Культ и личность, мировоззрение. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Культ и личность, мировоззрение.



Культ как способ бытия чел.

Антропосоціогенез - це історичний процес перевтілення людини як біолог. істоти в члена сусп., носія його основої естетичого, морального відношення. Переход прямохожд (400мрд лет). Размнож. Появл мышления, воли,языка, орудия труд(питекатр), процесс становления чел и общества за (40 лет тому наз). Культе не сущ вне чел. Культ тракт,как процесс и последств феловеч деят,как мера человеч в прир и самом чел.

Нац культ как синтез

Нац культ-совокупность симв, вееров, ценностей, норм образц повед. Характериз дух жизнь чел сообщества страны,гос-ва. Лок культ-культ некот историч опред общества. Религ культ-часть дух куль чел, порожденная религ запросами люд и призванная удовлетв эти запросы. Миров культ присущ интегр процесс.. нац культ дифференцир характер.

Понятие региона.

Регион культ-над этнич культ, кот склад и сущ на проятж долгого итс периода в опред геогр ареале. Ареал может велич или уменьш(Завоев америк). Регион-конгломерат различн культур. Культ регги мира: Евр-сев.америк(евр сев америк австр), Вост(кит,яп) инийск, арабо-мусульм, тропич-африк, латино-америк.

Диалектика общечел.

Культурна ідентифікація є найбільш складною формою самовизначення особистості. Національна культура - продукт матеріальної та духовної праці певної нації, синтез культур, її соціальних груп, верств, її історія, відносини.

Культ и личность, мировоззрение.

Положит: передач опыта, возмвышение над миром жив. Но может закрепить несправедлив и суеверие и бесчел повед, все может быть примененов целях исчезн люд. Этноцентризм- земная ось ч-з родной город,деревня. Более жизнеспособн,сплоченные.

 

6. ЭПОХА.

Історія використовує різні періодизації як інструментарій та типології досліджень. Періодизації відбивають різні методологічні чинники,які цікавлять істориків. Загальноісторичним є поділ історії людства на кам’яний, бронзовий та залізний віки.Камяний вік найбільш тривалий.Його поділяють на менші.Палеоліт(перехід від ант ропо до культурогенезу)В добу верхнього палеоліту формування кроманьйонця. Мезоліт та неоліт(датування для різних тер-рій різні) Неоліт характеризується принциповою зміною типу діяльності від збирання,полювання до землеробства, скотарства. Наступна періодизація характеризує специфіку господарської діяльності по Моргану: стан дикості, варварства, цивілізації. В марксизмі застосовується 5 процесів: первин, раб овласн, феодальний, капіталіст, соціалістичний. Раймон Арон виділяє 5 етапів: аграрне,до аграрне, промислове. В мистецтві античний стиль, романський або готичний, реннесанс (модерн постмодерт романтизм реалізм і т.д)

Синкретизм,как сам важна черта первоб культ.

Синкретизм – притаманний для ранніх форм культури, це не розчленованість на складові, а навпаки цілісність. Найкраще це ілюструється через первісні релігії: анімізм – віра, що все має душу, фетишизм – поклоніння речам, предметам, тотемізм(тотем – знак спільного походження (тотем – першопредки, звірі)). Прибігання до магії – комплекс вірувань, з метою впливу на майбутнє.

Неолетич революции и её знач. Трип культ.

В 90-х рр. 19 ст. український археолог Вікентій Хвойко відкрив нову культуру, датовану 4-2 тис. до н.е. і названу трипільською, по місцю перших архео-логічних знахідок (село Трипілля на Київщині). Спершу її поширювали на територію Дніпровсько-Дністровського межиріччя. Згодом, коли румунські археологи було розповсюджено на територію Дунайського басейну, Бал-канський півострів, острова Серед-земномор'я та Малої Азії Виділяють три етапи її розвитку: 1)ранній - 3500-3000, 2)середній - 3000-2000, 3)пізній - 2000-1700 до н.е. Поселення зводилися на відкритих місцях без оборонних споруд. Житло будувалося по колу, одне біля другого, Центр селища використовува-вся як загін для худоби. Це були ско-тарсько-землеробські племена з колек-тивною власністю на стада худоби. Значного поширення у трипільців набу-ло виготовлення керамічних виробів побутового призначення - столовий та господарський посуд: миски, глечики, горшки, макітри, декоративна кераміка. Художня культура трипільців обмежувалася декоративно-ужитковим мистецтвом та культовими статуетками і малюнками на камені та стінах печер.

