Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Евангелие от Марка, зачало 2.
Во вре́мя о́но прии́де Иису́с от Назаре́та Галиле́йскаго и крестися от Иоанна во Иорда́не. И а́бие восходя́ от воды́, ви́де разводя́щася Небеса́ и Дух, я́ко го́лубь, сходя́щ Нань. И глас бысть с Небесе́: Ты еси́ Сын Мой возлю́бленный, о Не́мже благоволи́х. Мк 1:9–11 По 50-м псалме: Слава, глас 2: Вся́ческая днесь да возра́дуются, / Христу́ я́вльшуся во Иорда́не. И ныне, тойже. Таже, стихира самогласна, глас 6: Бог Сло́во яви́ся пло́тию ро́ду челове́ческому, / стоя́ше крести́тися во Иорда́не, / и глаго́лаше к Нему́ Предте́ча: / ка́ко простру́ ру́ку / и прикосну́ся верху́ Держа́щаго вся́ческая? / А́ще и от Мари́и еси́ Младе́нец, / но вем Тя, Бо́га Преве́чнаго, / по земли́ хо́диши, пева́емый от Серафи́м, / и раб Влады́ку креща́ти не научи́хся. / Непостижи́ме Го́споди, сла́ва Тебе́. Каноны два: ирмосы обою канонов по дважды, тропари на 12, последи же первый лик перваго канона ирмос, вторый лик 2-го канона ирмос. Канон первый, творение кир Космы монаха, Ирмос: Глубины́ откры́л есть дно / и су́шею Своя́ влече́т, / в ней покры́в проти́вныя, / кре́пкий во бране́х Госпо́дь, / я́ко просла́вися. Ада́ма истле́вшаго обновля́ет струя́ми Иорда́нскими / и змие́в главы́ гнездя́щихся сокруша́ет Царь веко́в, Госпо́дь, / я́ко просла́вися. Огне́м Божества́ Невеще́ственным / в плоть веще́ственну оде́явся, Иорда́нскою облага́ется водо́ю / воплоще́йся от Де́вы Госпо́дь, я́ко просла́вися. Скве́рну омыва́яй челове́ков, сим очи́щся во Иорда́не, / и́мже, восхоте́в, уподо́бися, е́же бе пребы́в, / су́щия во тьме просвеща́яй Госпо́дь, я́ко просла́вися. Ин канон, творение Иоанна Дамаскина, Ирмос: Ше́ствует морску́ю волня́щуюся бу́рю, / су́шу а́бие Изра́иль я́вльшуюся. / Че́рмный же понт триста́ты еги́петския / покры ку́пно, водостла́нен гроб, / си́лою кре́пкою десни́цы Влады́чни. У́тру я́вльшуся челове́ком светоно́сну / ны́не из пусты́ни, к вода́м Иорда́нским преклони́л еси́, Царю́ со́лнца, Твою́ вы́ю, / ли́ка мра́чна родонача́льника исхи́тити, / скве́рны же вся́кия очи́стити тварь.
Безнача́льне, струя́м спогре́бшася Тебе́, Сло́ве, / но́ваго прево́диши, истле́вшаго ле́стию, / Сего́ несказа́нно от Отца́ прие́м глас держа́вен: / Сей возлю́бленный, ра́вен же Мне О́трок естество́м. Песнь 3. Ирмос: Кре́пость дая́й царе́м на́шим Госпо́дь / и рог пома́занных Свои́х вознося́й / от Де́вы ражда́ется, гряде́т же ко Креще́нию. / Тому́, ве́рнии, возопие́м: / несть свят, я́ко Бог наш. Непло́дная дре́вле и безча́дная лю́те, днесь весели́ся, Христо́ва Це́рковь: / водо́ю бо и Ду́хом сы́нове тебе́ роди́шася, ве́рою взыва́юще: / несть свят, я́коже Бог наш. Ве́лиим гла́сом в пусты́ни вопие́т Предте́ча: / Христу́ угото́вайте пути́ / и стези́ Бо́гу на́шему пра́вы соде́лайте, ве́рою взыва́юще: / несть свят, я́коже Бог наш.
