Тема: «Творчість Ліни Костенко останніх років: 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема: «Творчість Ліни Костенко останніх років:



Заняття № 1

Тема: Вступ (4 год.)

План

1. Поняття «постмодернізм». Специфічні риси українського постмодернізму.

2. Класифікації сучасного українського літературного періоду.

3. Письменницькі покоління в літературі кінця ХХ – початку ХХІ століття.

4. Літературно-мистецькі угруповання в літературі кінця ХХ – початку ХХІ століття.

5. Позиція персонажа в українській постмодерній прозі.

Завдання: опрацювати статті: Білоцерківець Н. Бу-Ба-Бу та ін. Український літературний неоавангард: портрет одного року // Слово і час. – 1991. – №1. – С. 42-52; Фізер І. Постмодернізм: post/ante/modo – термін з нульовим значенням // Сучасність. – 1998. – №11. – С. 117-123.

Література

1. Агеєва В. Від модернізму до сучасності / Віра Агеєва // Літературна Україна. – 2011. – 26 травня. – С. 7.

2. Бондар-Терещенко І. Екстермінація і концептологія літературного дискурсу 1990-х років / Ігор Бондар-Терещенко // Слово і час. – 2005. – №2. – С. 62-71.

3. Гундорова Т. Український літературний постмодерн / Тамара Гундорова. – К.: Критика, 2005. – 263 с.

4. Даниленко В. Лісоруб у пустелі: Письменник і літературний процес / Володимир Даниленко. – К.: Академвидав, 2008. – 352 с.

5. Кокотюха А., Розумний М. Лірика дев’яностих. Любити живих: Художньо-документальна повість / А.Кокотюха, М.Розумний. – Х.: А.П.Стожук, 2004. – 278 с.

6. Лавринович Л. Сучасний український постмодернізм — напрям? стиль? метод? / Л.Лавринович // СІЧ. – 2001. – № 1. – С. 39-46.

7. Поліщук В. Вісімдесятники як літературне явище / В. Поліщук // СІЧ. – 2001. – №5. – С. 37-45.

8. Процюк С. Есеї про дев¢ятдесятників / С.Процюк // Слово і час. – 1995. – №4. – С. 37-51.

9. Процюк С. Лицарі стилосу та кав’ярень: Есе про дев’ятдесятників / С.Процюк. – К.: Смолоскип, 1996. – 298 с.

10. Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник / Роксана Харчук. – К.: Академія, 2008. – 248 с.

Заняття № 2

Тема: «Творчість Ліни Костенко останніх років:

Класика і сучасність»

План

1. Жанрово-стильові особливості роману Л.Костенко «Записки українського самашедшого». Дискусія про роман у сучасній періодиці.

2. Тематика, проблематика, особливості нарації роману «Записки українського самашедшого».

3. «Річка Геракліта»: нові вірші з поетичної книжки Ліни Костенко.

Завдання: проаналізувати вияв інтертекстуальності в романі Л.Костенко «Записки українського самашедшого».

Література

1. Бондаренко С. В тебе впадає ріка Геракліта: поетична збірка «Річка Геракліта» Ліни Костенко / С. Бондаренко // Літературна Україна. – 2011. – 10 лютого (№6). – С. 3.

2. Виханський Б. Україна у зблисках лазерних променів: перше прочитання роману Ліни Костенко («Записки українського самасшедшего» / Б. Виханський // Українське слово. – 2011. – 9-15 лютого (№6). – С. 9.

3. Дзюба І. «Самашедчість» як спротив абсурду: [новий роман Ліни Костенко] / І. Дзюба // День. – 2010. – 30-31груд. (№241-242). – С. 13.

4. Дроздовський Д. «Я повернулась в літературу. Але в яку? В УкрСучЛіт?»: самотність Ліни Костенко / Д. Дроздовський // Дзеркало тижня. – 2012. – 14-20 квітня (№ 14). – С. 14.

5. Дроздовський Д. Коментар Дмитра Дроздовського, автора післямови до видання «Річка Геракліта»: [нове видання Ліни Костенко] / Д. Дроздовський // Слово Просвіти. – 2011. – 10-16 лютого (№6). – С. 11.

6. Кононенко Є. Текст без контексту: [про роман Л. Костенко «Записки українського самашедшего»] / Є. Кононенко // Критика. – 2011. – Берез.-Квіт., № 3-4. – С. 29-32.

7. Коскін В. Ліна Костенко: «Утримаймо себе над краєм прірви»: [її нова книжка «Записки українського самашедшего»] / В. Коскін // Демократична Україна. – 2010. – 24 грудня (№51). – С. 1-17.

8. Левицький В. Нотатки на берегах «Річки Геракліта»: [про збірку віршів Ліни Костенко] / В. Левицький // Слово Просвіти. – 2011. – 2-8 червня (№ 22). – С. 10.

9. Миколаєнко А. «Записки українського самашедшого» – перший прозовий роман Ліни Костенко / А. Миколаєнко // Літературна Україна. – 2010. – 23 грудня (№47). – С. 1;2;5.

