Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Ин канон пресвятей богородице.⇐ ПредыдущаяСтр 24 из 24
Ирмос: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́: Пречи́стая Богоро́дице, / вопло́щшееся Присносу́щное и Пребоже́ственное Сло́во, / па́че естества́ ро́ждши, пое́м Тя. Грозд Тя Живоно́сен, / всеми́рнаго иска́пающ сла́дость спасе́ния, / Де́ва, Христе́, роди́. Канон всем святым. Глас 8. Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня: Твои́х святы́х воспева́я чи́ны, / Твои́м све́том души́ мое́й моли́твами сих озари́тися молю́ся, / Ты бо еси́ свет непристу́пный, неве́дения мрак отгоня́, / Твои́ми светлостьми́, Сло́ве Бо́жий Светода́вче Христе́. [Дважды.] Я́ко возвы́сился еси́ на Дре́ве, / привле́кл еси́ к Твоему́ позна́нию / язы́ков все насле́дие, Влады́ко, / и све́том уясни́л еси́ Святы́я Тро́ицы, / апо́столы святы́ми Твои́ми, / и́миже мглу пре́лести отгна́л еси́. Законоположе́нием Твои́м, Христе́, / увещава́еми Твои́ апо́столи, / я́же на земли́ вся благоче́стно отри́нуша, / и све́том благода́ти освети́ша всю вселе́нную сла́внии, / ева́нгельски Тя пропове́дающе. Слава: Ра́дующеся му́ченицы, крест Твой взе́мше, / и честну́ю страсть неукло́нно подража́юще, / мучи́тельскаго не убоя́шася преще́ния, до́блии, / ни огня́, ни меча́, ни ран, / но ниже́ гла́да, ниже́ сме́рти. И ныне, Богородичен: Наме́рение му́жеское де́вы, Всечи́стая, восприе́мше я́ве, / му́ченическая бо страда́ния неукло́нно подража́юще, / и псало́мски в след Тебе́, Сы́ну Твоему́, Де́во, / боже́ственне сра́дующеся, Всецарю́ приведо́шася. Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́. Песнь 3. Ирмос: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом, / и зе́млю на вода́х основа́вый, / на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, / я́ко несть свят, па́че Тебе́ / Еди́не Человеколю́бче. Осужде́на бы́вша Ада́ма вкуше́нием греха́, / пло́ти Твоея́ спаси́тельною стра́стию оправда́л еси́, Христе́, / Сам бо непови́нен сме́ртнаго иску́са был еси́, Безгре́шне.
Воскресе́ния свет возсия́ / су́щим во тьме, и се́ни сме́ртней седя́щим, / Бог мой Иису́с, / и Свои́м Божество́м кре́пкаго связа́в, / сего́ сосу́ды расхи́тил есть. Богородичен: Херуви́мов и серафи́мов превы́шши яви́лася еси́, Богоро́дице, / Ты бо Еди́на прия́ла еси́ Невмести́маго Бо́га в Твое́м чре́ве, Нескве́рная, / те́мже Тя ве́рнии вси пе́сньми, Чи́стая, ублажа́ем.
Ин. Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче Го́споди: Отве́ргшагося пре́жде за́поведи, Го́споди, / изринове́на мя от Тебе́ сотвори́л еси́, / в него́же вообрази́вся, послуша́нию же навы́к, / Себе́ па́ки назда́л еси́ распя́тием. Прему́дростию вся проуве́девый, Го́споди, / и ра́зумом Твои́м водрузи́вый преиспо́дняя, / не не сподо́бил еси́ снизхожде́нием Твои́м, Сло́ве Бо́жий, / воскреси́ти, е́же по о́бразу Твоему́.
Ин. Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние: Даждь нам по́мощь Твои́ми моли́твами, Всечи́стая, / прило́ги отража́ющи лю́тых обстоя́ний. Е́ве прама́тери Ты исправле́ние бы́ла еси́, / Нача́льника жи́зни ми́рови, Христа́ Богоро́дице, ро́ждши.
Ин. Ирмос: Утвержде́й в нача́ле Небеса́: Свяще́нством свяще́нным свяще́нницы и па́стырие обле́кшеся, / и то му́дрственно окорми́вше Христу́, / досто́йно украси́ша учи́тельства сло́во, / свы́ше вои́стинну обогати́вшеся. [Дважды.] Украси́вшеся удобре́ньми пе́рваго добротворе́ния, / и яви́вшеся я́ко непреле́стная свети́ла, / онебеси́сте Це́рковь Христо́ву, святи́и, / оты́нуду и́наго ту разли́чно украси́вше. [Дважды.] Слава: Зако́ну повину́ющеся Твоему́ блаже́нных собо́ри, / многообра́зными доброде́тельми просвети́вшеся, / насле́доваша оби́тели небе́сныя, Влады́ко, ра́дующеся, / и́ную бо и́ный, вси ты́я досто́йно испо́лниша.