Ин. Ирмос: Ели́цы дре́вних изреши́хомся се́тей / бра́шен львов, сотре́нных члено́вными, / ра́дуимся и разшири́м уста́, / сло́во плету́ще от слове́с сладкопе́ния, / и́мже к нам наслажда́ется дарова́ний. Умерщвле́ние пе́рвее насади́вый тва́ри, / зве́ря злоде́йственнаго вообра́жься в естество́, / омрача́ется плотски́м прише́ствием: / у́тру я́вльшуся, прирази́вся Влады́це сокруши́ти свою́ вражде́бную главу́. Влече́т к себе́ Богозда́нное естество́, утро́бы мучи́теля, погребе́нное преде́лы; / ражда́ется па́ки земноро́дных Обновле́ние, / де́ло держа́вно соверша́я Влады́ка: / прии́де бо, то́е очи́стити хотя́. Ипакои, глас 5: Егда́ явле́нием Твои́м просвети́л еси́ вся́ческая, / тогда́ сла́ное неве́рия мо́ре побеже́, / и Иорда́н, до́ле теки́й, возврати́ся, / к Небеси́ возвыша́я нас. / Но высото́ю Боже́ственных за́поведей Твои́х / соблюди́, Христе́ Бо́же, моли́твами Богоро́дицы и поми́луй нас.
Песнь 4. Ирмос: Услы́шах, Го́споди, глас Твой, его́же рекл еси́, / глас вопию́щаго в пусты́ни, / я́ко возгреме́л еси́ над вода́ми мно́гими, / Твоему́ свиде́тельствуяй Сы́ну, / весь быв соше́дшаго Ду́ха, возопи́: / Ты еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла. Очища́емо со́лнце кто ви́де, – / пропове́дник вопие́т, – пресве́тлое естество́м? / Да Тебе́ вода́ми, сия́ние Сла́вы, Отца́ о́браз Присносу́щнаго, омы́ю / и, се́но сый, Огню́ прикосну́ся Твоего́ Божества́? / Ты бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла. Яви́ Боже́ственное, е́же име́, благогове́ние Моисе́й, прилучи́вся Тебе́, / я́ко бо из купины́ Тя, возгласи́вша, разуме́, а́бие отврати́ лице́. / Аз же ка́ко Тя уви́жу я́сно? / Или́ ка́ко руку́ положу́ на Тя? / Ты бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла. Душе́вное соверша́я му́дре и сло́вом почте́нный, безду́шных стыжду́ся. / А́ще бо крещу́ Тя, клеве́тна ми есть огне́м дымя́щаяся гора́, / побе́гшее же мо́ре на дво́е и Иорда́н сей, возврати́выйся: / Ты бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.
Ин. Ирмос: Огне́м очи́щся та́йнаго зре́ния, / поя́ проро́к челове́ков новоде́йство, / возглаша́ет глас, Ду́хом пле́щущ, / воплоще́ние явля́ющ неизрече́нна Сло́ва, / И́мже си́льных держа́вы сотро́шася. По́слан от Отца́, всесве́тлое Сло́во, но́щи отгна́ти зломра́чное стремле́ние, / и искорени́ти гряде́ши челове́ков грехи́, / сы́ны же привлещи́, Твои́м Креще́нием, Бла́же, / све́тлы от струй Иорда́нских. Са́мое прови́дев нарече́нное Сло́во, я́сно пропове́дник вопие́т тва́ри: / Сей пре́жде мене́, вторы́й пло́тию сообра́зен, / просия́ Боже́ственною си́лою вражде́бный наш отъя́ти грех. Па́жить у Себе́ животво́рну нося́, уловля́ет змие́в, / гне́здам натека́я мно́гими сетьми́, низлага́я, Бог Сло́во, / запина́ет же уязви́вшаго всеми́рный род, / сего́ потре́бль, избавля́ет тварь. Песнь 5. Ирмос: Иису́с, живота́ Нача́льник, / разреши́ти осужде́ние гряде́т Ада́ма первозда́ннаго, / очище́ний же, я́ко Бог, не тре́буя, / па́дшаго очища́ет во Иорда́не, / в не́мже вражду́ уби́в, / преиму́щ всяк ум мир да́рует. Сше́дшимся без числа́ лю́дем от Иоа́нна крести́тися, сам посреде́ их ста. / Провозгласи́ же предстоя́щим: / кто показа́, непокори́вии, гне́ва вам уклони́тися, хотя́щаго бы́ти? / Плоды́ досто́йны Христу́ сотвори́те: / Предстоя́й бо ны́не мир да́рует. Де́латель и Зижди́тель, посреде́ стоя́й, я́ко Еди́н всех сердца́ испыту́ет, / чисти́тельную же лопа́ту руко́ю прие́м, / всеми́рное гумно́ всему́дре разлуча́ет, непло́дие паля́, / благопло́дным ве́чный живо́т да́рует.
