Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Акмеїзм і творчість Анни Ахматової.
Акмеїзм (грец. acme — вершина, найвищий ступінь чого-небудь, міць) — модерністська течія в російській поезії 10-х рр. ХХ ст., що об’єднала Миколу Гумільова, Анну Ахматову, Осипа Мандельштама, Сергія Городецького та інших митців. Досить часто акмеїсти називають свій напрям “адамізмом” (від першої людини, прабатька Адама, образ якого в даному випадку асоціювався з природнім і безпосереднім поглядом на життя — на противагу асбтрагованому від реальності символізму. М. Гумільов визначав адамізм як “мужньо твердий і ясний погляд на життя”. До течії застосовувався також термін М. Кузьміна “кларизм” (від лат. clarus — ясний), яким поет називає “прекрасну ясність” як одну з основних засад нової поезії. Акмеїзм, на думку його представників, був новим напрямом, що йде на зміну символізму. Акмеїсти виступили за відображення земного, конкретного, предметного і ясного світу, з його формами, обрисами, барвами й пахощами, за ясність і конкретність слова. У акмеїстів підкреслена увага до предметних, зримих деталей. Поезія акмеїстів переповнена різноманітними культурними асоціаціями, перегуків із культурними епохами минулого. “Співцем таємничої жіночої душі”, “російською Сапфо” називали Анну Ахматову (1889-1966) сучасники. Вона стала справжньою окрасою “срібного століття” російської поезії і тим символічним містком, який поєднав її кращі досягнення з пошуками і здобутками російської поезії наступних поколінь. Свої перші вірші Ахматова написала в 11 років. Тоді її батько, в минулому флотський інженер-механік, жартома, очевидно, назвав її “декадентською поетесою”, але коли справа дійшла до серйозної поезії, заборонив їй підписуватись своїм справжнім прізвищем — Горенко, і донька зробила літературним ім’ям прізвище своєї прабабусі — татарської княжни Ахматової. Перша збірка віршів Ахматової “Вечір” з’явилася в 1912 р., ще через два роки — збірка “Вервиця”. Вже перша з них висунула ім’я Ахматової в один ряд з найвідомішими поетами “срібного століття”. Писали про “ахматівську школу” в російській поезії, саму поетесу порівнювали з Блоком, а невдовзі після його смерті навіть визнавали за першого з російських сучасних поетів. В поезію Ахматова увійшла як тонкий і проникливий співець жіночої душі, складного світу жіночих почуттів, потаємних думок та переживань. Жінки-поети були в російській поезії і до Ахматової, але вперше жіноче слово зазвучало в ліриці з такою щирістю та відвертістю, з такою силою поетичного виразу. “Я навчила жінок говорити”, — зауважувала поетеса в одній з епіграм. Центральною темою ранньої лірики Ахматової є тема кохання, розкритого в його найбільш глибинних і потаємних основах. Кожен вірш — це своєрідна сповідь жіночого серця, пристрасного у переживаннях, але стриманого у їх зовнішньому вияві, окресленого пунктирно, найчастіше — через невеличку, але водночас і “промовисту” деталь.
