Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Ми звернемо увагу на періодизацію французького єгиптолога ніколоса грімеляСтр 1 из 4Следующая ⇒
Мистецтво Давнього Єгипту З незапам'ятних часів давньоєгипетська цивілізація привертала увагу людства. Саме слово «Єгипет» («загадка», «таємниця») грецького походження. Єгиптяни ж називали свою країну Кемет, що означає «чорна земля». Говорячи про історію і культуру Стародавнього Єгипту, фахівці поділяють його територію на 2 основних регіони: Верхній і Нижній Єгипет.Верхній Єгипет - це землі південній частині нільської долини від Першого нільського порога приблизно до 28-ї паралелі. Район між 28-й і 29-ою паралелями тепер зазвичай називають Середнім Єгиптом. Північну частину нільської долини і Нільський дельту прийнято називати Нижнім Єгиптом. У III ст. до н.е. єгипетський жрець Манефон написав грецькою мовою «Історію Єгипту», в якій виділив періоди Стародавнього, Середнього та Нового царств, а також перерахував тридцять одну династію фараонів. Ми звернемо увагу на періодизацію французького єгиптолога Ніколоса Грімеля Після додинастичного періоду історія Єгипту поділяється на династії з 3150 р. до н.е. Династії поділяються на три періоди: період династій Давнього Царства (3150-2190 до н.е.), Середнього царства (2040-1674 до н.е.) та Нового царства (c.1552-1069 до н.е.). Скульптура змінилася незначним чином протягом цих періодів, але в архітектурі відбулося ускладнення.
Географічне положення країни - вузька родюча долина могутньої африканської р.Нілу, що з заходу і сходу була затиснута пісками пустель, - обмежувало світ стародавніх єгиптян. Їх цивілізація тисячоліттями існувала і розвивалася за своїми законами, рідко піддаючись зовнішнім вторгненням, які випали на долю інших країн і народів стародавнього світу. Існування Єгипту залежало від розливів Нілу, що приносив на поля родючий мул: якщо вони запізнювалися, країні загрожували неврожай і голод. А тому не дивно, що єгиптяни уважно стежили за розливами річки. Їх спостереження лягли в основу давньоєгипетського календаря. Розливи Нілу починалися в липні і тривали близького 4 місяців. Рік в Давньому Єгипті ділився на три періоди. Чотиримісячний період розливу Нілу вважався першою порою року і називався «ахет», що в перекладі й означає «розлив», «повінь». У цей час землеробські роботи майже припинялися і влаштовувалися численні релігійні свята, коли по Нілу плавали нарядні флотилії. У той же час розлив Нілу дозволяв доставляти по воді важкі вантажі, і саме цей період використовувався для будівництва царських пірамід і гробниць з їх заупокійними храмами.
Коли вода починала спадати, землероби виходили на поля, щоб, поки грунт не затвердів, зорати його і засіяти. Наставав сезон сівби - «перет» («вихід» - поява землі з-під води і проростання сходів). Потім треба було протягом чотирьох або п'яти місяців поливати поля, пропускаючи по проведених каналах накопичені в ставках запаси води. Потім починався сезон збору врожаю. У цей час дощів в Єгипті практично не буває, але з пустелі в квітні-травні може дути сильний сухий вітер «хамсин». Тому третій період в єгипетському календарі називався «шему» - «сухість», «посуха». Сенс, мета і символізм єгипетського мистецтва відображає погляди єгиптян на світ. Яким чином єгиптяни представляли собі сили космосу? Боги і богині Єгиптяни вірили, що всесвіт і всі події, які відбулися в ньому регулювалися по волі богів. Боги втілювали в собі не тільки всі природні явища, але й абстрактні поняття як справедливість, влада, захист і правда. На чолі з царем єгиптяни виконували обряди та приносили жертви, щоб отримати користь від богів і духів. Всесвіт єгиптяни уявляли як поєднання Нілу небесного, де пливе в човні сонячний бог Ра, і Ніла підземного, по якому Ра повертається, здолавши сили зла і темряви. Осіріс - бог родючості, вмираючої і воскресаючої природи, вважався четвертим міфічним царем Єгипту. Він щасливо керував країною зі своєю сестрою і дружиною Ісідою - богинею родючості, води та вітру. Бог Осіріс навчив людей обробляти землю, саджати сади, будувати міста, випікати хліб. Після того, як Осіріс передав богу Гору (бог неба), своєму синові, царський престол, він пішов у царство мертвих, ставши володарем, а також суддею в загробному світі.