Ин. Ирмос: Врага́ те́мнаго и оскверне́ннаго я́да / очище́нием Ду́ха измове́ни, / к но́вой приста́хом небла́зненной стези́, / вводя́щей в непристу́пную ра́дость, Еди́нем присту́пну, / и́мже Бог примири́ся.
Ви́дев Зижди́тель во мра́це прегреше́ний плени́цами неизбе́жными / его́же вообрази́ персты́, поставля́ет на обою́ ра́му, воздвиг горе́, ны́не во многотеку́щих вода́х омыва́я студа́ дре́вняго / Ада́мова зла́го нра́ва. Со благоче́стием притеце́м приле́жно ко исто́чником пречи́стым тече́ния спаси́тельнаго, / Сло́во усмотря́юще от Нетле́нныя, / почерпа́ла принося́ще жа́жди Боже́ственныя, / ми́ра сла́достне исцеля́я неду́г. Песнь 6. Ирмос: Глас Словесе́, свети́льник Све́та, / денни́ца Со́лнца, Предте́ча в пусты́ни, – / пока́йтеся! – всем вопие́т лю́дем, – и предочи́ститеся: / се бо предстои́т Христо́с, / от тли мир избавля́яй. Ро́ждься нетле́нно от Бо́га и Отца́, / от Де́вы кроме́ скве́рны воплоща́ется Христо́с, / Ему́же реме́нь, я́же от нас Сло́ва сочта́ния, разреши́ти неудо́б, учи́т Предте́ча, / земноро́дныя от ле́сти избавля́я. Огне́м крести́т коне́чным Христо́с проти́вныя, / а не Бо́га му́дрствующих Его́, / Ду́хом же обновля́ет водо́ю благода́ти разумли́выя Божества́ Его́, / от прегреше́ний избавля́я.
Ин. Ирмос: Вожделе́ннаго я́вствова со всеблаже́нным гла́сом Оте́ц, / Его́же из чре́ва отры́гну: / ей, – глаго́лет, – Сей соесте́ствен Сын, / Сый светоза́рен, / произни́че из челове́ча ро́да: / Сло́во же Мое́ жи́во и Челове́к промышле́нием. От глуби́ннаго льва, тревече́рний стра́нне проро́к во вну́тренних валя́яся, / а́бие произы́де, пакибытия́ спасе́ние / от зми́я человекоуби́йцы всем предъявля́я в после́дняя ле́та. Отве́рсту Не́бу всесве́тлых писа́ний, учени́к зрит от Отца́ посыла́емый, / пребыва́ющ же Дух на Пречи́стем Сло́ве, / наше́д я́ко го́лубь неизрече́нным о́бразом, / лю́дем же явля́ется, прише́дшим ко Влады́це. Кондак, глас 4: Яви́лся еси́ днесь вселе́нней, / и свет Твой, Го́споди, зна́менася на нас, / в ра́зуме пою́щих Тя: / прише́л еси́ и яви́лся еси́, / Свет Непристу́пный. Икос: Галиле́и язы́честей, Завуло́нстей стране́ и Неффали́мстей земли́, / я́коже рече́ проро́к, Свет вели́к возсия́, Христо́с. / Омраче́нным све́тла яви́ся Заря́, из Вифлее́ма облиста́ющая, / па́че же из Мари́и Госпо́дь, всей вселе́нней возсиява́ет лучи́ Со́лнце пра́вды. / Те́мже, и́же от Ада́ма нази́и, прииди́те вси, облече́мся в Него́, да согре́емся, / покрыва́ет бо наги́я и просвеща́ет те́мныя. / Прише́л еси́ и яви́лся еси́, Свет Непристу́пный.