Богородичен: От чре́ва де́вственна, / И́же от Бо́га Бо́га Сло́ва родила́ еси́ нам, Богома́ти, / Его́же де́вы чи́стыя боголе́пно возлюби́ша, / и в след Тебе́ вся Сему́ я́ве после́доваша. Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би. Седален, глас 8. Пра́отец, оте́ц, патриа́рх, / апо́стол, му́ченик, проро́к, / святи́телей и преподо́бных Твои́х, / по́стников и пра́ведных же, / и вся́каго и́мене пи́саннаго в кни́зе жи́зни, / святу́ю па́мять соверша́юще, Христе́ Бо́же, / всех подвиза́ем на моли́тву, моля́щеся: / умири́ мир Твой те́ми, я́ко Человеколю́бец, да вси вопие́м Ти: / Бо́же, прославля́емый в сове́те святы́х Твои́х, / Ты еси́ вои́стинну просла́вивый досто́йно па́мять их. Слава: тойже. И ныне, Богородичен: Небе́сную дверь и киво́т, пресвяту́ю го́ру, / све́тлый о́блак воспои́м, неопали́мую купину́, слове́сный рай, / Е́вы воззва́ние, вселе́нныя всея́ вели́кое сокро́вище, / я́ко спасе́ние в Ней соде́лася ми́рови, / и оставле́ние дре́вних согреше́ний. / Сего́ ра́ди вопие́м Ей: / моли́ся Сы́ну Твоему́, прегреше́ний оставле́ние дарова́ти, / благоче́стно покланя́ющимся всесвято́му Рождеству́ Твоему́. Песнь 4. Ирмос: Ты моя́ кре́пость Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча, / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче. Ты врага́ су́ща мя зело́ возлюби́л еси́, / Ты истоща́нием стра́нным соше́л еси́ на зе́млю, Благоутро́бне Спа́се, / после́дняго моего́ досажде́ния не отве́ргся, / и пребы́в на высоте́ пречи́стыя Твоея́ сла́вы, / пре́жде безче́ствованнаго просла́вил еси́. Кто зря, Влады́ко, ны́не не ужаса́ется, / стра́стию смерть разруша́ему; / Кресто́м бежа́щее тле́ние, / и сме́ртию ад бога́тства истощава́емый, / Боже́ственною си́лою Тебе́ распя́таго; / чу́дно де́ло, Человеколю́бче! Богородичен: Ты ве́рным похвала́ еси́, Безневе́стная, Ты Предста́тельнице, / Ты и прибе́жище христиа́н, стена́ и приста́нище, / к Сы́ну бо Твоему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная, и спаса́еши от бед, / ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Чи́стую Тебе́ зна́ющих.
Ин. Ирмос: Услы́шах Го́споди: На Кресте́ Тя пригвозди́ша законопресту́пных де́ти, Христе́ Бо́же, / и́мже спасл еси́ я́ко Благоутро́бен, сла́вящия Твоя́ страда́ния. Воскре́с от гро́ба, вся совоскреси́л еси́ су́щия во а́де ме́ртвыя, / и просвети́л еси́ я́ко Благоутро́бен, сла́вящия Твое́ воскресе́ние.
Ин. Ирмос тойже. Клас возрасти́вшая животво́рный, неора́нная Ни́во, / подаю́щаго ми́рови жизнь, Богоро́дице, / спаса́й пою́щия Тя.
Богоро́дицу Тя, Всечи́стая, просве́щшиися вси пропове́дуем, / Со́лнце бо пра́вды родила́ еси́, Присноде́во.