10. Решетилова О. «Ви самі за собою скучили»: Ліна Костенко знову заговорила до українців / О. Решетилова, М. Томак // День. – 2010. – 24 березня (№51). – С. 1-2.

11. «Річка Геракліта»: нові вірші з поетичної книжки Ліни Костенко // День. – 2011. – 11-12 лют. (№24-25). – С. 10.

12. Родик К. Кафка назавжди: Ліна Костенко як дзеркало українського дискурсу: [обговорення «Записок українського самашедшего»] / К. Родик // Україна молода. – 2011. – 23 бер., (№46). – С. 13.

13. Томак М. «Хроніка душі інтелігента у світі абсурдів»: «День» розпочинає обговорення нового роману Ліни Костенко / М. Томак, В. Скуба // День. – 2010. – 21 грудня (№234). – С. 1-8.

14. Яновська Л. Настав час не нидіти: почути про нову книжку Ліни Костенко «Записки українского самашедшого» спочатку від авторки / Л. Яновська // Урядовий кур'єр. – 2010. – 21 грудня (№239). – С. 5.

15. Яновська Л. Щоб ми були безсмертні, бо щасливі: Ліна Костенко презентувала книжку «Річка Геракліта» / Л. Яновська // Урядовий кур'єр. – 2011. – 9 лютого (№24). – С. 17.

Заняття № 3

План

1. Композиційна організація роману.

2. Особливості жанру твору. Епічно-драматична
організація тексту.

3. Проблеми, порушені у творі: загальнолюдські,
філософські, політичні (держава і народ), соціальні,
морально-етичні.

4. Образи-персонажі у романі.

5. Символічні образи твору – ключі до прочитан­ня глибинних пластів роману (трояка ружа, Михайло­ве чудо, колісниця, засохла ружа тощо).

Завдання: порівняти символіку в романі «Солодка Даруся» та символічне навантаження подібних образів в українській міфології (використовувати відповідні довідкові та енциклопедичні джерела).

Література

1. Ведмідь І. Три життєві уроки «Солодкої Дарусі»: Спроба акцентувати деякі проблеми роману Марії Матіос / І. Ведмідь // Дивослово. – 2007. – № 6. – С. 12-14.

2. Жила С. «Трагедія адекватна історії»: роман Марії Матіос «Солодка Даруся» та читацька конференція за цим твором / С. Жила // Українська література в загальноосвітній школі. – 2007. – № 3. – С. 6-12.

3. Зінорук Н.О. М.Матіос «Солодка Даруся». Урок з позакласного читання / Н. О. Зінорук // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2006. – № 35. – С. 9-10.

4. Насмінчук І. А. Проза Марії Матіос: особливості індивідуального стилю [Текст]: автореф. дис.... канд. філол. наук: 10.01.01: захищ. 25.06.09 / Ірина Анатоліївна Насмінчук. – Івано-Франківськ, 2009. – 16 с.

5. Сипливець С. «Історія, яка ніколи не припиняє їхати колесами по людях...»: [До вивчення твору Марії Матіос «Солодка Даруся»] / С. Сипливець // Українська література в загальноосвітній школі. – 2007. – № 3. – C. 12-14.

6. Харчук Р. Марія Матіос: між традицією і стилізацією / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 68-73.

Заняття № 4

Тема: «Нація» М.Матіос»

План

1. Композиційні особливості збірки, символічне навантаження назв прозових циклів.

2. Тематика, проблематика, система образів-персонажів у новелах прозових циклів збірки.

3. Цикл поезій збірки.

Завдання: 1) простежити етапи формування збірки від перших публікацій окремих текстів; 2) зробити художній аналіз однієї поезії на вибір.

Література

1. Вишневська Г. Оцінність у художньому тексті (на матеріалі книжки Марії Матіос «Нація») / Г. Вишневська // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства [Текст]: збірник наукових праць / відп. ред. Іван Сабадош. – Ужгород, 2008. – Вип.12: Українська діалектна лексика як об'єкт словникарства та лінгвогеографії. – С. 90-93.

2. Вишневська Г. Оцінність у художньому тексті (на матеріалі книжки Марії Матіос «Нація») / Г. Вишневська // Рідний край. – 2009. – № 1 (20). – С. 59-62.

3. Жила С. Художньо-творча діяльність у процесі вивчення повісті-новели М.Матіос «Просили тато-мама...» / С. Жила // Українська література в загальноосвітній школі. – 2003. – №2. – С.48-53.

4. Кисіль В. Типологія смерті в оповіданні Марії Матіос «Не плачте за мною ніколи...» / В. Кисіль // Збірник Харківського історико-філологічного товариства: наукові розвідки, матеріали та публікації, рецензії. – Харків, 2009. – С. 97-116. – (Нова серія; Том 13).

5. Харчук Р. Марія Матіос: між традицією і стилізацією / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 68-73.

Заняття №5

План

1. Місце Ю.Покальчука в СУЛ. Жанрово-тематична та стильова палітра письменника.

2. Міфологічний світ повісті «Озерний вітер» Ю.Покальчука.

3. Образна палітра повісті. Амбівалентний образ Волина – між світом природи та людським соціумом.

