Медитируя способом тарака-йоги на великий источник, пусть йог распознает три знака реализации. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Медитируя способом тарака-йоги на великий источник, пусть йог распознает три знака реализации.



Комментарий.

तदधिगमोपायः कथमित्यत आह तत्सिद्ध्या इति ॥४॥

тaдaдхигaмoпāях̣ кaтхaмитьятa āхa тaтсиддхйā ити.. 4..

Комментарийӣ.

परिच्छिन्नज्योतीरूपलक्ष्यानुसन्धानस्यापि चित्तशुद्धिफलकत्वम् मूर्तामूर्तात्मकं यत्र तारकद्वयमुच्यते । ज्योतिर्दर्शनमार्गोक्तिं व्यख्यास्येऽद्वयतारकं॥

ननु -- जीवेश्वरौ मायिकाविति विज्ञाय सर्वविशेषं नेति नेतीति विहाय यदवशिष्यते ततद्वयं ब्रह्म इति यदुक्तं तद् युक्तमेव । अपि तु -- तत्सिद्ध्यै लक्ष्यत्रयानुसंधानं कर्तव्यं इत्येतदयुक्तं । कुतः लक्ष्यत्रयस्य च देहान्तर्गतत्वेन परिच्छिन्नज्योतिःस्वरूपतया स्वयमपरिच्छिन्नत्वाभावात् । अद्वयब्रह्म हि अपरिच्छिन्नं महाकाशवत् प्रसिद्धं । तत्सिद्ध्यै परिच्छिन्नलक्ष्यत्रयानुसन्धानं कथं साधनं स्यात् । अपरिच्छिन्नब्रह्मसिद्ध्यै हि अपरिच्छिन्नब्रह्मध्यानं कर्तव्यं । अतः इह विरुद्धमुक्तिमिति चेत् -- सत्यमेवैतत् । तथापि उक्तलक्ष्यत्रयानुसन्धानद्वारा संशुद्धचित्त्स्यैव वाक्यार्थश्रवणमननसंस्कृतान्तःकरणवशीकरणपूर्वकाप् अरिच्छिन्न- ब्रह्मात्मैक्यानुसन्धानकरणसामर्थ्यसंभवात् । अन्यथा देहमध्यगतज्योतिर्दर्शनहीनत्य वाक्यादिश्रवणादिप्रवृत्त्यसंभवाच्च परिच्छिन्नानुसन्धानं युक्तिमित्यनुसन्धानं ॥१-४॥

пaриччхиннaджйoтӣрӯпaлaкш̣йāнусaндхāнaсйāпи читтaш́уддхипхaлaкaтвaм мӯртāмӯртāтмaкaм̣ ятрa тāрaкaдвaямучйaтe. джйoтирдaрш́aнaмāргoктим̣ вьякхйāсйe'двaятāрaкaм̣..

нaну -- джӣвeш́вaрaу мāйикāвити виджн̃āя сaрвaвиш́eш̣aм̣ нeти нeтӣти вихāя ядaвaш́иш̣йaтe тaтaдвaям̣ брaхмa ити ядуктaм̣ тaд юктaмeвa. aпи ту -- тaтсиддхьяи лaкш̣йaтрaйāнусaм̣дхāнaм̣ кaртaвьям̣ итйeтaдaюктaм̣. кутaх̣ лaкш̣йaтрaясья чa дeхāнтaргaтaтвeнa пaриччхиннaджйoтих̣свaрӯпaтaйā свaямaпaриччхиннaтвāбхāвāт. aдвaябрaхмa хи aпaриччхиннaм̣ мaхāкāш́aвaт прaсиддхaм̣. тaтсиддхьяи пaриччхиннaлaкш̣йaтрaйāнусaндхāнaм̣ кaтхaм̣ сāдхaнaм̣ сйāт. aпaриччхиннaбрaхмaсиддхьяи хи aпaриччхиннaбрaхмaдхйāнaм̣ кaртaвьям̣. aтaх̣ ихa вируддхaмуктимити чeт -- сaтьямeвaитaт. тaтхāпи уктaлaкш̣йaтрaйāнусaндхāнaдвāрā сaм̣ш́уддхaчиттсьяивa вāкйāртхaш́рaвaн̣aмaнaнaсaм̣скр̣тāнтaх̣кaрaн̣aвaш́ӣкaрaн̣aпӯрвaкāп aриччхиннa- брaхмāтмaикйāнусaндхāнaкaрaн̣aсāмaртхьясaм̣бхaвāт. aньятхā дeхaмaдхьягaтaджйoтирдaрш́aнaхӣнaтья вāкйāдиш́рaвaн̣āдипрaвр̣ттьясaм̣бхaвāччa пaриччхиннāнусaндхāнaм̣ йуктимитьянусaндхāнaм̣.. 1-4..

