Шедевром друкованого мистецтва XVI ст. Стала одна із шести книг 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Шедевром друкованого мистецтва XVI ст. Стала одна із шести книг



І. Федорова:

а) Острозька Біблія;

б) Абетка;

в) Псалтир.

27. Ідейно-світоглядна основа епохи Відродження:

а) Класицизм;

б) Освіта;

в) Гуманізм.

28. Культура Ренесансу - культура, у якій сформувалися:

а) буржуазні відносини;

б) капіталістичні відносини;

в) феодальні відносини.

29. Що означає термін «Відродження»:

а) повернення середньовічної традиції;

б) повернення античної традиції;

в) повернення давньосхідної традиції.

30. Небувалий зліт культури Ренесансу пов'язаний з:

а) появою елітарної культури;

б) появою сільської культури;

в) появою міської культури.

31. В основі гуманізму епохи Відродження перебуває:

а) суспільне;

б) колективізм;

в) індивідуалізм.

32. Головна риса культури Ренесансу:

а) зооморфізм;

б) антропоцентризм;

в) деспотизм.

33. Вищою цінністю епохи Відродження оголошується:

а) людина;

б) Бог;

в) космос.

34. Епоха Відродження стверджує новий погляд на суспільство - розуміння суспільства як:

а) суми незалежних один від одного індивідів;

б) добре згуртованого колективу;

в) сукупності підлеглих людей.

35. Один з перших політичних ідеологів епохи Відродження:

а) Н. Кузанський;

б) П. Абеляр;

в) Н. Макіавеллі.

36. Світогляд Д. Бруно можна вважати матеріалістичним, але за формою це:

а) ідеалізм;

б) деїзм;

в) пантеїзм.

37. Основним положенням естетичної теорії Відродження стає примат краси:

а) почуттєвої;

б) символічної;

в) абстрактної.

38. Культура епохи Відродження характеризується:

а) безособовою цеховою майстерністю;

б) індивідуальною творчістю;

в) колективною творчістю.

39. Мистецтво епохи Відродження розвивається в пріоритетах:

а) етики;

б) релігії;

в) науки.

40. Головний твір Данте Алігъєрі:

а) «Божественна комедія»;

б) «Декамерон»;

в) «Чистилище».

41. Художник епохи Відродження, що перестав наслідувати середньовічні канони і відродив античні традиції в живописі:

а) Донателло;

б) Джотто;

в) З. Ботічеллі.

42. Основоположник бюргерської реформації:

а) Т. Мюнцер;

б) М.Лютер;

в) Д.Бруно.

43. Творець італійської літературної мови - автор «Божественної комедії»:

а) Д. Алигьери;

б) Петрарка;

в) Бокаччо.

44. Автор фрески в циклі падуаньских розписів «Поцілунок Іуди»:

а) Джотто;

б) Мазаччо;

в) Донателло.

45. Один з перших гуманістів епохи Відродження, поет-лірик:

а) Данте;

б) В. Гюго;

в) Петрарка.

46. Леонардо да Вінчі, будучи глибоко інтелектуальним майстром, створює свої роботи, затверджуючи пріоритет інтелекту серед інших людських цінностей. Прикладом такої роботи може служити:

а) Таємна вечеря;

б) Афінська школа;

в) Страшний суд.

47. Імпресійність добутків характерна культурно-історичній епосі:

а) Давнього світу;

б) Давнього Сходу;

в) Ренесансу.

48. Культура Ренесансу зародилася в:

а) Єгипті;

б) Греції;

в) Візантії;

г) Італії.

49. У якому добутку ідеолог епохи Відродження Н. Макіавеллі говорить про те, що государ, що встав на шлях створення сильного централізованої держави, повинен поєднувати в собі якості лева й лисиці:

а) «Владар»;

б) «Государ»;

в) «Правитель».

50. Пріоритет права й мудрості народу перед розумом, волею, долею окремої людини, як би не було велике його значення в суспільстві, становить основу будь-якої драми:

а) Евріпіда;

б) Шекспіра;

в) Вергілія.

 

Тема «Культура Нового часу»

1. Філософська основа художнього напрямку XVIII ст. - сентименталізму став:

а) деїзм;

б) суб'єктивний ідеалізм;

в) неоплатонізм.

