Карточка экзаменатора-собеседника 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Карточка экзаменатора-собеседника



Билет №1

Карточка экзаменатора-собеседника

Задание 3. Разыграйте с учителем следующую ситуацию. Вы хотите поступить на курсы иностранного языка. Позвоните на курсы и узнайте, где они находятся, каковы сроки обучения, сколько стоит обучение и что необходимо для поступления.

Беседу начинает экзаменатор в роли менеджера курсов.

Примерный диалог (реплики экзаменатора выделены курсивом):

- Hello. It’s “Foreign Languages for you”. Can I help you?

- Hello. I’d like to enroll for “Business English”. Is it available?

- Yes, of course. Наvе you studied English before?

- For several years at school.

- Then what about classes for Pre-Intermediate students?

- Alright. How long does the course run?

-It starts in September and lasts for nine months.

- And how much does it cost?

- It’s 250 pounds.

- What shall I do to enter the course?

- Nothing special. Just come and fill in the form.

- Perfect! What’s your address? How can I get there from the centre of the city?

- We are right in the centre. Put down the address…..

- Thank you very much.

- You’re welcome.

 

 

Билет №2

Карточка экзаменатора-собеседника

Задание 3. Разыграйте с учителем следующую ситуацию. Вы с зарубежным другом, который гостит в вашем городе, планируете, что будете делать в выходные. Спросите, когда он свободен, обсудите, чем вам заняться, почему именно этим.

Беседу начинает учащийся. Экзаменатор выступает в роли зарубежного друга.

Примерный диалог (реплики экзаменатора выделены курсивом):

 

- Well, I see your group has a lot of activities every day: Russian classes, meetings

at school, sightseeing tours. I wonder if you have any free time.

- You are right, I’ve been very busy this week but I can spend Sunday the way I

like.

- I suggest spending it together. Why don’t we have a walk to the old castle?

I bet, you don’t have buildings like that at home.

- That’s right. But we’ve walked too much this week. I think it would be

interesting to go to the local theatre.

- I’m not really a theatre fan. I’m afraid you wouldn’t enjoy it either as it’s opera

on these days. You aren’t fond of opera, are you?

- No, I’m not. What shall we do then?

- We could go to the exhibition of modern art. It’s a great chance to see works of

contemporary artists. Moreover, they suggest a free art class for the visitors. How

do you feel about it?

- Frankly speaking, I’ve never been interested in art, so I might be bored. I prefer

taking pictures to painting.

- Oh, I’ve got an idea! Let’s go to the Moscow Zoo. You could take wonderful

pictures there. Will you miss such a chance?

- Not now! Animals are the best models for photographing. But it will not be your

first visit there, will it?

- It won’t. But I am never bored watching animals.

- Neither am I. What time shall we start?

- I’ll pick you up at 10 o’clock.

- Perfect.

 

Билет №3

Карточка экзаменатора-собеседника

Задание 3. Разыграйте с учителем следующую ситуацию. Вы с зарубежным другом, который гостит в вашем городе, собираетесь поехать на экскурсию. Обсудите с другом, куда и когда лучше всего пойти/поехать; кого с собой пригласить. Примите совместное решение.

Беседу начинает учащийся. Экзаменатор выступает в роли зарубежного друга.

Примерный диалог (реплики экзаменатора выделены курсивом):

- Well, I see your group has a lot of activities every day: Russian classes, meetings

at school, sightseeing tours. I wonder if you have any free time.

- You are right, I’ve been very busy this week but I can spend Sunday the way I

like.

- I suggest spending it together. Why don’t we have a walk to the old castle?

I bet, you don’t have buildings like that at home.

- That’s right. But we’ve walked too much this week. I think it would be

interesting to go to the local theatre.

- I’m not really a theatre fan. I’m afraid you wouldn’t enjoy it either as it’s opera

on these days. You aren’t fond of opera, are you?

- No, I’m not. What shall we do then?

- We could go to the exhibition of modern art. It’s a great chance to see works of

contemporary artists. Moreover, they suggest a free art class for the visitors. How

do you feel about it?

- Frankly speaking, I’ve never been interested in art, so I might be bored. I prefer

taking pictures to painting.

