Ш. Заключительный этап урока. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Ш. Заключительный этап урока.



1. Сообщение и объяснение домашнего задания.

Т: At home I want you to prepare a conversation accorting to the following situation. You are discussing a concert of pop / rock music. Pu pil card 1. You are a Russian pupil who is going to see a concert of pop / rock music. You are talking to your foreign friend about the forthcoming performance of a popular singer or group. Discuss the performer(s), the songs you want to listen to, the time the performance begins and the price of the tickets,

Pupil card 2. You are a British pupil talking to your Russian friend about the forthcoming concert. You know that such performances usually begin at 7 at your town and the price of the tickets is not high (£20-40). Discuss the


performer(s), the songs you want to listen to, the time the performance begins and the price of the tickets.

2. Подведение итогов.

3. Выставление оценок.

4. Организованный конец урока.

План фрагмента урока по обучению монологической речи

Выполнен на материале УМК "Spotlight-5" Ю.Е. Ваулиной, Д. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс. Module 2, Lesson l, p. 36. Тема: That's me! Подтема; I’m from...

Цели фрагмента урока:

Практическая; в ходе урока учащиеся:

• узнают названия стран и национальностей и смогут использовать их в высказываниях по теме;

• научатся рассказывать о себе от лица любимого мультипликационного персонажа.

Общеобразовательные:

• расширение общего и филологического кругозора учащихся. Воспитательные:

• формирование навыков интеллектуального труда;

• воспитание трудолюбия и активности. Развивающие:

• развитие памяти, внимания, мышления, воображения;

• формирование интереса к изучению английского языка. Языковой материал:

Для повторения: названия стран, can / can't. Речевой материал: серия УРС.


Оснащение фрагмента урока: компьютерная презентация, раздаточный материал.

Ход фрагмента урока

I. Подготовка учащихся к речевой деятельности на иностранном языке.

II. Введение нового языкового материала.

Т. ОЗУ: Now when you know the names of countries and nationalities let's sing

a song "I'm from...".

Итог. Т: Great. You sing quite well.

Ш. Отработка ранее введённого языкового материала и овладение

ВРД. Обучение говорению в монологической форме.

1. Обучение на уровне фразы.

A. Т: Now I want you to introduce yourselves as in the example: Hello. My
name's Natasha. I'm from Russia (PI, P2 - T).

B. Т; Say what language you can speak, for example, I can speak English. And
you?(Pl,P2-T).

C. Т: Say what language you can't speak, for example, I can't speak German.
Andyou?(Pl,P2-T).

2. Обучение на уровне сферхфразового единства.

A. Т: Imagine you are at summer English school. You are from different
countries. Speak to your partner. Introduce youself and say what languages you
can and can't speak (PI - P2).

B, Т: Look at the board. Here are the famous cartoon characters. Answer the
questions about each character. Let's read them (T - CI).

«What is his / her name?

• Where is he / she from?

• What can he / she do?

• What can't he / she do?

• What kind of person is he / she?


T: Look at the oards.There is a list of words. Let's read them and see what they mean: climb walls, jump high, run fast, kind, strong, clener, funny, etc, (T - CI). T: These words will help you to answer the questions. Look at the first cartoon character (PI, P2, etc.). Answer the questions about him. Итог. Т: Well done. Thank you.

3. Обучение на уровне текста. Т: Imagine that all the cartoon characters are at the party. Play a role of your favourite cartoon character and introduce yourself. Use the example. Let's read it all together.

Example: Hello! I'm Asterix. I'm from France. I can speak French but I can't speak English. I can run fast and jump high. I'm funny. T: I give you two minutes to prepare. Проверка выполнения (PI, P2 - CI), Итог. Т: Goog job. Thank you. Ш. Заключительный этап урока.

1. Сообщение и объяснение домашнего задания.

Т: Imagine that you are going to an international camp. Introduce yourself. Say: your name, your country, what you can / can't do, what kind of person you are,

2. Подведение итогов.

3. Выставление оценок.

4. Организованный конец урока.

План фрагмента урока по обучению изучающему чтению

Тема: Our friends animals, Цели фрагмента урока: Практическая; в ходе урока учащиеся:

• смогут полностью понять содержание сказки;

• найти и прочитать вслух необходимую / Ш1тегйсуюшую информацию.


Общеобразовательные:

• развитие общего и филологического кругозора учащихся. Воспитательные:

• формирование навыков интеллектуального труда;

 

• воспитание качеств личности: скромности, отзывчивости, готовности помочь в трудную минуту;

• воспитание устойчивого интереса к изучению иностранного языка.

