Історичний аспект розвитку стилю хай-тек в інтер’єрах житла 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Історичний аспект розвитку стилю хай-тек в інтер’єрах житла



Хай-тек – це естетичне направлення в архітектурі, яке склалося в 70-х роках минулого століття, представляє собою сучасну модифікацію техніцизму, сповідає оновлення мови архітектури під впливом технічного прогресу. Хай-тек (від high technology - високі технології) – виник з дизайну промислових приміщень, де всі елементи обстановки підпорядковуються функціональному призначенню. Елементи індустріальної естетики перейшли в жиле приміщення, де отримали подальший розвиток: вийшла суміш високих технологій і конструктивізму.

Хай-тек – символічне відображення століття «високих технологій» ракетно-космічних об’єктів в архітектурі. В певній мірі хай-тек являється останнім в ХХ ст. етапом естетичного освоєння нових технічних форм, розпочатого конструктивістами 20-х років і продовженого структуралістами в 60-х роках. Від попередніх етапів хай-тек відрізняють тільки йому притаманні демонстративний техніцизм, при якому функціональне застосування конструкцій, інженерних систем та приладів переростає в декоративно-театралізоване. На відміну конструктивізму та структуралізму, основними засобами вираження в яких слугували конструкції на основі залізобетону і скла, хай-тек орієнтований на естетичне освоєння металічних конструкцій в поєднанні зі склом. Крім того хай-тек активно включає в архітектурну композицію будівель елементи їх інженерного обладнання – повітроводи, вентиляційні шахти, трубопроводи. Спираючись сугубо на технологічну практику промислових підприємств маркувати різними кольорами трубопроводи різних інженерних систем, хай-тек став використовувати цей прийом в фасадах будівель і інтер’єрах в якості композиційного засобу.

Ідейними та естетичними передумовами хай-теку справедливо вважають роботи архітектора Я. Черніхова. Він залишив в своїх численних архітектурних фантазіях 30-х років композиції будівель та споруд, у вигляді яких гармонійно поєднуються стержневі несучі сталеві конструкції з аскетичними площинами та елементами інженерних систем і приладів. Пріоритети Я. Черніхова відображені в найбільш обширній монографії американського історика архітектури Д. Коліна, присвяченій хай-теку і переведеній на більшість європейських мов.

В практичному плані предтечами хай-теку в ХІХ ст. вважають «Кришталевий палац» Д. Пекстона, а в ХХ ст. творчість Міс ван дер Рое.

Хай-тек не тільки використав прийоми цих майстрів, але й істотно їх розвинув і збагатив. Поряд з використанням в композиції традиційних несучих конструкцій, каркасів – стали використовуватися комбіновані системи з жорстких і тросових елементів, з активним використанням останніх, як виразних засобів.

Хай-тек цілеспрямовано захоплює в свою орбіту не тільки зовнішній вигляд, а й інтер’єри споруд, зовнішнє середовище – елементи благоустрою та декоративні скульптури, виконані з того ж металу, що і фасади.

Більшість предметів стилю хай-тек мають зовсім не інтер’єрне походження. Вони, або матеріали з яких вони зроблені, прийшли до нас з авіа- та автомобілебудування, медицини, soft і hardware індустрії.

І в архітектурі, і в інтер’єрі хай-тек виражається переважно в монохромній гамі, активним використанням технічних новинок, а також позаємствованим у конструктивізму відсутністю декору, геометричністю, функціональністю.

Але в житлових приміщеннях хай-тек в чистому вигляді зустрічається доволі рідко. Частіше всього він використовується у комбінації з іншими стилями, починаючи від етніки і закінчуючи неокласикою. Штучні матеріали з їх можливістю до легкої трансформації форми, кольорів та відтінків являються основою інтер’єру хай-теку. Пластик всіх видів – жорсткий та гнучкий, прозорий та непрозорий, з яскраво вираженою фактурою – все це можливо знайти в стилі хай-тек. Холодний елегантний блиск сталі, хрому та алюмінію, «промислова» зовнішність присутні у всіх елементах інтер’єру, на підлозі і підвісній стелі, в конструкціях віконних рам, хромовані, нікельовані, або різнокольорові. Але хай-тек не можна назвати масивним та важким. Легкість та невагомість інтер’єру надає широке використання скла та прозорого пластику. Характерним є ефект «яскравої плями»: серед прозорих форм робиться акцент, наприклад на диван. Але є правило: пляма повинна бути тільки одна.

Одним з найпоширеніших елементів в стилі хай-тек виступають світильники. Адже світло важливе не тільки само по собі, а й є незамінним у якості способу підкреслити гідності фактури того чи іншого матеріалу. А тим паче матеріалу з блискучою відбиваючою поверхнею. Тому крім загального освітлення, в хай-теці знаходять застосування багато численні настінні та вмонтовані в меблі крапкові, рейкові світильники, а також світильники на кронштейнах, тросах та інших конструкціях. Форми прості. Плафони більш всього металічні або скляні.

Для оформлення вікон майже не використовують текстиль, краще підходять жалюзі.

На сьогоднішній день стиль хай-тек являється одним з найпоширеніших і найбільш сучасним.

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-19; просмотров: 78; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.6.77 (0.005 с.)