- Oh, I’ve got an idea! Let’s go to the Moscow Zoo. You could take wonderful

pictures there. Will you miss such a chance?

- Not now! I’ve always dreamt of such an excursion. But it would be more

interesting if we had a guide to be told about the inhabitants of the zoo.

- I’ll ask Mike to join us. Не is my friend ad he is a student of the Biology

Department. He can speak about animals for hours.

- Perfect. What time shall we start?

- We’ll pick you up at 10 o’clock.

- See you on Sunday.

 

 

Билет №4

Карточка экзаменатора-собеседника

Задание 3. Разыграйте с учителем следующую ситуацию. Вы должны написать статью о защите окружающей среды в школьный журнал, который издается на иностранном языке. Обсудите с редактором, какие проблемы следует осветить, как назвать статью, к какому сроку ее сдать.

Беседу начинает учащийся. Экзаменатор выступает в роли редактора журнала.

Примерный диалог (реплики экзаменатора выделены курсивом):

- I’ve got to write an article about the environmental problems. I know much but

I’m not sure what exactly I should tell about. Could you help me?

- Yes, certainly. First, you should work out a plan of the article. Have you tried?

- Not yet. But I think the most urgent problems to be described are air and water

pollution, acid rains, the ozone holes, the greenhouse effect. Do you approve of it?

- Sure. They are the main problems. Have you got any information about the aco

situation in our town?

- I’ve got some figures on the air and water pollution here. I will give them in the

article. I could also add some pictures taken in the streets and yards of our town.

The readers have to realize that we make the situation worse ourselves. Also I’m

going to write what people can do to protect the Earth. Is it a good idea?

- No doubt. Have you thought over the title?

- I’ve not decided yet. Is “The Earth Needs a Friend” good?

- Why not? It reflects the main idea of the article.

- When shall I be ready with the article?

- By the end of March. Is it enough time for you?

- Yes, it is. Thank you.

- You’re welcome.

 

 

Билет №5

Карточка экзаменатора-собеседника

Задание 3. Разыграйте с учителем следующую ситуацию. Ваш класс выиграл конкурс и вам дали грант. Объясните иностранному журналисту, от кого вы получили грант, за что и что вы планируете купить на полученные деньги для школы.

Беседу начинает экзаменатор в роли иностранного журналиста.

Примерный диалог (реплики экзаменатора выделены курсивом):

 

- Good morning! My name is Mike Smith. Would you answer some questions for

my newspaper?

- Certainly.

- As I Know your class has won a grant. What have you been given it for?

- We took part in the exhibition of posters “Let’s Save our Planet”. Our poster

has taken the first place!

- Who rewarded your class?

- We got the grant from the ecological Found “Friends of the Earth”.

- Have you decided what you are going to spend it on?

- Not yet. But we want to buy something for our school needs.

- What will you buy first?

- We think buying some equipment for a workout-room is a good idea. It would

help our pupils and teachers to keep fit.

- Does your Head Teacher support the idea?

- Our Head Teacher let us to make our decision, but she approved it.

- I also think it’s a great idea. Good luck to you and thanks for the interview.

- You are welcome.

 

 

Билет №6

Карточка экзаменатора-собеседника

Задание 3. Разыграйте с учителем следующую ситуацию. Ваш друг вернулся из поездки в страну изучаемого языка. Расспросите его о поездке: где он был, что произвело на него наибольшее впечатление и почему.

Билет №7

Карточка экзаменатора-собеседника

Задание 3. Разыграйте с учителем следующую ситуацию. В одном из европейских городов вы отстали от группы во время экскурсии. Вам нужно добраться до отеля, где вы остановились. Спросите у прохожего, каким транспортом туда быстрее добраться, сколько это займет времени и где ближайшая остановка.

Билет №8

Билет №9

Билет №10

Билет №11

Билет №12

Билет №13

Билет №14

Билет №15

Билет №16

Билет №17

Билет №18

Билет №19

Билет №20

Билет №1

Карточка экзаменатора-собеседника

Задание 3. Разыграйте с учителем следующую ситуацию. Вы хотите поступить на курсы иностранного языка. Позвоните на курсы и узнайте, где они находятся, каковы сроки обучения, сколько стоит обучение и что необходимо для поступления.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 275; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.102.112 (0.021 с.)