Найдавніша словянська писемність 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Найдавніша словянська писемність



Найдавніша словянська писемність

«Черти і рези»

Перша камяна церква

Десятинна

10.З якою археологічною культурою повязують антський племінний союз

Найвідоміша архітектурна памятка княжого Галича..

Церква Пантелеймона

Походження назви, час та територія розселення трипільської культури

В.Хвойко знайшов рештки діяльності давніх хліборобів неподалік від с. Трипілля на Київщині.//Опанували простори Лісостепу від Дністра до Дніпра, досягши територій Волині і Степового Причорномор’я.//4-2 тис. до н.е
13. Які стилі були започатковані в період скіфсько-сарматської доби?

Скіфо-Сарматський «звіриний стиль»

14.До сфери матеріальної культури відносять…

засоби виробництва,знаряддя праці,техніка,будівлі,споруди

Діячі укр. Передвідродження

 

16.Коли на території України почалось виготовлення та оздоблення кераміки?
. Виготовлення кераміки почалося на території України ще за часів неоліту (приблизно у у 5500-4900 роках до н.е). Здебільшого на території Українивироби з кераміки представлені на Західній ВолиніХаличині і Поділлі. Кераміка була досконалою, круглою і плоскодонною.

За виготовленням та орнаментацією умовно поділяється на кухонну і столову. Кухонна — товстостінна, виготовлена з домішками трави, має наліпний орнамент. Столова — тонкостінна, сірого кольору, виготовлена з добре вимішаної глини, прикрашена лінійно-стрічковим орнаментом. Стиль візерунків досить складний і своєрідний. За своїми формами, техжшліио виготовлення і а орнаментикою ця кераміка значно відрізняється від посуду інших культур, особливо місцевих, і становить одну з найвиразніших палеоетнографічних рис цього періоду

Відомі давньоруські письменники та їх твори

Одним з перших був переклад Євангеліє, виконаний у Києві дияконом Григорієм для новгородського посадника Осторомира — Остромирове Євангеліє, початок його відносять ще на кінець X століття. «Повість временних літ» є літописним зведенням. Вона була створена на початку XII століття ченцем Нестором на основі декількох давніших літописів X—XI століть.

Одна з величезних заслуг Нестора полягає в тому, що він об'єднав місцеві, регіональні записи «за літами» в єдиний, загальноруський літопис. Давньоруські книжники підходили до перекладу творчо: церковну літературу відтворювали з всією можливою точністю, а світські твори часто переробляли, внаслідок чого виходив, мабуть, чи не оригінальний твір. Так були оброблені «Історія Іудейської війни» Йосифа Флавія, «Повість про Акира Премудрого», «Хроніка» Іоанна Мала ли, яка жваво передавала біблійні перекази, легендарні історії Вавилону, Єгипту, Греції, Риму і Візантії, пам’яток права.

Основна увага приділяється політичним, воєнним та династичним подіям. Містяться відомості про походження і розселення східних слов’ян, утворення Київської держави та її сусідів.

 

Коли відбувся перехід від землеробства до скотарства?

 

 

Для релігійних уявлень східних словян дохристиянського періоду характерним був..

Назвіть архітектурні ансамблі Львова доби Ренесансу.

Каплиця трьох святителів

Кам'яниця Авенштоківська

Кам'яниця Венеційська

Кам'яниця Гепнерівська

Кам'яниця Домбровського

Міський арсенал (Львів)

Палац Бандінеллі

Палац Корнякта

Церква священномученика Йосафата і всіх українських мучеників

Шпиталь святого Лазаря

Культура антів

Культура антів відома на підставі писемних та археологічних джерел. Анти обожнювали сили природи. Вони мали капища, де стояли зображення ідолів з каменю або дерева (частина з них досліджувалася археологами). Відомо, що у антів існував культ богині-матері (за: П. Штепа "Українець і москвин"). Високого рівня досягло ужиткове мистецтво, особливо — в ювелірному ремеслі. Відомі кілька орнаментних стилів — геометричний, так званий «звіриний» тощо. Своєрідна, яскрава культура антів була одним з компонентів при формуванні у пізніші часи давньоруської культури.