Традиционализм,как тип культ. Культ Древн вост.

Традиц-отказ от эксперемент, ориентир на прошл. ІСЛАМ. Настроєне проти будь-яких нововведень, проповідує повернення до ісламу в його «первозданній чистоті й простоті», заперечує використання наукових і технічних досягнень інших країн, вважаючи, що прогрес у суспільному житті забезпечать Коран і шаріат. Традиціоналісти нетерпимі до інаковіруючих, настроєні проти надання жінкам рівних прав з чоловіками.

Кочевники на терит Укр.

Кимер: всершники, Гомер «Одиссе»(укр-земля кимер). 1е скотоводы,кочевой образ жизни, откр нов ист-жел век. Обществ уклад,разветвл семейные кланы в упадке, возникн военн аристократии. Скифы(на7в до н.э.) Геродот. Скифы землероби, царские скифы(воинтсв,ипит кровь 1го врага),многожонство, родосл по отц линии,рассл в обще. Торг с греч колон. Сарматы(2в-2в): ираноязычн кочевн, выско и красив,белкурые, жили в шатр на колес, роль женщ.Геродот: скиф+амаз. Сарм полность перен образ жизни амазонки: одежда. На смену сарм тюркские коч. воїни, торгівці.

Достижения эпох Античн классики.

За античності зароджуються явища, які на подальших етапах стануть визначальними в культурі, особливо —християнська релігія. Наука(філософ) – родонач – Греция Сократ Платон Аристотель. Античн философ-фунда послед развит общ сознания Евр. Литература Гомер –Одиссея Иллиада, Софокл –Єлектра Вергилий Єнеида Гораций Цицерон, скульптура – МиронБюст Брута, Архитектура Парфенон, Колизей. Нов научн центры. Аккадемия Платона, Римл-строители (амфит, цирки, стадионы, термы). Театр. Аф: трагедии комедии. Давньогрець-ка і латинська мови є базою сучасної наукової термінології.

Знач культур Др Грец и Рима.

Античность-колыбель европ цивилизац, особо ярко в лит и искусству. Огр влиян на политич и религ взгляды и мышл. Греч мыслит пост вопро: чел и прир, чел и обща. Протог: «чел-мера всех вещ». политичн практика античн мира, идея верзовн власти,Свобода гражд. Римкое права- источник развит еврп юрид норм. Грец утвержд: равнопр существ разных мнений и полит взглядов и в соврем Европ общ. Римляне ввели понят прав чел,завещ европ свой язык.ценз-размер имущ и происхожд. Грец-демокр, Рим-республик. До 18в латын-язык ученых и полит. 313-імператор костянтин пише едикт християнство рівний культ до усіх інших.

Общая характерист культ Византии

РАННІЙ ЕТАП В ІСТОРІЇ КУЛЬТУРИ Візантії IV - VII вв найваж.етап у форму-ванні світогляду візантійського суспільс-тва У Константинополі в цей час споруд-жуються чудові палаци та храми. Стиль візантійської архітектури органічно поєднувалися елементи античного і східного зодчества. Світову славу придбали мозаїки Візантії., СРЕДНИЙ VII-IX протистояння іконоборців і іконошанувальників, ПОЗДНИЙ X-XV узагальнення та класифікація всього досягнутого в науці, богослов'ї, філософії, літературі. Я.Мудрій подражал Константинополю, обширное храмовое строение, приглаш. лучшие констант. мастера. Софийский собор, Новгород, Плоцк. Храмі украшались мозаїками, фресками.