Песнь 7. Ирмос: Ю́ноши благочести́выя, пе́щи о́гненней приобщи́вшияся, / шумя́щ дух ро́сный невреди́мы сохрани́ / и Бо́жия А́нгела снизхожде́ние. / Те́мже, в пла́мени ороша́еми, благода́рственно воспева́ху: / препе́тый отце́в Го́споди и Бо́же, благослове́н еси́. Я́коже на Небеси́, с тре́петом и чу́дом предстоя́ху / во Иорда́не си́лы А́нгельския, смотря́юще толи́ка Бо́жия схожде́ния: / я́ко Держа́й превы́шних вод соста́в, в вода́х Плотоно́сец стоя́ше, / Бог отце́в на́ших. О́блак дре́вле и мо́ре Боже́ственнаго прообража́ху Креще́ния чу́до, / в ни́хже дре́внии крести́шася, исходя́ще зако́ннии лю́дие. / Мо́ре же бе о́браз воды́, и о́блак – Ду́ха. / И́миже соверша́еми, – благослове́н еси́, – зове́м, – Го́споди Бо́же, во ве́ки. Вси ве́рнии, в Не́мже соверше́ние прия́хом, / богосло́вяще немо́лчно со А́нгелы, просла́вим Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го: / се бо – Тро́ица, Ипоста́сьми Единосу́щная, Еди́н же Бог. / Ему́же пое́м: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Ин. Ирмос: Опали́ струе́ю зми́евы главы́ пе́щный высо́кий пла́мень, / ю́ноши нося́щ благочести́выя, / ути́шивый неудободержи́мую мглу из греха́ / всю же омыва́ет росо́ю Ду́ха. Тебе́ живопису́ющий ассири́йский пла́мень ужа́сен поставля́еши, в ро́су преведе́н; / те́мже вода́ ны́не, я́коже пла́мень, одева́яй, вре́дную зло́бу, Христе́, прикрове́нную опаля́ет, / от поползнове́нныя стези́ призыва́ющи. Разде́льшуся Иорда́ну дре́вле, по су́ху прехо́дят лю́дие Изра́ильстии, / Тебе́, Держа́внейшаго, содержа́ща тварь некосни́тельне, / ны́не в вода́х напису́ющии, к нетле́нней и поле́зней стези́. Ве́мы, пе́рвее всепа́губный пото́п / ми́лостивно Тя всех во тлю привести́, / о, тревели́кия сотворя́я и стра́нная! / Ны́не же пото́пльша, Христе́, грех за благосе́рдие и челове́ческое спасе́ние. Песнь 8. Ирмос: Та́йну пресла́вную вавило́нская показа́ пещь, / источи́вшая ро́су, / я́ко струя́ми имя́ше невеще́ственный Огнь восприя́ти Иорда́н / и объя́ти пло́тию креща́ема Зижди́теля, / Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки. Отложи́ страх весь, – Изба́витель Предте́чи рече́, – / Мне же повини́ся, я́ко Благо́му, / Мне приступи́, сие́ бо естество́м бых, / Мои́м повеле́нием покори́ся и крести́ Мя, соше́дшаго, / Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.
Глаго́лы я́коже услы́ша Крести́тель Влады́чни, с тре́петом длань простира́ет, / оба́че же, руко́ю косну́вся верху́ Зижди́теля своего́, Кре́щшемуся вопия́ше: / освяти́ мя, Ты бо еси́ Бог мой, / Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки. Тро́ицы явле́ние во Иорда́не бысть, / са́мое бо Пребоже́ственное Естество́, Оте́ц, возгласи́: / Сей креща́емый – Сын возлю́бленный Мой, / Дух же прии́де к Подо́бному, / Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.
Ин. Ирмос: Свобо́дна у́бо тварь познава́ется / и сы́нове Све́та пре́жде омраче́ннии; / еди́н сте́нет тьмы предста́тель. / Ны́не да благослови́т усе́рдно Вино́внаго / пре́жде окая́нное язы́ков всенасле́дие. Трие́ Богови́днии, во огни́ ороша́еми, озаря́ющеся треми́ всесве́тле святы́нями, / я́ве показова́ху Превы́шнее Естество́ смеше́нием челове́ческим, / огнепаля́щее росо́ю ми́лостивно вся́ку па́губную лесть. Да убели́тся вся́кое земно́е естество́, / от паде́ния ны́не на Не́бо возводи́мо, / И́мже бо вся соблюда́ются, Сло́вом, теку́щими струя́ми омы́вшеся, / прегреше́ний пре́жних убеже́, пресве́тло измове́но.