 

31. Хто написав «Повчання дітям» ВОЛОДИМИР МОНОМАХ

 

Юрій Дрогобич

Юрій Михайлович Котермак з Дрогобича, відоміший як Юрій Дрогобич — лат. Georgius Drohobicz de Russia, Magister Georgius Drohobicz de Russia (*бл. 1450 у Дрогобичі; †4 липня 1494 у Кракові) — український філософ, астроном, астролог, перший український доктормедицини. Перший український автор друкованого твору (латинською мовою). Діяч східноєвропейського Відродження. Професор, ректорБолонського університету (Італія), професор Краківського університету. 7 лютого 1483 у Римі видав книгу Прогностична оцінка поточного 1483 року (Iudicium pronosticon Anni MCCCCLXXX III), яка є першою відомою друкованою книгою українського автора. У цій книзі, окрім ненаукових астрологічних прогнозів, було поміщено відомості з географії, астрономії,метеорології, філософії, а також зроблено спробу визначити, в межах яких географічних довгот розташовані міста Вільнюс, Дрогобич, Львів тощо.

 

Культурогенез – це.

процес появи і становлення культури будь-якого народу і народності загалом і появи культури як такої в первісному суспільстві.

Розвиток книгодрукування

 

Вперше друкована книга в Україні з’явилася у другій половині XVI ст., а до цього книги були рукописні. Переписування книг — це була дуже копітка, виснажлива робота. На одну книгу йшло дуже багато часу: і рік, і більше. Тому подією величезної культурної ваги стало запровадження книгодрукування в Німеччині у середині XV століття, яке швидко було запозичене практично всіма країнами Європи, утому числі й Україною. Початок слов’янського друкування припадає на 1491 рік, коли відомий друкар Фіоль у Кракові надрукував дві книжки — „Часословець» і „Осмоглас- ник». Обидві книги набрані кирилівським шрифтом, який є основою сучасної української та російської азбуки.Батьком українського друкарства вважають Івана Федорова.

Іван Федоров народився близько 1510 року (точна дата його народження невідома), переїжджає до Львова, де з великими труднощами відкриває друкарню. У 1574 році він друкує..Апостол», який вважається першою українською друкованою книгою в Україні. У Львівській друкарні Іван Федоров видає й „Азбуку» — перший слов’янський підручник, надрукований кирилівським шрифтом. Обсяг книги — 80 сторінок. У 1576 році Іван Федоров переїжджає до Острога, де на кошти князя Острозького відкриває друкарню, і за чотири роки (з 1578 по 1581) випускає у світ „Азбуку», „Псалтир», „Новий Завіт» (988 сторінок!), „Книжку зібрань речей найпотрібніших коротко викладених» та „Хронологію». 12 серпня 1581 році Іван Федоров видає один з шедеврів давньоукраїнського друкарства — повну слов’янську „Біблію». 18 червня 1578 р. перевидала «Буквар», уперше надрукований у Львові в 1574 р.

Острог став також першим в Україні центром видання тогочасної публіцистики, яку пізніші дослідники назвали «полемічною літературою». З 20- х років XVII ст. найбільшим центром книгодрукування в Україні стає Києво- Печерська лавра. Лаврська друкарня видавала переважно церковно-служебну, богословську літературу, але не обходила своєю увагою і навчальну, світсько- політичну літературу та віршовані твори („Служебник», „Псалтир», „Акафіст», „Триодь», „Євангеліє вчительне», „Часослов», „Лексікон словеноросский» та багато інших). Видання Києво-Печерської лаври відзначалися високою поліграфічною технікою.

 

Структура культури

Розрізняють культуру матеріальну і культуру духовну.

Матеріальна культура охоплює різноманітне коло речей, у середовищі яких, власне, й протікає все життя як кожної окремої людини, так і суспільства в цілому. Під матеріальною культурою розуміють сукупність будь-яких матеріальних цінностей, створених людством протягом історії, що збереглися донині.

До духовної культури належить сфера виробництва, розподілу і вжитку найрізноманітніших духовних цінностей. Галузь духовної культури включає всі результати духовної діяльності людства: науку, філософію, мистецтво, мораль, політику, право, освіту, релігію, сферу керівництва суспільством і управління ним. До духовної культури разом з цим належать також і відповідні установи, організації, заклади (як-от: наукові інститути, вузи, школи, театри, музеї, бібліотеки, концертні зали тощо), які у своїй сукупності забезпечують функціонування духовної культури.

Поділ культури на духовну і матеріальну є відносним. Дуже часто неможливо однозначно віднести ті чи інші явища до галузі матеріальної чи духовної культури. Одними своїми гранями вони належать до культури матеріальної, іншими - до культури духовної.

Духовна культура-важливий чинник суспільного прогресу. її рівень визначає ступінь інтелектуального, естетичного, художнього та морального розвитку суспільства.

