Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Риси культуротворчого пошуку та розвитку ⇐ ПредыдущаяСтр 5 из 5
На сучасному етапі українській культурі притаманні такі риси: - перехід від індустріальних форм розвитку до постіндустріальних, екологічно-духовне, громадське та релігійне переосмислення (відхід від попередніх, заідеологізованих форм свідомості [очевидно, від кінця 80-их в Україні, як результат і хвиля від загальноєвропейського контексту 70-80-их], зростання ролі та ареалу релігії (особливо 90-ті) - пошук та творення української модерної нації, не з погляду галичанина чи слобожанця (за висловом Остапа Скворцова) - контрарні погляди на трансгендер, ЛГБТ (від різкого засудження до прийняття, непротивлення, толерування) при цьому думки можуть бути висловлені і почуті[12] - пошук мовної норми («скиньмо чужі мовні кайдани!») - майдани — акції політичного протесту, що отримали НОВІТНЮ назву, інтерпретацію-тлумачення — майдан (податковий, чорнобильський) - зміною, модернізацією політичних еліт, можливо — передумовою цьому — отримання покоління що виросло, сформувалось за незалежної України - українокультурний продукт, як (російсько- так і україномовний тощо) виходить за межі держави (пісні Білик польською ротуються на польських радіо, Руслани — у європейських топ-чартах, концерти Вакарчука — у Росії тощо, «Бумбокс» популярний на молдовському, російському ринках, «V.I.A.Gra» — Росія тощо, альбом «Шабля» «Kozak System» видається у Польщі (2013)[13]…). В той же час звужується ринок для «старої» генерації співаків — «народним» за званнями чи без них[14]. - відмова від регалій — «світочами» культури література (Костенко, Шкляр) музика (Скрипка, чи не надання таких (Скрябін), — плюралізм та особисті погляди як на сам факт обдаровування, на акцент «політичної біжутерії» чи культурної політики, або без будь-якого иншого акценту. - пошуки об'єднавчої ідеї — соборної української церкви (за ініціятиви Ющенка) чи пошук героїки (пізніший етап); полярний обмін думками, рукоприкладством (у парляменті), судовими чи політичними рішеннями (визнання — відміна визнання (у тому числі юридична) — невизнання) з приводу героїки і героїв, геополітичних стратегій (молодіжні протести супроти маяків у Криму, фактично, української власності у руках ЧФ РФ, проти пактів — харківських угод, мовного закону…)
- пошук сильної руки — у вигляді провладної більшості, зміцнення президентських повноважень з тими чи иншими флуктуаціями, залежно від лідера та політичного середовища та кон'юнктури, що складалася на окреслений історичний момент - тяглість процесу як у суспільному, так і культурологічному вимірі. При цьому напрямки культурного будівництва не обов'язково продовжуватимуться послідовниками[15]. - перехід від індустріяльних рис побудови суспільства до постіндустріяльних — переосмислення цінностей, надбудови тощо (формування сфери послуг у 30% ВВП, сильний акцент торгівлі та ІТ-послуг у тому числі аутсорсинг). Неспроможність держави забезпечувати соціально-трудову політику прикладається до поширення програм самозайнятості населення (конверсія, військові кадри — середина 90-их, вивільнені трудівники індустріяльного сектора — від 90-их до сьогодні), поява технократів, що вели б індустріально-центровану політику (Семиноженко, Клюєв,…) не змінює основних тенденцій розвитку.
ІІ. Навчальна мета самостійної роботи:
Формування системи знань про культурологію та закономірності культурного процесу; про культуру як специфічний та унікальний феномен людства, її роль у формуванні особистості й розвитку суспільства; засвоєння навичок аналізу явищ культури, вміння орієнтуватися в основних проблемах культурології, розуміння культурної зумовленості економіки і здатність ураховувати культурну специфіку при вирішенні соціально-економічних проблем.
I ІІ. Матеріали самостійної роботи.
ІІІ.1. Написати реферати –дослідження за темами: - «Культурне будівництво за Л.Д.Кучми» - «Культурне будівництво за В.А. Ющенка» - «Культурне будівництво за В.Ф.Януковича» - «Релігійне життя в Україні» - «Екологічна культура» - «Техногенна культура та середовище: аварії, катастрофи, людський чинник» - «Медицина. Фармація. Охорона здоров'я» ІІІ.2. Рекомендована література: 1.Говдя П. Українське мистецтво другої половини XIX — поч. XX ст. — К., 1964. 2.Губерський Л.,Андрущенко В., Михальченко М. Культура. Ідеологія. Особистість. — К., 2002. 3.Дашкевич Я. Українізація: причини і наслідки // Слово і час. — 1990. — № 8. 4.Історія світової та української культури. — К., 2002. Історія української та зарубіжної культури, — К., 1999. Історія української та зарубіжної культури. — К., 2002. Касьянов Г. Українська інтелігенція на рубежі XIX—XX ст. — К., 1993. 5.Культурне відродження в Україні. Історія і сучасність. — Тернопіль, 1993. 6.Курбас Л, Березіль: Із творчої спадщини. — К., 1988. 7.Макаров А. Світло українського бароко. — К., 1994. 8.Русанівський В, Культура українського народу. — К., 1994. 9.Сініцина А. Історико-філософські ідеї українського романтизму. — Лм 2002. 10.Стяжкіна О. Жінки в історії української культури другої половини XX століття. — Донецьк, 2002. 11.Теорія та історія світової і вітчизняної культури. — Л., 1992. 12.Традиція і сучасне в українській культурі. — X., 2002. 13.Українська та зарубіжна культура. — К., 2000. ІІІ.3. Матеріали для самоконтролю:
Питання для самоконтролю: 1. Охарактеризуйте період розвитку і становлення України за часів Л.Д.Кучми. 2. Охарактеризуйте період розвитку і становлення України за часів В.А.Ющенка. 3. Охарактеризуйте період розвитку і становлення України за часів В.Ф.Януковича.
Питання до теми: 1. У чому на вашу думку полягають складності та перспективи сучасного культурного будівництва? 2. Якою є культура незалежної України? 3. Кінематограф, малярство, музика та інші галузі культури сьогодні: напрямки розвитку, досягнення, відкриття.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-08-16; просмотров: 34; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.205.223 (0.008 с.) |