Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Which statement best expresses the main idea of the text? Why did
You eliminate the other choices? 1. Main storage is not a part of the processor. 2. The CPU is made up of the control unit, the arithmetic-logical unit and internal memory. 3. The CPU is composed of the arithmetic-logical unit and control unit only. II. Understanding the passage Decide whether the following statements are true or false (ТЛР) by referring to the information in the text. Then make the necessary changes so that the false statements become true. 1. The central processing unit is made up of three components. 2. The CPU is responsible for all the activities taking place within a computer. 3. The processor itself has three components. 4. The control unit directs the flow of information within the processor. 5. The arithmetic-logical unit of the processor is responsible for the interpretation of program instructions.
6. The arithmetic-logical unit is also responsible for choosing and comparing the appropriate information within a program. 7. The processor cannot operate on any information if that information is not in main storage. 8. Secondary memory and internal memory are located in the same place in the computer system. 9. Only after the data has been processed by the CPU results can be transmitted to an output device. 10. Computers can solve problems more quickly if they operate on new information. III. Locating information Find the passages in the text where the following ideas are expressed. Give the line references. ____ 1. The processor is the control unit and the arithmetic-logical unit ____ 2. The processor operates on information that is in internal storage. ____ 3. The CPU directs all the activities of the computer. ____ 4. The control unit coordinates the sequencing of events within the processor. ____ 5. The word 'computer' usually refers to the CPU plus internal memory. ____ 6. The CPU can get information from memory and put old or new information back into memory. operations. IV. Contextual reference Look back at the text and find out what the words in bold typeface Refer to. 1. for their particular computer ____________ 2. It determines which operations ____________ 3. These two units are made up of ____________ 4. that can be in one of two states _____________ 5. that directs the sequence _____________
6. in which the actual arithmetic operations _____________ 7. It also performs some kind of _____________ 8. on which the control unit and the arithmetic-logical unit operate ____________ 9 where manual control operations ____________ 10. It is used mainly when the computer ____________ V. Understanding words Refer back to the text and find synonyms for the following words. 1. specific ____________ 2. decides ____________ 3.job ____________ 4. movement__________________ 5. situated Now refer back to the text and find antonyms for the following words. 6. exceptional 7. generally ____________ 8. not needed__________________ 9. taken out 10. shut down ____________ VI. Word forms
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-10; просмотров: 256; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.222.95.7 (0.01 с.) |