Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Міністерство освіти і науки України. Міністерство освіти і науки УкраїниСтр 1 из 9Следующая ⇒
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО
ЕСТЕТИКА
Навчальна програма
Черкаси 2008
Програма навчальної дисципліни з естетики: Розробники: Л.М.Голубнича, О.А.Пушонкова, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького. – Черкаси: Вид. Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, 2008. - ISBN
Розробники: Л.М.Голубнича, кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії О.А.Пушонкова, кандидат філософських наук, ст. викл. кафедри філософії
Рецензент: доктор філософських наук, професор, зав. кафедри філософії Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького
Затверджено Вченою радою Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького (протокол № __ від ___ _____________ 200__ р.)
. СТРУКТУРА ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ „ ЕСТЕТИКА” Тема 1. Естетика як наука, її предмет та функції Основні етапи розвитку естетичної теорії. Становлення естетичної проблематики. Формування понятійного апарату. Роль О. Баумгартена в утвердженні естетики як самостійної галузі філософського знання. Введення у науковий вжиток терміну «Естетика». Предмет і основні завдання естетичної теорії. Естетика як наука про чуттєво-образне освоєння людиною світу і закони розвитку художньої культури. Виділення естетики в самостійну галузь філософського знання. Сучасні дискусії щодо предмета естетики. Методи дослідження в естетиці. Місце естетики в системі міжпредметних зв’язків. Естетика і філософія: моделі взаємодії на різних етапах розвитку. Естетика та етика: теоретичні моделі співвідношення в історії культури. Естетика і мистецтвознавство: відмінність підходів до мистецтва, його історії, теорії і видової специфіки. Естетика і психологія: естетична проблематика (почуття, художня творчість, особистість митця, створення і сприймання художнього твору) в контексті досягнень сучасної психології. Естетична теорія і художня практика. Основні етапи розвитку естетичної теорії. Естетичні концепції ХХ – поч. ХХІ ст. Некласична естетика. Постнекласична естетика. Розвиток естетичної думки в Україні: історія і сьогодення.
Основні функції естетики. Значення естетичної теорії для духовної культури сучасного суспільства та формування особистості.
Тема 2. Естетичне освоєння людиною світу Поняття естетичного. Естетичне відношення, естетична діяльність, естетична свідомість. Естетична діяльність як форма естетичного освоєння людиною світу. Основні види естетичної діяльності. Людина як суб’єкт і об’єкт естетичної діяльності. Природа в структурі естетичної діяльності. Історичні форми практичного і духовного оволодіння природою. Естетичне ставлення до природи як одна з умов вирішення екологічних проблем сучасності. Естетичні аспекти трудової діяльності. Естетичний компонент ремісництва. Естетична і художня діяльність. Мистецтво як самодостатня форма естетичної діяльності. Дизайн. Естетичні аспекти людської праці. Ремесло: утилітарно-практична та естетична функції. Естетична свідомість. Її конкретно-історична обумовленість. Культурна детермінованість естетичного суб’єкта. Структура естетичної свідомості. Основні компоненти естетичної свідомості. Естетична потреба. Естетичне почуття. Природне і соціальне в естетичному почутті. Естетична оцінка. Специфіка естетичного судження. Естетичний смак. Антиномічність естетичного смаку. Естетичний ідеал, його діалектична природа. Функції ідеалу в естетичній свідомості. Естетичні погляди, їх роль у світогляді особи. Естетичні теорії.
ЛІТЕРАТУРА
В. І. Панченко. За заг. ред. Л. Т. Левчук. – К., 1997, 2005
Додаткова:
5. Бальзак О. Про мистецтво. - К., 1981.
43. Іваньо I.B. Очерки развития эстетической мысли Украины. - М., 1981.
44. Іваньо I.B. Специфіка мистецтва. - К., 1970.
53. Левчук Л.Т. Психоанализ и художественное творчество: (критический анализ). – К.: Вища школа. - 1980.
56. Личковах В.А. Від Фауста до Леверкюна: Вступ до некласичної естетики (Лекції з філософії сучасного мистецтва). – Чернігів, 2002.
62. Маньковская Н.Б. Саморефлексия неклассической эстетики // Эстетика на переломе культурных традиций. – М.: ИФ РАН, 2002. – С.5–25.
66. Мєднікова Г. Історія української та зарубіжної культури ХХ ст. – К., 2002
68. Мукаржовский Я. Исследования по эстетике и теории искусства: Пер. с чешского – М.: Искусство, 1994.
