Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
What is consumer segmentation?
Customer segmentation is the practice of dividing a customer base into groups of individuals that are similar in specific ways relevant to marketing, such as age, gender, interests and spending habits. Customer segmentation, also called consumer segmentation or client segmentation, procedures include: deciding what data will be collected and how it will be gathered collecting data and integrating data from various sources developing methods of data analysis for segmentation establishing effective communication among relevant business units (such as marketing and customer service) about the segmentation implementing applications to effectively deal with the data and respond to the information it provides
STP - segmentation, targeting, positioning Segmentation: 1. Determine demand patterns 2. Establish possible bases of segmentation 3. Identify potential market segments Targeting: 4. Choose a target market approach 5. Select the target market Positioning 6. Position the company’s offering in relation to competition 7. Outline the appropriate marketing mix(es) Alternative consumer demand patterns for good or service category Homogeneous Demand - consumers have relatively similar needs and desires for a good or service category Clustered Demand - consumer needs and desires can be grouped into two or more identical clusters (segments), each with its own set of purchase criteria Diffused Demand - consumer needs and desires are so diverse that no clear clusters (segments) can be identified. Segmentation variables for Market Segmentation VALS framework Targeting consumers Undifferentiated Marketing (Mass Marketing). The firm tries to reach a wide range of consumers with one basic marketing plan. These consumers are assumed to have a desire for similar goods and service attributes. One product for everybody. Concentrated Marketing. The firm concentrates on one group of consumers with a distinct set of needs and uses a tailor-made marketing plan to attract this single group. One product to one market niche. Differentiated Marketing (Multiple Segmentation). The firm aims at two or more different market segments, each of which has a distinct set of needs, and offers a tailor-made marketing plan for each segment. Two or more products to two or more groups. #6. marketing planning § organizational planning logic § critical planning elements § marketing planning process § audit in marketing planning Organizational planning logic: Critical planning elements Well-integrated marketing plan = clear organizational mission, stability over time, coordination of marketing mix, compatible short and long plans, precisely defined target market, long-term competitive advantage
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-01-08; просмотров: 222; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.122.195 (0.005 с.) |