4. Проблематика повісті.

Завдання: порівняти міфологічний світ «Озерного вітру» Ю.Покальчука і «Лісової пісні» Лесі Українки, з’ясувати, як вирішує конфлікт «людина і природа» Ю.Покальчук у своїй повісті.

Література

1. Гаєвська Р. С. У пошуках вищої мудрості. Матеріали до уроку позакласного читання за оповіданнями О. Довженка «Незабутнє» та Ю. Покальчука «Август» / Р. С. Гаєвська // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2005. – № 8. – С.10-14.

2. Козаченко Б. Безадресна поезія: (Бесіда з Юрієм Покальчуком) / Б. Козаченко // День. – 2007. – № 26 грудня (№227). – С. 7.

3. Лобановська А. Код Юрія Покальчука / Анна Лобановська / А. Лобановська // День. – 2009. – № 14 серпня (№142). – С. 19.

4. Маленко О. Юрко Покальчук. Монолог Майстра / О. Маленко // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2006. – № 32. – С. 36-39.

5. Покальчук Ю. Юрій Покальчук: забави з екзистенцією: [Автобіографічні монологи українського письменника, автора еротичної прози Юрія Покальчука / Зап. Нора Дзига] / Юрій Покальчук // Книжковий огляд. – 2004. – №3. – С.116-124.

6. Шевченко Т. Феномен новели в творчості Юрія Покальчука / Т. Шевченко // Історико-літературний журнал. – 2004. – №10. – С. 162-169.

Заняття № 6

План

1. Композиційні та наратологічні особливості роману.

2. Діяльність УПА в романі (порівняти – в історії, літературі).

3. Образ Чорного Ворона. Образи інших отаманів у романі (Веремія, Деркач, Чучупака та ін.). Проблема зради.

4. Тотемістично-міфологічні уявлення в романі.

5. Романтична лінія в сюжеті роману.

Завдання: 1) обґрунтувати назву роману – «Чорний ворон» чи «Залишенець»?; 2) зробити порівняльний аналіз зображення діяльності УПА в романі В.Шкляра «Чорний ворон» та в історичних, історико-документальних джерелах (наприклад, в «Холодному Ярі» Ю.Горліса-Горського).

Література

1. Баран В. Історії гірка наука: думки, навіяні романом Василя Шкляра «Чорний Ворон» / В. Баран // Літературна Україна. – 2010. – № 15 липня (№24). – С. 7.

2. Венцковський А. У ворона вік довгий...: [«Чорний ворон» Василя Шкляра] / А. Венцковський // Літературна Україна. – 2010. – № 9 вересня (№32). – С. 6.

3. Голобородько Я. «Чоловіча» проза Василя Шкляра / Я. Голобородько // Вісник Національної академії наук України. – 2010. – № 4. – С. 57-63.

4. Голобородько Я. Енігматика. Гостросюжетність. Інфернальність: проза Василя Шкляра / Я. Голобородько // Українська мова та література. – 2010. – квітень (№13). – С. 16-19.

5. Долженкова І. Останній романтик («Чорний ворон» Василя Шкляря) / І. Долженкова // Сучасність. – 2010. – № 3. – С. 186-193.

6. Лілік О. «Жодна катастрофа не ставить хрест на меті»: матеріали до вивчення роману Василя Шкляра «Залишенець (Чорний Ворон)» / О. Лілік // Українська література в загальноосвітній школі. – 2010. – № 7-8. – С. 37-41.

7. Миколаєнко А. «Чорний ворон»: сигнал для суспільства (роман Василя Шкляра «Залишенець») / А. Миколаєнко // Літературна Україна. – 2011. – № 3 лютого (№5). – С. 3.

8. Стадніченко О. О. Роман В. Шкляра «Чорний Ворон»: історична та художня правда / О. О. Стадніченко // Вісник Запорізького національного університету. Серія: Філологічні науки: збірник наукових праць / гол. ред. П.І.Білоусенко. – Запоріжжя, 2010. – № 2. – С. 307-312.

9. Ткач М. Полум'яна душа холодного яру: роздуми над романом Василя Шкляра «Чорний Ворон» («Залишенець») / М. Ткач // Літературна Україна. – 2010. – № 14 січня (№1). – С. 1-3.

10. Шкляр В. Письменник Василь Шкляр: «Моя премія – вшанування героїв Холодного Яру»: [Національна премія ім. Т.Шевченка 2011 року за роман «Залишенець. Чорний ворон»] / В. Шкляр // Урядовий кур'єр. – 2011. – № 12 лютого (№27). – С. 9.

 

Заняття №7

План

1. Роман О.Ірванця «Рівне/Ровно»: іронічно-сатиричне викриття радянської дійсності.

2. Новелістика Б.Жолдака: із гумором про радянські часи. Збірка «Гальманах».

3. «Чорний гумор» Ю.Винничука. Збірка «Ги-ги-и».

Завдання: простежити використання засобів творення комічного у творчості Ю.Винничука, Б.Жолдака, О.Ірванця, порівняти, виділити специфічні риси у кожного з авторів. 

