Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
IV. Have a discussion on the topic «types of business letters ». Use the following questions as a plan. Retell the text.
1. What types of business letters are among those most frequently in use? 2. What purposes does the business employee have to write letters? 3. Do Letters of request are also called “please send me” letters? 4. How do small companies place orders for goods and services? 5. What type of letter gives the letter writer an excellent opportunity for making friends and building goodwill? 6. If some mistakes occur in business, what kind of letters must be written? 7. Letters written in response to complaints are called adjustment letters, aren’t they? 8. What letters are written in response to requests for credit? 9. Why is every letter business people write a sales letter? 10. What kinds of employment letters are mentioned in the text? 11. What does typical social-business correspondence include?
V. Match the words with their definitions.
SECTION B
I. Read and remember the following words and word combinations: 1. accounts department, n – бухгалтерія 2. blame, n – провина 3. consignment, n – партія товару 4. customer, n – клієнт 5. damaged articles/goods, n [pl] - пошкоджені товари 6. deadline, n – крайній термін 7. delay, n – затримка 8. dispatch department, n – відділ відправки 9. discrepancy, n – невідповідність 10. doubtful, adj – сумнівний, двозначний 11. misunderstanding, n – непорозуміння 12. non-delivery, n – непоставка 13. query, v – піддавати сумніву 14. replacement, n – заміна 15. second rate products, n [pl] – продукція другого сорту 16. supplier, n – постачальник 17. warn, v – попереджати
II. Read the following word-combinations and phrases which will help you to understand the text: 1. to apologize – вибачитися 2. to be cancelled – бути скасованим 3. to be overdue – бути простроченим 4. to be rectified – бути виправленим 5. to be satisfied/dissatisfied – бути задоволеним/незадоволеним 6. to cancel an order – скасувати замовлення 7. to deal with – мати справу з 8. to follow requirements – слідувати вимогам 9. to give an explanation – дати пояснення 10. to investigate a complaint – розглядати скаргу 11. to solve a problem – вирішити проблему 12. to take action – почати дії 13. to take legal action – звернутися до суду
III. Read and analyze the following text. A LETTER OF COMPLAINT A letter of complaint is one of the most popular and the most widely written types of letters because mistakes happen no matter how efficient a business firm tries to be. Complaints may be of several kinds, and may arise from delivery of wrong goods (Example 2.1), damaged goods (Example 2.2), too many or too few goods, or non-delivery (Example 2.3), etc. Even if the right articles are delivered in the right quantities, they may arrive later than expected, thus causing severe difficulty to the
Example 2.1 Letter of complaint (complaint of wrong delivery)
Example 2.2 Letter of complaint (complaint of damage)
Example 2.3 Letter of complaint (complaint of non-delivery)
buyer and, possibly, to his customers. Then the quality of the goods may be unsatisfactory: perhaps they are not according to the sample or description on the basis of which they were ordered, or they may simply be second rate products.
If a customer is dissatisfied with the execution of his order, he will complain. In doing so he should refer clearly to the articles in question, by referring to his own order number or to that of his supplier’s invoice, or both. He should then specify the nature of his complaint, and finally state what action he wants his supplier to take.
|
|||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-19; просмотров: 381; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.42.94 (0.007 с.) |