Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Розділ 2. Проблеми міжконфесійного протистояння між православними церквами в Україні
2.1 Втручання влади у регулювання «православного питання»
Найважливішою проблемою для сучасної України є забезпечення єдності суспільства, що пов’язана з духовною, культурною, та релігійною сферами. У релігійній сфері останнім часом загострилися суперечності у відносинах між певними релігійними конфесіями, між державними органами та певними церквами. Парадоксальним є те, що сама держава спонукає розвиткові проблем у суспільстві на міжконфесійному ґрунті. В Україні було прийнято демократичний закон «Про свободу совісті та релігійні організації», який надав право громадянам нашої держави вільно визначати своє відношення до релігії та церкви, а віруючим вільно створювати свої релігійні організації, згідно з чинним законодавством. Були створені структури, що уможливили постійний діалог релігійної спільноти з державою: з боку Церкви - Всеукраїнська Рада Церков та релігійних організацій України, з боку держави - державний орган у справах релігій. Усе це - насамперед практика державно - церковного діалогу - мало позитивний вплив на процеси в багатоконфесійному церковно - релігійному просторі країни. Л.Кучма під час свого президентства підтримував УПЦ МП, відповідно цей період для УПЦ КП був один із найменш продуктивних в напрямку для проведення діалогу з іншими православними. Великі надії у церкви з’явилися після обрання президентом України В.Ющенка, який рішуче виступив на стороні українських, національно орієнтованих церков і їх у бажанні мати Помісну церкву. 12 лютого 2007р. Президент України звернувся до предстоятелів православних церков, щодо питання про створення Помісної церкви, але лише УПЦ КП погодилася розпочати діалог з УПЦ МП. Священний Синод УПЦ КП підтвердив свої наміри делегувати представників єпископату й духовенства для проведення зустрічей та консультацій із представниками УПЦ МП для вирішення проблемних питань розвитку православ’я в Україні, для пошуку взаємоприйнятих шляхів налагодження міжцерковного замирення, а також у справі об’єднання православних України в єдину Помісну Православну Церкву. [20] Було заявлено, що позиція Київського Патріархату в питанні діалогу з УПЦ МП, викладена в «Заяві прес - центру Київської Патріархії з приводу ініціатив щодо відновлення єдності українського православ’я від 29 січня 2007 р. - незмінна. [20] Однак домовленостей між двома церквами не було знайдено.
У 2010р., коли до влади прийшов новий президент В.Янукович, характер державно - конфесійних відносин, а також характер відносин між конфесіями почав зазнавати змін. Сьогодні іде мова про заміну плюралістичної церковно - релігійної моделі, яка зараз існує в Україні, на модель у межах якої одна з церков, а саме УПЦ МП матиме перевагу в очах над іншими. Можна охарактеризувати ставлення державної влади до церков і релігійних організацій за такими чинниками: станом і тенденціями розвитку державно - конфесійного діалогу і співробітництва; участю Церкви в офіційних державних заходах національного рівня, з іншого боку - практикою відвідуванням першими особами держави релігійних служінь (зібрань) з нагоди великих релігійних свят (або привітань від імені цих осіб глав і вірних церков і релігійних організацій); законодавчим забезпеченням і практикою дотримання законодавства про свободу совісті та діяльність релігійних організацій; даними соціологічних досліджень, що характеризують громадську думку про ставлення (влади) до церкви і релігійних організацій країни. [20] травня 2010р. відбулося засідання Громадської гуманітарної ради, на якій Президент В.Янукович задекларував принцип рівного ставлення до всіх церков і релігійних організацій країни: «Для Української держави всі Церкви і релігійні організації рівні і водночас рівні. Дотримання цього принципу ми вимагатимемо від керівників державної влади на всіх рівнях. Держава ніколи не втручатиметься у справи Церкви. Це повинні вирішувати громади і душа кожної людини. Розділення народу за релігійними, національними чи культурними ознаками є тяжким гріхом». [20] Але реальні кроки Президента не свідчать на користь зробленої ним декларації, особливо - у тій частині де йде мова про рівність церков для держави, а також для Президента як Глави держави й гаранта прав і свобод усіх її громадян. Це можна довести на таких фактах: по - перше, в день інаугурації В.Януковича, була порушена традиція, яка передбачала участь у церемонії представників усіх конфесій. Однак, 25 лютого 2010р. в день інаугурації Президента, подячний молебень відслужив Патріарх Московський і всієї Русі Кирил за участю священнослужителів УПЦ МП. По - друге, нова влада на чолі з Президентом В.Януковичем не організувала жодної зустрічі ні з Всеукраїнською Радою Церков, ні з представниками Церков і релігійних організацій чи їх об’єднань, за винятком УПЦ МП. Увагу Президента привернуло лише Звернення Священного Синоду УПЦ, яке містить тільки акцентовано конфесійне бачення як статусу і завдань Президента, у розвитку державно - конфесійних відносин. Також у 2010р. не провела жодного засідання і Комісія з питань забезпечення і реалізації прав релігійних організацій при Кабінеті Міністрів України. У липні 2010р. була ліквідована посада віце - прем’єр - міністра з гуманітарних питань, питання щодо відносин з конфесіями та міжконфесійних відносин передані до компетенції Віце - прем’єр - міністра Б.Колеснікова.