Ісіда Осіріс Гор Ра
Шанування бога Осіріса як вершителя людської долі в загробному світі, покровителя і багатих і бідних відбилося в численних зображеннях божества. Його представляли то у вигляді мумії, крізь яку проростають стебла злаків, то у вигляді воссідаючого на троні владики загробного царства. На голові Осіріса висока корона фараона, його ноги спеленені як у мумії, в схрещених на грудях руках він тримає жезл і батіг - символи влади. Як бога рослинності Осіріса зображали в короні зі стеблів папірусу таким, що сидить серед дерев або обплетені виноградною лозою. Тіло і обличчя його, як правило, були пофарбовані в зелений колір. Творцем писемності стародавні єгиптяни вважали бога Тота. Як бог Місяця Тот був намісником Ра; як бог часу - розділив час на дні і місяці, ввів літочислення; як бог мудрості - створив писемність і рахунок, яким навчав людей. Він автор священних книг, покровитель вчених, архівів, бібліотек. Тота зазвичай зображували у вигляді людини з головою ібіса. Головний матеріал для письма виготовляли з папірусу - тропічного водного рослини, схожої на очерет. Зі зрізаних стеблів папірусу виділяли серцевину, розчленовували її на тонкі довгі смуги, викладали їх у два шари - вздовж і впоперек, змочували нільської водою, вирівнювали, ущільнювали ударами дерев'яного молотка і лощилі інструментом зі слонової кістки. Отриманий лист при складанні не м'явся на згинах і в розвернутому вигляді знову ставав гладким. Листи з'єднували у свитки довжиною до сорока метрів. На них писали справа наліво тонкої очеретяної паличкою. Червоною фарбою починали новий абзац (звідси і сталося вираз «червона рядок»), а весь інший текст був чорного кольору.
В епоху Нового царства на свитках з'явилися кольорові малюнки як, наприклад, в «Книзі мертвих». Розшифрувати давньоєгипетську писемність вдалося в 1822 р. французькому єгиптологу Жану Франсуа Шампольбну (1790-1832). Допоміг йому в цьому напис на Розеттському камені (названому так за місцем знахідки поблизу міста Розетта в дельті Нілу), зробленого близько 186 р. до н.е. єгипетським царем Птоломеєм V на трьох мовах, в тому числі і на грецькій. Т.ч., боги і богині, займали чільне місце в єгипетському мистецтві. Вони зображалися частково як тварини, головні убори означали владу (у багатьох з них головні убори були з сонячним диском). Страусові пір'я, роги тварин зображалися. Зазвичай божества тримали анкх та скіпетр. Для єгиптян цикли людського життя, відродження, і потойбічне життя відбивали цикли, які оточували їх у світ природи. Після смерті єгиптяни сподівалися на продовження свого повсякденного життя як невидимий дух серед своїх нащадків на Землі в Єгипті, насолоджуватися усіма радощами життя без болю і злиднів. Це бачення наочно показано на скульптурах, рельєфах і розписах єгипетських гробниць, де покійні зображалися так, неначе бажали назавжди залишитися в супроводі сім'ї і слуг. Ці види мистецтва не тільки відображали любов єгиптян до життя, але й уявлення щодо загробної реальності. Муміфіковані тіла Тіло людини уявлялося фізичним компонентом людської істоти. Після смерті воно мало бути збережене в процесі муміфікації, під час якої воно висихало в солі і загорталося в полотно, стрічки та листки просочені смолою так, щоб воно залишалося незмінним назавжди.
Виявлена мумія в Ва У зробленій під час єгипетської експедиції фотографії, ми бачимо зліва дерев'яну труну в невеликий гробниці. Археологи зняли понад 30 шарів тканини, що покривали мумію задля збереження тіла та використання його в загробному житті.
Ехнатон, що жертвує качку У перші роки Амарнського періоду традиційні величні і ідеальні форми фараону були замінені перебільшеними, подовженими зображеннями фараону і Нефертіті, його жінки. Суперечка триває й досі чи Ехнатон, як показано в мистецтві, мав фактичні фізичні вади чи це було частиною особливістю періоду. Характерні ніжні, чуттєві зображення. Інтимність і ніжність були показані в сценах зображенням царя з його дружиною та доньками.
Тутанхамон, спадкоємець Ехнатона, відновив культ Амона-Ра й інших богів. Використання символів. Єгипетські вірування та світобачення передавалося через мову символів, що були зрозумілими для всіх єгиптян. Ці символи були пов'язані зі світом природи. Сонце, тварини, птахи і комахи, Ніл і рослинність використовувалися для визначення та візуалізації сил у світі, що існували в баченні єгиптян. Фараон у мистецтві зображався з особливими симваломи, що означали владу для підтримки порядку над хаосом. Одні з найсильніших символів були ті, що використовувалися в похоронному мистецтві, в якому висловлюється прагнення єгиптян до життя після смерті. Ієрогліфи і мистецтво З самого початку єгипетської історії література і мистецтво були нерозлучні. Поза і жести Головні фігури, як правило, відносно нерухомі - стоять, йдуть, сидять чи стоять на колінах. Жести використовувалися задля більш детального пояснення, що ця фігура робить. Нижче наведені часто використані пози і жести.
