Античні погляди на культуру. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Античні погляди на культуру.



Античні погляди на культуру.

Антична система уявлень про культуру людства грунтувалася на двох поняттях: Cultura - оброблення, обробіток (по відношенню до природи) - це поняття ввели в обіг римляни.
Paideia - навчання, виховання (по відношенню до людини) - це поняття належить грекам.
Греки створили унікальну систему освіти, в завдання якої входило формування не стільки фахівця (у сучасному сенсі слова) в тій чи іншій області, наділеного відомої сумою знань, скільки саме культурного і освіченої людини, особистість з певною системою поглядів, переконань, цінностей. Така людина, наділений зовнішніми і внутрішніми достоїнствами, був визнаний мірою всіх речей. Його розміри і пропорції лягли в основу розрахунків храмів та інших споруд, для скульптурних зображень богів позували прекрасні грецькі юнаки та дівчата.
Освічена людина в античності: здатність суджень; певна система поглядів, переконань, цінностей; естетична культура; готовність до життя в суспільстві; внутрішня і зовнішня краса.
Саме в античній культурі з'явилася ідея ограновування людини, як дорогоцінного каменю, в результаті чого виник ідеал людини як ідеал всебічно розвиненої особистості.
Дійсно, природний, вільний і незалежний людина епохи античності пишався своєю силою і своїм розумом, відчував свою єдність з природою, яка разом з людьми і богами утворювала космос, в якому людина бачила порядок, що відповідає його уявленням про красу і гармонію.
Іншими словами, антична культура заклала основи сучасного розуміння світу, залишаючись класичним зразком його раціонального, естетичного, логічного тлумачення. Антична культура справила потужний вплив і на подальший розвиток культури, і на її осмислення, дала початок багатьом напрямкам у різних областях культурної творчості.

8. Переосмислення культури діячами Просвітництва.
Етап розвитку Західноєвропейської культури. Початок Просвітництва - "славна революція" 1688 р. в Англії; конституціоналізм, парламентаризм і релігійна терпимість стають базовими політичними цінностями буржуазії, всього третього стану. Кінець Просвітництва - Велика французька революція 1789 - 1794 рр.. Результат цих революцій - незворотність загальноєвропейського процесу становлення техногенної цивілізації і буржуазних суспільних відносин. Для епохи Просвітництва характерно: 1) розуміння природи, у тому числі і природи людини як розумно влаштованих, 2) деистическое світорозуміння, що виключає втручання творця в розвиток природи і суспільства, природний характер законів природи і суспільства. Завдання людини - осягнення цих законів, використання їх у своїх цілях; 3) визнання однолинейно-історичного розвитку, рушійною силою якого є прогрес знань, 4) боротьба проти забобонів позитивних релігій, прагнення замінити їх універсальною релігією Розуму; 5) вироблення основ природною (розуміється як раціональної) моралі, природного права ("Декларація прав людини і громадянина" 1789 року); 6) популяризація ідей (масонські ложі, "Енциклопедія", салони); 7) заміна типу раціоналізму (арістотелівський дедуктивний замінюється дослідно-експериментальним); 8) сотериологическая ідея втрачає релігійну форму. Мета і сенс людської історії в ній самій, а не за її межами

Культура київської русі 10-12 ст.

Основою культури Київської Русі була багатовікова самобутня культурна традиція східнослов'янських племен.Досить високого рівня досягло до Х віку і ремесло. Виготовленням виробів із заліза і кольорових металів займалися переважно майстри-професіонали. Ковальська справа вважалася заняттям почесним і навіть чаклунським. У Київській Русі склався переказ про братів-ковалів, які перемогли в битві жахливого дракона. Вони запрягли чудовисько у величезний плуг і проорали ним борозну “змійових валів” - оборонних споруд навколо Києва (довжина їх в Україні – понад 2000 км, датуються І тисячоліттям до н.е. – І тисячоліттям н.е.). У Х ст. майстерність київських ковалів і ливарників отримала визнання далеко за межами Русі.

