Some Aspects of British University Life 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Some Aspects of British University Life



Of the full-time students now attending English Universities three quarters are men and one quarter women. Nearly half of them are engaged in the study of arts subjects such as history, languages, economics or law, the others are studying pure or applied sciences such as medicine, dentistry, technology, or agriculture.

The University of London, for instance, includes internal and external students, the latter coming to London only to sit for their examinations. Actually most external students at London University are living in London. The colleges in the University of London are essentially teaching institutions, providing instruction chiefly by means of lectures, which are attended mainly by day students. The colleges of Oxford and Cambridge, however, are essentially residential institutions and they mainly use a tutorial method which brings the tutor into close and personal contact with the student. These colleges, being residential, are necessarily far smaller than most of the colleges of the University of London.

Education of University standard is also given in other institutions such as colleges of technology and agricultural colleges, which prepare their students for degrees or diplomas in their own fields.

The three terms into which the British University year is divided are roughly eight to ten weeks. Each term is crowded with activity, and the vacations between the terms - a month at Christmas, a.month at Easter, and three or four months in summer - are mainly periods of intellectual digestion and private study.

A person studying for a degree at a British University is called a graduate.

B. A. or B. Sс. stands for Bachelor of Arts or of Science, the first degree. M. A. or M. Sс. denotes Master of Arts or of Science. One can become a B. A. after three years of hard study and an M. A. at the end of five years.

Вывод:

В результате проведения воспитательного мероприятия по английскому языку на тему «Schooling in Great Britain», учащиеся узнали много нового о системе образования в Великобритании, а также ознакомились с новой лексикой. Все задачи, поставленные в начале занятия, были выполнены. Ученики с удовольствием слушали подготовленный материал и активно задавали интересующие их вопросы. В целом, урок можно назвать очень успешным.

 


План-конспект уроков английского языка

 

Тема: Профессии

Цель: совершенствование навыков, умений устной речи, усвоение новой лексики, ознакомление с новым грамматическим материалом.

Задачи:

-обобщение и систематизация знания и умения владеть лексикой, касающейся профессий;

-дальнейшая автоматизация изученного языкового материала;

-развитие произносительных навыков;

-знакомство и усвоение новых грамматических правил английского языка;

-развитие познавательных интересов учащихся;

-формирование лингвистического отношения к слову;

-расширение кругозора учащихся.

Форма проведения урока – комбинированная.

Оборудование: учебники Click On (students book), Click On (work book), дополнительные материалы по лексике, связанной с темой профессии, фотографии и вырезки из журналов.

Краткий план проведения урока

1. Ознакомление учащихся с целью и ходом занятия, установление задач.

2. Проверка домашнего задания, укрепление пройденного материала.

3. Представление ученикам нового грамматического материала (Relative Clause).

4. Выполнение упражнений, составление предложений, систематизация знаний.

5. Работа по учебникам Click On, знакомство с новой лексикой, разговор о профессиях.

6. Определение домашнего задания, инструктаж по его выполнению.

Вывод: В ходе проведения урока английского языка были задействованы разнообразные формы работы с учениками. Поставленные в начале занятия цели и задачи были выполнены. Учащиеся активно и продуктивно работали на уроке. В целом, можно сказать, что урок прошел очень успешно.

Тема: Adverbs of frequency

Цель: Ознакомление учащихся с новым грамматическим материалом

Задачи:

1. Формирование грамматических навыков.

2. Совершенствование лексических навыков, навыков говорения и письма.

3.Повышение интереса к изучаемому предмету.

Форма проведения урока – комбинированная.

Оборудование: учебники Click On (students book), Click On (work book), таблица «Adverbs of frequency», раздаточные карточки.

Содержание урока:

When we want to say how often something happens, it is common to use frequency adverbs. It is possible to use them when referring to the past, present or future:

We often went camping when we were children.

I usually go to the gym at lunchtime.

I will always love you.

The following list shows the most common adverbs of frequency, with the one that refers to things that happen most often at the top, and least often at the bottom:

Always

Usually

Frequently

Often

Sometimes

Occasionally

Rarely

Seldom

Hardly ever

Never

I always brush my teeth before I go to bed. (=every night)

I usually have toast for breakfast. (=happens most days)

I frequently watch the news before dinner. (=it's common)

I often go to the park with my dog. (=many times)

I sometimes see him down at the shops. (=at particular occasions but not all the time)

I occasionally visit the capital. (=not happening often or regularly)

I rarely smoke cigars. (=it is not common)

I seldom have a chance to go to the theatre. (=almost never)

I hardly ever travel abroad. (=almost never)

I never work on the weekend. (=not at any time or not on any occasion)

Adverbs of frequency can occupy different positions in the sentence. With most verbs, the normal position is between the subject and the verb. With the verb "to be", the adverb normally comes after the verb:

Pedro occasionally visits us on Sundays.

She is often ill in winter.

Вывод: В результате проведения урока, учащиеся успешно освоили новый грамматический материал, научились использовать в предложениях Adverbs of frequency. На протяжении урока они активно работали, принимали участие в выполнении различных упражнений. Все задачи урока выполнены. Проведенное занятие можно рассчитывать, как довольно успешное.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2020-03-27; просмотров: 218; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.116.23.56 (0.006 с.)