Література

1. Вівчар С. Риси антиутопії у прозі Горана Трибусона та Юрія Винничука (на прикладі оповідання «Імперія Дурману» і повісті «Ласкаво просимо у Щуроград») / С. Вівчар // Вісник Львівського університету. Серія філологічна. – 2007. – Вип. 40: Частина 1. – С.143-147.

2. Голобородько Я. Психологізм... Епатажність... Феєричність...: Новітні тенденції української прози: Оксана Забужко та Юрій Винничук / Я. Голобородько // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2006. – № 2. – С. 88-98.

3. Писарева О. Сендзю на смак: [Про творчість Ю. Винничука] / О. Писарева // Книжковий клуб плюс. – 2006. – № 7-8. – С. 26.

4. Харчук Р. Богдан Жолдак – автор прози, написаної суржиком / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 115-118.

5. Харчук Р. Юрій Винничук – батько «чорного» гумору в українській літературі / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 122-125.

 

Заняття № 8

Та різноаспектна палітра»

План

1. Жанрово-стильові особливості жіночої прози Є.Кононенко. Феміністична проблематика. Есей «Без мужика», збірка «Повії теж виходять заміж».

2. Детективна проза Є.Кононенко: місце в сучасній українській літературі.

3. Трилогія «Імітація», «Зрада», «Ностальгія».

4. Тематика і проблематика, жанрово-стильові особливості, образи роману «Імітація».

Література

1. Антипова Л. Треба жити!: урок подолання гендерних стереотипів: [за новелою Є. Кононенко «Без мужика»] / Л. Антипова // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 3. – С. 48-52.

2. Зборовська Н. Сакральне жертвопринесення чи профанне вбивство: З приводу роману Є.Кононенко «Жертва забутого майстра» / Н. Зборовська // Кур'єр Кривбасу. – 2007. – № 9-10(214/215). – С.369-373.

3. Зборовська Н. Феміністичний триптих Євгенії Кононенко в контексті загальноукраїнської проблематики / Н. Зборовська // Слово і час. – 2005. – № 6 (533). – С.57-68.

4. Колісник Г. Онтологічна трансформація героя в романі Євгенії Кононенко «Зрада» / Г. Колісник // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства [Текст]: матеріали Всеукраїнської наукової конференції, 14-16 травня 2007 року, Ужгород / відп. ред. І.В.Сабадош. – Ужгород, 2007. – вип. 11: творчість Івана Чендея в загальноукраїнському літературному контексті. – С. 120-122.

5. Харчук Р. Євгенія Кононенко – три в одному: детектив, соціально-психологічний роман, гендерний есей / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 198-206.

Заняття № 9

План

1. Особливості стилю Є.Пашковського та В.Медведя як представників традиційного (тестаментарно-рустикального) напряму в СУЛ.

2. Романи «Свято» та «Безодня» Є.Пашковського – історія пошуку себе в сучасних реаліях.

3. Образна палітра романів «Свято» та «Безодня». Образ Андрія Подорожнього.

4. Герметична проза В.Медведя. Збірка «Лови»: «плетіння словес у потоці свідомості» (Д.Дроздовський).

5. «Льох» – найкоротший в історії української літератури роман» (Р.Харчук).

Завдання: порівняти особливості стилю Є.Пашковського, В.Медведя, О.Забужко (звернути особливу увагу на граматичні особливості, синтаксичну структуру текстів).

Література

1. Білецька І. Д. Концепт самотність в екзистенційному дискурсі В'ячеслава Медвідя / І. Д. Білецька // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. – 2005. – Вип. 19. – С. 120-125.

2. Бондар-Терещенко І. Медвідь на ловах: [Про книгу В.Медвідя «Лови»] / І. Бондар-Терещенко // Книжковий клуб плюс. – 2006. – № 7-8. – С. 42-43.

3. Вертипорох О. В. Авторефлексивний текст Євгена Пашковського як явище українського постмодернізму [Текст]: автореф. дис.... канд. філолог. наук: 10.01.01: захищ. 13.11.07 / Оксана Володимирівна Вертипорох. – К., 2007. – 20 с.

4. Голобородько Я. В'ячеслав Медвідь. Обсервація слова. Рефлексії над збіркою «Лови: Вибрані твори» / Я. Голобородько // Кур'єр Кривбасу. – 2006. – № 7(200). – С. 190-196.

5. Гундорова Т. Атомний дискурс і чорнобильська бібліотека, або як зустрілися Пашковський з Бодрійяром / Т. Гундорова // Кур'єр Кривбасу. – 2004. – №5 (174). – С.149-162.

6. Дроздовський Д. Плетіння словес у потоці свідомості: дешифрування есеїстики В'ячеслава Медведя / Д. Дроздовський // Кур'єр Кривбасу. – 2007. – № 206-207. – С. 338-346.

7. Зборовська Н. Романи Євгена Пашковського / Н. Зборовська // Слово і час. – 1993. – №7. – С. 12-18.

8. Іванишина І. Погляд на сучасну прозу через призму творчості Євгена Пашковського / І. Іванишина // Рідна школа. – 2005. – № 3, березень. – С.58-62.