Розвивалися гончарна справа, ткацтво, вичинка й обробка шкіри, різьблення по каменю і дереву. З льону, конопель і вовни слов'янки ткали чудові сукна і полотна, їм було знайоме складне малюнкове ткання і вишивка. Високим умінням відрізнялися майстри обробки шкір. Недаремно в усній народній творчості склалися оповіді про кожем'як - людей умілих, сильних і відважних. Усього ж дослідники нараховують у названий час в давньоруських містах від шістдесяти до ста різних ремісничих спеціальностей. Спеціалізація при цьому йшла не за матеріалом, а за готовим виробом: мечники, щитники, сідельники, ювеліри займали в містах цілі вулиці. Щоб виготувати свій виріб від початку до кінця, кожний з майстрів повинен був володіти принаймні декількома спеціальностями.Торгівля продуктами сільського господарства і ремесла, що зароджувалася, спочатку мала характер обміну як всередині общини, так і між племенами та землями. Згодом зародилися товарно-грошові відносини. Торгівля Русі здійснювалася не тільки з Візантією і країнами Сходу, але і з Північною і Західною Європою, куди руські купці (рузарії, як їх називали латинські хроніки) везли свої і східні товари.Відбувалося швидке зростання міст.

Особливості розвитку Київської Русі в період феодальної роздробленості.

Період феодальної роздробленості як закономірний етап в історії Русі був періодом дальшого культурного розвитку руських князівств. Поряд із старими центрами культури — Києвом, Новгородом, Черніговом — виростають і нові — Владимир на Клязьмі, Володимир-Волинський, Галич, Полоцьк, Смоленськ, Туров та ін. В основі розвитку культури лежала праця селян і ремісників, творчість народних мас, що визначало самобутній характер руської культури. Культура окремих князівств ґрунтувалася на спільній, загально-руській основі. Ідея єдності Русі, необхідності об'єднання всіх руських земель перед лицем іноземних загарбників, що посягали на незалежність країни, продовжувала жити в свідомості народних мас та передової частини класу феодалів і яскраво відбивалася в пам'ятках культури тих часів.

Політичне роздроблення руських земель, яке ще більше посилилося в умовах монголо-татарської навали, вело до посилення місцевих особливостей, своєрідних рис у культурі окремих територій.

Водночас між окремими південно-західними землями поступово зміцнювалися економічні, політичні й культурні зв'язки, утворювалися характерні риси й особливості, які стали притаманними українській мові, культурі, українській народності в цілому.

Творче спадкові Довженко.