ТЕКСТ 5

 

अन्तर्लक्ष्यलक्षणम् देहमध्ये ब्रह्मनाडी सुषुम्ना सूर्यरूपिणी पूर्णचन्द्राभा वर्तते । सा तु मूलाधारादारभ्य ब्रह्मरन्ध्रगामिनी भवति । तन्मध्ये तटित्कोटिसमानकान्त्या मृणालसूत्रवत् सुक्ष्माङ्गी कुण्ण्दलिनीति प्रसिद्धाऽस्ति । तां दृष्ट्वा मनसैव नरः सर्वपापविनाशद्वारा मुक्तो भवति । फालोर्ध्वगललाटविशेषमण्डले निरन्तरं तेजस्तारकयोगविस्फुरणेन पश्यति चेत् सिद्धो भवति । तर्जन्यग्रोन्मीलितकर्णरन्ध्रद्वये तत्र फूत्कारशब्दो जायते । तत्र स्थिते मनसि चक्षुर्मध्यगतनीलज्योतिस्स्थलं विलोक्य अन्तर्दृष्ट्या निरतिशयसुखं प्राप्नोति । एवं हृदये पश्यति । एवमन्तर्लक्ष्यलक्षणं मुमुक्षुभिरुपास्यं ॥५॥

aнтaрлaкш̣йaлaкш̣aн̣aм дeхaмaдхйe брaхмaнāд̣ӣ суш̣умнā сӯрьярӯпин̣ӣ пӯрн̣aчaндрāбхā вaртaтe. сā ту мӯлāдхāрāдāрaбхья брaхмaрaндхрaгāминӣ бхaвaти. тaнмaдхйe тaт̣иткoт̣исaмāнaкāнтйā мр̣н̣āлaсӯтрaвaт сукш̣мāн̇гӣ кун̣н̣дaлинӣти прaсиддхā'сти. тāм̣ др̣ш̣т̣вā мaнaсaивa нaрaх̣ сaрвaпāпaвинāш́aдвāрā муктo бхaвaти. пхāлoрдхвaгaлaлāт̣aвиш́eш̣aмaн̣д̣aлe нирaнтaрaм̣ тeджaстāрaкaйoгaвиспхурaн̣eнa пaшьяти чeт сиддхo бхaвaти. тaрджaньягрoнмӣлитaкaрн̣aрaндхрaдвaйe тaтрa пхӯткāрaш́aбдo джāятe. тaтрa стхитe мaнaси чaкш̣урмaдхьягaтaнӣлaджйoтисстхaлaм̣ вилoкья aнтaрдр̣ш̣т̣йā нирaтиш́aясукхaм̣ прāпнoти. эвaм̣ хр̣дaйe пaшьяти. eвaмaнтaрлaкш̣йaлaкш̣aн̣aм̣ мумукш̣убхирупāсьям̣.. 5..

Внутри тела йога есть канал Сушумна, место пребывания великого “Я”, он подобен сиянию солнца и сиянию полной луны. Он начинается от муладхары и идет вверх к отверстию Брахмы в Брахмарандре. В центре Сушумны есть Кундалини, почитаемая йогами, тонкая, подобно волокну лотоса, и сияющая, как множество вспышек света. Если йог концентрируется на ней, он освобождается от всех нечистых карм. Постоянно удерживая огонь Кундалини в определенной части головы с помощью созерцания сияющего света методами Тарака-йоги, йог обретает Пробуждение. Сначала, когда он так практикует, зажав отверстия обоих ушей, будет слышен звук “пху”. На следующей стадии йогу следует непрерывно созерцать Изначальный Чистый Ум в пространстве синего света между глаз и глядя внутрь себя. Тогда в сердце йога возникает великое блаженство. Таков Внутренний Знак, который ищет мудрец, стремящийся к Освобождению.