Ин. Ирмос: Ты моя́ кре́пость Го́споди: Совоку́плься собо́р святы́х Твои́х любо́вию, / и Тебе́ наслажда́яйся, / и́стинно же и чи́сто в ра́дости, / лик неразруша́емый а́нгелом слику́ет, / о Тебе́, Всеви́дче, Бо́зе всех и Го́споде. [Дважды.] Ю́ношески сла́внии священному́ченицы, / му́ченическим венце́м увязо́стеся, богоде́тельным пома́занием, / е́же пе́рвее свяще́нства укра́шени пребога́тии. / Те́мже сугу́бы венцы́ досто́йно прие́мше, / со Христо́м ве́чно ра́дуетеся. Плотско́е мудрова́ние все ду́ху, богоно́снии, вои́стинну повину́сте, / по́стнически сего́ стремле́ния неудержи́мая посто́м увяди́вше, / и ны́не безстра́стия све́том просвети́вшеся, / мзды трудо́в прия́сте. Слава: Я́ко Христа́, му́ченицы, Первому́ченика, му́ки зело́ претерпе́сте, / терпели́во же и до́блественне, / я́ко в чужди́х страда́льчествующе телесе́х, сла́внии, / и ны́не Ца́рствия насле́дницы показа́вшеся, / ве́рным исцеле́ния источа́ете. И ныне, Богородичен: Неве́ста Бо́жия была́ еси́, Богороди́тельнице, / Сего́ бо Сло́во преве́чное, теле́сне родила́ еси́ нам, / в Не́мже и жены́ свя́то пожи́вше, / и страда́льчествы всеразли́чными Тобо́ю украси́вшеся, / прама́тернее паде́ние испра́виша. Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́ди Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й. Песнь 5. Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго; / но обрати́ мя, / и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся. Оде́ятися претерпе́л еси́ в багряни́цу / пре́жде стра́сти Твоея́, Спа́се, поруга́емь, / первозда́ннаго покрыва́я безобра́зное обнаже́ние, / и наг пригвозди́лся еси́ на Кресте́ пло́тию, / совлача́я, Христе́, ри́зу умерщвле́ния. От пе́рсти сме́ртныя, / Ты па́дшее мое́ па́ки назда́л еси́ существо́, воскре́с, / и нестаре́ющееся, Христе́ устро́ил еси́, / яви́в па́ки я́коже ца́рский о́браз, / нетле́ния жизнь блиста́ющ.
Богородичен: Ма́тернее дерзнове́ние, е́же к Сы́ну Твоему́ иму́щи, Всечи́стая, / сро́днаго промышле́ния, е́же о нас, не пре́зри, мо́лимся, / я́ко Тебе́ и Еди́ну христиа́не ко Влады́це очище́ние ми́лостивно предлага́ем.
Ин. Ирмос: Просвети́ нас: Наста́ви нас си́лою Креста́ Твоего́, Христе́, / тем бо Тебе́ припа́даем, / мир пода́ждь нам Человеколю́бче. Окорми́ живо́т наш, я́ко Преблаги́й, / пою́щих Твое́ воста́ние, / и мир пода́ждь нам, Человеколю́бче.
Ин. Ирмос: У́тренююще, вопие́м Ти: Утоли́ нестерпи́мую бу́рю страсте́й мои́х, / Я́же Бо́га ро́ждшая, Окорми́теля и Го́спода. Слу́жат рождеству́ Твоему́, Пречи́стая Богоро́дице, / а́нгельстии чи́нове, и челове́ков собра́ние.
Ин. Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́: Предзре́ти, я́коже проро́цы боже́ственнии, / хотя́щая бы́ти сподо́бистеся, / и возжеле́сте благоро́дию души́ / очи́ститися житие́м чи́стым, о богоно́снии, / просвеща́еми си́лою Духо́вною. [Дважды.] Лик святы́х ны́не све́тится Боже́ственными дарова́ньми, / и́же пре́жде зако́на вси патриа́рси, проро́цы, / апо́столи и му́ченик собо́ри, / и по́стников, и учи́телей, / и пра́ведных со священному́ченики. [Дважды.] Слава: Светя́щееся зря́ще Твои́х святы́х днесь собра́ние, / Твое́ю, Спа́се, све́тлостию, и свеща́ми неугаса́емыми благода́ти, / Твое́ Боже́ственное бога́тство благи́х и изоби́лие / воспева́ем непреста́нно, Человеколю́бче. Богородичен: Преди́вное Твое́ Рождество́ возлюби́вше жены́ пречестны́я, / кра́сная жития́ нивочто́же вмени́ша, Всечи́стая, / Его́ еди́ни рачи́тельно жела́юще све́тлости и Боже́ственнаго осия́ния. Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й, / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая. Песнь 6. Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х, / и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́. Дре́вом кре́пко низложи́ мя началозло́бный, / Ты же, Христе́, возне́сся на Кресте́, / крепча́е низложи́л еси́, посрами́в сего́, / па́дшаго же воскреси́л еси́. Ты уще́дрил еси́ Сио́на, возсия́вый от гро́ба, / но́ваго вме́сто ве́тхаго соверши́в, я́ко Благоутро́бен, Боже́ственною Твое́ю кро́вию, / и ны́не ца́рствуеши в нем во ве́ки, Христе́. Богородичен: Да изба́вимся от лю́тых прегреше́ний, / мольба́ми Твои́ми, Богороди́тельнице Чи́стая, / и да улучи́м, Пречи́стая, Боже́ственное сия́ние, / из Тебе́ неизрече́нно воплоще́ннаго Сы́на Бо́жия.