У післяреволюційний період з’являються нові поетичні збірки Ахматової — “Біла зграя” (1917), “Подорожник” (1921), “Anno Domini.MCMХХІ” (“1921 рік від Різдва Христового”). Вважається, що в збірках цього періоду Ахматова суттєво не змінюється і продовжує розробляти тему кохання, тему сповіді жіночого серця, роздвоєного, за висловом Б. Ейхенбаума, між двома полюсами — “блудниці” з бурхливими пристрастями та черниці, яка прагне каяття. З одного боку, це справедливо, але, з іншого боку, не можна не помітити, що любовне почуття у віршах цього періоду стає більш духовно осмисленішим і морально твердішим, воно немовби переростає замкнутий світ вузькоособистісних, інтимних інтересів і більш активно відгукується на суспільні проблеми своєї доби, із специфічно жіночої лірика Ахматової стає загальнолюдською за характером звучання. Не уникає тепер Ахматова і громадських мотивів, які найчастіше пов’язані у її віршах з темою Росії, її історичної долі. Прикметним із цього погляду є вірш “Мне голос был. Он звал утешно…” — відповідь Ахматової на пропозицію емігрувати в 1917 р. за кордон і який вважається одним із найзначніших зразків її тогочасної громадянської лірики). Втім, лірика Ахматової була далекою від революційної ейфорії, а її саму сприймали як внутрішню емігрантку, що й визначило характер ставлення до неї з боку нової влади. Одна з постанов ЦК від 1924 р., в якій про Ахматову було сказано: “не арештовувати, але й не друкувати”, стало, по суті, вироком її поетичній біографії. Ахматова фактично втратила можливість друкуватися (з 1924 по 1939 рр.), її і без того важкий матеріальний і моральний стан ще більше ускладнився в зв’язку з арештом та ув’язненням у кінці 30-х років її сина Лева, якому інкримінували антирадянську діяльність. Попри все Ахматова не впала у відчай, не втратила життєвого оптимізму, знайшла сили і мужність продовжувати поетичну діяльність. В ці роки вона розпочала писати “Реквієм”(1939-1940), в якому тема особистої материнської трагедії переплітається з темою історичної долі і історичної трагедії, яку в роки сталінських репресій переживав увесь народ. Роки війни, які Ахматова проводить спочатку у Ленінграді, а потім у Ташкенті, викликали новий сплеск у її поетичній творчості. Як справжній патріот своєї Вітчизни, вона виступає з віршами, в яких закликає до боротьби, уславлює мужність і непохитність радянського народу (поетичний цикл “Вітер війни”). Післявоєнна лірика Ахматової (збірка “Біг часу”) також не замикається в колі тем інтимного звучання, тяжіє до соціально-філософської тематики, до широких узагальнень.
У 1946 р. з’явилася на світ постанова ЦК щодо журналів “Звезда” і “Ленинград”, в якій, крім усього іншого, ідеологічній “обробці” піддавалася й А. Ахматова. Втім, незважаючи ні на що, Ахматова продовжувала писати (крім оригінальних віршів, у неї є й багато перекладів, а також літературознавчих праць) і, головне, всупереч усім життєвим труднощам не йде на компроміси ні з владою, ні з власним сумлінням, зберігаючи незаплямованою свою репутацію людини і поета. Одним з найвідоміших творів Ахматової і водночас визначною літературною пам’яткою доби сталінського терору стала її поема “Реквієм”. Основа поеми — автобіографічна. Починаючи з другої половини 30-х років двічі (в 1935 і 1939 рр.) був заарештований син Ахматової Лев Гумільов. Після другого арешту він отримав вирок — десять років виправно-трудових таборів. Ідея твору зародилася, коли якось під час безкінечних вистоювань у тюремних чергах до Ахматової звернулася безіменна жінка із єдиним запитанням: “А ось це Ви зможете описати?” І Ахматова пообіцяла, що зробить це. Вірші, які ввійшли у поему, писалися в 1939–1940 рр., а також на початку 60-х. Вперше поема була надрукована лише у 1988 р. Образно-тематична площина поеми організована за принципом багатоголосся, яке проявляється у кількох образно-тематичних лініях. Найголовніша з них — плач матері за втраченим сином — драма, чи, вірніше, трагедія, яка проходить усі етапи свого розвитку, пов’язані із наростанням і поступовим загостренням материнського почуття: від початкового потрясіння і болю до повного відчаю. Водночас ця образно-тематична лінія осмислена в поемі і в перспективі ширших узагальнень, а саме в перспективі створеного Ахматовою узагальненого портрету народного страждання. У цій образно-тематичній площині образ ліричної героїні, матері розростається до символічного образу Батьківщини, Росії, а постать сина асоціюється з образом знедоленого і підданого репресіям народу.
4. Шкільна методична комісія. Кабінет української літератури. Значення шкільного курсу укр.мови і його місце серед інших навч.дисциплін. ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ № 7
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-23; просмотров: 537; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.178.157 (0.005 с.) |