79. Руднев В.П. Словарь культуры ХХ века. – М.: Аграф, 1997.
81. Самосознание культуры и искусства ХХ века. Западная Европа и США. – М.– СПб: Университетская книга, 2000.
87. Сурьо Е. Эстетические ценности и деятельность // Философская и социологическая мысль. – 1992. - № 4.
97. Хейзинга Й. Осень средневековья. – М., 1988.
ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО
ЕСТЕТИКА
Робоча програма
Черкаси 2010 Програма навчальної дисципліни з естетики Розробники: О.А.Пушонкова; Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького. – Черкаси: Вид. Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, 2010. - 14 с. ISBN
Розробники: О.А,Пушонкова, кандидат філософських наук, ст. викл. кафедри філософії
Рецензент: Марченко О.В., докторфілософських наук, професор, зав. кафедри філософії Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.
Затверджено Вченою радою Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького (протокол № 1 від 30 серпня 20 10 р.)
. ВСТУП
Робочу програму укладено відповідно до навчального плану спеціальності (шифр і повна назва)
спеціалізації (шифр і повна назва) Робочу навчальну програму складено на підставі протоколу № 1 засідання кафедри від 30 серпня 2010 року
Робоча навчальна програма розрахована на студентів ____2___ курсу
________ денної ________ форми навчання освітньо-кваліфікаційного рівня
_________ бакалавр _______. (бакалавр, спеціаліст, магістр)
Програма побудована за вимогами кредитно-модульної (модульно рейтингової) системи організації навчального процесу у вищих закладах освіти. ТРУДОМІСТКІСТЬ КУРСУ
МЕТА І ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ, Мета викладання дисципліни
Головною метою i завданням курсу з естетики є ознайомлення студентів з особливостями розвитку естетичної думки, опанування основними поняттями і категоріями естетики. Навчальний курс "Естетика" покликаний дати студентам знання основ естетичної теорії, загальних закономірностей естетичної свідомості та естетичної діяльності, сутності мистецтва, його місця і ролі в духовному житті суспільства, сутності і засобів естетичного виховання, розуміння процесів, що відбуваються в сучасній естетичній та художній культурі, вміння орієнтуватися в естетичних цінностях та естетично інтерпретувати твори мистецтва та явища дійсності. Робоча програма курсу складена на основі навчальної програми “Естетика“. Розрахована на 27 годин: 10 – лекційних, 8 – семінарських. 9 годин відводиться студентам для самостійного опрацювання певних тем. Вивчення даного курсу надає також студентам можливість взяти участь у науково-дослідній роботі (написання рефератів, виконання індивідуальних завдань, підготовка теоретичних повідомлень на семінар, тощо). У відповідності з рейтинговою системою оцінки знань студентів протягом роботи над курсом проводиться модульний контроль та підсумковий залік. Робоча програма з естетики є базовою і передбачає внесення викладачем певних змін відповідно до специфіки конкретних факультетів.
Аудиторні |
Самостійна робота | Індивідуальна робота |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лекції | Практичні | Семінари | Контрольні | Усього | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Змістовий модуль 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Естетика як наука, її предмет та функції | 2 | 2 | Співбесіда | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Естетичне освоєння людиною світу | 2 | 2 | Співбесіда | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Основні естетичні категорії | 2 | 2 | Співбесіда | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Мистецтво у системі естетичних відношень | 2 | 2 | Співбесіда | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Видова специфіка мистецтва в контексті естетичної теорії. | 2 | 4 | Співбесіда | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Естетичне сприймання художнього твору | 2 | 2 | Співбесіда | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Художня творчість як предмет естетичного аналізу | 5 | Співбесіда | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Естетичні концепції як теоретичне підгрунтя мистецької практики. Художня пратика ХХ-поч.ХХІ ст. | 2 | 2 | Співбесіда | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Естетична культура суспільства та шляхи її формування | 2 | 2 | Співбесіда | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Разом: | 72 | 16 | 14 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
1. Видова специфіка мистецтва в контексті естетичної теорії.
2. Художня творчість як предмет естетичного аналізу
І НДИВІДУАЛЬНІ НАВЧАЛ ЬНО -ДОСЛІДНІ ЗАВДАННЯ
(ПРО ЕКТИ)
1. Вивчення текстів першоджерел
2. Естетична інтерпретація художнього твору.