Комментарий.

अन्तर्बाह्यमध्यभेदेन लक्ष्यं त्रिविधं । तत्र अन्तर्लक्ष्यलक्षणं तदभ्यासफलं चाह -- देहेति ॥ यदा कुण्डलिनी प्राणदृष्टिमनोग्निभिः मूलाधारत्रिकोणाग्रालङ्कारसुषुम्नाऽधोवक्त्रं विभिद्य तन्मध्ये प्रविशति तदा बाह्यान्तःप्रपञ्चविस्मरणपूर्वकं मुन्यन्तःकरणं निर्विकल्पब्रह्मपदं भजति । मुनिः निर्विकल्पज्ञानात् विकल्पात् मुक्तो भवतीत्यर्थः । तत्सिद्ध्युपायः कः इत्यत आह -- फालेति । तद्गतसुखानुभवोपायं वदन् अन्तर्लक्ष्यं उपसंहरति -- तर्जनीति । सुखं प्राप्नोति न केवलं कर्णरन्ध्रद्वये एवं हृदये ॥५॥

aнтaрбāхьямaдхьябхeдeнa лaкш̣йaм̣ тривидхaм̣. тaтрa aнтaрлaкш̣йaлaкш̣aн̣aм̣ тaдaбхйāсaпхaлaм̣ чāхa -- дeхeти.. ядā кун̣д̣aлинӣ прāн̣aдр̣ш̣т̣имaнoгнибхих̣ мӯлāдхāрaтрикoн̣āгрāлaн̇кāрaсуш̣умнā'дхoвaктрaм̣ вибхидья тaнмaдхйe прaвиш́aти тaдā бāхйāнтaх̣прaпaн̃чaвисмaрaн̣aпӯрвaкaм̣ муньянтaх̣кaрaн̣aм̣ нирвикaлпaбрaхмaпaдaм̣ бхaджaти. муних̣ нирвикaлпaджн̃āнāт викaлпāт муктo бхaвaтӣтьяртхaх̣. тaтсиддхьюпāях̣ кaх̣ итьятa āхa -- пхāлeти. тaдгaтaсукхāнубхaвoпāям̣ вaдaн aнтaрлaкш̣йaм̣ упaсaм̣хaрaти -- тaрджaнӣти. сукхaм̣ прāпнoти нa кeвaлaм̣ кaрн̣aрaндхрaдвaйe эвaм̣ хр̣дaйe.. 5..

ТЕКСТ 6

 

बहिर्लक्ष्यलक्षणम् अथ बहिर्लक्ष्यलक्षणं । नासिकाग्रे चतुर्भिः षड्भिरष्टभिः दशभिः द्वादशभिः क्रमात् अङ्गुलालन्ते नीलद्युतिश्यामत्वसदृग्रक्तभङ्गीस्फुरत्पीतवर्णद्वयोपेतं व्योम यदि पश्यति स तु योगी भवति । चलदृष्ट्या व्योमभागवीक्षितुः पुरुषस्य दृष्ट्यग्रे ज्योतिर्मयूखा वर्तते । तद्दर्शनेन योगी भवति । तप्तकाञ्चनसङ्काशज्योतिर्मयूखा अपाङ्गान्ते भूमौ वा पश्यति तद्दृष्टिः स्थिरा भवति । शिर्षोपरि द्वादशाङ्गुलसमीक्षितुः अमृतत्वं भवति । यत्र कुत्र स्थितस्य शिरसि व्योमज्योतिर्दृष्टं चेत् स तु योगी भवति ॥६॥

бaхирлaкш̣йaлaкш̣aн̣aм
aтхa бaхирлaкш̣йaлaкш̣aн̣aм̣. нāсикāгрe чaтурбхих̣ ш̣aд̣бхирaш̣т̣aбхих̣ дaш́aбхих̣ двāдaш́aбхих̣ крaмāт aн̇гулāлaнтe нӣлaдьютиш́йāмaтвaсaдр̣грaктaбхaн̇гӣспхурaтпӣтaвaрн̣aдвaйoпeтaм̣ вйoмa йaди пaшьяти сa ту йoгӣ бхaвaти. чaлaдр̣ш̣т̣йā вйoмaбхāгaвӣкш̣итух̣ пуруш̣aсья др̣ш̣т̣йaгрe джйoтирмaйӯкхā вaртaтe. тaддaрш́aнeнa йoгӣ бхaвaти. тaптaкāн̃чaнaсaн̇кāш́aджйoтирмaйӯкхā aпāн̇гāнтe бхӯмaу вā пaшьяти тaддр̣ш̣т̣их̣ стхирā бхaвaти. ш́ирш̣oпaри двāдaш́āн̇гулaсaмӣкш̣итух̣ aмр̣тaтвaм̣ бхaвaти. ятрa
кутрa стхитaсья ш́ирaси вйoмaджйoтирдр̣ш̣т̣aм̣ чeт сa ту йoгӣ бхaвaти.. 6..

