Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Прочтите следующие слова и словосочетания. Подберите к словосочетаниям в правой колонке название раздела, к которому они относятся, из левой колонки.
10. Заполните пропуски в предложениях словами, предлагаемыми в скобках. Прочтите предложения вслух.
1. Food Universities … (a) train, b) head, c) teach) specialists for the food industry. 2. Graduates of our University work at various … (a) departments, b) construction sites, c) enterprises) of the food industry. 3. Many students from western countries spend their … (a) exams, b) studies, c) vacation) abroad. 4. Students carry on research at … (a) scientific, b) social, c) political) circles of higher schools. 5. English students are … (a) busy with, b) fond of, c) keen on) foot-ball and racing. 6. Well-known professors … (a) miss, b) attend, c) deliver) lectures at our University. 7. Students … (a) borrow, b) combine, c) carry on) books from the University library.
11. Прочтите утверждения. Кратко выразите ту же мысль относительно объектов, предлагаемых в скобках. Используйте модели.
1. Students of our University study foreign languages. (students of other Universities). 2. Football is very popular in America. (baseball). 3. Every year in April the Departments of our University hold the Student Research Conference. (the Foreign Languages Department). 4. I don’t get to the Institute by metro. (my friend). 5. Mathematics and physics are not difficult for me. (the English language).
12. Прочтите диалог. Как вы думаете, по какой форме обучения занимаются Виктор и Борис.
Прослушайте диалог. Как Вы думаете, интересные ли лекции читает профессор Браун. Подтвердите вашу точку зрения. Воспроизведите диалог в паре со своим товарищем. 14. Составьте утверждения, используя образец и таблицу.
15. Скажите, ответом на какие вопросы являются следующие реплики. Меняйтесь ролями. I. A. How many …? B. There are three terms in the academic year at British colleges. A. What …? B. They are: the autumn term – from the beginning of October to the middle of December, the spring term – from the middle of January to the end of March and the summer term – from the middle of April to the end of June or the beginning of July. A. What terms …? B. At our higher schools it consists of the autumn and spring terms. II. B. What specialists …? A. The Moscow State University of Food Production trains specialists for enterprises of food, microbiological, medical, machine-building industries, agriculture and other fields of economy. B. Who works …? A. Academicians, Professors, Associate Professors and Assistants do. B. How many …? A. There are 45 Departments at the University.
16. Ответьте на вопросы своего собеседника. A. What Institute do you study at? B. ………………………………………………………… A. When do you take exams? B. ………………………………………………………… A. Does the University of Food Production train specialists for foreign countries too? B. ………………………………………………………… A. What is the length of the course of studies at the University? B. ………………………………………………………… A. Where do students carry on research? B. …………………………………………………………
Прочтите шутку и ответьте на вопрос после нее. At a Lecture
The Professor is delivering the final lecture of the term. He speaks a lot about the fact that every student will have to spend much time on the preparation for the examinations. “The examination papers are now in the hands of the printer”, he says. “Are there any questions?” The students keep silent. Suddenly one of the students asks: “Who is the printer?” to print – печатать Question: Why did the student ask: “Who is the printer?”
18. Прочтите утверждения. Дополните их, используя предлагаемую модель и словосочетания в скобках.
e.g. We shall have an exam in physics in two days (to prepare for it). We are going to prepare for it.
1. Many students of our country have been invited to the western countries (to study there). 2. The British do not like the system of higher education in their country (to reform it). 3. I have failed in Higher Mathematics (to take the exam again soon). 4. Mr. Brown is interviewing the American students (to write on American sports).
19. Прочтите диалог между студентом Сергеем и его английским другом-студентом Алланом.
When we get the results the students with common interests arrange a get-together and plan their holiday. Sergei: That’s really a very good idea! 20. Изучите анкету и попробуйте найти себе друзей по интересам для отдыха во время каникул. Задайте своим товарищам вопросы, используя образец и материалы анкеты.
21. Прочтите утверждения. Скажите, каким видом спорта увлекаются и занимаются студенты. Используйте модели.
e.g. Pavel likes swimming and skiing. 1. Pavel is fond of swimming and skiing. 2. Pavel goes in for swimming and skiing. 1. Sergei is a football and hockey-player. 2. American students prefer football and baseball. 3. Allan and John are members of an English rugby team. 4. Every year students at Oxford and Cambridge take part in boat racing. 5. Alexander takes part in body-building championships. 6. Nadya is rather good at gymnastics. 7. Bart is the record holder in boxing at the University.
22. Прочтите диалог и скажите, каким видом спорта увлекается и занимается Борис. Используйте вышеуказанные модели. Alexei: - What kind of sports do you go in for? Boris: - Try to guess by asking me questions. Alexei: - All right. Please, tell me, do you need gloves? Boris: - No, I don’t. I am not a boxer. Alexei: - Do you go in for indoor or outdoor sports? Boris: - Sometimes indoor and sometimes outdoor ones. Alexei: - Do you need a ball? Are you a basket-ball player? Boris: - No, I don’t. I am not a basket-ball player. Alexei: - Do you need a ball and a racket? Boris: - Yes, I do.
23. Проведите игру со своими друзьями. Попробуйте догадаться, каким видом спорта увлекается и занимается Ваш преподаватель, Ваш товарищ по группе. 24. Прочтите текст и ответьте на вопросы после него. Sporting activities at Oxford and Cambridge are numerous. The most popular sport is rowing (гребля). Rowing a boat with eight oars (весла) or with four oars was first started in England in the 18th century. At that time the boats took part in festivals on the river Thames. In the 19th century people started to use the boats for racing not only in London on the Thames but also in the Universities of Oxford and Cambridge. The first Boat Race between Oxford and Cambridge was held in 1829.
Nearly every year since then there has been a Boat Race between these two Universities. It is held in London on the Thames during the Easter (пасхальный) vacation at the end of March or the beginning of April. On Boat Race Saturday the banks and bridges of the Thames are full of people. Some of them wear dark-blue ribbons (ленты) for Oxford and some wear pale-blue ones for Cambridge. Questions: 1. When was the first Boat Race between Oxford and Cambridge held? 2. Where and when is the Boat Race between the two Universities usually held? 3. What is the Boat Race like?
25. Скажите по-английски, какие соревнования проходят в Вашем университете и есть ли среди студентов Вашего университета известные спортсмены.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-22; просмотров: 172; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.16.81.94 (0.013 с.) |