На 9-й песни паки вжигают свещи братия. Честне́йшую: не поем, но поем припевы праздника: Велича́й, душе́ моя́, / Честне́йшую го́рних во́инств, / Де́ву Пречи́стую Богоро́дицу. И ирмос: Недоуме́ет всяк язы́к: Песнь 9. Ирмос: Недоуме́ет всяк язы́к благохвали́ти по достоя́нию, / изумева́ет же ум и преми́рный пе́ти Тя, Богоро́дице, / оба́че, Блага́я су́щи, ве́ру приими́, / и́бо любо́вь ве́си Боже́ственную на́шу: / Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем. Посем вторый лик поет тойже припев и ирмос. И прочих шесть припевов припевают на кийждо тропарь по единожды: Велича́й, душе́ моя́, / от Предте́чи Креще́ния Прося́ща. Велича́й, душе́ моя́, / во Иорда́не Прише́дшаго крести́тися. Дави́де, прииди́ Ду́хом к просвеще́нным, – / ны́не приступи́те, – пой к Бо́гу, – / ве́рою, – глаго́ля, – просвети́теся! / Сей ни́щий воззва́ Ада́м в паде́нии, и́бо Того́ услы́ша Госпо́дь, / прише́д, струя́ми Иорда́нскими тле́ннаго же обнови́. Велича́й, душе́ моя́, / от Оте́ческаго гла́са Свиде́тельствованна. Велича́й, душе́ моя́, / Еди́наго от Тро́ицы, прекло́ньшаго вы́ю и Креще́ние прие́мша. Иса́ия, – измы́йтеся, очи́ститеся! – глаго́лет, – / лука́вствия пред Го́сподем оста́вите. / Жа́ждущии, на во́ду жи́ву иди́те: / кропи́т бо водо́ю, обновля́я, Христо́с приступа́ющия к Нему́ ве́рою / и к животу́ нестаре́емому креща́ет Ду́хом. Проро́че, прииди́ ко Мне, / простри́ ру́ку и крести́ Мя ско́ро. Проро́че, оста́ви ны́не и крести́ Мя, хотя́ща: / испо́лнити бо приидо́х вся́ку пра́вду. Соблюда́емся благода́тию, ве́рнии, и печа́тию. / Я́ко бо губи́теля, бежа́ша пра́га евре́и, дре́вле окрова́влена, / та́ко и нам исхо́дное Боже́ственное сие́ пакибытия́ ба́ня бу́дет. / Отсю́ду и Тро́ицы у́зрим Свет Незаходи́мый.
Посем первый лик поет втораго канона припев: Днесь Влады́ка / преклоня́ет вы́ю под ру́ку Предте́чеву. И ирмос: О, па́че ума́ Рождества́ Твоего́ чуде́с! / Неве́сто Всечи́стая, Ма́ти Благослове́нная, / Е́юже получи́вше всесоверше́нное спасе́ние, / досто́йно хва́лим, я́ко Благоде́теля, / дар нося́ще – песнь благодаре́ния. И вторый лик такожде поет припев и ирмос. И прочия пять припевы, един дважды: Днесь Иоа́нн креща́ет Влады́ку, / во струя́х Иорда́нских. Днесь Влады́ка / вода́ми погреба́ет челове́ческий грех. Уве́дехом Моисе́ю купино́ю явле́нная, гряди́, стра́нными уста́вы соде́ланная: / я́ко бо спасе́ся, Огнь нося́щи, Де́ва, Светоно́сна ро́ждши Благоде́теля, / во Иорда́нских же струя́х явле́нна. Днесь Влады́ка свы́ше свиде́тельствуется, / Сын