Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
III. Reflection ( Рефлексия )
Writing & Speaking 9. Return to your home groups and give the information you have learnt to the members of your home group. Finishing your story ask them your question and specify incomprehensible information (уточните непонятную информацию) 10. Highlight categories of information concerning your text and report to the class: 11. Make a chart of categories according to the number of groups:
12. Choose an information block and make questions concerning architectural styles according to three types of questions. Follow the model: 1. Questions for information reproduction (воспроизведение) When did the Renaissance Architecture emerge? 2. Questions for comprehension (понимание) What were the reasons for Renaissance style emerging? 3. Questions for linking (связывание) How is the Renaissance style used in contemporary architecture?
13. Group work. Ask other groups questions taking into consideration an information block and a question type. 14. Write a reflection on the text you have read (See appendix 3.) Unit 10 HI-TECH ARCHITECTURE
I. Warming up (Разминка) Listening & Speaking 1. Group work. Reflect on the following quote about the hi-tech architecture, interpret it and share your ideas with the group. Get ready to discuss different points of view “In short the building becomes a theatrical demonstration of its functional ideal. In this romanticism, hi-tech architecture is, of course, no different in spirit – if totally different in form – from all the romantic architecture of the past”. - Cruickshank, Dan Useful terms and phrases 2. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:
II. Evocation (Вызов) Listening & Speaking 3. Look at the picture and think what you can speculate about the architectural style depicted in the picture. Individually write down everything that you associate with this style. Then, share your ideas with your group. 4. Report your ideas to the class to write them down on the board. 5. Structure the received information in the form of a “cluster.” III. Realization (Осмысление) Reading & Writing 6. Read an article or a book about t hi-tech architecture and abstract the article (See appendix 7.) IV. Reflection (Рефлексия) Writing 7. Prepare a report and a computer presentation of the book/ article on architectural styles you read.
Listening & Speaking 8. Present your report to the class. Get ready to discuss it answering questions and persisting in your opinion.
APPENDIXES APPENDIX 1 Expressing Opinions
APPENDIX 2 Preparing presentations I. Introducing yourself 1. Good morning everyone. On behalf of ourselves and “Stone treasure”, we’d like to welcome you. Our names are Laura Larsen and … We are professionals in the sphere of architecture and town building. II. Introducing the topic Today we are going to tell you about.... (Сегодня мы собираемся рассказать вам…) We’d like to outline (обрисовать в общих чертах) our company concept we’ve developed (разработали) for you. We are going to give you an idea of … (дать некоторое представление о …) The subject of the presentation is the future building design III. Giving background information (сведения общего характера) We have divided (разделил) our presentation into 4 parts: introduction, the building design, the building location, and the structures that will surround the building, and conclusion. Presenting Information
I.Introduction: To start with, II.The main part: Student 1: My name is Laura Larsen and I am going to speak about … Now I want to give the floor to my professional partner, John Philips. Student 2: Thank you, Laura. Now I am moving to the next point (пункт, вопрос) which is devoted to … (Теперь я перехожу к следующему вопросу, который посвящён)… Student 3: I’d like to draw your attention to (Мне бы хотелось обратить ваше внимание на…) Student 4: Turning now to.... (Обращаясь к), I will tell you about the structures that will surround the building. Now I’d like to give the floor to my professional partner … Student 5: What I’d like to talk about now is concerned with (то, о чём я хочу говорить сейчас, связано…) Student 6: Now I would like to describe.... (Теперь мне бы хотелось описать…) Now I’d like to give the floor to my professional partner…
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2020-11-11; просмотров: 59; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.227.69 (0.008 с.) |