Переведите на английский язык. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Переведите на английский язык.



 

Анализ применения авиации в военном конфликте в Персидском заливе позволяет сделать ряд выводов, которые можно разделить на две группы: выводы доктринального характера и выводы, касающиеся применения новых технологий и техники.

Доктрина, т.е. основные руководящие положения максимально эффективного ведения боевых действий, играет жизненно важную роль в достижении успеха в войне. Важнейшими ее положениями, которые выявились в ходе данной войны, стали: концепция авиации как единого и неделимого целого; положение о жизненной важности господства в воздухе; вывод о необходимости объединенного командования силами и средствами авиации.

Так, на основе концепции авиации как единого и неделимого целого было пересмотрено деление ВВС на стратегические и тактические, и в США началась структурная перестройка военно-воздушных сил. В частности, были упразднены стратегическое и тактическое авиационные командования, а на их основе создано новое боевое авиационное командование. По мнению американских специалистов в области авиации, это в значительной мере повысит боеспособность и гибкость боевого применения авиации.

В области боевого применения новых технологий и техники отмечается, что в данном военном конфликте авиационные средства поражения, основанные на использовании высоких технологий, сыграли решающую роль. Особого внимания заслуживают технология "стелт", высокоточные управляемые боеприпасы, умелое применение средств РЭБ, возможность ведения боевых действий ночью за счет использования приборов ночного видения и ряд других.

В целом делается вывод о том, что в отличие от войн нынешнего и прошлых столетий, в которых ведущая роль принадлежала сухопутным и военно-морским силам, основным средством достижения победы в войнах XXI-го века станет авиация.

LESSON 7

A New Era For Aircraft

ACTIVE TERMS AND EXPRESSIONS


amount                                                                      

Combined with                                                    

Combustion                                                           

complicated   

conventional                                                             

currently                                                                   

disadvantage                                                             

measure                                                                

overall                                                                 

overcome                                                                 

resistance                                                            

Apart from

Way out                                                              

efficiency                                                                 

extreme                                                                     

friction                                                                      

Heat

- количество

- в сочетании с

- горение

- сложный

- обычный, стандартный

- в настоящее время

- недостаток

- мера

- полный, общий

- преодолевать

- сопротивление

- помимо, кроме

- выход

- производитель­ность,

- крайний, чрезвы­чайный

- трение

- нагревать(ся)

Inject

Substitute

Vaporize

Velocity

Le Bourget airfield                                                 

the looks                                                             

can enjoy                                                            

heat-insulating materials                                       

accounting for   

by one-third                                                             

coolant                                                               

Succeeded in

 

- впрыскивать, вво­дить

- заменять, под­ставлять

- испарять(ся)

- скорость

- аэропорт Ле Бурже

- внешний вид

- с удовольствием (здесь)

- теплоизолирующие материалы

- составляя

- на одну треть

- охлаждающая жидкость

- удалось                                                                                                                                                                                                              


INTRODUCTORY EXERCISES

 

1. Просмотрите текст и ответьте на вопросы.

 

1. What is this text about?

2. What aircraft was displayed in Paris?

3. What are the characteristics of the new liner?

4. What are the difficulties in building a hypersonic plane?

 

TEXT

A NEW ERA FOR AIRCRAFT

 

Aviation experts expect that today's aircraft will begin to be re­placed with some new form of supersonic transport in a few years' time. A 21st century hypersonic aircraft may open a new age of air­craft design.

The designers of this country displayed the project of such a su­personic passenger liner among the prospective models at one of the latest Aerospace Salon held on the old Le Bourget airfield1 in Paris. An elongated fuselage with a sharp nose and without a hori­zontal stabilizer makes it look more like a rocket. The speed matches the looks2. This plane will fly at a speed five to six times above the speed of sound, e.g., it will cover the distance between Tokyo and Moscow in less than two hours. The diameter of the fu­selage will be 4 meters and the overall length 100 meters, with the cabin accomodating 300 passengers. The future superplanes of such a class will have no windows, but the passengers can enjoy3 watch­ing the panorama of the Earth on the TV monitor at the front of the cabin. They will fly so fast that ordinary aircraft windows would make the structure too weak to withstand the stresses at such a speed. At high velocities the air resistance in the lower atmosphere is so great that the skin is heated to very high temperature. The only way out is to fly higher. Therefore, airliners' routes will mainly lie in the stratosphere.

In general, to build a reliable hypersonic plane one has to over­come a whole set of technological and scientific difficulties. Apart from creating highly economical combined engines and heat-insulating materials4, designers have to make such an amount of thermodynamic computations that can't be performed without using supercomputers. One of the ways to make planes as economi­cal as possible is lightening the aircraft by substituting new com­posite materials for conventional metal alloys. Accounting for5 less than 5 per cent of the overall aircraft weight now, the percentage of composite material parts will exceed 25 per cent in new generation models. An extensive use of new materials combined with better aerodynamics and engines will allow increasing fuel efficiency by one-third6.

Because of the extreme temperatures generated by the atmo­sphere friction, a hypersonic craft will also require complicated cooling measures. One possibility is using cryogenic fuels, such as liquid hydrogen, as both coolants7 and propellants. The fuel flow­ing through the aircraft's skin would cool the surfaces as it vapor­izes before being injected into combustion chamber.

In addition, specialists in many countries are currently working on new propeller engines considered much more economical and less noisy than jets. The only disadvantage is that propeller planes fly slower than jet planes. However, it has recently been announced that specialists succeeded in8 solving this problem. As a result a ventilator engine with a propeller of ten fibre-glass blades has been built, each being five meters long. It will be mounted in the experi­mental passenger plane.

 

EXERCISES



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2020-11-11; просмотров: 442; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.234.62 (0.013 с.)