A politician should be power-loving. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

A politician should be power-loving.



Не / she should have a will to win and a wish to have power.

A politician should be gifted.

Any politician who wants to win should be a real personality.

No image-maker can help a person who is nothing. It is impossible to improve “nothing”.

Image-makers and advisors can add only 15—20% to the image of a politician.

 

A politician should be risky.

A good politician should have an ability to risk and to love risking if he / she wants to win.

Не / she should be able to take non-traditional decisions.

 

A politician should be ambitious.

Не / she should use power for improving the situation in the country.

 

A politician should be pliable.

A politician who follows one and the same strategic line and doesn’t revise his / her ideas won’t live a long life in politics.

1.3) Если у учащихся нет Рабочей тетради, то они выбирают необходимые прилагательные из упр. 1.1), вспоминают другие слова, характеризующие человека, и классифицируют их на положительные и отрицательные (см. English 7 и 8).

2. Знаменитая книга Никколо Макиавелли в русском переводе называется «Государь».

2.1) Учащиеся сравнивают высказывания Макиавелли с мнением современного эксперта из упр. 1.1) и находят приблизительные соответствия.

Keys:

— And here it should be mentioned that either good works or bad ones can produce hatred therefore... a prince who wishes to keep his state very often has to do evil.   — Political decisions may be ruthless (безжалостные) for some and good for the majority of the people. So, a good politician should be ready to take ruthless decisions.
— It is necessary for a prince to have a mind ready to turn itself according to the winds of fortune.   — A good politician should have an ability to risk and to love risking. — A politician shouldn’t follow one and the same strategic line. He / she should revise his / her ideas if he / she wants to live a long life in politics.

2.2) К каждому высказыванию из Книги «Государь» учащиеся подбирают прилагательные из Рабочей тетради и упр. 1.2).

3.2) Учителю следует привести в пример имена политиков, достойных уважения.

4, 5. На дом можно задать или упражнение из Книги для чтения, или из Учебника.

Материал 4-го раздела рассчитан на два урока. На первом уроке желательно выполнить упр. 1.1) —1.3). На дом можно задать упр. 1.5).

При одном часе английского языка в неделю рекомендуется выполнить упр. 1.1) —1.4). На дом — упр. 1.5).

Who’d Have Thought It?

Цели:

познавательный аспект — знакомство с достопримечательностями и интересными фактами, связанными с институтами власти;

развивающий аспект — развитие способности к выбору выражений, адекватных ситуации общения;

учебный аспект — развитие речевого умения (диалогическая форма речи);

сопутствующие задачи — развитие умения читать/понимать на слух с общим охватом содержания, развитие умения читать/понимать на слух детали сказанного.

Речевой материал:

продуктивный: expressing admiration: (Marvellous!; Fantastic!; Super!); I am so happy.; Just fancy!; I’m full of impressions.; It’s terrific.; expressing surprise: (Are you serious?; Who’d have thought it?; Well, I never!; Really?); That’s really surprising.; You’re kidding.; You must be joking.; asking if someone knows about something: (D’you happen to know anything about...?; Have you got any idea about...?; D’you happen to know that...?; Know...?); Know anything about...?; Have you heard about...?; saying if someone knows about something: (That’s what I heard.; Yes, in fact, I did know about..., thanks.; I’ve been told that....; Yes, I have heard about....); Yes, I do know about it.; I know.... В скобках указаны дополнительные способы выражения изучаемых в разделе функций, которые используются в Рабочей тетради.

Ход уроков

1.1) Key: the USA, Washington D. С.

1.4) Key: expressing admiration: I am so happy. Just fancy! I’m full of impressions.

expressing surprise: That’s really surprising. You’re kidding. You must be joking.

asking if someone knows about something: Know anything about...? Have you ever heard about...?

saying someone knows about something: Yes, I do know about it. I know...

1.5) При отсутствии Рабочей тетради можно использовать раздаточный материал, где будут даны дополнительные способы выражения функций. Организовать материал необходимо следующим образом:



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-12; просмотров: 289; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.136.97.64 (0.006 с.)