Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Principles of fitness training
Knowledge from the field of exercise physiology offers guidelines for physical educators to use when planning and conducting programs to improve fitness. These principles should be followed whether the exercise program is being designed by an elementary physical educator to improve students’ health fitness, by a coach to improve athletes’ performance, by an exercise leader to enhance adult’s fitness, or by an exercise specialist as part of a patient’s cardiac rehabilitation program. Several physiological and behavioural factors must be taken into account if the sought-after benefits – improvement and maintenance of fitness – are to be realized. There are the most important of them: · Principle of overload. · Principle of specificity. · The individual’s initial level of fitness must be considered. · Warm-up and cool-down activities are important. · Progression should be followed in planning a program. · Individual differences must be taken into account. · Safety is paramount.
4.1. Listen to the text “Principles of Fitness Training”. 4.2. Answer the questions.
1. Do physical educators use knowledge from the field of exercise physiology when planning and conducting programs to improve fitness? 2. What kind of exercise programs should take into consideration physiological and behavioural factors? 3. Name the main physiological principles of fitness training.
4.3. Retell the text.
V. Retell the oral topic:
UNIT XVI SELF-ASSESSMENT TEST # 6 These tasks are designed to assist you in determining if you have mastered the materials and competencies presented in the above studied information.
1. Define exercise physiology and discuss the importance of exercise physiology to the practitioner. Investigate one of the areas of study in exercise physiology and write a short paper on a selected topic of interest to you.
2. Assess your own fitness level or that of your parents. The, keeping in mind the guidelines for designing an exercise or training program, construct a fitness program to achieve or maintain the desired level of fitness.
3. In a short paper discuss how an individual’s lifestyle and habits may be a deterrent to a state of fitness and health.
4. What rationale would you use to persuade a friend who was tired all the time, feeling overwhelmed by stress, and overweight to start a physical fitness program. 5. Prepare an essay in which you assess the physical fitness statues of the nation’s youth and adults. Conclude your paper with recommendations for improving the physical fitness status of each group.
UNIT XI PSYCHOLOGICAL FOUNDTIONS
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-19; просмотров: 230; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.107.90 (0.005 с.) |