Тема 4. Лексические особенности педагогического текстов 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема 4. Лексические особенности педагогического текстов



Тема 5. Грамматические особенности педагогического текстов

Тема 6. Стиль педагогического текстов

Практическое контрольное задание

Задание №1

Вставьте в пропуски представленные ниже слова.

access, analyzed, appropriate, concentrated, conducted, constitution, features, foundation, imaginary, journalists, maintenance, minority, monitor, philosophies, section, sectors, selected, summarized, symbol, version

 

To learn how real governments work, the students in Mr. Duncan’s Civics classes at Central State High School have organized a government for ______ new state of East California. Mr. Duncan began by giving his students an orientation lecture on traditional of authority and the practical outcomes of those theories.
The student participants _________ a survey of the potential citizens (other students at the school) to learn the ______ they wanted most for their new state. They then statistics they collected and ________ them in their first report.
Then they drafted a ________ to provide a framework for future legislation. Each of Mr. Duncan’s classes was responsible for a different ________. They ________ the students with the largest vocabularies to write the preamble (introduction) for it. That may have been a mistake.
Their initial _________ began “Whereas the people of East California sought a revision in governance, this document will establish parameters for a stable _______ for the creation of a fundamentally more beneficial state.” (After reading it, Mr. Duncan asked the school’s English teachers to help his students find clearer, more ________language for a 21st century constitution.)
Once the constitution was finished, one class coordinated economic planning. They _______ on strategies to facilitate growth. Another factor they considered was the ________ of balance between the public and private ________ ensuring that the government would not dominate the state’s economy.
Another class discussed mechanisms for public________ to government officials. They generated ideas for handling complaints and suggestions of ways to increase public welfare.

Two of his top students acted as investigative ________ raising questions to determine if the new government would function as the students intended. They asked what regulations would protect _______ rights. How would their new government handle conflict between ethnic groups or political factions? How would they _________ security issues?

The best artist in Mr. Duncan’s classes contributed an illustration of a condor flying overhead as a _______ of their new state.

Задание №2

Выберите более формальный синоним.

1. The government has made considerable/great progress in solving the problem.

2. We got/obtained excellent results in the experiment.

3. The results of lots of/numerous tests have been pretty good/encouraging.

4. A loss of jobs is one of the consequences/things that will happen if the process is automated.

5. The relationship between the management and workers is extremely/really important.

6. Some suggestions springing up from/arising from the study will be presented.

Тема 7. Презентации и выступления

Проектная работа

 

Цель занятия: научить применять полученные знания при решении практических задач и презентации результатов научной и исследовательской работы.

Подготовьте публичное выступление по промежуточным результатам научного исследования (магистерской диссертации), сопровождаемое презентацией PowerPoint.

Критерии оценивания

 

5 баллов
  1. Содержание является полным, отвечает плану.
  2. Иллюстрации (графические, музыкальные, видео) усиливают эффект восприятия текстовой части информации.
  3. Орфографические, пунктуационные, стилистические ошибки отсутствуют.
  4. Информация является актуальной.
 
4 баллов 1. Содержание в целом отвечает плану. 2. Иллюстрации (графические, музыкальные, видео) соответствуют тексту. 3. Орфографические, пунктуационные, стилистические ошибки практически отсутствуют. 4. Информация является актуальной.  
3 балла 1. Содержание не включает в себя некоторые пункты плана. 2. Иллюстрации (графические, музыкальные, видео) в определенных случаях соответствуют тексту. 3. Есть орфографические, пунктуационные, стилистические ошибки. 4. Информация является актуальной.  
2 балла 1. Содержание не соответствует плану. 2. Иллюстрации (графические, музыкальные, видео) не соответствуют тексту. 3. Много орфографических, пунктуационных, стилистических ошибок. 4. Информация не представляется актуальной.  
1 балл 1. Содержание не соответствует плану. 2. Иллюстрации (графические, музыкальные, видео) отсутствуют. 3. Много орфографических, пунктуационных, стилистических ошибок. 4. Информация не представляется актуальной.

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2019-10-15; просмотров: 174; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.135.183.1 (0.006 с.)