Ин. Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду: Дла́ни на Кресте́ распросте́рл еси́, / исцеля́яй неудержа́нно просте́ртую во Еде́ме ру́ку первозда́ннаго, / и Твое́ю во́лею же́лчи вкуси́в, / и спасл еси́, Христе́, я́ко Си́лен, / сла́вящия Твоя́ страда́ния. Сме́рти Изба́витель вкуси́, дре́вняго осужде́ния, / я́ко да и тле́ния ца́рство разруши́т, / и во а́дская сшед, воскре́се Христо́с, / и спасе́, я́ко Си́лен, пою́щия Его́ воскресе́ние.
Ин. Ирмос: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу: Храм Тя Бо́жий и Ковче́г, / и черто́г одушевле́нный, и дверь Небе́сную, / Богоро́дице, ве́рнии возвеща́ем. Тре́бищ разруши́тель, я́ко Бог, / бы́вшее рождество́ Твое́, Мари́е Богоневе́сто, / покланя́емо есть со Отце́м и Ду́хом.
Ин. Ирмос: Очи́сти мя Спа́се: Я́ко честны́й, избра́нный, положе́нный ка́мень краеуго́льный, / святи́и в Сио́не обре́тше Тя, Влады́ко, основа́ние непоколеби́мое, / избра́нное ка́мение себе́ назда́ша. [Дважды.] Пронзе́нным Твои́м ре́бром, / ка́пли кро́ве иска́паша, с водо́ю богоде́тельно, / мiр обнови́ша, / и боже́ственный собо́р святы́х всех Благоде́телю призда́ша. [Дважды.] Слава: Пое́м всеблагоче́стно / му́ченик о́блак боже́ственный, благода́тию просвеще́нный, / и возсия́вший светле́е багряни́цею кро́ве, / и червлени́цею их тве́рдаго страда́ния. Богородичен: Ма́терь всеи́стинную Бо́жию Тя вси зна́ем, / Е́юже естество́ же́нское изба́вльшееся, Всенепоро́чная, о Христе́ предпострада́, / доброде́тели же вся́кия благоче́стно бысть испо́лнено. Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим. Кондак, глас 8: Я́ко нача́тки естества́, Насади́телю тва́ри, / вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики, / тех моли́твами в ми́ре глубо́це / Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́, / Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве. Икос: И́же по всей земли́ му́чившиися и на небеса́ пресели́вшиися, / и́же стра́сти Христо́вы подража́вшии и стра́сти на́ша отъе́млющии, / зде днесь собира́ются, перворожде́нных показу́юще Це́рковь, / я́ко го́рния о́браз содержа́щу и Христу́ вопию́щу: / Бог мой еси́ Ты, Богоро́дицею соблюди́ мя, Многоми́лостиве. И чтем Пролог. Синаксарь в Неделю всех святых. Песнь 7. Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния / огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́. / Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю, / я́ко во цве́тнице лику́юще поя́ху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Сла́вное истоща́ние, / Боже́ственное бога́тство Твоея́ нищеты́, Христе́, удивля́ет а́нгелы, / на Кресте́ зря́щия Тя пригвожда́ема, / за е́же спасти́ ве́рою зову́щия: / благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших. Боже́ственным Твои́м соше́ствием све́та испо́лнил еси́ преиспо́дняя, / и тьма прогна́на бысть пре́жде гоня́щая. / Отню́дуже воскресо́ша и́же от ве́ка ю́зницы, зову́ще: / благослове́н Бог оте́ц на́ших. Троичен: Всем у́бо Го́спода, / Еди́наго же еди́ному Единоро́дному Сы́ну правосла́вно Отца́, / богосло́вяще Тя возвеща́ем, / и Еди́наго ве́дяще от Тебе́ исходя́ща Ду́ха Пра́ваго, / Соесте́ственна и Соприсносу́щна.