Развивающие:

• развитие памяти, воображения, мышления учащихся.

Речевой материал: текст сказки "The elephant and the monkey" (см.

приложение 2).

Оснащение фрагмента урока: печатный текст, иллюстративная

наглядность.

Ход фрагмента урока

I. Подготовка учащихся к речевой деятельности на иностранном языке.

II. Отработка ранее введённого языкового материала и овладение
ВРД.

Обучение изучающему чтению.

1. Т: ОЗУ: Today we are going to read a very interesting fairy-tale about animals who like to boast.

2. Вводная беседа сучащимися.

T: Children, have you got a lot of Mends? Do you often boast? And what about them? Do they boast? Do you think it is good or bad to boast? Why?

3. Развитие механизма антиципации.

T: Look at the pictures and at the title of the fairy-tale. Guess what it will be about.


4. Снятие трудностей,

Т: Before reading the fairy-tale pay attention to the words: an owl, to swim across, to carry, a trunk (семантизация ЛЕ с помощью изобразительной наглядности).

5. Чтение текста с заданием на общее понимание прочитанного.

Т: Read the fairy-tale and see if you were right. After reading be ready to answer the question: What task did an owl give the animals?

6. Контроль задания на общее понимание прочитанного.
Т: Answer the questions:

• Who are the main characters of the fairy-tale?

• What task did an owl give the animals?

7. Повторное чтение текста для его детального понимания.
Т: Read the fairy-tale again and say if it is true or false:

• An elephant and a monkey argued who was better. Etc.

5. Упражнения на проверку понимания и интерпретацию прочитанного: А. Упражнения, направленные на умение ориентироваться в структуре текста.

• Put the sentences in the correct order.

(1) The elephant and the monkey went to the owl.

(2)The monkey sat down on the elephant's back and the elephant swam across the river.

(3) One day an elephant said to a monkey: "Look how big and strong I am!"

(4) The owl said, "Go and pick the nut and bring it to me".

(5) The monkey said that the old owl was very clever and she would say who is better,

 

(6) When they came to the tree the elephant wanted to pick the nut with his trunk but he could not because the nut was too high.

(7) On their way to the tree they came to a river. The monkey was afraid of swimming.


(8) "Both are good," said the owl when they brought the nut. "But you could not
do alone what you did together".

(9) "I can climb the tree", said the monkey, went up the tree and picked the nut.
Итог. Т: Well done. Thank you.

B. Упражнения, направленные на совершенствование языковых и речевых
навыков.

• Find and read the adjectives which characterize the animals.

• Find and write down all the verbs, which were used while their walking to the tree with the nut.

Итог. Т: Good job. Thank you.

C. Упражнения, направленные на интерпретацию прочитанного.
Answer the questions:

• Could any of the animals get a nut alone? Why?

• Do you help your friends when they are in need? Etc.

Итог. Т: I see that you've understood the idea of the fairy-tale. Thank you for your answers. I like the way you've worked today.

Ш. Заключительный этап урока,

1, Сообщение и объяснение домашнего задания.

Т: At home I want you to retell the story as if you were one of the animals. Start

like this: I am a____. I can______. One day I met an________ and we

argued...

2, Подведение итогов.

3. Выставление оценок.

4. Организованный конец урока.

План фрагмента урока по обучению ознакомительному чтению

Тема: Environment.

Подтема: Is the Earth a dangerous place?


Цели фрагмента урока:

Практическая; в ходе урока учащиеся научатся:

• выделять тему / проблему текста;

• выделять информацию, подтверждающую, уточняющую тему/ проблему текста;

• устанавливать взаимосвязь событий, фактов, представленную в тексте;

• систематизировать и обобщать информацию, полученную из текста.

Общеобразовательные:

• развитие общего и филологического кругозора учащихся. Воспитательные:

• формирование навыков интеллектуального труда;

• воспитание трудолюбия и активности;

• воспитание устойчивого интереса к изучению иностранного
языка.

Развивающие:

• развитие памяти, воображения, мышления учащихся.
Речевой материал: текст "Earthquake hits Iran" (см, приложение 3).
Оснащение фрагмента урока: иллюстративная наглядность.

Ход фрагмента урока I. Подготовка учащихся к речевой деятельности на иностранном языке. П. Введение нового языкового материала. III. Отработка ранее введённого языкового материала и овладение ВРД.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-06; просмотров: 545; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.139.79.59 (0.017 с.)