Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Відмінності від інших навчань і вірувань ⇐ ПредыдущаяСтр 10 из 10
На відміну від монотеїстичних релігій (іудаїзм, християнство, іслам), в буддизмі немає ні всемогутнього Бога- творця або Бога-особистості, ні вічної душі. У буддизмі немає поняття про «багато богів» замість Будди (?)[кого?][джерело не вказано 134 дня]. Ці ж положення і заперечення кастової системи відрізняє від буддизм індуїзму і брахманізму, хоча він визнає вчення про кармі.
Дзен-буддизм - одна з найбільш значних буддійських сект в Китаї і Японії, явл. унікальним орденом сх. містицизму, що претендує на передачу сутності духу буддизму безпосередньо від Будди без якого-небудь священного писання, таємницею доктрини, догматів, таємничого обряду або символів, які розкривають його значення і сутність. Дзен-буддизм - це не філософія і не релігія, хоча в кристалізованої вигляді втілює всю філософію Сходу. Дзен-буддизм не заснований на логічний. аналізі, не вчить, а тільки вказує шлях духовного розвитку личн. Метою його явл. придбання внутр. духовного досвіду, просвітлення личн. за допомогою проникнення в справжню природу розуму, став своїм прив. паном, і досягнення свободи від усіх неприродних перешкод і умовностей. Робота в С. д.-б. означає пряме, без чого-небудь неприродного і зовнішнього входження в контакт зі своїм внутр. світом, тобто духовне саморозвиток на основі активізації потенціалу суб'єктної психічної активності личн. в процесі систематич. тренування розуму. Згідно дзен-буддизму, найбільш повно психічні потенції чол. розкриваються тоді, коли його мислення стає неконвенціонал'ним, не пов'язаним соціальними нормами, природно-спонтанним, природ., "самонеосознанним". Правильність рішення визначається не глибокої концентрацією на проблемі і стурбованістю нею, а "натхненням", т. зв. периферійним зором свідомості, ступенем його розвитку і здатністю "відчувати" ситуацію. Ці якості найлегше виявляються тоді, коли ними не намагаються свідомо керувати, довіряють їх спонтанності в стані спокою розуму. Досягається ця здатність в результаті систематич. практики "Дхьяна-дзен", що означає "сидіти в медитації", яка, на відміну від ін її видів, не має об'єкта зосередження; це - щось невловиме, як "хмара, кочующее в небі" і виражається у формі "недії", "незайнятості", що явл. не просто "спокоєм розуму", а особливого роду "несхвативаніем розуму". У дзен-буддизмі вважається, що досконалий чол. користується своїм розумом, як дзеркалом: він нічого не схоплює і нічого не відкидає, сприймає, але не зберігає.
Спонтанність мислення досягається спец. тренуванням уваги, постійним вправою в пам'яті і усвідомленні своїх відчуттів, почуттів і думок без жодної мети або оцінки. Мета - тотальна ясність і пильність активного і пасивного свідомості, в якому події входять і йдуть, як відображені в дзеркалі, де нічого не відбивається, крім того, що є. Не треба ні придушувати думки, ні утримувати, ні втручатися в їх хід. Хоча дзен-буддизм не наказує учневі ніякої определ. спрямованості, він, тим не менш, не вагаючись звертається до тієї справи, яка виникає перед ним як необхідне. У навчанні дзен-буддизму багато місця займають вправи - учня ставлять перед дилемою миттєвого, без обдумування вибору, коли реакція повинна слідувати як звук за бавовною (принцип Мо-чих-джу), без затору в думках і діях. В цілому практика дзен-буддизму виховує типовий сх. розум з властивим йому спокоєм, тишею і незворушністю, які не мають, однак, нічого спільного з ледарством і бездіяльністю. Цей стан розуму називають тишею "бездонною прірви", "тишею грому", в якій зникають усі контрасти й умовності. Вважається, що чол., Наступний шляхом дзен-буддизму, досягає гармонії особистості через розкриття істини, укладеної в глибині людини, природи.
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2019-05-20; просмотров: 82; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.29.224 (0.006 с.) |