Які матеріали і методи, використовувані в єгипетській художник-майстер? Художники могли бути запрошені для фарбування скульптури з вапняку. Рельєфи майже завжди були пофарбовані. Зазвичай покривали тонким шаром гіпсової штукатурки або гіпсом, а потім пігментом різних кольорів.
Дерево Інші органічні матеріали Через сухий клімат Єгипту крихкі матеріали, такі як льон і папірус збереглися в набагато більшій кількості, аніж в інших давніх цивілізаціях. Перев'язки з льону широко використовувалися в процесі муміфікації. Документи та листи і всі записи робилися на папірусних свитках. Книга мертвих "і інші похоронні тексти були написані на папірусах.
Метали Єгипетський ордер Колони рослинного походження – пальмовидні, папірусовидні з закритою і розкритою капітеллю, лотосовидна. Стволи колон круглі з рельєфом і фарбуванням чи у вигляді хв’язки стеблів папірусу. Колони, що не мали рослинного прототипу: осиричні (канонізований тип зображення фараону у вигляді богу Осиріса зі схрещеними на груді руками з жезлом), хаторичні (аналогічно – богиня Хатор). Хаторична капітель могла мати 2 або 4-сторонню орієнтацію обличчя богині. Композитні капітелі – різні види листків, іноді доповнюється гаторичною капітеллю. Архітектура Нового царства Піраміди не будувалися, гробниці печерні (в Долині царів – около 60) З’являються комплекси, що поєднують палацові і храмові споруди (Ахетатон) Будуються скальні храми Мистецтво Давнього Єгипту З незапам'ятних часів давньоєгипетська цивілізація привертала увагу людства. Саме слово «Єгипет» («загадка», «таємниця») грецького походження. Єгиптяни ж називали свою країну Кемет, що означає «чорна земля». Говорячи про історію і культуру Стародавнього Єгипту, фахівці поділяють його територію на 2 основних регіони: Верхній і Нижній Єгипет.Верхній Єгипет - це землі південній частині нільської долини від Першого нільського порога приблизно до 28-ї паралелі. Район між 28-й і 29-ою паралелями тепер зазвичай називають Середнім Єгиптом. Північну частину нільської долини і Нільський дельту прийнято називати Нижнім Єгиптом.
У III ст. до н.е. єгипетський жрець Манефон написав грецькою мовою «Історію Єгипту», в якій виділив періоди Стародавнього, Середнього та Нового царств, а також перерахував тридцять одну династію фараонів. Ми звернемо увагу на періодизацію французького єгиптолога Ніколоса Грімеля Після додинастичного періоду історія Єгипту поділяється на династії з 3150 р. до н.е. Династії поділяються на три періоди: період династій Давнього Царства (3150-2190 до н.е.), Середнього царства (2040-1674 до н.е.) та Нового царства (c.1552-1069 до н.е.). Скульптура змінилася незначним чином протягом цих періодів, але в архітектурі відбулося ускладнення.
Географічне положення країни - вузька родюча долина могутньої африканської р.Нілу, що з заходу і сходу була затиснута пісками пустель, - обмежувало світ стародавніх єгиптян. Їх цивілізація тисячоліттями існувала і розвивалася за своїми законами, рідко піддаючись зовнішнім вторгненням, які випали на долю інших країн і народів стародавнього світу. Існування Єгипту залежало від розливів Нілу, що приносив на поля родючий мул: якщо вони запізнювалися, країні загрожували неврожай і голод. А тому не дивно, що єгиптяни уважно стежили за розливами річки. Їх спостереження лягли в основу давньоєгипетського календаря. Розливи Нілу починалися в липні і тривали близького 4 місяців. Рік в Давньому Єгипті ділився на три періоди. Чотиримісячний період розливу Нілу вважався першою порою року і називався «ахет», що в перекладі й означає «розлив», «повінь». У цей час землеробські роботи майже припинялися і влаштовувалися численні релігійні свята, коли по Нілу плавали нарядні флотилії. У той же час розлив Нілу дозволяв доставляти по воді важкі вантажі, і саме цей період використовувався для будівництва царських пірамід і гробниць з їх заупокійними храмами. Коли вода починала спадати, землероби виходили на поля, щоб, поки грунт не затвердів, зорати його і засіяти. Наставав сезон сівби - «перет» («вихід» - поява землі з-під води і проростання сходів). Потім треба було протягом чотирьох або п'яти місяців поливати поля, пропускаючи по проведених каналах накопичені в ставках запаси води. Потім починався сезон збору врожаю. У цей час дощів в Єгипті практично не буває, але з пустелі в квітні-травні може дути сильний сухий вітер «хамсин». Тому третій період в єгипетському календарі називався «шему» - «сухість», «посуха».
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-15; просмотров: 197; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.43.122 (0.041 с.) |