I. Функции глаголов to be, to have, to do. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

I. Функции глаголов to be, to have, to do.



I. Функции глаголов to be, to have, to do.

Многофункциональность глагола to be.

 

 

 


В предложении глагол to be может быть:

1.Смысловым со значением быть, находиться.

The rulers are on the desk.

Линейки на парте.

2. Связкой в составном именном сказуемом со значением быть, являться, состоять.

He was a worker.

Он был рабочим.

3. Модальным со значением должен (по договорённости).

We are to prepare everything for the experiment.

Мы должны все подготовить к опыту.

4. Вспомогательным для образования времен группы Continuous и Perfect Continuous и страдательного залога.

  1)She is working now.

  Она работает сейчас.

  2)He has been reading a book since morning.

Он читает книгу с утра.

   3)The text was translated yesterday.

Текст был переведён вчера.

 

Многофункциональность глагола to have.

Вспомогательный 
Модальный
Смысловой 
                                     

 

В предложении глагол to have может быть:

1.Смысловым cо значением иметь, обладать.

This material has many valuable qualities.

Этот материал имеет много ценных свойств.

2.Модальным со значением должен, следует.

They have to make this experiment once more.

Им следует сделать этот опыт еще раз.

3.Вспомогательным для образования времен группы Perfect и Perfect Continuous.

to have – не переводится на русский язык.

We had finished our work by 9 o’clock.

Мы закончили свою работу к 9 часам.

He has been cleaning the room since 10 o’clock.

Он убирается в комнате с 10 часов.

Многофункциональность глагола to do.

Смысловой  

В предложении глагол to do может быть:

1. Смысловым, со значением делать, совершать.

An electric motor does mechanical work.

Электрический мотор совершает механическую работу.

2. Вспомогательным, для образования вопросительной и отрицательной форм в Present и Past Indefinite.

Does he study English? – Yes, he does.

Он изучает английский? – Да.

Did he study English? – No, he didn’t.

Он изучал английский? – Нет.

3.Глаголом-усилителем, для усиления значения действия, выраженного смысловым глаголом. Переводится словами действительно, несомненно.

This device does help them a lot in their work.

Этот прибор действительно очень помогает им в их работе.

4. Глаголом-заместителем для замены смыслового глагола во избежание его повторения.

Metals conduct electricity better than semiconductors do.

Металлы проводят электричество лучше, чем полупроводники.

IV. Сложное подлежащее (Complex Subject) и сложное дополнение (Complex Object).

ВАРИАНТ1

I.Прочитайте текст и переведите его письменно.

ELECTRIC CURRENT

Ever since Volta first produced a source of steady continuous current, men of science have been forming theories on this subject. For some time they didn’t see any difference between the newly discovered phenomenon and the former understanding of static charges. Then the famous French scientist Ampere determined the difference between the current and the static charges. The unit of current was named after Ampere. He gave the current direction: he supposed it to flow from the positive pole of the source round the circuit and back again to the negative pole.

We consider Ampere to be right in his first statement but he was certainly wrong in the second, as to the direction of current. The student is certain to remember that the flow of current is in a direction opposite to what he thought.

Let us turn our attention now to the electric current itself. The current which flows along wires consists of moving electrons. What can we say about electron? We know the electron to be a minute particle having an electric charge. We also know that that charge is negative. As these minute charges travel along a wire, that wire is said to carry an electric current.

In addition to traveling through solids, however, the electric current can flow through liquids as well and even through gases. In both cases it produces some most important effects to meet industrial requirements.

С тех пор, как Вольта сначала произвела источник устойчивого непрерывного тока, мужчины науки формировали теории на этом предмете. В течение некоторого времени они не видели различия между недавно обнаруженным явлением и бывшим пониманием электростатических зарядов. Тогда известный французский ученый Ампер определил различие между током и электростатическими зарядами. Единицу тока назвали в честь Ампера. Он дал текущее направление: он предположил, что он вытекал из положительного полюса источника вокруг схемы и назад снова отрицательному полюсу.

Мы полагаем, что Ампер прав в его первом заявлении, но он был, конечно, неправ во втором, относительно направления тока. Студент несомненно будет помнить, что поток тока находится в направлении напротив того, что он думал.

Давайте обратим наше внимание теперь к самому электрическому току. Ток, который течет вдоль проводов, состоит из движущихся электронов. Что мы можем сказать об электроне? Мы знаем, что электрон мелкая частица, имеющая электрический заряд. Мы также знаем, что то обвинение отрицательно. Как эти мелкие обвинения путешествие вдоль провода, тот провод, как говорят, несет электрический ток.

В дополнение к путешествию через твердые частицы, однако, электрический ток может течь через жидкости также и даже через газы. В обоих случаях это оказывает некоторые самые важные влияния, чтобы ответить промышленным требованиям.

 

II. Определите какую функцию в предложении выполняет глагол to be и переведите предложение на русский язык.(см. образец выполнения 1)

We also know that that charge is negative.

Мы также знаем, что то обвинение отрицательно.

III. Найдите в тексте и выпишите одно предложение с глаголом to have. Определите его функцию. Предложение переведите.

IV. Найдите в тексте и выпишите одно предложение с глаголом to do в функции вспомогательного глагола. Предложение переведите.

