Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Give the name for each paragraph and discuss the main ideas.
Control of forming components of competence is provided by speaking on the topic in different forms (monologues, Jigsaw reading and speaking) Theme: At a chemist’s Lexics: Words and word combinations of the theme Grammar: Present and Past Indefinite Passive Word building: -ture, - tion suffixes Aims: Didactic aims: to form the following components of competence in students: · educational (cognitive) component: a) to form students’ knowledge on gaining pharmaceutical terms from the text using basic knowledge of Latin-Greek languages (phonetic, orphographic peculiarities of terms) b) to form students’ knowledge on using Present and Past Indefinite Passive c) to develop students’ knowledge on morphological analysis of words · practical component (operational component): a) to form students’ skills on listening (auding), reading the text with a help and without help of dictionary b) to form students’ skills on extracting necessary information from the text, summarizing and rendering it for using un the process of educational-professional communication · communicative component: to form listening (auding), reading, speaking, writing skills · self studying component: a) to form students’ habits on working with professional medicinal supplementary literature in informative means of communication b) to develop students’ habits on enlarging their lexics Urgency of the theme: Students – pharmaceutists must know the importance of studying structure of a chemist’s, pharmaceutical remedies which they will deal with in their future profession
Literature: 1. “ English for students-pharmaceutists ”, A.-2006. 2. “ Essential English for medical students”, A.M. Maslova, Z.I. Winestein, L.S. Plebeyskaya, M.-2003. 3. “ Grammar in use” for intermediate students R. Murfhy, Cambridge University Press, 1994. 4. “ Cutting edge ”, Intermediate, Oxford University Press, 2001. 5. “ Headway ”, Elementary, Oxford University Press, 1995. 6. “ Vocabulary in use ”, Intermediate, Stuart Redman with Ellen Shaw, Cambridge University Press, 2001. 7. “ Test your Professional English ”, Alison Pohl, Series editor:Nick Brieder, 2003. Tasks: a) to teach students morphological analysis of words, paying attention to the Greek term – elements b) to define the differences between Present and Past Simple Active and Passive c) to develop students’ skills on monological speech on the given theme for making up a dialogue-conversation by using new lexics and grammar for enlarging their lexics d) to teach students to read the text with commenting and giving their opinion Procedure of the lesson Issues to be studied: a) structure and work of a chemist’s b) word building (-ure, -tion suffixes) c) Present and Past Simple Passive. Methods of teaching: Associograms, verbal-graphic method, illustrative method, inductive method, method of integration (use of background knowledge of the passed disciplines in English), roleplays, situational tasks, creative tasks, computer technologies
Means of teaching: visual aids, tables, schemes, pictograms, cards, test tasks, audio-computer technics
Presentation of lexics – 50 min. Pre – vocabulary work Describing slides from a computer
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-06; просмотров: 154; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.174.168 (0.004 с.) |