возлю́бленный. Днесь Влады́ка / прии́де освяти́ти естество́ водно́е. Днесь Влады́ка / Креще́ние прие́млет руко́ю Предте́чевою. Помазу́еши, соверша́я челове́ческое существо́, Царю́ Безнача́льне, / Ду́ха обще́нием, струя́ми чи́стыми отмы́в / и тьмы кре́пость же посра́мль возвы́шенную, / ны́не в безпреста́ннем возда́ти житии́. Таже оба лика, сошедшеся вкупе, поют первый припев праздника. И ирмос: Недоуме́ет всяк язы́к: Посем втораго канона припев. И ирмос: О, па́че ума́: И поклон. Светилен. Яви́ся Спас, благода́ть и и́стина, во струя́х Иорда́нских / и су́щия во тьме и се́ни спя́щия просвети́л есть, / и́бо прии́де и яви́ся Свет Непристу́пный. (3) На хвалитех стихиры на 4, глас 1. Свет от Све́та, / возсия́ ми́рови Христо́с, Спас наш, / явле́йся Бог. / Сему́, лю́дие, поклони́мся. Ка́ко Тя, Христе́, / раби́, Влады́ку досто́йно почти́м? / Я́ко в вода́х всех нас обнови́л eси́. Ты, во Иoрда́не кре́щся, Спа́се наш, / во́ды освяти́л eси́, / дла́нию раба́ рукополага́емый / и стра́сти ми́ра исцеля́яй. / Ве́лие та́инство явле́ния Твоего́, / Человеколю́бче Го́споди, сла́ва Тебе́. И́стинный Свет яви́ся / и всем просвеще́ние да́рует, / креща́ется Христо́с с на́ми, / И́же вся́кия вы́шши чистоты́, / влага́ет свяще́ние воде́, / и душа́м сие́ очище́ние быва́ет, / земно́е явля́емое и вы́ше Небе́с разумева́емое. / Ба́нею – спасе́ние, водо́ю же – Дух, / погруже́ния ра́ди, и́же к Бо́гу, наш восхо́д быва́ет. / Чудéсна дела́ Твоя́, Го́споди, сла́ва Тебе́. Слава, глас 6. Анатолия: Вода́ми Иoрда́нскими оде́ялся eси́, Спа́се, / одея́йся Све́том, я́ко ри́зою, / и приклони́л eси́ главу́ Предте́чи, И́же не́бо изме́ривый пя́дию. / Да обрати́ши мир от ле́сти и спасе́ши, / я́ко Человеколю́бец. И ныне, глас 2, тогоже: Днесь Христо́с на Иoрда́н прии́де крести́тися, / днесь Иоа́нн каса́ется верху́ Влады́чню. / Си́лы Небе́сныя ужасо́шася, / пресла́вное ви́дяще та́инство. / Мо́ре ви́де и побеже́, / Иoрда́н, ви́дев, возврати́ся. / Мы же, просве́щшеся, вопие́м: / сла́ва яви́вшемуся Бо́гу, / и на земли́ ви́денному, / и просвети́вшему мир. Славословие великое. По трисвятом тропарь праздника, ектении. Отпуст: И́же во Иорда́не крести́тися изво́ливый от Иоа́нна на́шего ра́ди спасе́ния, Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец. И дается святый елей от кандила поющим нам стихиру праздника. Таже час 1. На 1-м часе тропарь праздника; по трисвятом кондак праздника, и прочее, и совершенный отпуст. В сий день Литургия бывает порану труда ради бденнаго.