Розподіл балів при рейтинговій системі оцінювання з дисципліни
“Естетика” (залік)
МОДУЛЬ 1
35 30
100
5 5 5 5 5 5 5 (35) 30
Шкала оцінювання знань
Рейтинговий показник | Оцінка у національній шкалі | Оцінка ECTS | |
90 – 100 | Зараховано | 5 (відмінно) | A (відмінно) |
80 – 89 |
4 (добре) | В (добре) | |
70 – 79 | С (добре) | ||
60 – 69 |
3 (задовільно) | D (задовільно) | |
50 – 59 | E (задовільно) | ||
30 – 49 | Не зараховано | 2 (незадовільно) | FX (незадовільно з можливістю повторного складання) |
1 – 29 | _ | F (незадовільно з обов’язковим повторним курсом) |
Тематика та зміст лекцій
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1
Лекція 1
Тема 1. Естетика, її предмет та функції
Лекції – 2
Семінари – 2
Сам. роб. – 0
Логіка викладу:
1. Естетика як філософська наука: визначення, предмет, функції.
2. Становлення естетичної проблематики.
3. Сучасні естетичні концепції та їх філософські засади.
4. Особливості розвитку української естетичної думки.
Лекція 2
Тема 2. Естетичне освоєння людиною світу
Лекції – 2
Семінари – 2
Сам. роб. – 0
Логіка викладу:
1. Особливості естетичного відношення. Естетична діяльність та її різновиди.
2. Специфіка естетичної свідомості, її структура.
3. Проблема естетичного смаку.
4. Естетичний ідеал, його функції в естетичній свідомості.
Лекція 3
Тема 3. Основні естетичні категорії
Лекції – 2
Семінари – 2
Сам. роб. – 0
Логіка викладу:
1. Категорії естетики їх діалектичний зв’язок. Проблема систематизації.
2. Уявлення про прекрасне в історії естетики. Прекрасне і потворне. Прекрасне у дійсності мистецтва.
3. Піднесене та героїчне.
4. Трагічне і комічне.
Лекція 4
Тема 4. Мистецтво у системі естетичних відношень
Лекції – 2
Семінари – 2
Сам. роб. – 0
Логіка викладу:
1. Мистецтво як вид естетичної діяльності. Художньо-образна природа мистецтва.
2. Поділ мистецтва на види та основні принципи їх класифікації.
3. Проблема синтезу мистецтва у сучасній естетиці.
Лекція 5
Логіка викладу:
1. Принципи класифікації видів мистецтва.Класифікація Арістотеля.
2. Проблема синтезу мистецтв у сучасній естетиці.
3. Закономірності появи нових видів мистецтва
4. Види мистецтва та розвиток науки.
Логіка викладу:
1. Психофізіологічний механізм і соціальний характер естетичного сприймання.
2. Естетичне сприймання художнього твору як співтворчість.
3. Художній твір як об’єкт естетичного аналізу.
4. Специфіка творчого процессу.
5. Мистецтво як засіб спілкування.
Лекція 6
Логіка викладу:
1. Естетика неотомізму про природу творчої діяльності.
2. Естетика фрейдизму та нові спсоби сприймання та інтерпретації.
3. Естетика екзистенціалізму про сутність художньої творчості.
4. Художня практика кінця ХІХ – початку ХХ
5. Художня практика ХХ – початку ХХІ
Лекція 7
Зміст практичного заняття
1. Естетика як наука.
2. Зв`язок естетики з філософією, мистецтвознавством та іншими науками.
3. Основні етапи розвитку естетичної думки.
4. Основні функції естетичної теорії, її роль у розвитку духовної культури сучасного суспільства та формуванні особистості.
Дискусійні питання для обговорення:
1. Взаємозв`язок естетичної теорії та художньої практики.
2. Значення естетичної теорії для розвитку естетичної культури особи.
Література:
1. Борев Ю. Эстетика. – М., 1991.
2. Б ычков В. Естетика. – М., 2002
3. Бычков В. Эстетическое сознание Древней Руси. – М., 1988.
4. Выжлецов Г. Эстетика в системе философского знания. – Л., 1984.
5. Гилберт К., Кун Г. История эстетики. Пер. с англ. – М., 1960.
6. Гегель Г. Эстетика: в 4 т.- Т.1. Введение. – М., 1968.
