Ex. 20. Read the text and learn about the threat and danger of terrorism. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Ex. 20. Read the text and learn about the threat and danger of terrorism.



Terrorists

Terrorists are people who use violance or threaten to kill others to achieve some political aim. They try to create terror or gain publicity for their cause or to force governments to do something.

Terrorist methods include bombing, shooting, taking hostages and hijacking vehicles, ships or planes. Hostage taking and hijecking are often done in order to pressurize governments to release captured terrorists or to get ransome money.

Some governments sometimes use methods that are similar to those of terrorists in order to intimidate groups that oppose them, either in their own or another country; but these actions are not usually called terrorist. Other governments have been accused of supporting terrorists, giving them arms, money and a safe place to live while they plan violance against other countries.

Airports have been terrorist targets in many countries. Security is one way of combatting this, particularly by searching people’s luggage for weapons and explosives. Ways of searcing include X-ray machines, metal-detection equipment, and dogs which can sniff out explosives.

 

Ex. 21. Answer the questions.

1. What are terrorists?

2. What are terrorist methods?

3. What methods do some governments use?

4. What are the ways of securing airports?

 

Ex. 22. Write the annotation of the text.

APPENDIX

Рекомендации по составлению и написанию аннотации

Аннотация – это содержание статьи (текста) в сжатой форме.

Данные рекомендации посвящены составлению и написанию аннотации, или авторского резюме. При подготовке аннотации необходимо учитывать следующее: текст аннотации не должен содержать информацию, которой нет в статье. Она должна отличаться лаконичностью, убедительностью формулировок, отсутствием второстепенной информации.

Включение в аннотацию схем, таблиц, графиков и рисунков не допускается.

Текст аннотации должен начинаться фразой, в которой сформулирована главная тема статьи. Сведения, содержащиеся в заглавии статьи не должны повторяться в тексте аннотации. В тексте аннотации следует употреблять синтаксические конструкции, свойственные языку научного стиля, избегать сложных грамматических конструкций. В тексте аннотации следует применять стандартизованную терминологию. Сокращения и аббревиатуры в тексте аннотации не допускаются. Следует избегать употребления малораспространённых терминов. В аннотации необходимо соблюдать единство терминологии со статьёй. В тексте аннотации следует применять значимые слова из текста статьи для обеспечения автоматизированного поиска.

Аннотация к статье должна быть:

- информативной (не содержать общих слов);

- оригинальной;

- содержательной (отражать основное содержание статьи и результаты исследований);

- структурированной (следовать логике описания результатов в статье);

Одним из проверенных вариантов аннотации является краткое повторение в ней структуры статьи, включающей введение, цели и задачи, методы, результаты, заключение.

В качестве общих рекомендаций при написании аннотации следует обратить внимание на следующие вопросы:

Лимит слов. При написании аннотации необходимо придерживаться установленного лимита слов (50, 100, 200 или 400).

Структура. При написании аннотации необходимо придерживаться общепринятой структуры (Таблица 1).

Простота в изложении. Язык аннотации должен быть простым и понятным широкому кругу специалистов в конкретной области знания. Рекомендуется использовать известные общепринятые термины. Для четкости выражения мысли следует использовать клише «В тексте (статье) рассмотрены / изучены / представлены / проанализированы / обобщены / проверены...».

Отсутствие деталей. В аннотации необходимо избегать лишних деталей и конкретных цифр.

Ключевые слова. Достаточно часто авторов просят выделить ключевые слова работы. Это делается для поисковых систем и классификации статей по темам. В интересах автора указать наибольшее количество ключевых слов (в рамках оговоренного лимита) для увеличения шансов нахождения статьи через поисковые системы.

 

При составлении аннотации полезно знать некоторые макро- и микроориентиры текста.

Макроориентиры:

Титульные элементы:

- название издания, издательства; год издания, серия

- фамилия, имя автора, его должность, место работы, ученая степень (т.к. это дает информацию о характере статьи); посвящение.

Заглавие.

Подзаголовки.

Начальные и конечные абзацы статьи.

Заключение.

Микроориентиры:

Слова авторского отношения:

итак, таким образом – so, thus, in this way

следовательно – consequently, as a result, therefore

в заключение – in conclusion, to sum up

наконец – finally

отсюда – hence, then, therefore, that’s why, for that reason, on that account.

Поворот мысли автора:

но – but, and, still, yet, however

напротив, хотя, а – though, although, why, whereas, instead of, on the contrary, on the other hand

… а не - …rather than

Несмотря на – despite, in spite of, irrespective of, regardless of.

Авторские определения и замечания:

фактически, на самом деле – in fact, as a matter of fact, actually

действительно, на самом деле – really, in reality, in truth, indeed, of course, certainly.

Уточнение и обоснование высказанной мысли:

а именно – namely

во-вторых – secondly

далее – next

следующий – as follows, the following

так как – as, because, for, since

ввиду того что – considering that, in view of

вследствие, из-за – due to owing to, thanks to, because of on account of, as a result of in consequence of.

