Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
III. Summarizing and concluding
Student 7: I’d like to conclude (сделать вывод) by saying… IV. Ending a presentation Thank you for listening to us. If there are any questions, we’ll be pleased to answer them. APPENDIX 3 Reflections 3.1. Writing a reflection on a quote Take into account the following questions: 1. Make an introduction 2. Give your understanding of the term used in the quote 3. Interpret the quote reasoning about the quote theme 4. Build a context (приведите пример из жизни) 5. Conclude your reflection. You can give some professional advice concerning the activity described. 3.2. Writing a reflection on the professional text Take into account the following questions: 1. What is this text about? 2. What is the main idea of this text? 3. What information have you learnt from the text? Can it broaden your professional outlook? 4. Would you like to get any extra information concerning this text? 5. Express your opinion about the text from the professional point of view?
3.3. Reflection on the partner’s professional speech Reflect on the partner’s professional speech answering the following questions: 1. Accuracy of speech (точность и правильность речи) Has the speaker made any pronunciation and grammar mistakes? 2. Word fluency (беглость речи) Did he/she speak fluently? (говорить свободно) Was the speech easy to understand? Did the speaker manage to be laconic? Did he/she make a lot of pauses in the course of speech? 3. Discourse Management (взаимодействие – способность вести беседу) Was the speaker able to answer and ask questions and respond to simple utterances (реагировать на простые высказывания) after speech? Was it easy for the speaker to understand the interlocutors (собеседник)? Was he/she able to keep up a conversation (поддерживать разговор)? 4. Range of speech: the active use of a range of grammatical forms and vocabulary. (диапазон грамматических форм и языковых средств) Did the speaker demonstrate a wide range of vocabulary and grammatical forms usage? 5. Coherence and justification of the utterance (логическая стройность и обоснованность высказывания) Was the speaker’s utterance (высказывание) logical and reasonable (обоснованный)? Did the speaker arrange the utterance in a logical way? (строить высказывание логично) and develop arguments (излагать аргументы) 6. The clarity of presentation (ясность изложения) Was the speaker’s utterance precise (ясный) and understandable? 7. Has the information interested you? Explain the reason. 8. The speech expressiveness (выразительность речи) Was the speaker’s speech emotional? Did the way of presentation (способ изложения) get you interested and keep up your interest and attention? (поддерживать интерес и внимание) 9. Did the speaker have an eye contact with the audience? (аудитория) 10. What impression did the speech make on you? 3.4. Reflection on your own professional speech Reflect on your own professional speech answering the following questions: 1. Have you achieved your aim? 2. Word fluency (беглость речи) Did you speak fluently? (говорить свободно) Was your speech easy to understand? Did you manage to be laconic? Did you make a lot of pauses in the course of speech? 3. Discourse Managemen t (взаимодействие – способность вести беседу) Were you able to answer and ask questions and respond to simple utterances (реагировать на простые высказывания) after speech?
Was it easy for you to understand the interlocutors (собеседник)? Were you able to keep up a conversation (поддерживать разговор)? 4. Was your speech understandable for the audience? Did it kindle the listeners’ interest? 5. Was your speech expressive from the intelligential (информационный) and emotional point of view? 6. Did you have an eye contact with the audience? 7. What difficulties arose in the course of speech? How could you avoid them? APPENDIX 4
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2020-11-11; просмотров: 58; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.219.86.155 (0.005 с.) |