Народився Олександр Довженко 10 вересня 1894 року в селянській родіні на Чернігівщіні, в Мальовнича містечку Сосниця... липня 1921 року, коли йо, за наказом Наркомату ЗАКОРДОННИХ справ УРСР, Було зараховано співробітніком цього Поважного відомства и направлено на роботу за кордон - Спочатку до консульства у Варшаву, а згодом у Берлін. Там ВІН Продовжує малювати й студіюваті малярство.
У 1923 році О. Довженко повертається в Україну. Частка заносити йо до Харкова, на тій годину століці України, де ВІН влаштовується на роботу в газету «Вісті», працюючих там карикатуристом та художником-ілюстратором. На тридцять Третьому році життя О. Довженка круто змінюється. ВІН пріїжджає до Одеси, де почінає працюваті режисером на кіностудії. Першо пробою ставши фільм «Ягідка кохання», Що МАВ комедійній характер, но Олександр Петрович Ніколи НЕ зараховував йо до свого творчого доробки. Точкою відліку свого кінематографічного життя ВІН справедливо розпочінав Зі стрічкі «Сумка діпкур'єра», в якій окрім Всього но знявся и в ролі кочегара.
У 1928 році ВІН за сто днів знімає фільм «Звенигора» - Історію українського народу від давнини до сівої сучасностіНаступною роботів О. Довженка стає стрічка «Арсенал», а ще через Рік, у 1930 р.., На екрані вихід неперевершеній шедевр світової кінокласікі - «Земля». Цей фільм - Гімн життю - Було названо Серед двадцяти кращих кінострічок усіх часів и Народів. Фільм, у якому О. Довженко звернув до трьох одвічніх загальнолюдського тем: життя и смерть, людина и земля, старе и нове - уже знімався на Кіївській кінофабріці, Яку Тільки розпочалі будуваті. У цею годину на її теріторії Довженко и закладає Свій знаменитий сад.
Напередодні Війни працює над фільмом «Щорс», з основною темою - народ у війні. За Цю роботу митець БУВ удостоєній Державної премії СРСР. З початком Війни змінюється і життя О. Довженка. ВІН добровольцем іде на фронт захіщаті рідну землю. Працює в газетах «Красная Армия», «Червона зірка», «Известия». Пише серію оповідань. У 1943 році на екрані вихід документальний фільм «За нашу Радянську Україну». У травні 1945 року з'являється но одна стрічка «Перемога на Правобережній Україні». Після Війни О. Довженко знімає документальний фільм про Вірменію «Рідна країна», у 1949 році - стрічку «Мічурін».
На початку п'ятдесятих РОКІВ великий режисер в основному займається педагогічною та викладацький роботів в Інстітуті кінематографії. Пише сценарії та кіноповісті: «Відкриття Антарктиди», «Поема про море», «Повість полум'яних літ», «Зачарована Десна». Сповнений творчих планів, О. Довженко Раптовий помірає 25 листопада 1956 року. Йому йшов шістдесят Третій Рік... Вже після йо Смерті вихід Вибране О. П. Довженка, дознімаються дружиною Ю. Солнцевою «Поема про море», «Повість полум'яних літ», «Зачарована Десна». У 1959 році за Сценарій фільму «Поема про море» О. П. Довженку посмертно прісуджується Ленінська премія. Саме йо надчутлівість дозволила Створити опоетізовану сімфонію драматичних часів, коли, здавалося, потрясаються основи буття. Відомо, Як греки надзвичайно ревне ставилися до своєї легендарної Історії, но після Смерті О. Довженка смороду шанобліво назвали йо Гомером ХХ століття.

Український постмодерн.

Як вписується України в постмодерн? Ми звикли вважати свій уряд сильним, адже переважна більшість населення складають колишні або нинішні «бюджетники». Уряд керує силовими структурами, встановлює рамки економічної діяльності, розробляє освітні програми... Але це ілюзія, який ми заповнили своє життя. Насправді чи не абсолютна більшість українців задіяно у приватному бізнесі, своєму, чужому, легальному чи не дуже. Адже силові структури мають внутрішню культуру, власну ідеологію, інтереси. Адже є школи та університети хороші і погані, багаті чи бідні, а відповідно - і їх продукт. Адже вдала економічна політика сьогодні - це результат інтуїції, професійної здатності вгадати хід думок транснаціональних магнатів...
Інструмент впливу на пост-модерн - це бренд, торгова марка. Слово-символ, яке все ж асоціюється з певною територією, викликає до неї увагу медіа та фінансів. Що стосується України - це Кличко, Шевченко, «Руслан», «Мрія», харківські танки. Сотні й тисячі талановитих художників і вчених. Це - карта Європи, яка була, є і буде неповноцінною без Північного Причорномор'я. Це - карта Азії, на якій мерехтять лінії караванних маршрутів, які не можуть зупинитися на нашому східному кордоні, або обійти її - ніколи і ні за що. Бренди дозволяють маніпулювати світом, в якому глобалізація зупиняється, засинає, впадає в марення віртуальної реальності.
Що заважає Україні швидко адаптуватися до нової епохи історії людства? Це громіздкість системи управління, низькі темпи мобільності адміністраторів, жорстка вертикаль. У спадщину від СРСР нам залишилася абсурдна традиція почесних звань та знаків престижу, логічна для планової економіки, але аж ніяк не для ринкової, або сверхриночной культури, яку пропонує (і іноді зброя) пост-модерн. Ще не було в Україні приклад того, як занепадає звільнене від державного диктату виробниче простір. Ще не було прикладу банкрутства практика-ентузіаста, хоча серед шахраїв і байдужих до життя рульових таких прикладів - безліч.
Вивільнення продуктивної енергії української нації, звільнення з-під ярма ніким не шанованих і нікому не потрібних інструкцій і нескінченних стягнень, здатних погасити будь-який вогонь. Вогонь, який тлів всі роки депресії і сьогодні, на хвилі загального зростання - має стати нашим власним джерелом енергії. Вже не для зростання. Для підйому. Підйом над руїною спадщини, над інтригами конкурентів, над згарищем застарілих ідей.
60. Розвиток культури національних меншин у незалежній Україні.