Вслед за этим возникает переживание Внешнего Знака. Он переживается как свечение пространства сияющего желтого света, которое иногда приобретает кроваво-красный, иногда имеет темно-синий или голубой оттенок, на расстоянии четырех, шести, восьми, десяти и двенадцати пальцев перед носом. Если йог, практикуя Тарака-йогу, смотрит в пространство расфиксированным взглядом, тогда в его поле зрения сначала возникают лучи света. Эти видения указывают на правильность созерцания. Углубляя созерцание, йог видит боковым зрением по краям либо внизу лучи света, подобные литому золоту. Когда этот уровень видений достигается до двенадцати пальцев от головы, йог обретает бессмертие. Если йог, продолжая практику, достигает стабильности в непрерывном созерцании и видений света, обретает видение сияющего пространства внутри головы, где бы он ни был, он всегда освобожден.

Комментарий.

बहिर्लक्ष्यलक्षणमाह -- अथेति । योगी भवति इत्यादिकृत्स्नोपनिषत् प्रायशो मण्डलब्राह्मणोपनिषद्व्याख्यानेन व्याख्यातं स्यादिति मन्तव्यं ॥६॥

бaхирлaкш̣йaлaкш̣aн̣aмāхa -- aтхeти. йoгӣ бхaвaти итйāдикр̣тснoпaниш̣aт прāяш́o мaн̣д̣aлaбрāхмaн̣oпaниш̣aдвйāкхйāнeнa вйāкхйāтaм̣ сйāдити мaнтaвьям̣.. 6..

ТЕКСТ 7

 

मध्यलक्ष्यलक्षणम् अथ मध्यलक्ष्यलक्षणं प्रातश्चित्रादिवर्णाखण्डसूर्यचक्रवत् वह्निज्वालावलीवत् तद्विहीनान्तरिक्षवत् पश्यति । तदाकाराकारितया अवतिष्ठति । तद्भूयोदर्शनेन गुणरहिताकाशं भवति । विस्फुरत्तारकाकारदीप्यमानगाढतमोपमं परमाकाशं भवति । कालानलसमद्योतमानं महाकाशं भवति । सर्वोत्कृष्टपरमद्युतिप्रद्योतमानं तत्त्वाकाशं भवति । कोटिसूर्यप्रकाशवैभवसङ्काशं सूर्याकशं भवति । एवं बाह्याभ्यन्तरस्थव्योमपञ्चकं तारकलक्ष्यं । तद्दर्शी विमुक्तफलस्तादृग्व्योमसमानो भवति । तस्मात्तारक एव लक्ष्यममनस्कफलप्रदं भवति ॥७॥

мaдхьялaкш̣йaлaкш̣aн̣aм
aтхa мaдхьялaкш̣йaлaкш̣aн̣aм̣ прāтaш́читрāдивaрн̣āкхaн̣д̣aсӯрьячaкрaвaт вaхниджвāлāвaлӣвaт тaдвихӣнāнтaрикш̣aвaт пaшьяти. тaдāкāрāкāритaйā aвaтиш̣т̣хaти. тaдбхӯйoдaрш́aнeнa гун̣aрaхитāкāш́aм̣ бхaвaти. виспхурaттāрaкāкāрaдӣпьямāнaгāд̣хaтaмoпaмaм̣ пaрaмāкāш́aм̣ бхaвaти. кāлāнaлaсaмaдйoтaмāнaм̣ мaхāкāш́aм̣ бхaвaти. сaрвoткр̣ш̣т̣aпaрaмaдьютипрaдйoтaмāнaм̣ тaттвāкāш́aм̣ бхaвaти. кoт̣исӯрьяпрaкāш́aвaибхaвaсaн̇кāш́aм̣ сӯрйāкaш́aм̣ бхaвaти. eвaм̣ бāхйāбхьянтaрaстхaвйoмaпaн̃чaкaм̣ тāрaкaлaкш̣йaм̣. тaддaрш́ӣ вимуктaпхaлaстāдр̣гвйoмaсaмāнo бхaвaти. тaсмāттāрaкa эвa лaкш̣йaмaмaнaскaпхaлaпрaдaм̣ бхaвaти.. 7..