7. Гончаренко Н. Эстетическая мысль на Украине. // История эстетической мысли: в 6 т., Т. 3, р. 2, гл. 3, Т. 4, р. 3, – М., 1986.
8. Иваньо И. Очерк развития эстетической мысли на Украине. – М., 1981.
9. История эстетики. Памятники мировой естетической мысли: в 5 т. – М., 1962-1970.
10. Левчук Л. та ін. Естетика: підручник // Л. Т. Левчук, Д. Ю. Кучерюк, В.І. Панченко. За заг. ред. Л. Т. Левчук. – К., 1997, 2005
11. Левчук Л. Західноєвропейська естетика ХХ ст. Навчальний посібник. – К., 1997.
12. Лосев А. История античной эстетики.—М., 1974.
13. Овсянников М. Эстетика в прошлом, настоящем и будущем. – М., 1988.
14. Эстетика: Словарь // Ред. Беляев А. А. – М., 1989.
Зміст практичного заняття
1. Особливості естетичного відношення. Естетична діяльність та її різновиди.
2. Специфіка естетичної свідомості, її структура.
3. Проблема естетичного смаку.
4. Естетичний ідеал, його функції в естетичній свідомості.
Дискусійні питання для обговорення:
1. Природне та соціальне в естетичному почутті.
2. Чи сперечаються про смаки?
3. Смак і мода.
4. Ідеал, ідол, кумир – порівняльна характеристика.
5. Сучасна дискусія про естетичні ідеали молоді.
Література:
1. Гегель Г. Эстетика: в 4 т., Т. 1. – М., 1968.
2. Говорун Д. Творческое воображение и эстетические чувства. – К., 1990.
3. Кант И. Критика способности суждения // Соч. в 6 т., Т. 5 – М., 1966.
4. Кант И. Наблюдения над чувством прекрасного и возвышенного // Соч. в 6 т., Т. 2. – М., 1964.
5. Канарский А. Диалектика эстетического процесса. Генезис чувственной культуры. – К., 1982.
6. Корніяка О. Мистецтво гречності. – К., 1995.
7. Левчук Л. та ін. Естетика: підручник // Л. Т. Левчук, Д. Ю. Кучерюк,
В. І. Панченко. За заг. ред. Л. Т. Левчук. – К., 1997, 2005
8. Лукач Д. Своеобразие эстетического. – М., 1985.
9. Маркс К., Энгельс Ф., Ленин В. И. Об эстетике и эстетическом воспитании. – М., 1988.
10. Плеханов Г. Письма без адреса. Письмо 1 // Эстетика и социология искусства: в 2 т., Т. 1 – М., 1978.
11. Сухомлинский В. Роль эстетических чувств в нравственном развитии юношей и девушек. Юмор в духовной жизни коллектива // Избр. произв. в 5 т., Т. 1 – К., 1979.
12. Шіллер Ф. Естетика. – К., 1974.
13. Эстетика: словарь /под ред. Беляева А. А. – М., 1989.
14. Эстетическое сознание и процесс его формирования. – М., 1981.
15. Этическое и эстетическое – Л., 1971.
16. Яковлев Е. Эстетический вкус как категория эстетики. – М., 1986.
Зміст практичного заняття
1. Категорія "Естетичне", її місце у системі естетичних категорій.
2. Уявлення про прекрасне в історії естетики. Прекрасне і потворне.
Прекрасне у дійсності та у мистецтві.
3. Піднесене та героїчне.
4. Трагічне і комічне.
Дискусійні питання для обговорення:
1. Прекрасне і корисне.
2. У чому краса людини?
3. Трагічне і жахливе у сучасному мистецтві.
Література:
1. Аристотель. Поэтика. – М., 1957.
2. Бджола. Слово 37. Про красу // Історія філософії України. Хрестоматія. – К., 1993.
3. Борев Ю. Эстетика. – М., 1988.
4. Б ычков В. Эстетика. - М., 2002
5. Гадамер Х. Г. Актуальность прекрасного. – М. 1991.
6. Гегель Г. Эстетика: в 4 т., Т. 1 – М., 1968.
7. Довженко О. Про красу. – К., 1968.
8. Кант И. Критика способности суждения // Соч. в 6 т., Т. 5 – М., 1966.
9. Кант И. Наблюдения над чувством прекрасного и возвышенного // Соч. в 6 т., Т. 2. – М., 1964.
10. Крутоус В. Возвышенное как естетическая категория. – М., 1983.