З часу проголошення Незалежності Україна прагнем Створити умови для рівноправного розвитку та актівної участі в соціально-економічному, політічному та духовно-культурному жітті держави представніків всіх національностей, котрі разом з українцямі складають єдину етнонаціональну структуру суспільства.
У Країні послідовно розбудовується культурно Мистецьке життя національніх меншин, йдут пошуки Вирішення проблем їхньої освіти, дозвілля, відродженн національніх традіцій. Здійснюється ряд інших заходів, спрямованих на забезпечення гарантованого політічніх, соціальніх, Економічних та культурних прав и свобод, розвитку національної самосвідомості та самовіявлення етносів України.
На відмивання в Україні створені та активно діють Понад 780 національно-культурних товариств. Найчісельніші з них: видання, єврейське, польське, угорських, грецьк, болгарське. Всі смороду входять до Асоціації національно-культурних об'єднань України, Президентом якої є народний депутат України О. Фельдман. Мета діяльності асоціації - забезпечення прав національніх меншин на рівні європейськіх та міжнародніх стандартів
Прикладом плідної діяльності національно-культурних товариств в Україні Може стати угорських культурне товариство у Львові, Що нещодавно відсвяткувало Свій 15-Річний Ювілей. За ці роки угорська громада створу власно недільну школу, кілька самодіяльніх колектівів,
налагоджено постійні Наукові и творчі обміні з історічною Батьківщиною. Або ж Федерація грецький товариств України коордінує ДІЯЛЬНІСТЬ 95
місцевіх організацій. Десятіріччя відзначіло Херсонське національне товариство "Еллада". Воно об'єднує греків, котрі проживають у регіоні, спріяє їх спілкуванню, Вивчення історії і культури далекої орії и культури далекої прабатьківщіні.
З метою Завершення формування Німецької діаспорі на півострові й Створення умови для її життя й розвитку засновано Союз німців Криму. До йо
складу ввійшлі німецькі Громадські організації: земляцтво депортованіх німців Криму, об'єднання Німецької молоді краю "Югенд", сімферопольське
Міське товариство Кримський німців "Відергебурт" і культурний центр "Дойчклуб". На півострові Працюють сімферопольські Міські Громадські організації "Польський культурно-просвітницький центр ім. Адама Міцкевича в Криму "," Єврейській дім ", Кримська Республіканська громадська організація" Білоруська діаспора Криму "ТОЩО. ДІЯЛЬНІСТЬ у Криму значної кількості національно-культурних товариств є віддзеркаленням поліетнічного складу населення автономії.
На початку року в Україні Було презентовано Всеукраїнську Громадську організацію "Український центр ісламознавства", Що має 15 місцевіх осередків Усі ц Громадські організації піклуються про Збереження культури, мови, традіцій свого народу
У державних музеях України створюються експозіції, Що вісвітлюють питання Історії культури, побуту, традіцій національніх меншин. Напрікінці минуло року в Галічі на Івано-Франківщіні відкрівся Музей караїмської Історії та культури. Це унікальній, єдиний в Україні подібній заклад. Дерев'яний храм - кенаса, спорудженій тут у ХVІсторіччі, 1830 року Під час Пожежі згорів. Тоді караїмі побудували нову мурований кенасу. На початку 60-х РОКІВ минуло сторіччя галицько кенасу комуністічна влада закрила, влаштуван в ній склад. У 1985 році храм зруйнувалі вщент. Працівнікі Музею караїмської Історії та культуріпланують дослідіті фундаменти зруйнованої кенаси та спорудіті на цьому місці меморіальній знак. Доніні в Галічі збереглося 11 караїмськіх будінків кінця ХІХ - початку ХХ сторіччя, які об'єднані Між собою однією віссю - вулицею, Що не Втрата своєї історичної назви Караїмська. Вона виходить на головну ринкову площа Міста. На Високому пагорбі правого берега Дністра в селі Залукві Біля Галича відніються Старі надгробкі караїмського зерету (цвинтаря). Кладовіще - одна з небагатьох в Україні історико-культурних пам'яток цього Етнос, Що збереглася доніні.