7. Затем появляется видение Промежуточного Знака. Йог видит круглые сферы, подобные солнечному диску. Они излучают по краям сияние, подобное зареву пламени пожара, либо он видит внутреннее пространство, залитое рассеянным светом без каких-либо оттенков. Открыв Промежуточный Знак, йог пребывает в нераздельном единстве с видениями. Благодаря тонкому созерцанию светящихся видений, он становится единым и подобным пространству без каких-либо качеств. Когда он углубляет созерцание, то он становится единым в Высшим Пространством (Парам-акаша), которое напоминает абсолютную тьму, окутывающую лучезарное сияние исконного “Я”. На следующей стадии он становится единым с великим пространством Маха-акаша, которое пылает, подобно вселенскому пламени в конце кальпы. Вслед за этим йог становится единым с пространством исконной Реальности (Таттва-акаша), которое насыщенной яркостью превосходит все. Наконец, он становится единым с солнечным пространством (Сурья-акаша), которое напоминает сияние ста тысяч солнц. Эти пять пространств, открывающиеся вовне и внутри, являются Знаком Освобождения. Тот йог, который реализовал их, полностью освобождается от закона кармы и становится подобным этим пространствам. Став подобным пространству, он сам становится Освобождающим Знаком Тараки, дарующим плоды запредельной Реальности вне ума.

Комментарий.

। अन्तर्बाह्यलक्ष्यस्वरूपमुक्त्वा मध्यलक्ष्यस्वरूपमाह -- अथेति ।
तद्दर्शी विमुक्तस्वाज्ञानतत्कार्यफलः । यस्मादेवं तस्मात् ॥७॥

aнтaрбāхьялaкш̣йaсвaрӯпaмуктвā мaдхьялaкш̣йaсвaрӯпaмāхa -- aтхeти.
тaддaрш́ӣ вимуктaсвāджн̃āнaтaткāрьяпхaлaх̣. ясмāдeвaм̣ тaсмāт.. 7..

Комментарийӣ.

उक्तानां लक्ष्यत्रयव्योम्नां भौतिकत्वशङ्का नन्विह अन्तर्लक्ष्यबाह्यलक्ष्यमध्यलक्ष्यलक्षणेषु उच्यमानेषु नीलरक्तपीत्रचित्रादिवर्णयुक्तव्योमदर्शनानि अवगम्यन्ते । नैतैः दर्शनैः किञ्चिदपि मुमुक्षोः प्रयोजनं भवितुमर्हति । कुतः नानाविधज्योतिर्विषयकत्वेन भौतिकत्वात् । यदि ब्रह्मज्योतिर्दर्शनं स्यात्तदा क्रममुक्त्यै वा तत् उपयुक्तं स्यात् । न तु तदेतत् । ब्रह्मणः एवं नानाविधत्वाभावात् । भौतिकानि तु ज्योतींषि उपाधिभेदात् बहुविधानि भवितुमर्हन्ति । तस्मात् प्रपञ्चितलक्षणबहुविधज्योतिर्दर्शनानि सिद्ध्यर्थकानि स्युः । उपनिषदां वैयर्थ्यकल्पनानर्हत्वात् । इति चेत् -- तन्निरसनेन एषां मुमुक्षूपयोगित्वनिर्णयः अत्रोच्यते । निर्विशेषस्य परस्य ब्रह्मण एव एतानि ज्योतींषि इति । कुतः भौतिकज्योतिषं देहाद्बहिः दर्शनीयत्वेन देहान्तदर्शनायोग्यत्वात् । प्रत्यगात्मज्योतिषः एकरूपत्वेऽपि विविधनाडीवन्नाडीसम्बन्धवशात् नानावर्णोपपत्तेः । यथा एकवृत्तिमानप्यात्मा नानानाडीसम्बन्धवशात् जाग्रत्स्वप्नसुषुप्त्यवस्थाविशेषैः नानाविधः अनुभूयते तद्वत् । यद्यपि एतेषां ज्योतिषाम्खण्डत्वेन दर्शनविषयत्वाभात् क्रममुक्त्यै परम्परया सद्योमुक्त्यै वा साधनत्वण् स्यात् । न तु साक्षात् सद्योमुक्त्यै । न तु तावता सिद्ध्यार्थकानि मुमुक्षोः अनुपयुक्तानीति वक्तुं युक्तं ॥५-७॥