2. Філософською основою художнього напрямку XVIII ст. - передромантизму став:

а) екзистенціалізм;

б) матеріалізм;

в) агностицизм.

3. Девізом епохи Нового часу можна вважати слова Джордано Бруно:

а) «Краса врятує світ»;

б) «Єдиним авторитетом повинні бути розум і вільне дослідження»;

в) «Істина народжується як єресь і вмирає як омана».

4. Італійський біолог і лікар, один із засновників мікроанатомії й капілярного кровообігу:

а) У. Гарвей;

б) Д. Локк;

в) М. Мальпігі.

5. Гаслом середньовічного світу був Бог, гаслом світу Нового часу є:

а) розум;

б) почуття;

в) відчуття.

6. Головним видом духовної діяльності Нового часу затверджується:

а) мистецтво;

б) наука;

в) релігія.

7. Технічні винаходи повітряних насосів, плавильних печей, водяних двигунів, вогнепальної зброї й ін. ставляться до:

а) Новому часу;

б) Середньовіччю;

в) Ренесансу.

8. Нідерландський натураліст, один з основоположників наукової мікроскопії. Виготовив лінзи з 150-300 кратним збільшенням, що дозволило вивчати мікроби, кров'яні тільця й ін.:

а) Г. Лейбніц;

б) А, Левенгук;

в) П. Ферма.

9. Учений Нового часу Френсіс Бекон:

а) заклав основи аналітичної геометрії, сформулював закони й поняття з області механіки;

б) запропонував реформу наукового методу пізнання, основою якого вважав досвід і його обробку за допомогою індукції;

в) створив теорію утворення й руху небесних тіл завдяки вихровому руху часток матерії.

10. Англійський філософ-просвітитель Д. Локк розробив:

а) доктрину лібералізму;

б) матеріалістичне навчання нового часу;

в) основи атеїзму.

11. Художній напрямок бароко характеризується:

а) простотою, строгістю зображення дійсності;

б) театральним сполученням реального й фантастичного;

в) витонченістю й вишуканістю зображення людини.

12. Перший добуток, написаний сучасною українською літературною мовою:

а) літопису Г. Грабянки;

б) поема «Енеїда» І. Котляревського;

в) філософські трактати Г. Сковороди.

13. Українське бароко XVII ст. називають:

а) бунтарським;

б) народним;

в) козацьким.

14. Відповідно до естетики класицизму, основним критерієм прекрасного є:

а) розум;

б) почуття;

в) емоції.

15. Ідеологічна основа класицизму містила в собі ідеї:

а) радості й насолоди;

б) державного служіння;

в) доброти й жертовності.

16. Установлені суспільством норми моралі превалюють над особистим щастям у добутках:

а) реалізму;

б) бароко;

в) класицизму.

17. Одним з головних елементів класичної архітектури є:

а) рельєфні скульптури;

б) античні колони;

в) вітражі й мозаїки.

18. Реалістичний напрямок у мистецтві характеризується:

а) відсутністю стильових елементів;

б) найглибшим символізмом;

в) достатком стильових елементів.

19. Голландський художник Рембрандт - представник мистецтва:

а) реалізму;

б) рококо;

в) сентименталізму.

20. Автор знаменитого виречення: «Мислю, отже, існую»:

а) Вольтер;

б) Т. Гоббс;

в) Декарт.

21. Засновник сучасної фізіології й ембріології, учений, що описав великі й малі кола кровообігу:

а) У. Гарвей;

б) Кеплер;

в) Левенгук.

22. Складне за психологічною структурою міфологічне полотно «Повернення блудного сина» належить кисті:

а) Веласкеса;

б) Рубенса;

в) Рембрандта.

23. Ідеологічним рухом 18 ст. є:

а) Освіта;

б) Гуманізм;

в) Сенсуалізм.

24. Хто з іспанських художників написав портрети апостолів Петра й Павла; обоє апостола в картині вдало об'єднані одним внутрішнім переживанням і відзначені печаткою щиросердечної краси:

а) Х. де Рибера;

б) Ель Греко;

в) Ф. Бушеві.

25. Основні художні напрямки культури 17 ст.:

а) рококо, передромантизм;

б) сентименталізм, реалізм;

в) бароко, класицизм.

26. Художній напрямок культури 17 ст. бароко було покликано прославляти й пропагувати:

а) могутність церкви й знаті;

б) силу й красу людини;

в) гармонійність і природодоцільність світу.