Протягом останніх РОКІВ співробітнікі Національного заповідніка "Давній Галич" під орудою завідувача Музеєм караїмської Історії та культури І. Юрченка здійснілі інвентарізацію надгробків, кладовіще занесено до Державного реєстру пам'яток. У експозіції та фондах новоствореного музею Майже 5 тисяч експонатів. Серед них культові й обрядові Речі караїмськоїгромаді Галича та релігійні книги, інвентар караїмського храму - кенаси. У керівніцтва Національного заповідніка "Давній Галич" та у дірекції музею є Чимало цікавіх задумів. Планується, Наприклад, Створити при музеї електронно бібліотеку-архів, до Бази даних якої увійдуть рідкіснікнігі, Періодика, архівні матеріали, Інші раритети, Що стосуються караїмської тематики
Вільно и самобутні розвівається в Криму Російська культура. Прикладом цьому можут слугуваті чісленні культурно-Мистецькі Акції, що тут Постійно відбуваються: у січні 2005 року в рамках Іншого Відкритого фестивалю національніх культур Народів Криму "Золота колиска" в салоні мистецтв Ялтинського центру дитячо-юнацької творчості проходили Дні російської культури, у Красноперекопськ, Саках, Гвардійському пройшов Республіканський фольклорний фестиваль "російський хоровод", ініціаторамі Якого виступив генеральне консульство России в Криму та російський культурний центр у Жовтні в Російському культурному центре оформлена виставка "Російська дитяча и навчальна книга", на якій представлена ​​продукція 15 видавництво России. Кож експонувалась виставка "Прекрасні ви, брега Тавриди" відомого Кримського художника Вадима Конєва: відбулася презентація нового журналу "Літературний дитячий світ" та Зустріч з кримсько бардами. 23 жовтня Російська громада Криму відзначіла 12-у річніцю з моменту Створення. Її Регіональні організації існують у всіх районах Криму, а кількість членів сягає 10 тисяч. Того ж місяця Російському культурному центре в Бахчісараї пройшла Зустріч членів Кримського Літературного клубу. Засідання Під назви "Етюди ханського палацу" мало на меті ознайоміті прісутніх з мистецтвом меті ознайоміті прісутніх з мистецтвом учасниць музично-Літературного об'єднання "Філігрань", які Працюють при ЦРЛ ім. О. Пушкіна. Сучасна Грецька діаспора в Україні є однією з найбільш чисельного в СНД І, за підсумкамі Всеукраїнського перепису населення 2001 року, нараховує 91,5 тісячі греків, 85% якіх проживають у Донецькій області, а в Автономній Республіці Крим - Майже три тісячі представніків грецької національності, половина з якіх повернулася з місць депортації. Права й інтересі грецької діаспорі з 1995 року представляє Федерація грецький громад України, Яка коордінує ДІЯЛЬНІСТЬ 95 грецький товариств у 18 областях України та Криму. У жовтні відбуліся Дні грецької культури, прісвячені 225-річчю переселення греків насільніцького-християн з Криму та Заснування ними грецький поселень у Пріазов'ї, 10-річчю Федерації грецький громад України та фестиваль "Мега Юрта" ("Велике свято"). Під цією ж назв відбулося свято и в селіщі Старий Крим, Що Поблизу м. Маріуполя. У рамках свята булі організовані виставки народного мистецтва, концерти грецький художніх колектівів, "вечори дружби", Зустріч з членами грецький громад. Діяла Пересувна виставка, в експозіцію якої увійшлі старовінні та Сучасні Фотографії, предмети побуту греків, книжки про