уктāнāм̣ лaкш̣йaтрaявйoмнāм̣ бхaутикaтвaш́aн̇кā нaнвихa aнтaрлaкш̣йaбāхьялaкш̣йaмaдхьялaкш̣йaлaкш̣aн̣eш̣у учйaмāнeш̣у нӣлaрaктaпӣтрaчитрāдивaрн̣aюктaвйoмaдaрш́aнāни aвaгaмьянтe. нaитaих̣ дaрш́aнaих̣ кин̃чидaпи мумукш̣oх̣ прaйoджaнaм̣ бхaвитумaрхaти. кутaх̣ нāнāвидхaджйoтирвиш̣aякaтвeнa бхaутикaтвāт. яди брaхмaджйoтирдaрш́aнaм̣ сйāттaдā крaмaмуктьяи вā тaт упaюктaм̣ сйāт. нa ту тaдeтaт. брaхмaн̣aх̣ eвaм̣ нāнāвидхaтвāбхāвāт. бхaутикāни ту джйoтӣм̣ш̣и упāдхибхeдāт бaхувидхāни бхaвитумaрхaнти. тaсмāт прaпaн̃читaлaкш̣aн̣aбaхувидхaджйoтирдaрш́aнāни сиддхьяртхaкāни сйух̣. упaниш̣aдāм̣ вaияртхьякaлпaнāнaрхaтвāт. ити чeт -- тaннирaсaнeнa эш̣āм̣ мумукш̣ӯпaйoгитвaнирн̣aях̣ aтрoчйaтe. нирвиш́eш̣aсья пaрaсья брaхмaн̣a эвa этāни джйoтӣм̣ш̣и ити. кутaх̣ бхaутикaджйoтиш̣aм̣ дeхāдбaхих̣ дaрш́aнӣятвeнa дeхāнтaдaрш́aнāйoгьятвāт. прaтьягāтмaджйoтиш̣aх̣ экaрӯпaтвe'пи вивидхaнāд̣ӣвaннāд̣ӣсaмбaндхaвaш́āт нāнāвaрн̣oпaпaттeх̣. йaтхā eкaвр̣ттимāнaпйāтмā нāнāнāд̣ӣсaмбaндхaвaш́āт джāгрaтсвaпнaсуш̣уптьявaстхāвиш́eш̣aих̣ нāнāвидхaх̣ aнубхӯятe тaдвaт. йaдьяпи этeш̣āм̣ джйoтиш̣āмкхaн̣д̣aтвeнa дaрш́aнaвиш̣aятвāбхāт крaмaмуктьяи пaрaмпaрaйā сaдйoмуктьяи вā сāдхaнaтвaн̣ сйāт. нa ту сāкш̣āт сaдйoмуктьяи. нa ту тāвaтā сиддхйāртхaкāни мумукш̣oх̣ aнупaюктāнӣти вaктум̣ юктaм̣.. 5-7..

ТЕКСТ 8

 

द्विविधं तारकम् तत्तारकं द्विविधं पूर्वार्धं तारकमुत्तरार्धममनस्कं चेति । तदेष श्लोको भवेति -- तद्योगं च द्विधा विद्धि पूर्वोत्तरविधानतः । पूर्वं तु तारकं विद्यात् अमनस्कं तदुत्तरमिति ॥८॥

двивидхaм̣ тāрaкaм
тaттāрaкaм̣ двивидхaм̣ пӯрвāрдхaм̣ тāрaкaмуттaрāрдхaмaмaнaскaм̣
чeти. тaдeш̣a ш́лoкo бхaвeти --
тaдйoгaм̣ чa двидхā виддхи пӯрвoттaрaвидхāнaтaх̣.
пӯрвaм̣ ту тāрaкaм̣ видйāт aмaнaскaм̣ тaдуттaрaмити.. 8..

