Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Передайте следующие предложения в косвенной речи.
1. He said, “Bernard Shaw was given the Noble Prize for Literature in 1925”. 2. “When will the Music Festival take place in Edinburgh?” she asked. 3. He said, “I shan’t be able to attend the meeting tomorrow”. 4. “Are you going to visit your parents on Sunday?” they asked me. 5. My friend said to me, “Please wait for me a little”. 6. “How long did you do your homework?” the teacher asked us. 7. My friend said to me, “I know that you are going to take part in our scientific conference”. 8. She said, “I have already met this man”. 9. “Can you help me to translate this article?” my brother asked me. 10. The students said, “We have passed our exams in History”. 11. “Were you born in Moscow?” he asked me. 12. The teacher said to us, “Please bring your dictionaries for the next lesson”. 13. He said, “I didn’t watch TV yesterday”. 14. He said to us, “Don’t tell anybody about it”. 15. “What foreign languages do you study at your school?” she asked. 16. They said, “We haven’t read today’s newspaper yet. 11. Передайте следующие предложения в косвенной речи: 1. He said, “The students need more practice in speaking”. “These exercises are too difficult for me”. “I don’t feel well today”. “Nobody can do this work as well as my friends”. “I’ll come back in a few minutes”. “I have already seen this film”. 2. He asked me, “Where does your sister live?” “How old are you?” “What time is it?” “Where are you going?” “How long have you studied English?” “Do you like to study at the Moscow Law Institute?” 3. I didn’t know, “Where does she work?” “Where did your brother go?” “Does he know history well?” “What is her husband’s name?” “When will he visit his friends?” 4. I said to him, “Wait for me outside”. “Come back in an hour”. “Don’t tell anybody about it”. “Go to the cinema by bus”. “Bring me the textbook in economy”.
3. Вставьте подходящие по смыслу слова: What is advertising?
------------------------is a marketing tool used to raise public awareness of a certain object. The main purpose of advertisement is to gain an interest of a prospective client in -----------------------. Functions of advertisement One of the main functions of advertisement is to attract -----------------to something. It is also used to maintain this interest and constantly remind us of a product or-----------------. Along with that, advertisement is a good way -------------people of a brand or a company. Types of advertisement With the development of mass media a lot of different types of ------------------------have appeared. Depending on-------------------------, advertisement can be political, commercial or social. According to the place, it can be ----------------and indoor. -----------------------------on TV, radio and in newspapers is, without any doubt, something that everyone is familiar with.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-06-14; просмотров: 155; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.5.239 (0.006 с.) |