Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
IV. Культура в період кризи.
Освіта: Ø Перехід на нові навчальні програми в 1966—1967 рр. (запровадження нових дисциплін: кібернетики, суспільствознавства; генетики тощо). Ø Завершення переходу до обов'язкової загальної середньої освіти (1976 р.). Ø Ухвалення Верховною Радою «Основних напрямів реформ загальноосвітньої і професійної школи» (запровадження навчання дітей з 6 років; Ø реорганізація 8-річних шкіл у 9-річні, а середніх — у 11-річні; згідно з цим документом важливе місце призначалося трудовому вихованню, була зафіксована помітна ідеологізація шкільного навчання). Ø Знецінення знань. Ø Зменшення кількості шкіл з українською мовою викладання. Ø Збільшення кількості навчальних профтехосвітніх закладів. Ø Створення на основі педінститутів Донецького, Сімферопольського та Запорізького університетів. Ø Відкриття ряду нових інститутів. Ø Збільшення кількості студентів майже в 2 рази. Ø Зміцнення матеріально-технічної бази вузів (будівництво нових навчальних корпусів, гуртожитків, спортивних комплексів тощо). Ø Недостатня якість підготовки спеціалістів (особливо на заочних і вечірніх відділеннях). Політизація освіти тощо. Наука: Провідний науковий центр України — Академія наук на чоліз Б. Патоном, яка складалася з трьох секцій: фізико-техніч-них і математичних наук, хіміко-техпологічних і біологічнихнаук, суспільних наук. Неухильне зростання кількості дослідників в академічних установах. Створення унікальної плавильної установки «Уран» для вивчення плазми й керованої термоядерної реакції; Використання теоретичних розробок математиків для розрахунку орбіт штучних супутників землі; Відкриття механізму передачі генетичної інформації; створення автоматизованих систем проектування електронно-обчислювальних машин; Винайдення нових марок високо-тривкого чавуну, безнікелевої антикорозійної сталі та ін Удосконалення зв'язків науки з виробництвом. Високий відсоток нереалізованих перспективних наукових розробок (за винятком ВПК). Вихід у світ цікавих праць М. Брайчевського («Приєднання чи возз'єднання»), Ю. Бадзьо («Лист до російських та українських істориків»), 0. Апановича, І. Дзюби та ін. Вихід у світ багатотомної «Історії Української РСР», «Історії українського мистецтвознавства», «Історії української літератури», «Словника української мови», «Української Радянської Енциклопедії» тощо.
Недостатнє фінансування науки. Література: Збагачення української літератури новими творами 0. Гончара («Собор», «Берег любові», «Чорний Яр»), М. Стельмаха («Правда і кривда», «Дума про тебе»), П. Загребельного («Диво», «Розгін»), І. Білика («Меч Арея»), історичними романами Ю. Мушкетика, Р. Іванченка та ін. Видання збірок віршів Д. Павличка, І. Драча, В. Коломійця, Б. Олійника та ін. Велика популярність пісень, написаних на слова А. Малишка («Пісня про рушник»), М. Ткача («Марічка»), М. Сингаївського («Чорнобривці»), Д. Павличка («Два кольори») та ін. Не дивлячись на ідеологічний тиск, продовжували працювати відомі письменники та публіцисти М. Руденко, В. Снегірьов, В. Стус, Є. Сверстюк, Л. Костенко тощо. Посилення уваги українських письменників не лише до історичних, але й до сучасних тем. Мистецтво: Новаторство у вітчизняному кінематографі (зародження нового напрямку в кіномистецтві — «поетичне кіно»). Плідна праця кіно митців Ю. Іллєнка, С. Параджанова, К. Муратова, Л. Осики, 0. Савченка, Л. Бикова, І. Миколайчука та ін. Вихід у світ яскравих кінострічок «Тіні забутих предків» С. Параджанова, «Білий птах з чорною ознакою» Ю. Іллєнка, «У бій ідуть самі старики», «Ати-бати йшли солдати» Л. Бикова, «Тривожний місяць вересень» Л. Осики, «Вави-лон-ХХ» І. Миколайчука та ін. Позитивні зрушення в розвитку театрального мистецтва (плідна діяльність академічних драматичних театрів ім. І. Франка в Києві, ім. Т. Шевченка у Харкові, ім. М. Заньковецької у Львові, Київського театру опери та балету ім. Т. Шевченка, Львівського театру опери та балету ім. І. Франка та ін.). Яскравий талант майстрів сцени Н. Ужвій, Б. Ступки, А. Роговцевої тощо. Втрата національного колориту в українському театральному мистецтві та кінематографі (активне витіснення української мови тощо). Удосконалення всіх жанрів музичного мистецтва (створення нових опер, оперет, симфоній, пісень тощо). Діяльність сузір'я талановитих оперних співаків Д. Гнатюка, Є. Мірошниченка, М. Кондратюка, А. Мокренка, А. Солов’яненка та ін.).
Створення яскравих оперних творів «Тарас Шевченко», «Ярослав Мудрий» Г. Майбороди, «Мамаї», «Вій», «Шельме-нко-Денщик» В. Губаренка, «Украдене щастя» Ю. Мейтуса, «Лісова пісня» В. Корейка, «Назар Стодоля» К. Данькевича та ін. Яскраві виступи українського народного хору ім. Г. Верьовки, капели «Думка», капели бандуристів України, Черкаського народного хору, Гуцульського і Буковинського ансамблів пісні і танцю тощо. Плідна діяльність композиторів В. Івасюка («Я піду в далекі гори», «Червона рута», «Водограй» та ін.). Піднесення в українській хореографії, пов'язане з діяльністю державного ансамблю танцю України ім. П. Вірського, народних ансамблів «Ятрань» з Кіровограда, «Чорнобривець» з Миронівки, «Дарничанка» з Києва тощо. Розкриття тем вітчизняної історії в українському образотворчому мистецтві (роботи В. Задорожнього, М. Хмелька, М. Божія, Т. Яблонської, В. Полтавця тощо). Плідна діяльність українських художників А. Горської, О. Заливахи, Г. Севрука, В. Мельниченка, скульптора і живописця І. Гончара та ін. (пошук нових ідей, національний колорит у творчості українських митців.
Заходи щодо подолання кризи в культурі:
|
|||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-05; просмотров: 91; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.12.71.237 (0.006 с.) |