Існує певна типологія культур. Так, зокрема, виокремлюють культуру: національну (українську, німецьку, французьку тощо); регіональну (слов'янську, американську, африканську і т. д.); культуру певних соціальних суб'єктів. Вирізняють також певні культурні епохи: культура античної епохи, культура Середньовіччя, культура епохи Відродження; певні форми культури: політична, соціальна, правова, економічна, екологічна, етнічна, фізична, моральна і т. ін. культури. У літературі називають також такі специфічні культурні пласти і культурні підрозділи, як масова, елітарна, молодіжна культура тощо, а також офіційна культура.

Неолітична революція

історичний період переходу в епоху неоліту від привласнюючого до відтворюючого типу господарства, це пов'язано з виникненням скотарства, тваринництва, землеробства. Цей процес сприяв виникненню міських поселень, ремесел та писемності.

Художній метод

Художній метод — це сукупність принципів ідейно-художнього пізнання та образного відтворення світу, спосіб осягнення дійсності засобами мистецтва. В історії літератури виділяють такі художні методи: бароко, класицизм, сентименталізм, романтизм, реалізм, натуралізм, модернізм. Кожний художній метод (за винятком модернізму) має відповідний літературний напрям. Напрям користується певним методом, заснований на ньому.

Мозаїка

Моза́їка (фр. mosaique, італ. італ. mosaiko, від лат. musivum, букв. присвячене музам; грец. μοΰσα — муза) — зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, смальти, керамічних плиток, шпону та інших матеріалів.

В Київській Русі використовували кольорові смальти (сплав скла з матеріалами, що заглушають його, і різними барвниками).

121.

Віра в духів та душу

анімізм

Культурна цінність

культурнi цiнностi - об'єкти матерiальної та духовної культури, що мають художнє, iсторичне, етнографiчне та наукове значення i пiдлягають збереженню, вiдтворенню та охоронi: оригiнальнi художнi твори живопису, графiки та скульптури, художнi композицiї та монтажi з будь-яких матерiалiв, твори декоративно-прикладного i традицiйного народного мистецтва; предмети, пов'язанi з iсторичними подiями, розвитком суспiльства та держави, iсторiєю, науки i культури, а також такi, що стосуються життя та дiяльностi видатних дiячiв держави, полiтичних партiй, громадських i релiгiйних органiзацiй, науки, культури та мистецтва; предмети музейного значення, знайденi пiд час археологiчних розкопок і т.д.

130. Острог як центр ренесансної культури в Україні:

У др. пол. XVI- п. пол. XVII ст. одним з найвизначніших центрів української культури був Острог. Саме туту 1576 році з ініціативи князя Василя- Костянтина Острозького було засновано школу, що на той час мала найвищий освітній рівень з-поміж усіх східнослов'янських навчальних закладів. Згодом виник літературно-науковий гурток, до якого увійшли відомі вітчизняні та іноземні перекладачі, а ще пізніше в Острозі під орудою Івана Федорова з'явилася друкарня, яка стала невід'ємною частиною культурного центру. Заснування Острозького колегіуму як слов'яно-греко-латинського закладу засвідчило перехід до нового етапу культурного синтезу. Найяскравіша згадка про Острозьку академію викладена у передмові до Острозького букваря 1578 року.

Розповідається про те, що засновник академії і друкарні Василь-Костянтин Острозький зібрав у місті свого діда знавців грецької, латинської і руської мов. Принцип гримовності згодом успадкували Львівська братська школа та Києво- Могилянська академія. У тисячолітній історії української культури Острог відігравав роль інтелектуального центру на зламі XVI—XVII століть, а академія, що діяла тут протягом 1576—1636 років, була провідною науковою установою України. Її друкарня прославилася першим у світі виданням Біблії церковнослов'янською мовою (1581).

Ренесансна культура Острога та його околиць, іконопис і хорове мистецтво належать до кращих зразків того часу. Засновник академії та її фундатор Василь- Костянтин Костянтинович Острозький був одним із найбагатших магнатів держави, меценатом, а в історії і як талановитий полководець.

 

 

131. Віра в існування засновника роду та його захисника і покровителя в особі тварини чи рослини це: тотемізм

 

132. Вершиною ювелірного мистецтва східних слов’ян була техніка перегородчастої емалі

 

133.Xудожній стиль це - характерна для певної епохи система художніх образів, засобів та пособів.