Відповідне рішення релігійною спільнотою сприймається переважно негативно. Представники більшості церков і релігійних організацій переконанні, що в ситуації багатоконфесійності суспільства наявність певного «посередника» у міжконфесійних відносинах, так і в стосунках церков і релігійних організацій з державою є доцільною. Експерти припускають, що цей крок, зроблено з метою наближення до російської моделі державно - церковних відносин, де преференції має лише один фаворит - Російська Православна Церква (О. Саган). Останнім часом лунає дуже багато критики щодо політики чинної влади стосовно церковного питання й надання переваги одній з українських церков - Українській Православній Церкві Московського Патріархату, особливо від Української Православної Церкви Київського Патріархату, Української Автокефальної Православної Церкви, а також від Української Греко - Католицької Церкви, які у спільній заяві зазначили, що дії Президента не сприяють миру і злагоді у суспільстві, а лише посилюють релігійну дискримінацію. Не звертаючи увагу на те, що у 35 ст. Конституції України, зазначено, що релігійні організації відокремлені від держави, а будь - яка релігія не може бути визнана державою як обов’язкова, нова влада на чолі з Президентом лише активно співпрацює з УПЦ МП, яка з кожним часом усе збільшує свої вимоги до чиновників. Гуманітарна Рада при Президентові України розглянула пропозицію про передачу Софії Київської, заповіднику «Києво - Печерська Лавра». Також до Верховної Ради був поданий проект документу, який передбачає приватизацію українських святинь, зокрема комплексів Києво - Печерської та Почаївської лавр у користування Московського Патріархату. На думку експертів, це є наслідком багаторічної співпраці Партії Регіонів та УПЦ МП. На звернення українських церков до Президента всупереч усім вимогам закону відповіді не поступило. Сучасна українська влада, надає привілеї УПЦ МП у питаннях фінансування, поділу майна, виділення пільг. Таким чином, влада використовує церкву в ролі засобу пропаганди і впливу на громадян, для реалізації своєї політики. Такий стан не лише посилює міжконфесійну напругу у суспільстві, але і може стати каталізатором для релігійного протистояння та порушення громадянських прав.
УПЦ КП висловила своє занепокоєння щодо стану та перспектив розвитку в Україні державно - церковних відносин. Головними причинами занепокоєння УПЦ КП називає такі як: «відсутність зустрічей керівництва держави з Всеукраїнською Радою Церков і релігійних організацій, які раніше були традиційними, - незважаючи на неодноразові письмові пропозиції щодо проведення таких зустрічей»; «публічна демонстрація високопосадовими представниками держави прихильності лише до однієї з діючих в Україні конфесій, яка відмовляється у проведенні зустрічей лише з представниками цієї конфесії - хоча законодавством встановлена рівність до всіх конфесій»; відсутність відповідей на неодноразові письмові звернення до Президента України Священного Синоду УПЦ КП (від14 травня та 13 грудня 2010р.) та Патріарха Київського і всієї Руси - України Філарета (від 29 червня 2010р.), хоч надання таких відповідей передбачене законом у місячний термін.[20] Отже, у ставленні до церков і релігійних організацій України нова влада вдалася до політики, яка може призвести до відновлення і загострення міжконфесійних протистоянь, закріплення та посилення релігійно - світоглядних відмінностей між регіонами країни, етнорелігійними та релігійними спільнотами. Дуже велике значення в цій політиці отримали особисті позиції і прихильності першої особи та її оточення. Таким чином, суспільство схиляється до думки про те, що нинішня влада не однаково ставиться до різних Церков і релігійних організацій.
|
|||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-02-07; просмотров: 49; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.135.183.187 (0.008 с.) |