Художеств культ епохи Возрожд.

ПРины возникн: большие перемені в полит-культ жизни, рост городов, развит ремес, подье мир торг, ослабление влиян империи и папства, нац открыт (Магелан,Колумб,Васко да Гамма)-перемена в созн люд (антропоцентр). 1) раннее возр нач. 14в: Данте-Комедия, Бокаччо, Петрарка, худ. Бруни Лески 2) Высокое возр(15-16): Лоренсо Валло, Пьетро, Панпанацце, Сандро Батичелли, Рафаэль, Донателло, Микеланджело – Купол над централнім собором, скульптура Давид, Леонардо да Винчи – Мона Лиза. 3) Позднее возр (кон16-17): «Утопия» Томас Мор, Шекспир – Ромео, Гамлет, Сервантес – Дон Кихот. Частково відбив інтереси соц.верхівки, антифеодалізм, демократизм.

Пром револ и развит науки.

Пром-рев-революц изм в орудиях и в орг произв-ва,переход от доиндустр к индустр общ-ву. Англия(18-нач19вв). Насамперед для XVII ст. характерна наукова революція, коли розвиток наукових знань почав випереджати техніку. Початок філософії нового часу було покладено Рене Декартом (1596-1650) - представником класичного раціоналізму. Вчений вийшов за межі ренесансного підходу до наукових знань. Філософію XVII ст. завершує Г.-В. Лейбніц. Під впливом наукової революції та промислового розвитку відбулася активна зміна способу мислення та світобачення особистості. Науково-філософська та суспільна думка еволюціонували від натурфілософії, теологізму до раціоналізму, емпіризму, наукового експерименту та індукції. Настала доба просвітництва.

Худ напр и стили17-18вв.

у першій половині XVII століття панує стиль бароко, у другій половині — класицизм, в першій половині XVIII століття — рококо (генетично пов'яза-ний з бароко), у другій половині — в дещо іншій формі — повертається кла-сицизм. Архітектура бароко широко використовує відкриті Ренесансом технічні прийоми. Це надзвичайно парадний, пишний, декоративний стиль. Центральна ідея класицизму - в руслі раціоналістичної філософії - ідея розумності, впорядкованості, “правиль-ності”. Класицизм з його ідеєю поряд-ку, єдності цілого і його частин, гармонії і суворих пропорцій з особливою силою виявив себе в інструментальній музиці. Класицизм став художньою мовою французького Просвітництва.

Просвитныцтво.

Укр просвет: дворяне, мещане, а в Евр: средн. Класс. Предст: Каразин (харьк. универс), Копнист (поэт). Идея: пом’якшення експлуатації селян, відміна кріпацтва, демократизація суспільства.Центрами просвіт: острозька школа, потім К-М академія(1632) ЗАСНОВНИК П.Могила. Представники Іов Борецький, С.Яворський, Ф.Прокопович, Полицький – засновник у Москві слов’яно-греко-латинської академії.

Славяноф. как дух явлен.

Слов'янофільство — світоглядово-ідеологічна і суспільно-політична течія в Росії у 1838-39 — 70,ідеалізувала все, що російське, протиставляла Росію Заходові. Главн идеолог Белинский. Російські слов'янофіли (О. Хом'яков, брати Кірєєвські, брати Аксакови, Ю. Самарін, І. Беляєв). Слов'янофіли виступали за скасування кріпосного права «зверху» з наданням селянським громадам земельних наділів. Уделяли знач просвещ народа.

Шевченко.

Шевченко - основоположник нової української літератури.

Критический реализм, 19 ст.