НА ЛИТУРГИИ Антифон 1, псалом 113, глас 1: Стих 1: Во исхо́де Изра́илеве от Еги́пта, / до́му Иа́ковля из люде́й ва́рвар. Моли́твами Богоро́дицы, / Спа́се, спаси́ нас. И другий лик. Стих 2: Бысть Иуде́я святы́ня Его́, / Изра́иль о́бласть Его́. Моли́твами Богоро́дицы, / Спа́се, спаси́ нас. Стих 3: Мо́ре ви́де и побеже́, / Иорда́н возврати́ся вспять. Моли́твами Богоро́дицы, / Спа́се, спаси́ нас. Стих 4: Что ти есть, мо́ре, я́ко побе́гло еси́? / И тебе́, Иорда́не, я́ко возврати́лся еси́ вспять? Моли́твами Богоро́дицы, / Спа́се, спаси́ нас. Сла́ва, и ны́не: Моли́твами Богоро́дицы: Антифон 2, псалом 114, глас 2: Стих 1: Возлюби́х, я́ко услы́шит Госпо́дь / глас моле́ния моего́. Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий, / во Иорда́не крести́выйся, пою́щия Ти: / аллилу́ иа. Стих 2: Я́ко приклони́ у́хо Свое́ мне, / и во дни моя́ призову́. Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий, / во Иорда́не крести́выйся, пою́щия Ти: / аллилу́ иа. Стих 3: Объя́ша мя боле́зни сме́ртныя, беды́ а́довы обрето́ша мя, / скорбь и боле́знь обрето́х и И́мя Госпо́дне призва́х. Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий, / во Иорда́не крести́выйся, пою́щия Ти: / аллилу́ иа. Стих 4: Ми́лостив Госпо́дь и пра́веден, / и Бог наш ми́лует. Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий, / во Иорда́не крести́выйся, пою́щия Ти: / аллилу́ иа. Сла́ва, и ны́не: Единоро́дный Сы́не: Антифон 3, псалом 117, глас 1: Стих 1: Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, / я́ко в век ми́лость Его́. Тропарь, глас 1: Во Иoрда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди, / Тро́йческое яви́ся поклоне́ние: / Роди́телев бо глас свиде́тельствоваше Тебе́, / возлю́бленнаго Тя Сы́на имену́я, / и Дух в ви́де голуби́не / изве́ствоваше словесе́ утвержде́ние. / Явле́йся Христе́ Бо́же / и мир просвеще́й, сла́ва Тебе́. Стих 2: Да рече́т у́бо дом Изра́илев: / я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́. Во Иoрда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди: Стих 3: Да рече́т у́бо дом Ааро́нь: / я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́. Во Иoрда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди: Стих 4: Да реку́т у́бо вси, боя́щиися Го́спода: / я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́. Во Иoрда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди: Входное: Благослове́н гряды́й во И́мя Госпо́дне, / благослови́хом вы из до́му Госпо́дня, / Бог Госпо́дь и яви́ся нам. Тропарь, глас 1: Во Иoрда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди, / Тро́йческое яви́ся поклоне́ние: / Роди́телев бо глас свиде́тельствоваше Тебе́, / возлю́бленнаго Тя Сы́на имену́я, / и Дух в ви́де голуби́не / изве́ствоваше словесе́ утвержде́ние. / Явле́йся Христе́ Бо́же / и мир просвеще́й, сла́ва Тебе́. Слава, и ныне, кондак, глас 4: Яви́лся еси́ днесь вселе́нней, / и свет Твой, Го́споди, зна́менася на нас, / в ра́зуме пою́щих Тя: / прише́л еси́ и яви́лся еси́, / Свет Непристу́пный. Вместо же Трисвятаго поем: Ели́цы во Христа́ крести́стеся, / во Христа́ облеко́стеся. / Аллилу́иа. (3) Прокимен, глас 4: Благослове́н гряды́й во И́мя Госпо́дне, / Бог Госпо́дь и яви́ся нам. Стих: Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́. Апостол к Титу, зачало 302. Ча́до Ти́те, яви́ся благода́ть Бо́жия спаси́тельная всем челове́ком, наказу́ющи нас, да отве́ргшеся нече́стия и мирски́х похоте́й, целому́дренно, и пра́ведно, и благоче́стно поживе́м в ны́нешнем ве́це, жду́ще блаже́ннаго упова́ния и явле́ния сла́вы Вели́каго Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́. И́же дал есть Себе́ за ны, да изба́вит ны от вся́каго беззако́ния и очи́стит Себе́ лю́ди избра́нны, ревни́тели до́брым дело́м. Егда́ же благода́ть и человеколю́бие яви́ся Спа́са на́шего Бо́га, не от дел пра́ведных, и́хже сотвори́хом мы, но по Свое́й Его́ ми́лости, спасе́ нас ба́нею пакибытия́ и обновле́нием Ду́ха Свята́го, Его́же излия́ на нас оби́льно Иису́с Христо́м, Спаси́телем на́шим, да оправди́вшеся благода́тию Его́, насле́дницы бу́дем по упова́нию жи́зни ве́чныя. Тит 2:11–14; 3:4–7 Аллилуиа, глас 4. Стих: Принеси́те Го́сподеви сы́нове Бо́жии, принеси́те Го́сподеви сы́ны о́вни. Стих: Глас Госпо́день на вода́х, Бог сла́вы возгреме́, Госпо́дь на вода́х мно́гих.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 58; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.21.162.242 (0.097 с.) |