9. Кульчинська Л. Ризоматичні площини постмодерністських текстів: лабіринтами «Щоденного жезла» Є. Пашковського / Л. Кульчинська // Слово і час. – 2004. – № 11. – С.53-58.

10. Проценко О. Євген Пашковський і його проза / О. Проценко // Дивослово. – 2007. – № 2. – С. 58-62.

11. Тендітна Н. М. Естетика смерті у прозі Є.Пашковського та О.Ульяненка [Текст]: автореф. дис.... канд. філол. наук: 10.01.01: захищ. 19.06.09 / Надія Миколаївна Тендітна. – Кіровоград, 2009. – 20 с.

12. Харченко А. Щоденник В'ячеслава Медведя в силовому полі українського модернізму / А. Харченко // Слово і час. – 2006. – № 7. – С. 44-48.

13. Харчук Р. Автор як свобода і автор як влада: [«Келія чайної троянди» Костя Москальця – «Щоденний жезл» Євгена Пашковського] / Р. Харчук // Дивослово. – 2007. – № 2. – С. 55-58.

14. Хоменко Л. «Мандрівні сюжети» у постмодерністському просторі В'ячеслава Медведя / Л. Хоменко // Вісник Львівського університету. Серія філологічна. – 2004. – Вип. 33: Частина 2. – С. 153-157.

15. Харчук Р. В’ячеслав Медвідь – «бібліотекар, який пише без початку і кінця» / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 75-81.

16. Харчук Р. Євген Пєшковський – «Це буквально вулкан» / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 81-92.

Заняття № 10

Тема: «Проза Ю.Іздрика»

План

1. Роман «Воццек» – зразок постмодерного стилю.

2. Специфіка образотворення в романі.

3. Форми нарації в романі «Подвійний Леон».

4. Герой-«субстанція» в романах «Воццек» і «Подвійний Леон».

Завдання: з’ясуйте, чи є «Подвійний Леон» продовженням «Воццека», чи це окремі, не пов’язані тексти? Свої думки аргументуйте.

Література

1. Бук С. Форми нарації в романі Іздрика «Подвійний Леон» / С. Бук // Слово і час. – 2006. – № 2. – С. 63-66.

2. Голобородько Я. Інстанція жанру: роман-puzzle Іздрика / Я. Голобородько // Слово і час. – 2009. – № 6. – С. 102-105.

3. Гребенюк Т. «Войцек» Г. Бюхнера й «Войцек» Ю. Іздрика: шляхи редукції класичної подієвості / Т. Гребенюк // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства [Текст]: матеріали Міжнародної наукової конференції 10-12 жовтня 2005 року Ужгород (Україна). – Ужгород, 2005. – вип. 9: Українська література в загальноєвропейському контексті. – С. 113-117.

4. Маленко О. О. ІЗДРИК: життя і творчість (традиційний погляд на нетрадиційного письменника) / О. О. Маленко // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2009. – № 34. – С. 38-41.

5. Хопта С. Рефлективні діалоги адитивної особистості в дискурсі Юрія Іздрика (на матеріалі романів «Воццек» та «Подвійний Леон») / С. Хопта // Слово і час. – 2009. – № 11. – С. 38-45.

6. Харчук Р. Юрко Іздрик – писання як «акт автопсихотерапії» / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 154-168.

Заняття № 11

План

1. Психоаналітичні студії С.Процюка. «Тотем і табу» З.Фройда і «Тотем» С.Процюка.

2. Система образів-персонажів у романі. Особливості образотворення.

3. Проблематика роману «Тотем».

Завдання: 1) ознайомитися із працею З.Фройда «Тотем і табу», законспектувати основні положення; 2) порівняти психоаналітичні студії С.Процюка та Н.Зборовської.

Література

1. Деркачова О. Особливості суїцидальної поведінки ліричного героя (на матеріалі творів Ю.Андруховича, С.Вишенського, С.Процюка) / О. Деркачова // Слово і час. – 2005. – № 4 (532). – С.43-48.

2. Костецька Л. О. Комплекси в структурі психіки персонажів роману С.Процюка «Тотем» / Л. О. Костецька, Т. Ю. Міщенко // Вісник Запорізького національного університету. Серія: Філологічні науки: зб. наук. ст. / головн. ред. П.І. Білоусенко. – Запоріжжя, 2009. – №1. – С. 82-85. – http://ebooks.znu.edu.ua/files/Fakhovivydannya/vznu/filologichni/Filologi-1-2009/082-85.pdf.

3. Процюк С. Степан Процюк: «Проза не повинна бути нудною!»: [Інтерв'ю з Степаном Процюком, творчість якого належить до «визначних» у перебігу літпроцесу нашої доби / Зап. Р.Мельників] / С. Процюк // Книжковий клуб плюс. – 2004. – №1. – С.40-44.

4. Процюк С. Степан Процюк: «Часто шкодую, що не володію бойовим мистецтвом»: [Інтерв'ю з С. Процюком – поетом, прозаїком, літературознавцем, есеїстом, одним з адептів школи поетів «Нова дегенерація»] / С. Процюк; Зап. О. Деркачова // Книжковий клуб плюс. – 2006. – № 9. – С. 30-32.

