Английский язык, учитель Воронина Т.Е. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Английский язык, учитель Воронина Т.Е.



Английский язык, учитель Воронина Т.Е.

А класс

Тема урока: Письмо – заявление о приёме на работу..

                  Контроль навыков устной речи.

Задачи: - освоить лексику урока;

          -развивать навыки чтения;

          - проверить умения устной речи с опорой на презентацию;

          -проверить знание грамматического материала, изученного за год.

I. Выучите лексику к уроку 8 f.

II. Ознакомиться с правилами написания письма – заявления (Letter of application)

Ex.3 a, p.130.

III. Выполнить задания (каждому только своё).

№1 Барковская Вика

I. Поставьте глагол в нужную форму.

1. My friend (to like) pies. He (to eat) pies every day. When I (to meet) him in the street yesterday, he (to eat) a pie.

2. Look at my friend now! He (to eat) a pie again.

3. I always (to come) to school at 7 o`clock.

4. After the boys (to do) all the work, they (to go) to the pictures.

 

II. Употребите глаголы в нужном залоге (Active or Passive).

1.My question (to answer) yesterday.

2. At the station they (to meet) by a man from a travel bureau.

3. The senior students (to laugh) at the freshman.

4. The letter (to write) now.

 

III. Употребите infinitive or –ing-form.

1.You can`t go to the cinema without (to buy) a ticket.

2.She enjoys (to dance).

3. I`d like (to go) for a walk.

4. He denied (to steal) the money.

 

IV. Переделайте предложения в косвенную речь.

1. “He likes walking”, she said.

2. Nick said, “ I have been typing since morning”.

3. He says, Did you have a nice time?”

4. “Go to bed!” father said to his children.

 

V. Переведите предложения, используя модальные глаголы.

1.Я не умею плавать.

2.Ты можешь идти домой, если хочешь.

3. Вы должны внимательно слушать учителя.

4. Трудно, должно быть, учить китайский язык.

5.Мне не пришлось туда идти.

 

 

VI. Раскройте скобки и употребите глаголы в нужной форме условного придаточного предложения.

1. If my brother (to be) in trouble, I shall help him, of course.

2. You would not feel so bad if you (not to smoke) so much.

3. If I (to have) this rare book, I should gladly lend it to you.

4. If I (to be) rich, I would not buy that coat.

       №2 Васютина Лера

I. Поставьте глагол в нужную форму.

1. Yesterday I (to come) to school at a quarter to 9.

2. Tomorrow Nick (not to go) to the cinema because he (to go) to the cinema yesterday.

3. What your brother (to do) now?

4. My father (to work) in an office. It (to be) Sunday now. He (not to work), he (to read) at home.

 

II. Употребите глаголы в нужном залоге (Active or Passive).

1. Hockey (to play) in winter.

2. Many houses (to burn) during the Great Fire of London.

3. His new book (to finish) next year.

4. Your report must (to divide) into 2 chapters.

 

III. Употребите infinitive or –ing-form.

1. She thought about (to go) to the country to London.

2. Let me (to introduce) myself.

3. May I (to use) your telephone?

4. After (to take) the child to the kindergarten, she went to the library.

 

IV. Переделайте предложения в косвенную речь.

1. “I have just come from the Caucasus”, she said.

2. Nick said, “ In a day or two several English students will come to pay a visit to our school”.

3. She says, Were they friends at school?”

4.The teacher said, “Nick, come to the blackboard, please!”

V. Переведите предложения, используя модальные глаголы.

1. Ты умеешь говорить по-английски?

2. Вы можете идти.

3. Ты должен уехать завтра утром.

4. Нам не пришлось покупать эту книгу.

5. Тебе не нужно идти в библиотеку сегодня.

 

VI. Раскройте скобки и употребите глаголы в нужной форме условного придаточного предложения.

1. If the weather is fine, we (to play) outdoors.

2. If you had been free, I (to come) to see you.

3. If I were a writer, I (to write) interesting novels.

4. If I (to meet) you yesterday, I told you about it.

       №3 Данилец Алексей

I. Поставьте глагол в нужную форму.

1. I (not to see) you for a while! You (to be) busy at work? – I (to have) an awful week, you (to know).

2.She (to ask) me if I (to see) her backpack.

3. Something awful (to happen). Her daughter (to swallow) a coin.

4. My brother (to train) at the stadium from 6 till 8 yesterday.

 

III. Употребите infinitive or –ing-form.

1. What makes you (to think) you are right?

2. I like (to ski), but my sister prefers (to skate).

3. He talked without (to stop).

4. We are looking forward to (to see) you again.

 

Английский язык, учитель Воронина Т.Е.

А класс



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-05-12; просмотров: 47; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.67.203 (2.489 с.)