Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Православна церква в першій половині XVІІ ст.
Із підписанням Берестейської унії в 1596 р. становище Української православної церкви (далі УПЦ) погіршилося. 1) Відбувся розкол церкви на уніатську, визнану польським урядом, і напівлегальну православну; 2) Відповідно до універсалу короля Сигізмунда ІІІ, православне духовенство, яке не приєдналося до унії,було фактично поставлене поза законом 3) Частина православних церков та монастирів передавалася новоствореній греко-католицькій церкві 4) Зачинялися парафіяльні школи. 5) Православна шляхта обмежувалася в правах, православні міщани не допускалися до роботи магістратів. За таких умов у Львові сформувалася rpyiü - иг щеників, очолювана Іовом Борецьким, яка обстоювала право законного існування УПЦ. їх підтримали Запорозька Січ із гетьманом П. Сагайдачним і князь К. Острозький. ІСТОРИЧНИЙ ПОРТРЕТ Костянтин-Василь Острозький був другим сином Костянтина Острозького та онуком останнього київсько-го князя Семена Олельковича. Після смерті старшого брата взяв родо-ве ім'я Костянтин і став іменуватися Костянтином-Василем. Був одруже-ний з дочкою коронного гетьмана Польщі Софією Тарнавською. У 1559 р. став київським воєводою — оборонцем українських земель від та-тарських нападів, як і його батько. Зав-дяки чималим земельним володінням (а Костянтин-Василь був заможнішим навіть за польського короля) його називали «некоронованим королем Русі». Сума готівки, описана в 1602 p., становила два бюджети Речі Посполитої у мирний час. Він був великими шанувальником і покровителем освіти, науу й мистецтва в Україні. Своїм коштом він відкрив близько ЗО заснував Острозьку академію (1578 р.) — прототип вищої іі,С-ли а Україні. При академії була влаштована друкарня, в якій 'ta&-Федоров випустив Буквар (1578 р.) та Острозьку Біблію (1581; а також значну кількість антиуніатської літератури. Саме Острож-ка академія стала підґрунтям широкого оновлення націонале-:' освіти в Україні кінця XVI — початку XVII ст. Помер князь у 1608 р. і був похований у Богоявленському зайце-вому храмі Острога. Основні етапи боротьби за визнання православної церкви після підписання Берестейської унії 1) Православні братства вели судові процеси за пра-во володіння церковним майном, опротестовува-ли протиправну діяльність уніатів на сеймах Речі Посполитої..
2) За ініціативою Віденського братства православна і протестантська шляхта уклали договір про тим-часове об'єднання та спільні дії в питаннях захис-ту своїх прав на богослужіння, недоторканності церков та їхнього майна (1599). 3) Переїзд І. Борецького до Києва сприяв утворенню Київського братства, до якого вступили запорозькі козаки на чолі з П. Сагайдачним. Таким чином козацтво продемонструвало свою позицію захисників православ'я в Україні. 4) Спільна з протестантами боротьба на засіданнях сеймів призвела до формального визнання пра-вославної церкви та православного духовенст-ва у Речі Посполитій, свободи сповідання право-слав'я, повернення братствам прав і привілеїв. 5) У 1620 р. під час перебування в Києві єруса-лимського патріарха Феофана І. Борецький був висвячений на Київського митрополита. Новий митрополит відновив діяльність православних єпископств. Хоча польський уряд оцінив цей крок як протизаконний, в умовах загострення польсько-турецьких відносин не став розправля-тися з новоявленою православною верхівкою. 6) Велася боротьба козацтва за легалізацію православної ієрархії. Польський уряд був змушений погодитися на ці вимоги (1622-1632 pp.). 7) У 1633 р. польський уряд видав «Статті для заспо-коєння руського народу», які офіційно визнавали існування УПЦ і надавали широкі права право-славним, у тому числі право обіймати державні посади в Речі Посполитій. Петро Могила П. Могила (1596-1647 pp.) походив з молдав-ського князівського роду. Освіту здобув у Львівській братській школі та в західноєвропейських універси-тетах. Брав участь у битві під Цецорою та Хотинській війні, проте відмовився від військової кар'єри і подав-ся у православне духовенство. Своє життя він присвя-тив зміцненню і захисту православної церкви. Могили вели свій родовід від Муція Сцеволи, нащадки якого на-I чебто перейшли з Риму до Греції, а звідти — у молдавські землі.
Основні етапи діяльності П. Могили: 1. У віці 31 року став архімандритом Києво-Печер-ського монастиря. Перебуваючи на цій посаді, він навів лад у володіннях, оновив церкви та печери, повелів навчати неписьменних священиків, влас-ним коштом утримував богадільню для жебраків.
2. У 1631 р., по смерті І. Борецького, стає опікуном Київського братства і відкриває Лаврську школу за типом польських колегій. Викладання відбувалося латинською та польською мовами; всього в школі навчалося понад 100 студентів. У 1632 р. Київська братська і Лаврська школи об'єдналися в Києво-Печерську колегію під патронатом П. Могили. З ча
а згодом стане академією. 3. За сприяння П. Могили відкрито колегії у Вінниці та Кременці, а також у Молдавії. 4. Розширив діяльність друкарні Києво-Печерського монастиря, де видавалися україномовні церковні полемічні твори. 5. У 1632 р. П. Могила став Київським митропо-литом. Надавав важливого значення мораль-ним якостям духовенства, контролював дотри-мання церковних канонів під час богослужіння (навіть запровадив екзамени для священиків на знання їхніх обов'язків), боровся з пору-шеннями при призначенні на церковні посади. 6. Щорічно збирав церковні собори для вирішення нагальних церковних проблем; на собори запро-шувалися і представники світських кіл. 7. Відібрав в уніатської церкви та реставрував Софій-ський собор, розкопав Десятинну церкву, зруйно-вану монголо-татарами в 1240 р. 8. Під керівництвом П. Могили складено православ-ний катехізис. Катехізис—релігійна книга, щомістить стислий виклад догматів християнської віри в запитаннях і відповідях. 9. За його сприяння в 1633 р. польський уряд видав «Статті для заспокоєння руського народу». Діяльність П. Могили сприяла зміцненню позицій православної церкви в суспільстві як об'єднавчого центру інтересів українців.
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-30; просмотров: 309; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.148.102.90 (0.008 с.) |