Ин. Ирмос: От Иуде́и доше́дше: Спасе́ние соде́лал еси́ посреде́ вселе́нныя, проро́чески Бо́же, / на дре́во бо вознесе́н быв, вся призва́л еси́ ве́рою зову́щия: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́. Воскре́с от гро́ба, я́коже от сна, Ще́дре, / всех изба́вил еси́ от тли, / тварь же уверя́ется апо́столы пропове́дающими воста́ние: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Ин. Ирмос тойже. От Де́вственных ложе́сн вопло́щься, / яви́лся еси́ на Спасе́ние на́ше. / Те́мже Твою́ Ма́терь ве́дяще Богоро́дицу, правосла́вно зове́м: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Жезл прорасти́ла еси́, Де́во, / от ко́рене Иессе́ова, Всеблаже́нная, / Плод цветонося́щи спаси́тельный, / ве́рою Сы́ну Твоему́ зову́щим: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Ин. Ирмос: Бо́жия снисхожде́ния: Святы́х чи́нове, / во святы́х почива́ющаго немо́лчно пою́ще, / сла́дости боже́ственныя ны́не наслажда́ются, / и ра́дующеся, лику́ют пою́ще: / благослове́н Бог оте́ц на́ших. Боже́ственными сия́ньми трисо́лнечнаго светопроли́тия, / че́стне святы́х собо́ри осия́вшеся, / Еди́ницу тричи́сленную богосло́вят, / Отца́ безнача́льна, и Сы́на благоче́стно, и Ду́ха Свята́го. Неизрече́нною сла́вою Твое́ю, / егда́ яви́шися, Бо́же, посреде́ бого́в, / досто́йная подая́, и да́ры раздая́, и венцы́ дая́, / тогда́, Спа́се, сподо́би пе́ти Тебе́: / благослове́н Бог оте́ц на́ших. Слава: Ра́дующеся пои́м святы́х всех собо́р, отвсю́ду собра́вшихся, / и ро́ды вку́пе и досто́инства, и жи́тельства, и с ни́ми пое́м: / благослове́н Бог оте́ц на́ших. И ныне, Богородичен: Мари́ю Пречи́стую и Пресвяту́ю Богороди́тельницу, / отрокови́цы вся, лик боже́ственный ку́пно соста́вивше, / велегла́сно ра́дующеся возопи́йте: / ра́дуйся, ра́дости исто́чник нам источа́ющая. Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии / па́че Созда́вшаго, / но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́. Песнь 8. Ирмос: Седмери́цею пещь халде́йский мучи́тель / Богочести́вым неи́стовно разжже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки. Иису́сова Божества́ Пребоже́ственная си́ла, / в нас боголе́пно возсия́ла есть, / пло́тию бо вкуш за всех смерть кре́стную, / разруши́ а́дову кре́пость. / Его́же непреста́нно де́ти благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, / лю́дие превозноси́те во вся ве́ки. Распны́йся воста́, великовы́йный паде́, / пады́й и сокруше́нный испра́вися, / тля отве́ржена бысть, и нетле́ние процвете́, / Жи́знию бо ме́ртвенное поже́рто бысть. Де́ти благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся ве́ки. Троичен: Трисве́тлое Божество́, / Еди́ну сия́ющее зарю́ от Еди́наго Триипоста́снаго Естества́, Роди́теля Безнача́льна, / Единоесте́ственно же Сло́во Отцу́, и Сца́рствующаго Единосу́щнаго Ду́ха, / де́ти благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, / лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.
Ин. Ирмос: Победи́тели мучи́теля: На дре́ве ру́це мне просте́ршаго, обнаже́нному, призыва́юща мя, / Свое́ю благообра́зною согре́яти нагото́ю, / благослови́те вся дела́ Госпо́дня, / и превозноси́те Его́ во ве́ки. Из преиспо́дняго а́да возне́сша мя, па́дшаго, / и высокопресто́льною сла́вою Роди́теля поче́тшаго, / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода, / и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Ин. Ирмос: Царя́ Небе́снаго: Сопроти́вных разжже́нныя и пламенови́дныя на нас угаси́ стре́лы, / я́ко да пое́м Тя во вся ве́ки. Преесте́ственне Соде́теля и Спа́са, / Бо́га Сло́ва родила́ еси́, Де́во, / те́мже Тя пое́м, и превозно́сим во вся ве́ки.
