідеалів краси як реальності, розповідності, сюжетності, гармонії. - Відхід від модерністського екстремізму та нігілізму. Повернення до традицій. - Акцент на комунікативній ролі твору мистецтва й осмисленні досвіду модернізму як одного з напрямків мистецтва. - Плюралізм цінностей, адогматизм, антисистематизм. - Краса – сплавлення чуттєвого, концептуального і морального. - Мистецтво в цілому – єдиний безкінечний текст, створений сукупною творчістю. - Свідоме переорієнтування з класичного розуміння художньої творчості на конструювання артефактів методом “склейок”, “аплікації”. Сьогодні терміном “постмодернізм” позначають дуже широке коло явищ від так званого соц-арта (пародія на соц. реалізм) до естетизації кича (іронія на візуальних покидьків ЗМІ). Людство стоїть перед проблемою складання нової картини світу, основні контури якої визначаться у 21 ст. Туди ж сягають і узагальнюючі естетичні системи, корені яких знаходяться у 20 ст.
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-05; просмотров: 242; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.105.124 (0.005 с.) |