27. Виходячи з головного гасла 18 ст. - «Воля! Рівність! Братерство!» епоха Освіти по праву може бути названа:

а) «золотим століттям утопії»;

б) «золотим століттям демократії»;

в) «золотим століттям теократії».

28. Основні художні напрямки культури 18 ст.:

а) романтизм, імпресіонізм, модернізм;

б) бароко, класицизм, реалізм;

в) рококо, «просвітительський класицизм», сентименталізм.

29. Декоративний стиль рококо продовжує традиції:

а) реалізму;

б) класицизму;

в) бароко.

30. Стиль рококо, сполучаючи дотепний і глузливий скептицизм і вишуканість, виражає:

а) почуття й смаки аристократії й дворянства;

б) патріотичний борг щирих громадян;

в) преклоніння перед наївним і простим.

31. Завершення культурно-історичної епохи XVIII ст. характеризується:

а) кризою ідеалів епохи Освіти;

б) перемогою ідеалів епохи Освіти;

в) кризою ідеалів епохи Гуманізму.

32. Яскравий український портретний живопис XVI- XVII ст. представляє такий жанр як:

а) ікона;

б) гравюра;

в) парсуна.

33. Бактеріологічна станція, де розроблялися основи навчання про імунітет, була відкрита в Україні в 1 підлогу. 19 ст. професорами:

а) М. Грушевським і П. Голубовським;

б) І.І. Мечниковим і Н.Ф. Гамалеєм;

в) А. Єфименко й В. Антоновичем.

34. Автор опер «Наталка Полтавка», «Тарас Бульба», «Енеїда”:

а) М. Садовський;

б) Н.В. Лисенко;

в) І. Котляревський.

35. Українська форма лялькового театру, що з'явилася в Україні в XVII ст.:

а) вертеп;

б) шкільна драма;

в) травестії.

36. Релігійні драми на біблійні сюжети:

а) мораліте;

б) містерії;

в) інтермедії.

37. П'єса повчального характеру з алегоричними діючими особами:

а) травестії;

б) інтерлюдії;

в) мораліте.

38. Хто з найбільших художників був видним теоретиком класицизму:

а) Н. Пуссен;

б) Ж. Давид;

в) Ф. Блондель.

39. Філософське вчення 18 ст., що визнає існування Бога як першопричину світу, але стверджував самостійний розвиток світу на підставі власних, пізнаваних людиною законів:

а) деїзм;

б) суб'єктивний ідеалізм;

в) матеріалізм.

 

40. Т. Шевченко є в українському живописі основоположником:

а) експресіонізму;

б) реалізму;

в) постімпресионізму.

41. Для підкреслення значення «возз'єднання» України з Росією царський уряд виділив кошти на виготовлення на Софійській площі в Києві в 1888 р. (скульптор М. Мікешин) пам'ятника:

а) Володимиру Великому;

б) княгині Ользі;

в) Б. Хмельницькому.

42. Філософські навчання 19 ст.:

а) класична німецька філософія, діалектико-матеріалістична філософія, філософія позитивізму;

б) неоплатонізм, софізм, епікуреїзм;

в) натурфілософія, агностицизм, постмодернізм.

43. Художній напрямок 19ст., провідним принципом якого стає різке протиставлення щоденності й мрії, ідеалізація дійсності:

а) сентименталізм;

б) романтизм;

в) натуралізм.

44. Філософське розуміння історичних подій в Україні через добутки «Захар Беркут», «Мойсей», характерно для:

а) І. Нечуй-Левицького;

б) М. Коцюбинського;

в) І. Франка.

45. Відкриття в 1883 р. радіаційного випромінювання було зроблено видатним західно-українським ученим-експериментатором:

а) Г. Пильчиковим;

б) В. Суботіним;

в) І. Полюй.

46. Художній напрямок 19 ст., що виник на основі позитивізму, який прагнув до точного («фотографічному») відтворення дійсності, що затверджує естетику «фізіологічного мистецтва»:

а) натуралізм;

б) імпресіонізм;

в) експресіонізм.

47. Використання елементів різних напрямків, стилів в одному добутку:

а) веризм;

б) еклектика;

в) вагеза.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-01; просмотров: 102; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.219.22.169 (0.05 с.)