Ин. Ирмос: Седмери́цею пещь: Ра́дуйтеся му́ченицы, проро́цы, апо́столи, / священному́ченик честны́й собо́ре, / пра́ведных, преподо́бных же и учи́телей боже́ственный ли́че, / с мироно́сицами жена́ми сладкопою́ще: / о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, / лю́дие превозноси́те во вся ве́ки. Я́же па́че ума́ све́тлостию, / насыща́еми святи́и боже́ственнаго весе́лия, / и ра́дости исполня́еми, / бо́зи быва́ете, к Бо́гу приближе́нием, / богоде́тельным све́тлостем обща́ющеся, / и сла́вы неизрече́нныя просвети́вшеся луча́ми, / Христа́ превозноси́те во вся ве́ки. Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода. Яви́вшеся святи́и, я́ко зве́зды многосве́тлыя, / церко́вное не́бо уясня́ете разли́чными дарова́ньми и разли́чными добро́тами, / в пра́вде, целому́дрии, му́жестве, ра́зуме, / Влады́ку свяще́нницы воспо́йте, / лю́дие превозноси́те во вся ве́ки. И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь. С весе́лием вся жены́ богому́дрыя, сконча́вшияся, / пою́т Ду́хом Де́ву Пречи́стую, / и́стинную Ма́терь Бо́жию, / от кля́твы прама́тере Е́вы нас изба́вившую, / благогове́йно предстоя́ще, / Тоя́ воспо́йте Плод во ве́ки. Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки. Катавасия: О́троки благочести́выя в пе́щи / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть; / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки. Таже поем: Честне́йшую херуви́м: Песнь 9. Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски, / и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с. / Тем Тя, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют. Боже́ственным и Безнача́льным Естество́м прост сый, / сложи́лся еси́ прия́тием пло́ти, в Тебе́ Само́м Сию́ соста́вив, Сло́ве Бо́жий, / и пострада́в я́ко челове́к, пребы́л еси́ кроме́ страсте́й, я́ко Бог. / Те́мже Тя во Двою́ Существу́ неразде́льно и неслия́нно велича́ем. Отца́ по Существу́ Боже́ственному, / я́коже естество́м быв челове́к, / рекл еси́ Бо́га Вы́шний, рабо́м снизходя́, / воскре́с от гро́ба, благода́тию Отца́ / земноро́дным поло́ж, и́же по естеству́ Бо́га же и Влады́ку, / с Ни́мже Тя вси велича́ем. Богородичен: Яви́лася еси́, о Де́во Ма́ти Бо́жия, / па́че естества́ ро́ждши пло́тию Бо́га Сло́ва, / Его́же Оте́ц отры́гну от се́рдца Своего́ пре́жде всех век, я́ко Благ, / Его́же ны́не и теле́с превы́шша разуме́ем, а́ще и в те́ло облече́ся.
Ин. Ирмос: Устраши́ся: Бо́жия Тя естество́м у́бо Сы́на, / зача́таго во утро́бе све́мы Богома́тере, / и бы́вшаго нас ра́ди Челове́ка, / и зря́ще Тя на Кресте́ естество́м у́бо стра́ждуща челове́ческим, / безстра́стна же, я́ко Бо́га пребыва́юща, велича́ем. Разруши́ся тьма дря́хлая, / от а́да бо возсия́ Со́лнце Пра́вды Христо́с, / земли́ просвеща́я вся концы́, / сия́я Божества́ све́том, Небе́сный Челове́к, Бог земны́й, / Его́же во двою́ естеству́ велича́ем.
Ин. Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу: Ра́дости и весе́лия испо́лнь есть па́мять Твоя́, / приступа́ющим исцеле́ния точа́щи, / и благоче́стно Богоро́дицу Тя возвеща́ющим. Псалмы́ Тя воспева́ем Благода́тная, / и немо́лчно, е́же ра́дуйся, прино́сим, / Ты бо источи́ла еси́ всем ра́дость.
Ин. Ирмос: Ужасе́ся о сем не́бо: Наде́ждею и любо́вию вооруже́нно, / и ве́рно огражде́нно счине́ние избра́нных, / вся мучи́телей преще́ния, му́ки, и ра́ны ра́дующеся претерпе́ша, / благосла́вно от Христа́ обогати́вшеся, / победотворя́щаго в страда́ниих и́стины, первому́ченики. Приста́нище спасе́ния, / Крести́теля, апо́столы, проро́ки / и му́ченики с по́стники, / боже́ственныя учи́тели и свяще́нники, / патриа́рхов же собра́ние, и священному́ченики благосла́вныя, / жены́ боголюби́выя, преподо́бныя и пра́ведныя / ны́не досто́йно восхва́лим. Слава: Огне́м искуси́вшеся искуше́ний, / и сластьми́ не прельсти́вшеся, ра́дуетеся чи́сте, / престо́лу Влады́чню светови́дному предстоя́ще, / сла́внии собо́ри святы́х на небесе́х, / разреши́вшимся зерца́лом, / се́ни же мимоше́дшей и́стинными явле́ньми. И ныне, Богородичен: Яви́лася еси́ разстоя́щимся совокупи́тельная, / Тобо́ю бо а́нгелом единосе́льницы на небесе́х челове́цы бы́ша вои́стинну, / и свиде́тельствуют чи́нове всех святы́х, / ны́не с ни́ми пою́ще Твое́ Рождество́, Де́во Богоро́дице, в ве́чных пе́снех. Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во. Свят Госпо́дь Бог наш: поем по гласу. Таже експостиларий воскресен: Со ученики́ взы́дем на го́ру Галиле́йскую, / ве́рою Христа́ ви́дети / глаго́люща власть прия́ти вы́шних и ни́жних, научи́мся, / ка́ко учи́т креща́ти во и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, язы́ки вся, / и пребыва́ти с таи́нники, я́коже обеща́ся, до сконча́ния ве́ка. Слава: Крести́теля и Предте́чу, / апо́столы, проро́ки, му́ченики, / священнонача́льники же, по́стники / и преподо́бныя, священному́ченики, / ку́пно боголюби́выя жены́ и пра́ведныя вся, и а́нгелов чи́ны, / до́лжно пе́сньми увязе́м моля́щеся, / сла́ву сих получи́ти от Христа́ Спа́са. И ныне, Богородичен: И́же горе́ прославля́емый боже́ственне от а́нгелов, / от недр О́тчих, Пречи́стая, не отсту́пль неизрече́нно, с до́льними поживе́, / Ты же Сего́ была́ еси́ спасе́ния хода́таица, / от чи́стых Твои́х крове́й Сему́, Чи́стая, па́че сло́ва плоть заимода́вши. / Его́же моли́ рабо́м Твои́м избавле́ние да́ти прегреше́ний. На хвалитех, Го́споди, а́ще и суди́лищу предста́л еси́ от Пила́та суди́мый, / но не отступи́л еси́ от престо́ла со Отце́м седя́, / и воскре́с из ме́ртвых, / мiр свободи́л еси́ от рабо́ты чужда́го, / я́ко Щедр и Человеколю́бец. Го́споди, а́ще и я́ко ме́ртва / во гро́бе иуде́и положи́ша, / но я́ко Царя́ спя́ща во́ини Тя стрежа́ху, / и я́ко живота́ сокро́вище, печа́тию печа́таша, / но воскре́сл еси́, / и по́дал еси́ нетле́ние душа́м на́шым. Го́споди, ору́жие на диа́вола / Крест Твой дал еси́ нам, / трепе́щет бо и трясе́тся, не терпя́ взира́ти на си́лу Его́, / я́ко ме́ртвыя возставля́ет, и смерть упраздни́. / Сего́ ра́ди покланя́емся / погребе́нию Твоему́ и воста́нию. А́нгел Твой, Го́споди, / Воскресе́ние пропове́давый, / стра́жи у́бо устраши́, / жена́м же возгласи́, глаго́ля: / что и́щете Жива́го с ме́ртвыми; / воскре́се Бог сый, / и вселе́нней жизнь дарова́. Ина стихира восточная [анатолиева] Пострада́л еси́ Кресто́м, Безстра́стный Божество́м, / погребе́ние прия́л еси́ тридне́вное, / да нас свободи́ши от рабо́ты вра́жия, / и обезсме́ртив оживотвори́ши нас Христе́ Бо́же, / воскресе́нием Твои́м, Человеколю́бче. Ины стихиры всем святым, глас 4. Святы́я Госпо́дь и́же на земли́ удиви́, / Того́ бо ра́ны и страда́ния в пло́ти восприя́ша, / в сих крася́щеся, / и боже́ственными удобре́ньми явле́нно удобря́еми, / я́же воспои́м я́ко неувяда́ющия цве́ты, / я́ко зве́зды непреле́стныя Це́ркве, / я́ко во́льная заколе́ния. Стих: Воззва́ша пра́веднии / и Госпо́дь услы́ша их. С проро́ки апо́столи, / с преподо́бными учи́телие, / со священному́ченики вси пра́веднии, / и жен пострада́вшее, и любо́вию пости́вшееся святы́х мно́жество, / и пра́ведных чи́нове, / да восхва́лятся свяще́нными пе́сньми, / я́ко го́рняго Ца́рствия насле́дницы, / я́ко рая́ жи́телие. Стих: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, / Бог Изра́илев. И́же зе́млю онебеси́вшии доброде́телей све́тлостию, / и́же Христо́ву смерть подража́вшии, / безсме́ртия хода́тайственный путь ше́ствовавшии, / и́же стра́сти челове́ком рукоде́йствием благода́ти очи́стившии, / и́же во всем ми́ре единоду́шно страда́льчествовавшии, / до́блественне да восхва́лятся му́ченицы. Слава: На го́ру ученико́м иду́щим за земно́е вознесе́ние, / предста́ Госпо́дь, и поклони́вшеся Ему́, / и да́нныя вла́сти везде́ научи́вшеся, / в поднебе́сную посыла́хуся / пропове́дати е́же из ме́ртвых воскресе́ние, / и е́же на небеса́ возше́ствие, / и́мже и во ве́ки спребыва́ти