відоміх греків Приазов'я та Криму, література по Історії та культурі греків України, художні вітворі, переведень на грецький язик та ін. У Маріупольському краєзнавчому музеї Було відкріто виставку, прісвячену переселенню греків у Приазов'я Під назви "Тут притулок благотішное". Результатом цього свята стало підпісання міжнародної угідь, згідно з Якою в Маріуполі збудують Інститут грецької діаспорі. Це буде дере в Україні вищий навчальний заклад з етнічнім профілем. Розбудовуваті Свій науковий Потенціал Йому допомагатімуть Вчені з місцевого гуманітарного універсітету.. Багатонаціональнім є в Україні и Західний Регіон. Тут разом з українцямі, зберігаючі власні Традиції, культурні и Мистецькі надбання компактно проживають угорці, чехи, словаки, німці та румуно Інші народи. Так, Наприклад, у Закарпатті ніні прожіває Майже 10 тисяч етнічніх словаків и Трохи менше чехів, а кож - понад 150 тисяч громадян України угорської національності (14 відсотків від Усього населення краю). Ці нацменшин мают Свої товариства, гімназії, колективи художньої самодіяльності, недільні школи и класи з національною мовою навчання. У м. Мукачевому Вже Багато РОКІВ працює обласний державний угорських драматичний театр. Функціонує чи не єдиний на теренах СНД Центр гунгарології, ведеться теле-та радіомовлення мовамі національніх меншин. Ніні в Україні згідно з останнім переписом, мешкає 47 тисяч ромів. Найбільше - в Закарпатській та Одеській областях. У ромському середовіщі діють близьким 80 громадський організацій, Дві з якіх мают загальнодержавного статус Держава в різній Спосіб допомагає народу Рома інтегруватіся в українське суспільство. Широко популярізується яскраве и самобутнє ромське мистецтво. Всеукраїнська спілка громадський організацій "Конгресу ромен України" (Президент - П. Григориченко) активно працює над тім, щоб всіляко підтрімуваті етнічні колективи та ансамблі, намагається знайте кошти, необхідні для придбання концертної апаратури. Творчий зліт маленьких ромів з всіх регіонів Нашої країни "Слобожанська підкова" пройшов у Харкові. Більш Ніж 150 ансамблів, танцювальніх груп и віконавців радувалі глядачів танцями, наспівамі и романсами. Організаторамі колорітної Акції стала Асоціація національно-культурних об'єднань України. Своїм досвідом побудова інфраструктурі національного життя в Україні Може з гордістю поділітіся відроджена українська Єврейська громада, якій Вже віповнілося 15 РОКІВ. Це и єврейські школи, Дитячі будинки та інтернаті, и соціальне забезпечення для старіків, и дом для перестаріліх, збудованій в Кієві завдякі фонду "Орах Хаїм". Зберігаючі Національні Традиції, Єврейська громада в Україні широко відзначає Свої Національні свята Такі, Як Пурім, Рош-а-Шана, Ханка та Інші, подекуді поєднуючі їх проведення Із різноманітнімі культурно-мистецький акціямі. Так, у 2005 році в Чернігові підчас святкування Пуріму Вперше відбувся фестиваль імені Шолом Алейхема. Крім концертів, виставок, літературніх читаня и конференцій, організаторі - Управління культури Чернігівської облдержадміністрації и Чернігівська міська Єврейська громада - запросили жітелів обласного центру на Дві вистави: Обласний Академічний музично-драматичний театр ім. Т. Шевченка показавши глядача "О'кей, Мойше!", А Ляльковий - "Хлопчик Мотл". Обідві за творами Шолом Алейхема. Заключний акорд фестивалю - великий концерт на головній театральній сцені області. До цього ж свята БУВ приурочення заключний концерт Міжнародного молодіжного фестивалю мистецтв "Молодь проти ксенофобії, війн та тероризму", Що відбувся 20 березня в Кієві у Національному палаці "Україна"

