Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Дайте оцінку релігійній ситуації, що склалась в україні в другій половині хvі – на початку хvіі ст. Дайте оцінку здобуткам української культури хvііі ст.
У другій половині XVI ст. — першій половині XVII ст. Православна релігія і українська національна культура стають надзвичайно важливимоб'єктом наступу польських урядових кіл, магнатства і шляхти та католицької церкви. В них малося наметі колонізувати українську еліту, позбавити народ власної мови, де-націоналізувати його, знищити українську православну релігію і культу-ру, окатоличити Україну і в кінцевому результаті перетворити її в однуз покірних провінцій Речі Посполитої. Криза православної церкви у другій половині XVI - початкуXVII ст. продовжувалася. Вона була значною мірою результатом бездержавності українського народу і відсутності її захисту з боку держави. Проявами кризи у православній церкві, як і раніше, були призначення великим князем або магнатами — «на подання» — єпископів.Великий вплив мав так званий «патронат» (тих світських діячів, які опікали релігійні заклади). Становище нижчого духовенства, особливо сільських священиків,ставало все нестерпним. Тому авторитет сану священика падав. Перебуваючи в стані занепаду і дезорганізації, православна церкване все ж могла підтримувати духовні традиції, освіту й письменство, виконувати роль духовної основи українського народу. В той же час вона була національним прапором українського народу в боротьбі проти польсько-католицької експансії. У другій пол. XVI ст. на терени Польщі приходить реформація, що впливає і на укр. землі, де з’являються течії, як наприклад социніанство. Проте реформація була недовгою. З 60-70-х років XVI ст. у Польщі посилюють боротьбу проти реформації орден єзуїтів та інші реакційні сили. Однак єзуїти ведуть наступ не лише проти протестантизму, а й православної релігії — «схизми». Православну церкву вони критикували за неуцтво священиків, втручання світських у церковні справи. Висувається ідея церковної унії — приєднання православної релігії до католицької. У відповідь на посилення польсько-католицького наступу в УкраїніXVI ст. зростає православна магнатсько-шляхетська опозиція, на чолі якої фактично стояв князь Василь-Костянтин Острозький. Проте нові покоління магнатів вже не підтримували православ’я, а тягнулись за Польщею та католицизмом. У ці складні часи керівництво й ініціатива в національно-визвольному русі остаточно переходять до козацтва, до якого частково приєдналася шляхта та міщанство, що створювало в цей період брацтва. У кінці XVI ст. —на початку XVII ст. братства посіли провідне місце у релігійно-культурному та досить значне — в суспільно-політичному житті українського народу. Проте через їхні суперечки з єпископами стали поширбваться ідеї унії. У жовтні 1596 р. польський король Сигізмунд III і Михайло Рогозаза дорученням папи Климента VIII скликали у Бресті (Бересті) церковний собор для офіційного проголошення унії. Уніатське духівництво нарівні з католицьким звільнялося від податків,українська шляхта отримала право обіймати посади в адміністративному апараті, а уніати-міщани зрівнювалися у правах з католицьким міщанством. Уніатським єпископам були обіцяні місця в сенаті. Православний собор відкинув унію і оголосив ієрархів-відступників позбавленими влади, наклавши на них прокляття. Польський корольСигізмунд, незважаючи на протести православного собору, визнав уніатську церкву обов'язковою і поставив православну церкву поза законом. Католики переслідували всіх, зто був незгодний з унією. Але вже в кін. XVI – поч. XVII ст. на захист православ’я стає козацтво. У 1633 р. королем Польщі став Владислав IV, який з метою використання козаків у війнах в інтересах Польщі був схильний до компромісів,примирення з православною релігією. Митрополитом православноїцеркви обирається Петро Могила. Були оновлені київські святині, зокрема реставровано храм св. Софії,Михайлівський монастир, церкви Трьохсвятительську, Спаса та ін. Петро Могила ліквідував анархію, спричинену в церковному житті втручанням братств та суперечками зі священиками.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-13; просмотров: 157; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.86.121 (0.006 с.) |