ВАРИАНТ2

CENTRE OF GRAVITY

We know gravity to act on every particle of a body so that its weight is distributed throughout the body. A solid body appears to have one point at which it can be supported by a single upward force. In other words, the whole weight of a body acts as though it were concentrated at a single point-the centre of gravity. The centre of gravity is an imaginary point.

If you are asked to carry a heavy object in one hand you automatically take it up at the centre of gravity. If it begins to tip you move your hand along the object to the centre of gravity. The location of the centre of gravity of a uniform body is known to depend on its shape and size. Generally speaking, the location of the centre of gravity of any object is found by experiment. A book lying on a table is expected to keep its position without any difficulty, as one knows it to be in a state of equilibrium. However, to make it stand on end is not easy at all. In the same way, a pencil lies on the table without any tendency to tip over. With some difficulty we can make it stand on its unsharpened end but it doesn’t stand on its sharp end.

All common objects have different stability depending on their shape, weight and position. Everyday experience shows us that heavy objects are more stable than light ones. The stability of an object is measured by the amount of work to be required to make it take a new position. The stability of an object is greatest when its centre of gravity is at the lowest level.

II.   Определите какую функцию в предложении выполняет глагол to be и переведите предложение на русский язык..(см. образец выполнения 1)

The centre of gravity is at the lowest level.

III.Найдите в тексте и выпишите одно предложение с глаголом to have. Определите его функцию. Предложение переведите.

IV.Найдите в тексте и выпишите одно предложение с глаголом to do. Определите его функцию. Предложение переведите.

ВАРИАНТ3

ВАРИАНТ4

MEASURING DEVICES

One of the first things that the engineer needs to know and to take into consideration is “how many”? How many amperes is this circuit carrying? What is the amount of the voltage that causes the current? How many ohms of resistance does the circuit offer?

Using Ohm’s Law and the law of the force of interaction between the magnet and the current, we can make very simple instruments to answer all three questions. To measure the current strength and the voltage is not difficult at all. All you have to do is to connect an amperemeter or a voltmeter in the circuit and then you can read off the amperes or the volts.

The amperemeter is known to be an instrument that is generally used to measure the current flowing in an electric circuit. In an amperemeter an armature coil rotates between the poles of a permanent magnet. The greater the current in the coil, the greater the force and the greater the angle of rotation of the armature. The deflection is measured by means of a pointer attached to the armature. The scale under the pointer is in amperes.

When the currents to be detected and measured are very small one should use a galvanometer. Some very sensitive galvanometers are reported to detect a current as small as 10-11 of an ampere.

A voltmeter is an instrument to be used for measuring the potential difference between any two points in a circuit. Its action is similar to that of an amperemeter. The deflection is proportional to the current flowing through the armature coil. But according to Ohm’s Law, we know volts to equal amperes times ohms. Hence, the voltage is proportional to the current and the scale may be read directly in volts.

II.   Определите какую функцию в предложении выполняет глагол to be и переведите предложение на русский язык..(см. образец выполнения 1)

The scale under the pointer is in amperes.

III.Найдите в тексте и выпишите одно предложение с глаголом to have. Определите его функцию. Предложение переведите.

IV.Найдите в тексте и выпишите одно предложение с глаголом to do. Определите его функцию. Предложение переведите.

How does amperemeter work?

ВАРИАНТ5

CONDUCTORS AND INSULATORS

To conduct an electric current is the same as to transmit electrons. All substances have some ability to transmit electrons but they differ greatly in the ease with which electrons pass through them. For instance, a copper wire conducts electricity readily, glass seems to conduct so little current that it is hardly measurable. Substances through which currents easily pass are known to be conductors. Those substances that strongly resist the flow of current are termed insulators. An insulator is also called a dielectric. It has very few charges that are able to move under the influence of the electric field.

There is, however, no sharp distinction between conductors and insulators. Under ordinary conditions there is no perfect conductor and no perfect dielectric. For instance, paper though a poor conductor is by no means a perfect insulator. All substances conduct a little electricity – even such materials as porcelain, rubber, paper and glass which are considered as good insulators. However, the insulators have so few electrons that can move about freely that, in practice, they don’t allow a current to flow through them.

Almost all metals are good conductors of electricity but silver is believed to be the best conductor of all. Copper comes next; it is followed by aluminum. Copper is our most commonly used conductor. In addition to its high conductivity, copper is abundant, easily mined and processed.

Some liquids also conduct electric currents. They even prove to be good conductors of electricity.

Most gases conduct current under proper conditions of pressure and temperature. They are not as good electrical conductors as metals.

II.   Определите какую функцию в предложении выполняет глагол to be и переведите предложение на русский язык..(см. образец выполнения 1)

An insulator is also called a dielectric.

III.Найдите в тексте и выпишите одно предложение с глаголом to have. Определите его функцию. Предложение переведите.

IV.Найдите в тексте и выпишите одно предложение с глаголом to do. Определите его функцию. Предложение переведите.

I. Функции глаголов to be, to have, to do.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-02-07; просмотров: 1056; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.107.90 (0.016 с.)