Пояснение отдельных деталей:

что касается – as for, as to, as regards

относительно, учитывая, принимая во внимание – with (in) reference to, in respect to (that), in connection with

в отношении, относительно - concerning, regarding, respecting

(а) также – also, too, as well (as), likewise, in addition (to)

Далее, кроме того, более того – and, again, besides, further, moreover.

 

Таблица 1

The plan for rendering the text (article) (план аннотации текста(статьи)) Some expressions for rendering the text (некоторые выражения для передачи содержания текста (статьи)
II. The title of the text (article) (название текста (статьи)) The title of the text (article) is … - Текст называется … The head-line of the text I have read is …- Заглавие текста, который я прочитал …
III. The author of the article, where and when the article was published (автор статьи, где и когда она была опубликована) The author of the article is … - Автор статьи … The article is written by … - Статья написана …
IV. The main idea of the article (text) (главная мысль) The main idea of the text (article) is …- Главная мысль (идея) текста (статьи) … The text (article) is about … - Этот текст (статья) о …
V. Contents, some facts, names, figures (содержание, некоторые факты, имена, цифры) The text (article) is devoted to … - Текст (статья) посвящен … The text (article) deals with … - Текст (статья) рассматривает … The text (article) touches upon the problem of … - Текст (статья) касается проблемы … There are some interesting details of … - Имеется ряд интересных деталей …
VI. The conclusion of the author (заключение автора) In conclusion … - В заключение … The author comes to the conclusion that …- Автор приходит к выводу, что …
VII. Your opinion of the text (article) (ваше мнение о тексте (статье)) I found the text (article) interesting (important for my future profession, dull, of no value, too hard to understand) – Я нашел (считаю) текст (статью) интересным (важным для моей будущей профессии, скучным, не имеющим ценности, слишком трудным для понимания)

 

Приведем пример написания аннотации к тексту “Policing in the United States”.

 

Policing in the United States

American policing is often described in terms of three historical periods: the political era (1840-1920), the professional model era (1920-1970), and the community model era (1970-present). The period from 1840 to 1920 is called the Political Era because of the close ties that were formed between the police and local political leaders. In many cities the police seemed to work for the mayor's political party rather than for the citizens. This relationship served both groups in that the political "machines" recruited and maintained the police while the police helped the machine leaders get out the vote for favored candidates. Ranks in the police force were often for sale to the highest bidder, and many officers were "on the take".

American policing was greatly influenced by the Progressive movement. The progressives were mainly upper-middle-class, educated Americans with two goals: more efficient government and more governmental services to assist the less fortunate. A related goal was to reduce the influence of party politics and patronage (favoritism in handing out jobs) on government. The Progressives saw a need for professional law enforcement officials who would use modern technology to benefit society as a whole, not just local politicans.

The key to the Progressives' concept of professional law enforcemen' is found in their slogan, "The police have to get out of politics, and politics has to get out of the police." August Vollmer, chief of police of Berkeley, California, from 1909 to 1932, was one of the leading advocates of professional policing. He initiated the use of motorcycle units, handwriting analysis, and fingerprinting. With other police reformers, such as Leonhard Fuld, Raymond Fosdic, Bruce Smith, and 0. W. Wilson, he urged that the police be made into a professional force, a nonpartisan agency of government committed to public service. This model of professional policing has six elements:

§ The force should stay out of politics.

§ Members should be well trained, well disciplined, and tightly organized.

§ Laws should be enforced equally.

§ The force should use new technology.

§ Personnel procedures should be based on merit.

§ The main task of the police should be fighting crime.

Beginning in the 1970s, there were calls for a move away from the crime-fighting focus and toward greater emphasis on keeping order and providing services to the community. Research studies revealed the complex nature of police work and the extent to which day-to-day practices deviated from the professional ideal. The research also questioned the effectiveness of the police in catching and deterring criminals.

Three findings of this research are especially noteworthy:

1. Increasing the number of patrol offices in a neighborhood was found to have little effect on the crime rate.

2. Rapid response to calls for service did not greatly increase the arrest rate.

3. It is difficult to improve the percentage of crimes solved.

 

Annotation

The text is called “Policing in the United States”. The main idea of the text is to give some details of three historical periods in policing in the USA. The text touches upon the problem of the Progressive movement’s influence on the formation of professional law enforcement. It is interesting to note that important reforms were made from 1909 to 1932 by August Vollmer, Chief of the Police of Berkeley, California, who was one of the leading advocates of professional policing. Next, six elements of the model of professional policing are described in the text. Besides, the text deals with the problem: what is more important – crime fighting or keeping order and providing services to the community. Some research was held to study this problem. The research studies revealed the complex nature of police work. In conclusion three important findings of this research are given. I found this text hard to understand but informative.

ADDITIONAL TEXTS

 

Text 1



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-19; просмотров: 175; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.147.103.202 (0.026 с.)