134. Прототипом Софії Київської вважається -

135. Регулятивна функція культури: Культура уможливлює не тільки спілкування людей, але й регулювання їх взаємовідносин і діяльності. Регулятивна функція культури реалізується з допомогою певних норм, засвоєння яких необхідне кожному для успішної адаптації в суспільстві.

136."Прогностична оцінка поточного 1483 року" - памфлет Юрія Дрогобича.

137.Іван Вишенський - український релігійний та літературний діяч раннього нового часу. Народився на ЛЬвівсщині в селі Судова Вишня. Протягом житя став ченцем Афонського Монастиря в Греції. Йому присвячена поема Франка.

138. В перекладіі "культура" з латинської означає обробіток, обробляти.

139.Найдавніші споруди княжого Львова - площа Старий ринок (за Данила- центр Львова), Церква в. Миколая- одна з найдавніших споруд княдого міста,Костел Марії Сніжної.

140.Мезолітичну Україну можна умовно поділити на чотири природно-ландшафтні зони: Гірський Крим, Степова зона, Лісостеп, Карпати, Волинь та Полісся – Лісова зона. Основою господарства було, як і раніше, мисливство, рибальство та збиральництво. Господарство стає більш інтенсивним, збільшується населення, що ще більше загострює продовольчу проблему, частими стають збройні сутички між племенами (про що свідчить велика кількість поховань з рубленими, різаними та колотими ранами на кістяках небіжчиків). Відбувається постійна міграція населення в пошуках їжі. Більш менш стійкі поселення виникають в Криму та Степу.

141.Діячами українського передвідродження можна назвати Емануїл Христолярул,

Теофан Газ, Карул Константинопольський, Георгій Трапезундський, Дмитро Халкокондул.

142. Грецькі міста колонії - Ольвія, Пантікапей, Тіра, Херсонес.

143. Дохристиянські вірування східних словян. Словянам цього періоду не була відома жодна з сучасних релігій. Вони вірили в різних богів, типу бог сонця, вітру, інших сил природи, і так далі.

Усі язичницькі релігії були політеїстичними, тобто кожна з них являла собою сукупність культів

великого числа богів. І хоча один із них вважався головним, жодна з таких релігій ще не мала ознак чітко виявленої стрункої системи.

144.Полемічна література — підбірка текстів різних авторів, у яких обговорюються проблемні питання релігійної дискусії між католицькою та православною церквами з метою їх об'єднання.

Мелетій Смотрицький «Тренос», Захар Копистенський «Палінодія», Іван Вишенський «Рада про очищення церкви».

145. Образотворче мистецтво. Розвиток образотворчого мистецтва в Україні веде відлік із прадавніх часів. Знахідки археологів, зокрема, періоду трипільської та скіфської культур, вирізняються майстерною технікою виконання і засвідчують високий мистецький рівень витворів предків сучасних українців.

146. Автор Повісті Минулих Літ - Нестор Літописець.

147.Звіриний стиль — назва художнього стилю, поширеного в мистецтві кількох стародавніх культур. Основною тематикою зображень були тварини або ж частини їх тіла, та складних композицій з них, звідки й назва. Одним з найкращих зразків цього стилю є скіфіський звіриний стиль.

148. Смальту використовували для виготовлення мозаїк.

149.Каплиця Трьох Святителів побудована в стилі італійського ренесансу.

150.Петро Конашевич Сагайдачний закінчив Острозьку школу, в місті Острозі. Дуже дорого на той час, але батьки-мажори йому це забезпечили.

151. Оркестр кам.яного віку було знайдено на Мізинській стоянці.

152.ПАХОДУ. НЕ ТОЧНА ІНФА. НАйдавнішим твором часів Київської Русі - Повість минулих літ, - висвітлює події від найдавніших часів

до початку 12 ст.

153.В 1581році в м. Острозі було надруковано повний текст біблії, після багаторічної праці. Це найголовніша книжка, надрукована в Острозі.

154.Видатні памятки житлової архітектури Львова палац Корнякта та "Чорна камяниця" збудовані у стилі ренесансної архітетури.

 

Що таке ставропігія

автономна православна церковна одиниця (церква,монастир, братство), яка підлягає юрисдикції не місцевому ієрархові, а безпосередньо патріархові (в Російській Імперії з 1721Святішому Синодові) і користується спеціальними правами (догляд над духовенством, іноді навіть над ієрархами).

 

Найдавніша словянська писемність

«Черти і рези»

Перша камяна церква

Десятинна

10.З якою археологічною культурою повязують антський племінний союз



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-07; просмотров: 176; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.149.213.209 (0.06 с.)