Сучасна музика в Україні.

Україна успадкувала від СРСР розгалужену систему освітніх і концертних музичних організацій, що перебувають у віданні Міністерства культури і туризму.

Станом на 2008 рік в Україні діють 9 національних і 2 державних колективи. З них 10 базуються у Києві, один — в Житомирі та в Одесі:

Академічна музика

Значна кількість сучасних українських композиторів є членами Національної спілки композиторів, серед них — 17 народних артистів України, 54 заслужених діяча мистецтв України, 16 лауреатів Національної премії України імені Тараса Шевченка, 6 академіків та 3 члена-кореспондента Академії мистецтв України, 35 докторів наук, 59 професорів тощо. За особливі досягнення 10 митців нагороджені Відзнакою Президента України Орденом «За заслуги» ІІступеня, 1 — орденом Ярослава Мудрого, 1 — орденом Княгині Ольги.

Твори сучасних українських композиторів виконуються головним чином на фестивалях «КиївМузикФест», «Прем'єри сезону», «Форум музики молодих» (Київ), «Два дні й дві ночі нової музики» (Одеса), «Контрасти» (Львів) та «Дніпровські зорі» (Дніпропетровськ), а також у концертах серії Нова музика в Україні. У театральному репертуарі — опери «Мойсей» М.Скорика, «Лісова пісня» В.Кирейка та «Палата № 6» В.Зубицького, балет «Різдвяна ніч» Є.Станковича, ряд балетів О.Костіна. Репертуар хорових колективів поповнюється також творами Л. Дичко та Г. Гаврилець, інструменталістів — також творами Ж.та Л. Колобудів, В.Рунчака тощо. Експериментальна електронна музика представлена у творчості Алли Загайкевич, Івана Небесного та інших.

Історичні традиції продовжують сучасні оперні співаки України — Вікторія Лук'янець, Володимир Гришко, Валентин Пивоваров, Роман Майборода, Тарас Штонда,Михайло Дідик, Марія Стефюк.Стефан П'ятничко

В Україні також проводяться численні міжнародні музичні конкурси виконавців-інструменталістів (фортепіанні — пам'яті В.Горовиця та на Батьківщині Прокоф'єва), диригентів — ім. С.Турчака, хорових колективів — ім. М.Леонтовича, вокалістів — ім. Соломії Крушельницької, бандуристів — ім. Гната Хоткевича, багатопрофільний конкурс імені М.Лисенка та інші.

Популярна музика

На сучасній українській сцені представленні майже всі музичні напрями: від фолку до acid джазу. Активно розвивається клубна культура. Популярність багатьох українських поп-виконавців — Софії Ротару, Ірини Білик, Олександра Пономарьова, ВІА Гра, Ані Лорак, Вєрки Сердючки — давно перетнула кордони України і утвердилася в країнах СНД. Популярна музика представлена на фестивалях «Червона рута», «Таврійські ігри», «Чайка» та інших.

Виконавці з України достойно представляли Україну на конкурсах Євробачення, зокрема Руслана, яка синтезувала у своїй музиці фольклорні мотиви карпатського регіону, стала переможницею конкурсу Євробачення-2004, виборовши для України право на проведення наступного конкурсу — Євробачення-2005. НаЄвробаченні-2007 відзначилась Вєрка Сердючка, посівши другу сходинку.

Поруч з тим розвивається українська рок-музика. Серед найвідоміших гуртів — «Океан Ельзи», «Воплі Відоплясова», «Танок на майдані Конго», «Крихітка Цахес», «Скрябін», «Тартак», «Плач Єремії», «Кому Вниз». Регулярно проводяться українські рок-фестивалі «Рок-екзистенція», «Тарас Бульба» та інші.

Серед музичних гуртів здобувають популярність суто вокальні ансамблі, такі як «Піккардійська терція» та «Менсаунд». Представлено в Україні також і мистецтводжазу — міжнародні фестивалі джазової музики проходять у різних містах країни, серед найвідоміших — Jazz Bez та Jazz Koktebel. Значний внесок у популяризацію джазового руху в Україні зробили Володимир Симоненко та Олексій Коган.