11. Кучиньская А. Прекрасное. Миф и действительность. – М., 1987.
12. Лукач Д. Своебразие эстетического / пер. с нем. – М., 1986.
13. Левчук Л. та ін. Естетика: підручник // Л. Т. Левчук, Д. Ю. Кучерюк,
В. І. Панченко. За заг. ред. Л. Т. Левчук. – К., 1997.
14. Любимова Т. Комическое, его виды и жанры. – М., 1990.
15. Платон. Діалоги. – К., 1995.
16. Франко І. Краса і секрети творчості. – К., 1980.
17. Чернышевский Н. Эстетические отношения искусства к действительности // Избр. эст. пр. – М., 1978.
18. Шестаков В. Эстетические категории. Опыт систематического и исторического исследования. – М., 1983.
19. Шіллер Ф. Естетика. – К., 1974.
20. Эстетика: словарь / Ред. Беляев А. А. – М., 1989.
Зміст практичного заняття
1. Мистецтво як вид естетичної діяльності. Художньо-образна природа мистецтва.
2. Поділ мистецтва на види та основні принципи їх класифікації.
3. Проблема синтезу мистецтв у сучасній естетиці.
Література:
1. Аристотель. Поэтика. – М., 1957.
2. Бахтин М. Эстетика словесного творчества. – М., 1979.
3. Вінкельман Й. Про художній ідеал прекрасного: зб. – К., 1990.
4. Волкова Е. Произведение искусства в сфере художественной культуры. – М., 1979.
5. Гегель Г. Эстетика: в 4 т., Т. 1 – М., 1968.
6. Западноевропейская эстетика ХХ в. (Сборник переводов). Вып. 2. О духовности искусства. – М., 1991.
7. Кривцун. Эстетика. Учебник. М., 1998
8. Левчук Л. Т. та ін. Естетика: підручник // Л. Т. Левчук, Д. Ю. Кучерюк, В. І. Панченко. За заг. ред. Л. Т. Левчук. – К., 1997, 2005
9. Малахов В. Искусство и человеческое мироотношение. – К., 1988.
10. Маритен Ж. Ответственность художника // Самосознание европейской культуры ХХ в. – М., 1991.
11. Маркс К., Энгельс Ф., Ленин В. И. Об эстетике и эстетическом воспитании. – М., 1988.
12. Ортега-и-Гассет. Дегуманизация искусства. // Самосознание европейской культуры ХХ в. – М., 1991.
13. Сартр Ж.-П. Произведение искусства // Западноевропейская эстетика ХХ в. – М., 1991.
14. Українка Леся. Про мистецтво. – К., 1967.
15. Франко І. Із секретів поетичної творчості // Твори, Т. 14. – К., 1995. Художественное творчество. – Л., 1996.
16. Чернышевский Н. Эстетические отношения искусства к действительности // Избр. эст. пр. – М. 1978.
17. Шевченко Т. Про мистецтво: зб. – К., 1984.
18. Шеллинг Ф. Философия искусства. – М., 1966.
19. Шіллер Ф. Естетика. – К., 1974.
20. Эйзенштейн С. Монтаж // Избр. произв. в 6 т., Т. 2. – М., 1964.
21. Эстетика: словарь // Ред. Беляев А. А. – М., 1989.
Зміст практичного заняття
6. Психофізіологічний механізм і соціальний характер естетичного сприймання.
7. Естетичне сприймання художнього твору як співтворчість.
8. Специфіка сприймання творів різних видів мистецтва.
9. Критерії естетичної оцінки художнього твору.
10. Шляхи і засоби виховання культури художнього сприймання.
Дискусійні питання для обговорення:
1. Проблема адекватності сприймання твору мистецтва.
2. Що означає бути талановитим читачем (глядачем, слухачем)?
3. Мистецтво як засіб спілкування.
Література:
1. Асмус В. Чтение как труд и творчество // Вопросы теории и истории эстетики. – М., 1968.
2. Бахтин М. Эстетика словесного творчества. – М., 1979.
3. Білецький О. Мова образотворчих мистецтв. – К., 1973.
4. Бучило Н. Художественное восприятие. – М., 1989.
5. Ингарден Р. Исследования по эстетике. – М., 1962.
6. Кривцун Є. Эстетика. Учебник. М., 1998
7. Левчук Л. та ін. Естетика: підручник // Л.Т. Левчук, Д.Ю. Кучерюк, В.І. Панченко. За заг. ред. Л. Т. Левчук. – К., 1997.
