Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Чудо 2-ое о беснующемся Козме
И на другая сказания удобна есть намъ языкъ подвигнути и слово простерти о чюдесехъ, еже от святыхъ бываемыхъ. Человекъ некий именем Козма тоя же веси Авнеги, братъ присныи преждепомянутому оному же Феодору, иже обрете мощи святыхъ, в негоже бесу люту вшедшу, и нелепая глаголаше, и творяше, якоже случается множицею беснующимся. И человеки бьяше, и уязьвляше, и ризы своя терзаше, и зубы скрежеташе. Егоже многажды путы железными и ужи крепкими вязаху, онже разрешашеся и творяше, якоже рехомъ, не онъ бо сия творя, но живыи в немъ бесъ. Сия видеша тако стражуща свои ему, абие приводя его ко гробу святыхъ связана, и молятся доволно о немъ святымъ, яко да молитвами ихъ помилованъ будетъ от Бога и изыдетъ из него бесъ. Егда же моляшеся о немъ и абие возвращаются в домъ свои, имуще того Козму с собою связана, и приходитъ в дом брата своего Феодора, бе бо уже нощи приспевыи. По вечери же, егда приспе время спанию, бояхуся, да некако разрешится от юзъ той Козма нощию и пакости некия сотворитъ имъ. И того ради связаютъ ему руце наопако крепкими ужи, такоже и нозе привязаютъ его к досце седалной во храмине ихъ, на нейже седяху, еже глаголютъ лавица. Узолъ же далече негде по дску крепце завязуютъ, да не разрешится, и тако оставляют его. Сами же отходят на ложа своя опочити. Утру же бывшу, востаютъ и приходятъ ту, идеже беснуемыи связанъ бяше. И видеша его седяща проста, и разрешена от юзъ, и смыслена, и чюжахуся, вопрошающе, како разрешися от юзъ и бысть здравъ. Онъ же смыслено отвещавше, все по ряду сказавъ. «Григорие, - рече, – преподобныи пришедъ, разреши мя». И прочее видение лица его сказавъ, якоже явися ему, якоже и преже сказахомъ, русъ власы, широку имея браду. И тако удивишася и славу воздаваху Богу, глаголюще: «Воистину волю боящихся его сотворитъ и молитву ихъ услышитъ и спасетъ ихъ» (Пс 144:19). Чюдо 3-е о слепой жене И иже и сие в забвение положим или молчаниемъ удержим, но да явлено скажемъ и среду изнесемъ. Жена некая именемъ Ксения от веси, глаголемыя Шеипохты, боляше очима своима зело и на трилетное время весьма чювьственаго сего света конечно лишена бысть. Но обаче мысленаго света не лишися, весма всегда видитъ, возводитъ очи сердечнеи к живущему на небеси и призываетъ седящаго и призирающаго на смиренныя. И во единъ убо от дни приводима бываетъ ко гробу святыхъ и точит слезы от очию и призываетъ молитвами святыхъ отецъ, еже ихъ ради молитвы Богу быти ей. Священнику же совершающи молебная о неи, и, егда начатъ чести святое Евангелие, и абие в тои часъ прозре, и все ясно зряше и радостное свое прозрение вскоре всемъ радостию поведа и с веселиемъ ко гробу святыхъ припадая и благодать возда всесилному Богу и его угодникомъ Григорию и Касьяну.
Чюдо 4-ое о иступившем ума Ненавидя искони добра роду человеческому дияволъ, вложи в сердце некоему человеку Гавриилу именемъ по реклому же Ушакъ, еже не бы слышатися чюдесемъ, бываемымъ от гроба святыхъ. Бе бо село свое имея близъ святыхъ чюдотворцевъ Григория и Касьяна, помышляше же в себе глаголя, яко «аще не престанутъ чюдеса от гроба святыхъ и паче умножитися имать место оно, распространитися и строитися монастырь, и вселятся ту мниси, и азъ не токмо место оно себе наследую, но и села своего отщетитися имамъ», еже и бысть последиже, тако Богу извольшу. И призываетъ той Гавриилъ къ себе Глушицкаго игумена Иоакима и старца Иринарха именемъ того же монастыря, саном суща священника. И сотвори на нихъ учрежение велие и с ними о себе сотвори и дары почте ихъ, даде игумену кожу медвежью священнику оному сто сребреникъ. И поимъ ихъ с собою, идеже святии лежаху, обьюродевша пьяньством, паче завистию и несытъствомъ, разориша гробницу, иже над мощми святыхъ, и святыя иконы, иже в ней, на землю поверьгше. И тако отидоша. Богъ же, «не хотя смерти грешнику, но еже обратитися и живу быти ему» (Иез 18:23, 1 Кор 15:56), «показуя, -- рече, -- наказа мя Господь, смерти же не предастъ мя» (Пс 117:18). Не по многихъ днехъ возмятеся умомъ своимъ той Гавриилъ, и нападе нань страхъ и ужасъ, и во иступлении ума хожаше по чащамъ леса, якоже дивии зверь. И тако ему стражуще десять месяц, и едва в себе пришедъ, и позна свое согрешение, пришед, припадая и моляся со слезами ко гробу святыхъ, прощения прошаше о нихже содея. И тако с телеснымъ здравиемъ и душевное обрете, отходитъ в домъ свои, бе бо исповедаяся даже до конца, моляся Господу Богу, и Пречистеи Его Матери, и святыхъ его угодниковъ на помощь призывая живота своего. Мисаил же игуменъ живоначалныя Троица и Иванъ приставникъ благовернаго князя Симеона, о нихже прежде помянухомъ, шедше в монастырь святаго Димитрия, иже есть на Прилуце, и поведа игумену Мисаилу тоя же обители, како разорена бысть гробница и святыя иконы на землю повержены. Бе в то время не бе епископа во граде Вологде, игуменъ же Мисаилъ поставити паки повелевает гробницу над мощми святыхъ и паки внести святыя иконы и, святивше воду, покропити место, якоже и прежде над гробы святыхъ отец Григория и Касьяна.
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-30; просмотров: 106; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.225.98.111 (0.005 с.) |