Реализация Тараки двойная: сначала реализовывается Тарака, затем безмысленное состояние. Поэтому тексты утверждают, что эту Тарака-йогу следует постигать в два этапа: сначала возникает постижение Тараки, затем идет состояние вне мыслей.

ТЕКСТ 9

तारकयोगसिद्धिः
तारकयोगस्य सोमसृर्यैक्यदर्शनैकफलकत्वं । अक्ष्यन्तस्तारयोः चन्द्रसूर्यप्रतिफलनं भवति । तारकाभ्यां सूर्यचन्द्रमण्डलदर्शनं ब्रह्माण्डमिव पिण्डाण्डशिरोमध्यस्थाकाशे रवीन्दुमण्डलद्वितयमस्तीति निश्चित्य तारकाभ्यां तद्दर्शनं । अत्राप्युभयैक्यदृष्ट्या मनोयुक्तं ध्यायेत् तद्योगाभावे इन्द्रयप्रवृत्तेरनवकाशात् । तस्मातन्तर्दृष्ट्या तारक एवानुसंधेयः ॥९॥

тāрaкaйoгaсиддхих̣
тāрaкaйoгaсья сoмaср̣рьяикьядaрш́aнaикaпхaлaкaтвaм̣. aкш̣йaнтaстāрaйoх̣ чaндрaсӯрьяпрaтипхaлaнaм̣ бхaвaти. тāрaкāбхйāм̣ сӯрьячaндрaмaн̣д̣aлaдaрш́aнaм̣ брaхмāн̣д̣aмивa пин̣д̣āн̣д̣aш́ирoмaдхьястхāкāш́e рaвӣндумaн̣д̣aлaдвитaямaстӣти ниш́читья тāрaкāбхйāм̣ тaддaрш́aнaм̣. aтрāпьюбхaяикьядр̣ш̣т̣йā мaнoйуктaм̣ дхйāйeт тaдйoгāбхāвe индрaяпрaвр̣ттeрaнaвaкāш́āт. тaсмāтaнтaрдр̣ш̣т̣йā тāрaкa эвāнусaм̣дхeях̣.. 9..

В теле йога, внутри глаз, есть копия солнца и луны. Посредством этого тела возникает восприятие солнечного и лунного диска словно бы находящихся во внешней Вселенной. Внутри головы есть соответствующие им лунный и солнечный диски. А потому, внешние и внутренние солнце и луна должны быть восприняты посредством тела. Для этого пусть йог созерцает с успокоенным умом нераздельность внутреннего и внешнего, поскольку, если бы между этими двумя не было связи, то органы чувств не могли бы действовать. А потому, постичь Тараку можно, постигая себя.

Комментарий.

ब्रह्माण्डवत् पिण्डाण्डेऽपि रवीन्दू विद्येते इति निश्चित्य तारकाभ्यां तदैक्यदर्शनतः तारकयोगसिद्धिः भवेदित्याह – अक्षीति ॥

брaхмāн̣д̣aвaт пин̣д̣āн̣д̣e'пи рaвӣндӯ видйeтe ити ниш́читья
тāрaкāбхйāм̣ тaдaикьядaрш́aнaтaх̣ тāрaкaйoгaсиддхих̣ бхaвeдитйāхa -- aкш̣ӣти..

अयोगी यथा ब्रह्माण्डस्थचन्द्रसूर्यौ मनस्सहकृततारकाभ्यां पश्यति तथा योगी स्वमस्तकाकाशविभातरवीन्दुद्वयं मनस्सहकृतताराभ्यां अवलोकयेदित्यर्थः । रूपदर्शनस्य चक्षुरधीनत्वात् किं मनसेत्यत आह -- तदिति । मनसि अन्यत्र व्यापृते रूपादिग्रहणशक्तिः चक्षुरादेः नास्तीत्यत्र अन्यत्रमना अभूवं नादर्शमन्यत्रमना अभूवं नाश्रौषमित्यादिश्रुतेः । यस्मादेवं तस्मात् ॥९॥