Крити́чний реалі́зм — художній напрям, в основі якого — принцип історизму, правдивого зображення дійсності. Виник у 20-х роках XIX століття у Європі. Реалістичний напрям виник значною мірою як запе­речення художніх принципів романтизму. Для реалізму характерна типізація як засіб розкриття соціальних якостей особи. Реалізм створює типові характери за типових обставин.В России (Пушкін Кап дочка, Евгений Онегін, Гоголь Мертвіе души, Достоевск, Толстой). Укра (Шевченко, Вовчок, Панас Мирный, Нечуй-Левицкий). Правд изобр дійсності. Зародился в Англии, Франц (Стендаль, Бальзак, Скотт, Діккенс).

 

Укр культ в Галичине

У 1-й половині XIX століття в Галичині розпочалося українське національне відродження, очолене представниками свідомого греко-католицького духовенства. утворення «Руської трійці» (1837) та видання альманаху «Русалка Дністровая». Революційні події 1848—1849 рр. сприяли пробудженню національної самосвідомості українсь-кого населення Галичини. Важливою подією було скасування панщини в Галичині у 1848 р., яке викрило нові можливості для розвитку економіки краю, сприяло відродженню націона-льно-культурного життя. У 2-й половині XIX століття Галичина була регіоном активного розвитку українських націо-нально-культурних установ: товариство «Просвіта» (1868), «Літературне товариство ім. Т.Шевченка» (1873), кооперативні організації, спортивні товариства «Січ», «Сокіл», тощо. Тут працювали видатні українські діячі того часу. І.Франко, М.Павлик, Ю.Романчук та інші. З 1894 р. у Львові працював проф. М.Грушевський. Важливу культурно-просвітницьку місію в Галичині виконував духовний навчальний заклад Греко-католицька духовна семінарія у Львові.

Модернизм (кон19-20ст.)

На початку XX ст. в сфері художньої творчості — у літературі, архітектурі, малярстві, музиці, театральному мистецтві — виникає безліч течій, груп, шкіл, які прийнято позначати збірним терміном «модернізм» (модерн — новий). Переосмысл. Старых стилей и напр. Якщо раніше головною естетич-ною категорією було прекрасне, все мистецтво попереднього сторіччя пронизане гуманізмом, то тепер популярною категорією стає потворне. Все це показувало те, що суспільство рухається у напряму культурної кризи, яка і настала з приходом масової культури. експресіонізм, сюрреалізм, футуризм.

Постмодерн. и эголитаризм.

Постмодерні́зм — світоглядно-мистецький напрям, що в останні десятиліття 20 століття приходить на зміну модернізмові. Цей напрям — продукт постіндустріальної епохи, епохи розпаду цілісного погляду на світ, руйнування систем — світоглядно-філософських, економічних, політичних. Постмодерністи, втратили ідеологічні ілюзії, вважаючи, що людина позбавлена змоги не лише змінити світ, а й осягнути, систематизувати його, що подія завжди випереджає теорію. У. Еко, П. Зюскінда «Запахи», Томас Пінчон «Веселка гравітації». Эгалитари́зм - концепция, предлагаю-щая создание общества с равными возможностями по управлению и доступу к материальным благам всем его членам.

Контркультуры 60х

Хиппи(бунт прот войны), рок, панки. Причины: нестаб молод психика, желан самоутверд. Контркультура-появ в Англии США. Молодь гостро сприйняла бідність серед багатства, нерівність, расизм. Відкидали заборони старших, відрізнялись. Кретикували суспільство, сім’ю, батьківщину. Виступали за свободу дії, сексуальних відносин. Призвело до розповсюдження наркот, револ музыки.

Пол междунар орг

Організація Об'єднаних Націй з питань освіти, науки і культури, скорочено ЮНЕСКО: Діяльність ЮНЕСКО в галузі культури охоплює такі сфери:

збереження та відродження матеріальної і нематеріальної культурної спадщини;

розвиток мистецтв;

сприяння розвитку сучасних культур;

сприяння поверненню втрачених культурних цінностей країнам їхнього походження;

поширення книг і читання шляхом сприяння розвитку книговидавничої справи;

розвиток індустрії культури та розробка політики в галузі культури;

Украиниз. 20-30г.