Тенденція до використання фольклору сучасними українськими музикантами стає дедалі виразнішою. Одним з перших почав використовувати народні мотиви у рок-музиці у другій половині 1980-х рр. уже легендарний гурт «Воплі Відоплясова». Спираючись на фольклорне підґрунтя, нову самобутню українську музику творять «Скрябін», «Мандри», «Гайдамаки», Тарас Чубай, Марійка Бурмака та багато інших виконавців. Свідченням росту інтересу до фольклору стало започаткування в Україні двох фестивалів етнічної музики — «Країна мрій» у Києві та «Шешори» на Івано-Франківщині.

Античні погляди на культуру.

Антична система уявлень про культуру людства грунтувалася на двох поняттях: Cultura - оброблення, обробіток (по відношенню до природи) - це поняття ввели в обіг римляни.
Paideia - навчання, виховання (по відношенню до людини) - це поняття належить грекам.
Греки створили унікальну систему освіти, в завдання якої входило формування не стільки фахівця (у сучасному сенсі слова) в тій чи іншій області, наділеного відомої сумою знань, скільки саме культурного і освіченої людини, особистість з певною системою поглядів, переконань, цінностей. Така людина, наділений зовнішніми і внутрішніми достоїнствами, був визнаний мірою всіх речей. Його розміри і пропорції лягли в основу розрахунків храмів та інших споруд, для скульптурних зображень богів позували прекрасні грецькі юнаки та дівчата.
Освічена людина в античності: здатність суджень; певна система поглядів, переконань, цінностей; естетична культура; готовність до життя в суспільстві; внутрішня і зовнішня краса.
Саме в античній культурі з'явилася ідея ограновування людини, як дорогоцінного каменю, в результаті чого виник ідеал людини як ідеал всебічно розвиненої особистості.
Дійсно, природний, вільний і незалежний людина епохи античності пишався своєю силою і своїм розумом, відчував свою єдність з природою, яка разом з людьми і богами утворювала космос, в якому людина бачила порядок, що відповідає його уявленням про красу і гармонію.
Іншими словами, антична культура заклала основи сучасного розуміння світу, залишаючись класичним зразком його раціонального, естетичного, логічного тлумачення. Антична культура справила потужний вплив і на подальший розвиток культури, і на її осмислення, дала початок багатьом напрямкам у різних областях культурної творчості.

8. Переосмислення культури діячами Просвітництва.
Етап розвитку Західноєвропейської культури. Початок Просвітництва - "славна революція" 1688 р. в Англії; конституціоналізм, парламентаризм і релігійна терпимість стають базовими політичними цінностями буржуазії, всього третього стану. Кінець Просвітництва - Велика французька революція 1789 - 1794 рр.. Результат цих революцій - незворотність загальноєвропейського процесу становлення техногенної цивілізації і буржуазних суспільних відносин. Для епохи Просвітництва характерно: 1) розуміння природи, у тому числі і природи людини як розумно влаштованих, 2) деистическое світорозуміння, що виключає втручання творця в розвиток природи і суспільства, природний характер законів природи і суспільства. Завдання людини - осягнення цих законів, використання їх у своїх цілях; 3) визнання однолинейно-історичного розвитку, рушійною силою якого є прогрес знань, 4) боротьба проти забобонів позитивних релігій, прагнення замінити їх універсальною релігією Розуму; 5) вироблення основ природною (розуміється як раціональної) моралі, природного права ("Декларація прав людини і громадянина" 1789 року); 6) популяризація ідей (масонські ложі, "Енциклопедія", салони); 7) заміна типу раціоналізму (арістотелівський дедуктивний замінюється дослідно-експериментальним); 8) сотериологическая ідея втрачає релігійну форму. Мета і сенс людської історії в ній самій, а не за її межами



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-01; просмотров: 202; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.13.255 (0.027 с.)