Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Ґ.Ф. ГЕНДЕЛЬ (1685 – 1759). Творчий портрет
Ґ.Ф. Гендель – великий німецький композитор та виконавець-віртуоз епохи бароко. Основні етапи життя. Німеччина: вибір долі професійного музиканта, тяжіння до оперного жанру. Італія: спілкування з видатними музичними митцями, професійне утвердження в опері, слава видатного виконавця. Англія: центральний період життя і творчості, звернення до героїчних біблійних тем в ораторіях під впливом суспільних подій. Яскрава особистість, сильний характер, боротьба за утвердження передових переконань в мистецтві. Жанрове різноманіття творчості: опера, ораторія, інструментальні твори. Ораторія як найвище творче досягнення композитора. Трактування біблійних образів. Героїчна тематика, монументальність форм, яскравість музики. Інструментальні твори Генделя.
Музичний матеріал: Ґ.Ф. Гендель. Пасакалія з клавірної сюїти № 7 соль мінор Хор “Алилуя” (з ІІ ч. ораторії “Месія”) Арії з ораторій або опер (на вибір) “Музика на воді” або “Музика феєрверку” Кончерто гросо (фраґменти)
Й.С. БАХ (1685 – 1750). Біографія та короткий огляд творчості Й.С. Бах – один із найвеличніших митців світової культури. Основні етапи життя. Музичні традиції роду Бахів. Навчання згідно з традиціями часу. Ранній початок самостійної професійної діяльності. Веймаро-Кетенський період. Зумовленість творчої діяльності потребамицерковної і придворної служби. Розквіт орґанної, клавірної та оркестрової творчості. Слава Баха як виконавця-віртуоза та імпровізатора на орґані й клавірі. Лейпцизький період. Служба у церкві св. Фоми, керівництво “Колегією музики”, участь у музичному житті Лейпцига. Найвищий розквіт творчості, створення монументальних вокально-інструментальних творів (пасіони, меса сі мінор). Інструментальні твори. Доля творчої спадщини: забуття і відродження. Жанрова різноманітність, глибина і яскравість образного змісту, зв’язок творчості Баха з християнським світоглядом. Бах – великий майстер поліфонії. Всесвітньо-історичне значення творчості Баха. Музичний матеріал: Й.С. Бах. Капричіо на від’їзд улюбленого брата (фраґмент) Арія з Сюїти для оркестру Ре мажор Badineria (“Жарт”) із Сюїти для оркестру № 2 сі мінор Пасакалія до мінор для орґану (фраґмент)
Італійський концерт (фраґмент) Хроматична фантазія і фуґа ре мінор (фраґмент)
Кантатно-ораторіальні та орґанні твори Провідна роль духовних кантатно-ораторіальних творів у спадщині Баха. Протестантський хорал – змістовна і тематична основа бахівської музики. Пасіон за Матвієм – монументальний твір, різновид ораторії на сюжет євангельскої оповіді про страждання і смерть Христа. Вступний хор (№ 1) – трагічний образ ходи на Голгофу; хорал (№ 3) як епічний коментар. Сцена зречення Петра (№ 46) – експресивність речитативної партії Євангеліста (як безпосереднього свідка подій і оповідача). Глибина співчуття в ліричній арії альта (№ 47). Меса сі мінор – образи страждання (№№ 1, 16) та славлення (№№ 4, 17) якосновні емоційні сфери твору. Значна роль орґану в творчій діяльності Баха-композитора і виконавця-імпровізатора. Глибина змісту та емоційне багатство орґанних творів Баха. Особливості жанру хоральної прелюдії та орґанної токати.
Музичний матеріал: Й.С. Бах. Пасіон за Матвієм: хор № 1 хорал № 3 речитатив № 46 Арія альта № 47 Меса сі мінор: №№ 1, 4, 16, 17 Орґанна хоральна прелюдія фа мінор Орґанна хоральна прелюдія мі бемоль мажор Орґанна токата і фуґа ре мінор
Клавірні твори Жанрова різноманітність клавірної творчості. Новаторське трактування інструменту, розширення його виразних та технічних можливостей, образного діапазону творів. Досконалість поліфонічного письма, яскравість образного змісту в двоголосних і триголосних інвенціях. Поняття про імітацію, канонічну імітацію, обернення теми, основні принципи будови поліфонічного твору. Клавірні сюїти Баха. Французька сюїта № 2 до мінор. Характеристика основних танців сюїти: алеманди, куранти, сарабанди, жиґи (національна приналежність, темп, метроритмічні особливості). Поєднання в усіх номерах рис поліфонічної та гомофонно-гармонічної фактур. Музичний матеріал: Й.С. Бах. Двоголосна інвенція № 1 До мажор
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-26; просмотров: 391; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.219.22.169 (0.005 с.) |