нело́жный обеща́ся Христо́с Бог, / и Спас душ на́ших. И ныне: Преблагослове́нна еси́ Богоро́дице Де́во: Славословие великое. По Трисвятом тропарь воскресен точию, ектении и отпуст. И час 1-й в притворе, и поучение Студитово, и совершенный отпуст. НА ЛИТУРГИИ Блаженна воскресна гласа, на 4. Глас 8: Помяни́ нас, Христе́ Спа́се мíра, / я́коже помяну́л еси́ разбо́йника на дре́ве, / и сподо́би всех, Еди́не Ще́дре, / Небе́снаго Ца́рствия Твоего́. На дре́ве пригво́ждся, Спа́се наш, во́лею, / дре́вом Ада́ма от кля́твы изба́вил еси́, / воздава́я, я́ко Щедр, е́же по о́бразу, и рая́ вселе́ние. Слы́ши, Ада́ме, и ра́дуйся со Е́вою, / я́ко обнажи́вый дре́вле обои́х, / и пре́лестию взе́мый плене́нны нас, / Кресто́м Христо́вым упраздни́ся. Днесь Христо́с воскре́с от гро́ба, / всем ве́рным подая́ нетле́ние, / и ра́дость обновля́ет мvроно́сицам по стра́сти и воста́нии. И от канона всех святых песнь 6-я, на 4. Прокимен, глас 8: Помоли́теся и воздади́те / Го́сподеви Бо́гу на́шему. Стих: Ве́дом во Иуде́и Бог, во Изра́или ве́лие И́мя Его́. И святым, глас 4: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, Бог Изра́илев. Апостол ко Евреом, зачало 330. Бра́тие, святи́и вси ве́рою победи́ша ца́рствия, соде́яша пра́вду, получи́ша обетова́ния, загради́ша уста́ львов, угаси́ша си́лу о́гненную, избего́ша о́стрея меча́, возмого́ша от не́мощи, бы́ша кре́пцы во бране́х, обрати́ша в бе́гство полки́ чужи́х. Прия́ша жены́ от воскресе́ния ме́ртвыя своя́, ини́и же избие́ни бы́ша, не прие́мше избавле́ния, да лу́чшее воскресе́ние улуча́т, друзи́и же руга́нием и ра́нами искуше́ние прия́ша, еще́ же и уз и темни́ц. Ка́мением побие́ни бы́ша, претре́ни бы́ша, искуше́ни бы́ша, уби́йством меча́ умро́ша, проидо́ша в ми́лотех, и в ко́зиях ко́жах, лише́ни, скорбя́ще, озло́блени. И́хже не бе досто́ин [весь] мир, в пусты́нях скита́ющеся, и в гора́х, и в верте́пах, и в про́пастех земны́х. И си́и вси послу́шествовани бы́вше ве́рою, не прия́ша обетова́ния, Бо́гу лу́чшее что о нас предзре́вшу, да не без нас соверше́нство прии́мут. Те́мже у́бо и мы, толи́к иму́ще облежа́щь нас о́блак свиде́телей, го́рдость вся́ку отло́жше, и удо́бь обстоя́тельный грех, терпе́нием да тече́м на предлежа́щий нам по́двиг, взира́юще на нача́льника ве́ры и соверши́теля Иису́са. Аллилуиа, глас 4: Стих: Воззва́ша пра́веднии и Госпо́дь услы́ша их. Стих: Мно́ги ско́рби пра́ведным и от всех их изба́вит я́ Госпо́дь. Евангелие Матфеа, зачало 38. Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: всяк у́бо и́же испове́сть Мя пред челове́ки, испове́м его́ и Аз пред Отце́м Мои́м, и́же на Небесе́х, а и́же отве́ржется мене́ пред челове́ки, отве́ргуся его́ и Аз пред Отце́м Мои́м, и́же на Небесе́х. И́же лю́бит отца́ или́ ма́терь па́че Мене́, несть Мене́ досто́ин, и и́же лю́бит сы́на или́ дщерь па́че Мене́, несть Мене́ досто́ин. И и́же не прии́мет креста́ своего́, и вслед Мене́ гряде́т, несть Мене́ досто́ин. Тогда́ отвеща́в Петр, рече́ Ему́: се, мы оста́вихом вся и вслед Тебе́ идо́хом, что у́бо бу́дет нам? Иису́с же рече́ им: ами́нь глаго́лю вам, я́ко вы ше́дшии по Мне, в пакибытие́, егда́ ся́дет Сын Челове́ческий на престо́ле сла́вы Своея́, ся́дете и вы на двоюна́десяте престо́лу, судя́ще обемана́десяте коле́нома Изра́илевома. И всяк, и́же оста́вит дом, или́ бра́тию, или́ сестры́, или́ отца́, или́ ма́терь, или́ жену́, или́ ча́да, или́ се́ла, и́мене Моего́ ра́ди, стори́цею прии́мет и живо́т ве́чный насле́дит. Мно́зи же бу́дут пе́рви после́днии, и после́дни пе́рвии. Причастный: Хвали́те Го́спода с Небе́с, / хвали́те Его́ в вы́шних. Другий: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде, / пра́вым подоба́ет похвала́. / Аллилу́иа, трижды. На трапезе утешение братии, готовящимся к постному подвигу.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 70; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.12.108.18 (0.163 с.) |