8. Маршак С. О талантливом читателе // собр. соч. в 8 т., Т. 7. – М., 1971.
9. Органова О. Специфика эстетического восприятия. – М., 1975.
10. Роменець В.А. Психологія творчості. - К., 2001.
11. Татаркевич В. Історія шести понять. К, 2001.
12. Творческий процесс и художественное восприятие. – Л., 1978.
13. Франко І. Із секретів поетичної творчості // Твори, - Т. 14. – К., 1995.
14. Эйзенштейн С. Монтаж // Избр. произв. в 6 т., Т. 2. – М., 1964.
15. Эстетика: словарь. / Ред. Беляев А. А. – М., 1989.
Зміст практичного заняття
6. Естетичні концепції ХХ ст. як теоретичне підґрунтя мистецької практики. Естетика неотомізму, фрейдизму, екзистенціалізму та інш. про сутність художньої творчості.
7. Художня практика ХХ ст.: методи, напрямки, стилі. Основні принципи реалізму. Натуралізм, модернізм, авангардизм.
8. “Масове мистецтво”. Сучасна дискусія про його вплив на формування естетичної культури особи.
9. Постмодерністська естетика.
Дискусійні питання для обговорення:
1. Симулякр і художній образ.
2. Відеокліп як естетичний феномен. Відеокліп і картина. Телесеріал і художній фільм.
Література:
1. Беньямин В. Произведение искусства в эпоху его технической воспроизводимости // Киноведческие записки. Вып. 2. - 1989.
2. Бердяев Н. Кризис искусства. – М., 1990.
3. Западноевропейская эстетика ХХ в. (Сборник переводов). Вып1. Некоторые направления западной эстетики. – М., 1991.
4. Ивбулис В. Модернизм и постмодернизм: идейно-эстетические поиски на Западе. – М., 1988.
5. Ильин И. Постструктурализм. Деконструктивизм. Постмодернизм. – М., 1996.
6. Искусство ХХ века // Малая история искусств. – М., 1993.
7. Камю А. Миф о Сизифе. Эссе об абсурде // Сумерки богов. – М., 1989.
8. Кандинский В. О духовном в искусстве. – М., 1992.
9. Козловски П. Культура постмодерна. М, 1997.
10. Левчук Л. та ін. Естетика: підручник // Л. Т. Левчук, Д. Ю. Кучерюк,
В. І. Панченко. За заг. ред. Л. Т. Левчук. – К., 1997.
11. Левчук Л. Західноєвропейська естетика ХХ ст. Навчальний посібник. – К., 1997.
12. Личковах В.А. Від Фауста до Леверкюна: Вступ до некласичної естетики (Лекції з філософії сучасного мистецтва) – Чернігів, 2002.
13. Личковах В. Авангард – постмодернізм – універсалізм: зміна парадигм некласичної естетики // Філософська і соціологічна думка. – 1997.– №7-8.
14. Лосев А. Проблемы символа и реалистическое искусство. – М., 1995.
15. Малахов М. Модернизм. – М., 1986.
16. Манифесты модернистов. – М., 1992.
17. Маньковская Н. Эстетика постмодернизма. - СПб, 2000.
18. Наливайко Д. Искусство: направления, течения, стили. – К., 1985.
19. Самосознание европейской культуры ХХ в. Мыслители и писатели Запада о месте культуры в современном обществе. – М., 1991
20. Самосознание культуры и искусства ХХ века. Западная Европа и США. – М.– СПб: Университетская книга, 2000.
21. Фрейд З. Художник и фантазирование. – М., 1995.
22. Эстетика: словарь // Ред. Беляев А. А. – М., 1989.
23. Яковлева А. Кич и художественная культура. – М., 1990.
Зміст практичного заняття
4. Загальні закономірності естетичного та художнього розвитку людства.
5. Природні і соціокультурні детермінанти художнього та естетичного розвитку людини та суспільства.
6. Естетичне виховання особи, його цілі та завдання.
Дискусійні питання для обговорення:
1.Естетична культура та сучасні арт-практики (акція, перфоманс, хепенінг). Енвайронмент.
| Поделиться: |
Читайте также:
Последнее изменение этой страницы: 2021-08-16; просмотров: 50; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!
infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.204.208 (0.365 с.)