Українізація 1920—30-х — тимчасова політика ВКП(б), що мала загальну назву коренізація — здійснювалась з 1920-х до початку 1930-х років ЦК КП(б)У й урядом УРСР з метою зміцнення радянської влади в Україні засобами поступок у вигляді запровадження української мови в школі, пресі й інших ділянках культурного життя. До позитивних прикмет українізації належить закріплення бодай на деякий час частини завоювань української революції 1917—1921 років, зміцнення позицій українства в місті.

Сталін і Каганович, Ленін.

Годы, тоталитаризм и культ.

Политический режим, который стремится к полному (тотальному) контролю государства над всеми аспектами жизни общества. Под тоталитарной моделью понимается теория о том, что фашизм, сталинизм и, возможно, ряд других систем являлись разновидностями одной системы — тоталитаризма.

Культ в нез держ.

Проголошення незалежності України створило принципово нові умови для розвитку національної культури. Необхідно перебороти негативну спадщину у сфері культури, що залишилися від радянських часів: партійно-класовий підхід до оцінок досягнень культури; русифікацію; залишковий принцип у фінансуванні культури. Головним завданням культурного будівництва стало національно-культурне відродження України.

 

 

Культ как способ бытия чел.

Антропосоціогенез - це історичний процес перевтілення людини як біолог. істоти в члена сусп., носія його основої естетичого, морального відношення. Переход прямохожд (400мрд лет). Размнож. Появл мышления, воли,языка, орудия труд(питекатр), процесс становления чел и общества за (40 лет тому наз). Культе не сущ вне чел. Культ тракт,как процесс и последств феловеч деят,как мера человеч в прир и самом чел.

Нац культ как синтез

Нац культ-совокупность симв, вееров, ценностей, норм образц повед. Характериз дух жизнь чел сообщества страны,гос-ва. Лок культ-культ некот историч опред общества. Религ культ-часть дух куль чел, порожденная религ запросами люд и призванная удовлетв эти запросы. Миров культ присущ интегр процесс.. нац культ дифференцир характер.

Понятие региона.

Регион культ-над этнич культ, кот склад и сущ на проятж долгого итс периода в опред геогр ареале. Ареал может велич или уменьш(Завоев америк). Регион-конгломерат различн культур. Культ регги мира: Евр-сев.америк(евр сев америк австр), Вост(кит,яп) инийск, арабо-мусульм, тропич-африк, латино-америк.

Диалектика общечел.

Культурна ідентифікація є найбільш складною формою самовизначення особистості. Національна культура - продукт матеріальної та духовної праці певної нації, синтез культур, її соціальних груп, верств, її історія, відносини.

Культ и личность, мировоззрение.

Положит: передач опыта, возмвышение над миром жив. Но может закрепить несправедлив и суеверие и бесчел повед, все может быть примененов целях исчезн люд. Этноцентризм- земная ось ч-з родной город,деревня. Более жизнеспособн,сплоченные.

 

6. ЭПОХА.

Історія використовує різні періодизації як інструментарій та типології досліджень. Періодизації відбивають різні методологічні чинники,які цікавлять істориків. Загальноісторичним є поділ історії людства на кам’яний, бронзовий та залізний віки.Камяний вік найбільш тривалий.Його поділяють на менші.Палеоліт(перехід від ант ропо до культурогенезу)В добу верхнього палеоліту формування кроманьйонця. Мезоліт та неоліт(датування для різних тер-рій різні) Неоліт характеризується принциповою зміною типу діяльності від збирання,полювання до землеробства, скотарства. Наступна періодизація характеризує специфіку господарської діяльності по Моргану: стан дикості, варварства, цивілізації. В марксизмі застосовується 5 процесів: первин, раб овласн, феодальний, капіталіст, соціалістичний. Раймон Арон виділяє 5 етапів: аграрне,до аграрне, промислове. В мистецтві античний стиль, романський або готичний, реннесанс (модерн постмодерт романтизм реалізм і т.д)



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-23; просмотров: 158; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.17.23.130 (0.047 с.)