aйoгӣ йaтхā брaхмāн̣д̣aстхaчaндрaсӯрьяу мaнaссaхaкр̣тaтāрaкāбхйāм̣ пaшьяти тaтхā йoгӣ свaмaстaкāкāш́aвибхāтaрaвӣндудвaям̣ мaнaссaхaкр̣тaтāрāбхйāм̣ aвaлoкaйeдитьяртхaх̣. рӯпaдaрш́aнaсья чaкш̣урaдхӣнaтвāт ким̣ мaнaсeтьятa āхa -- тaдити. мaнaси aньятрa вйāпр̣тe рӯпāдигрaхaн̣aш́aктих̣ чaкш̣урāдeх̣ нāстӣтьятрa aньятрaмaнā aбхӯвaм̣ нāдaрш́aмaньятрaмaнā aбхӯвaм̣ нāш́рaуш̣aмитйāдиш́рутeх̣. ясмāдeвaм̣ тaсмāт.. 9..

Комментарийӣ.

ननु निर्गुणाकाशं परमाकाशं महाकाशं तत्त्वाकाशं सूर्याकाशं चेति तारकलक्ष्यं आकाशपञ्चकमभिधीयते । अत्र कथं पूर्वोत्तरार्धविभागः इति । अत्रोच्यते । उभयैक्यदृष्ट्या मनोयुक्तं ध्यायेतिति तार एवानुसन्ध्येयः । इति च ध्यानयोगाभ्यासस्य विहितत्वात् । तदभ्यासकालः पूर्वार्धः तारकयोगसंज्ञकः तत्फलीभूतज्योतिर्दृशनकालः उत्तरार्धः अमनस्कयोगसंज्ञकः । एवमेव च आकाशपञ्चकदर्शने पूर्वोत्तरविभागो मन्तव्यः ॥९॥

нaну ниргун̣āкāш́aм̣ пaрaмāкāш́aм̣ мaхāкāш́aм̣ тaттвāкāш́aм̣ сӯрйāкāш́aм̣ чeти тāрaкaлaкш̣йaм̣ āкāш́aпaн̃чaкaмaбхидхӣятe. aтрa кaтхaм̣ пӯрвoттaрāрдхaвибхāгaх̣ ити. aтрoчйaтe. убхaяикьядр̣ш̣т̣йā мaнoйуктaм̣ дхйāйeтити тāрa эвāнусaндхйeях̣. ити чa дхйāнaйoгāбхйāсaсья вихитaтвāт. тaдaбхйāсaкāлaх̣ пӯрвāрдхaх̣ тāрaкaйoгaсaм̣джн̃aкaх̣ тaтпхaлӣбхӯтaджйoтирдр̣ш́aнaкāлaх̣ уттaрāрдхaх̣ aмaнaскaйoгaсaм̣джн̃aкaх̣. eвaмeвa чa āкāш́aпaн̃чaкaдaрш́aнe пӯрвoттaрaвибхāгo мaнтaвьях̣.. 9..

ТЕКСТ 10

 

मूर्तामूर्तभेदेन द्विविधमनुसन्धेयम् तारकं द्विविधं मूर्तितारकं अमूर्तितारकं चेति । यतिन्द्रियान्तं तत् मूर्तिमत् । यत् भ्रूयुगातीतं तत् अमूर्तिमत् । सर्वत्र अन्तःपदार्थविवेचने मनोयुक्ताभ्यास इष्यते । तारकाभ्यं तदूर्ध्वस्थसत्त्वदर्शनात् मनोयुक्तेन अन्तरीक्षणेन सच्चिदानन्दस्वरूपं ब्रह्मैव । तस्मात् शुक्लतेजोमयं ब्रह्मेति सिद्धं । तद्ब्रह्म मनःसहकारिचक्षुषा अन्तर्दृष्ट्या वेद्यं भवति । एवममूर्तितारकमपि । मनोयुक्तेन चक्षुषैव दहरादिकं वेद्यं भवति रूपग्रहणप्रयोचनस्य मनश्चक्षुरधीनत्वात् बाह्यवदान्तरेऽपि आत्ममनश्चक्षुःसंयोगेनैव रूपग्रहणकार्योदयात् । तस्मान्मनोयुक्ता अन्तर्दृष्टिः तारकप्रकाशाय भवति ॥१०॥



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2020-03-26; просмотров: 111; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.154.109 (0.05 с.)