5. Харчук, Р. Нова love story від Степана Процюка із зізнанням у нелюбові до Галичини й любові до психоаналізу / Р. Харчук // Кур'єр Кривбасу. – 2007. – № 206-207. – С. 347-352.

6. Харчук Р. Степан Процюк – «письменник периферії, зубожілої провінції» / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 97-106.

Заняття № 12

План

1. Символічне навантаження назви роману.

2. Наратологічні особливості роману.

3. Тема «заходу» в романі (зв'язок із постмодерністськими тенденціями).

4. Опера «Орфей у Венеції» як зразок пастишотворення у романі.

Завдання: на прикладі роману «Перверзія» Ю.Андруховича охарактеризувати таку рису, як карнавалізація в сучасній постмодерній прозі. 

Література

1. Бова І.В. Венеція в романі «Перверзія» Ю. Андруховича: зіткнення стихій хаосу й космосу / І.В. Бова // Вісник Запорізького державного університету. Серія: Філологічні науки. – Запоріжжя: ЗДУ, 2004. – №3.– С. 22-24.

2. Галич А. Асоціонімний світ романів Юрія Андруховича початку ХХІ століття / А. Галич // Слово і час. – 2008. – № 8.– С. 48-54.

3. Давидченко Т.С. Детективний хронотоп у романі Ю.Андруховича «Перверзія» / Т.С. Давидченко // Вісник Запорізького державного університету. Серія: Філологічні науки. – Запоріжжя: ЗДУ, 2004. – №3. – С.67-71.

4. Лизлова С.М. Геопоетика Ю.Андруховича: «хронічні» ігри з Орфеєм / С.М. Лизлова // Литературоведческий сборник / Літературознавчий збірник. – Донецьк: ДНУ, 2004. – Вип.19. – С. 146-156.

5. Слободяник Г.Л. Міфопоетичний аспект семантики просторових образів у романі Юрія Андруховича «Переверзія» / Г.Л. Слободяник // Вісник Запорізького державного університету. Серія: Філологічні науки. –Запоріжжя: ЗДУ, 2004. – №3. – С.195-197.

6. Сокол Л.П. Український постмодерністський роман: реалії та критика (на прикладі роману Ю. Андруховича «Перверзія») / Л.П. Сокол // Наукові записки Національного університету «Києво-Могилянської академії». Серія «Філологічні науки», 2003. – № 21. – С.36-41.

7. Сокол Л.П. Український постмодерністський роман: реалії та критика (на прикладі роману Ю. Андруховича «Перверзія») / Л.П. Сокол // Наукові записки. – К.: Вид. дім «КМ Академія», 2003. – Т.21. – С.36-41

8. Хомеча Н.Феномен карнавалізації у поезії Юрія Андруховича / Н. Хомеча // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство: Збірник наукових праць. – Рівне, 2000. –Вип.8.– С.41-48.

9. Харчук Р. Юрій Андрухович – «Орфей хронічний» / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 127-154.

 

Заняття № 13

План

1. Вплив «бубабістських» ідей на задум та художнє втілення твору.

2. Образ «проклятого поета» в романі.

3. Образ «богемного героя». К.-Й.Цубруннен – продовження теми С.Перфецького («Перверзія»).

4. Образи-символи в романі (Карпатські гори, «Крайслер Імперіал», «дванадцять обручів Антонича» тощо).

Завдання: простежте перегук теми «проклятого поета» в романі «Дванадцять обручів» та інших творах Ю.Андруховича; з’ясуйте, хто ще із письменників-постмодерністів звертається до цього образу?

Література

1. Бербенець Л. Текст-пастиш у творчості Юрія Андруховича / Л. Бербенець // Слово і час. – 2007. – № 2. – С. 49-59.

2. Бетко І. Архетипальна постать блазня в українській постмодерній прозі (на прикладі творів Ю. Андруховича та ін.) / І. Бетко // Слово і час. – 2009. – № 3.– С. 54-64.

3. Данильчук О.Ф. Юрій Андрухович – форпост українського постмодернізму: Урок літератури в 11 класі / О.Ф. Данильчук // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2005. – № 1. – С.14-16.

4. Ігнатів Н.Є. Часові координати художнього простору. Час в автобіографічній прозі Ю.Андруховича / Н.Є. Ігнатів // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2006. – № 19-21. – С. 47-50

5. Масенко Л. Мовна гра в літературній антропонімії роману Юрія Андруховича «Дванадцять обручів» / Л. Масенко // Урок української. – 2007. – № 6. – С.18-20.

6. Павлишин М. «Дванадцять обручів» Юрія Андруховича, або туга за серединою / М. Павлишин // Сучасність. – 2004. – № 7-8. – С. 69-85.

7. Харчук Р. Юрій Андрухович – «Орфей хронічний» / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 127-154.

 

Заняття № 14

План

1. Збірка «Екзотичні птахи і рослини»: діалог українського бароко і постмодерну.

2. Деканонізація та деміфологізація «Пісень для мертвого півня».

3. «Індія» – поліметричний вірш періоду постмодерну.

Завдання: зробити повний ідейно-художній аналіз однієї з поезій Ю.Андруховича на вибір.

Література

1. Деркачова О. Особливості суїцидальної поведінки ліричного героя (на матеріалі творів Ю. Андруховича, Вишенського С., Процюка С.) / О. Деркачова // Слово і час. – 2005. – № 4 (532). – С.43-48.

2. Голобородько Я. Нова естетика Юрія Андруховича: [Рефлексії над збіркою «Пісні для мертвого півня»] / Я. Голобородько // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2006. – № 9-10. – С. 112-122

3. Голобородько Я. Ю. Нова поетика Юрія Андруховича. Про знакові грані збірки «Пісні для мертвого півня» / Я. Голобородько // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2006. – № 19-21. – С.45-46.

4. Харчук Р. Юрій Андрухович – «Орфей хронічний» / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 127-154.

 

Заняття № 15

План

1. Образ егоїстичної інтелектуали – постмодерністські візії у романі.

2. Особливості нарації в романі.

3. Образ Миколи: жіноча концепція чоловічої позиції в сучасному суспільстві.

4. Дискусія про роман в сучасному літературознавстві.

Завдання: порівняти феміністичну прозу Є.Кононенко та О.Забужко.

 

Література

1. Масенко Л. Визначальні мотиви «Польових досліджень з українського сексу» / Л. Масенко // Слово і час. – 1997. – №2. – С. 28-31.

2. Синчак О. Риторичне значення рольового дейксису в жіночому автобіографічному дискурсі («Польові дослідження з українського сексу» О.Забужко) / О. Синчак // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах [Текст]: Зб. наук. праць фак. лінгвістики Гуманітарного ін-ту Нац. авіац. ун-ту. – К.: ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2009. – Вип. 17. – С. 94-104.

3. Таран Л. Ланцюгова реакція: [Рецепція на рецепції роману Оксани Забужко «Польові дослідження з українського сексу»] / Л. Таран // Кур'єр Кривбасу. – 2006. – № 4 (197). – С. 196-205.

4. Харчук Р. Оксана Забужко – авторка першого українського бестселера / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 182-198.

Заняття № 16

План

1. Історія створення роману.

2. Композиційні особливості роману. Зміщення і перетин часових площин у сюжеті роману.

3. Проблематика роману.

4. «Упівська» історія в романі – своєрідність авторського потрактування.

5. Система образів-персонажів у романі. Образ Дарини Гощинської

6. Комплекс архетипів у романі.

Завдання: 1) аргументувати назву роману «Музей покинутих секретів» О.Забужко; 2) простежити співвідношення історичної правди і художнього вимислу в романі «Музей покинутих секретів»; 3) порівняти особливості зображення діяльності УПА у творах М.Матіос, «Музеї покинутих секретів» О.Забужко, «Чорному вороні» В.Шкляра.

Література

1. Агеєва В. Оксана Забужко в «музеї» УПА / В. Агеєва // Дзеркало тижня. – 2010. – 15-22 січня (№1). – С. 13.

2. Жежера В. Еротика історії: остання помітна подія нашого книжкового ринку – роман Оксани Забужко «Музей покинутих секретів»... // Голос України. – 2010. – 12 березня (№44). – С. 9.

3. Костюк В. Дискурс ненависти в оболонці порногламуру: [роман Оксани Забужко «Музей покинутих секретів»] // Критика. – 2010. – Вересень-Жовт., №9-10. – С. 30-32.

4. Харчук Р. Оксана Забужко – авторка першого українського бестселера / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 182-198.

 

Заняття № 17

План

1. Антитетичний світ прози О.Ульяненка на прикладі роману «Сталінка».

2. Композиційні особливості роману.

3. Проблематика роману.

4. Система образів-персонажів у романі.

Завдання: розкрити питання: «Роль Бога, релігії, церкви в житті і творчості О.Ульяненка».

Література

1. Зборовська Н. Містична безодня у прозі Олеся Ульяненка / Н. Зборовська // Зборовська Н. Феміністичні роздуми: На карнавалі мертвих поцілунків. – Л.: Літопис, 1999. – С. 156-161.

2. Тендітна Н. М.  Естетика смерті у прозі Є.Пашковського та О.Ульяненка [Текст]: автореф. дис.... канд. філол. наук: 10.01.01: захищ. 19.06.09 / Надія Миколаївна Тендітна. – Кіровоград, 2009. – 20 с.

3. Тендітна Н. Детективні компоненти в постмодерному романі О.Ульяненка «Дофін Сатани» / Н. Тендітна // Наукові записки. Серія: Літературознавство [Текст] / за ред. М.Ткачука. – Тернопіль, 2007. – Вип. 22. – С. 162-174.

4. Тендітна Н. Дослідження поховальних ритуалів та забобонів у творчості Є. Пашковського та О. Ульяненко / Н. Тендітна // Донецький вісник наукового товариства ім. Шевченка. – 2008. – Т. 23. – С. 92-100.

5. Харчук Р. Олесь Ульяненко – «Його правда завжди нищівна» / Роксана Харчук // Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: Навчальний посібник. – К.: Академія, 2008. – С. 92-97.

Заняття № 18

План

1. Інтерпретація історичних подій у романі.

2. Обґрунтування назви роману: концептуальність чи функціональність.

3. Образ Юра: авторське альтер-его чи типовий персонаж сучасної української літератури.

4. Композиційні особливості роману.

Література

1. Веретільник О. Роман Л. Кононовича «Тема для медитації» як художня реконструкція української історії XX століття / О. Веретільник // Українська література в загальноосвітній школі. – 2008. – № 5. – С. 20-22.

2. Ніколаєнко В. М. Індивідуалізм як складова етнопсихологічного коду в романі Л. Кононовича «Тема для медитації» / В. М. Ніколаєнко // Вісник Запорізького національного університету. Серія: Філологічні науки: збірник наукових праць / гол. ред. П.І.Білоусенко. – Запоріжжя, 2010. – № 2. – С. 234-240.

3. Сокур А. Вивчаємо роман «Тема для медитації» Леоніда Кононовича (урок) / А. Сокур // Українська література в загальноосвітній школі. – 2009. – № 10. – С. 25-27.

4. Сокур А. Л. Леонід Кононович. Огляд творчості: Урок укр. літератури / А. Л. Сокур // Все для вчителя. – 2009. – Грудень (№23-24). – С. 17-18.

Заняття № 19

План

1. Місце Г.Пагутяк в СУЛ.Жанрово-стильова, тематична палітра прози письменниці.

2. ТвориГ.Пагутяк для дитячої і підліткової аудиторії.

3. Жанрово-стильові особливості роману Г.Пагутяк «Слуга з Добромиля».

4. Перетин часових площин у романі. Історичні реалії та інферналії.

5. Система образів-персонажів у романі.

Завдання: дайте відповідь на питання: «Чи можна означити жанр роману як фентезі?». Відповідь обґрунтуйте.

Література

1. Артюх А. В. Проза Галини Пагутяк: герметичність як домінанта індивідуального стилю [Текст]: автореф. дис.... канд. філолог. наук: 10.01.01: захищ. 17.12.09 / Альона Віталіївна Артюх. – К., 2009. – 20 с.

2. Бовсунівська Т. Типологія української посттоталітарної художньої деструкції світобудови: на матеріалі роману «Писар Східних Воріт Притулку» Галини Пагутяк / Т. Бовсунівська // Сучасність. – 2003. – №10. – С. 146-151.

3. Карабльова О. Феноменологічна концептуалізація самотності в прозі Галини Пагутяк / О. Карабльова // Рідний край. – 2003. – №2. – С.113-118.

4. Козачук Н. Принцип «клаптикової ковдри» у творах Г. Пагутяк («Лялечка і Мацько», «Господар», «Компроміс», «Радісна пустеля») / Н. Козачук // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства [Текст]: матеріали Міжнародної наукової конференції 10-12 жовтня 2005 року Ужгород (Україна). – Ужгород, 2005. – вип. 9: Українська література в загальноєвропейському контексті. – С. 150-153.

5. Королівство Галини Пагутяк: [Галина Пагуляк – автор роману для підлітків «Королівство». Уривки з роману «Королівство»] // Книжковий клуб плюс. – 2004. – №6. – С.32-37.

6. Мельник Н. Осмислення місця сучасної людини в природі та суспільстві (на матеріалі творів Г.Пагутяк «Душа метелика» і «Потрапити в сад») / Н. Мельник // Рідна школа. – 2010. – №7-8. – С. 70-73.

7. Тебешевська-Качак Т. Художні особливості прози Галини Пагутяк (жанрово-стилістичний аспект) / Т. Тебешевська-Качак // Слово і час. – 2006. – № 9. – С. 51-58.

8. Харчук Р. «Я - то є ми...»: [Українська письменниця Галина Пагутяк. Роман «Слуга із Добромиля». Національна премія ім. Т.Г. Шевченка-2010] / Р. Харчук // Культура і життя. – 2010. – №9. – С. 14.

Заняття № 20

План

1.  Поезія вісімдесятників:

а) топос міста в поезії вісімдесятників;

б) ініціація як модель і символ у поезії 80-ів.

2. Проблема кохання в українській поезії 90-х років ХХ століття.

3. Функції іронії в сучасній українській поезії.

Завдання: зробити художній аналіз однієї поезії на вибір.

Література

1. Анісімова Н. Художні моделі топосу міста в поезії вісімдесятників / Н. Анісімова // Слово і час. – 2008. – №2. – С. 33-43.

2. Борисик І. Ініціація як модель і символ у поезії вісімдесятників / І. Борисик // Слово і час. – 2005. – №4. – С. 26-38.

3. Кошарська Г. Прояви романтичного та сексуального в сучасній українській поезії / І. Кошарська // Сучасність. – 2000. – №2. – С. 109-114.

4. Лебединцева Н.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-08-16; просмотров: 206; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.149.27.202 (0.193 с.)