Тема 7. Проблеми онтології в філософії хх ст. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема 7. Проблеми онтології в філософії хх ст.



 

1. Діалектико-матеріалістична онтологія.

2. Критична онтологія Н. Гартмана.

3. Онтологія екзистенціалізму: проблема смислу буття. М. Гайдеґер.

4. Християнсько-еволюційна онтологія П. Тейяра де Шардена.

 

Основна література

1. Вернадський В. Кілька слів про ноосферу // Рижак Л. Хрестоматія: Філософія як рефлексія духу. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. С. 168–178.

2. Рижак Л. Філософія як рефлексія духу. Навч. посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. Розд. 7.

3. Хайдеггер М. Время и бытие // Розговор на проселочной дороге. М.: Высш. школа, 1991. С. 80–101.

4. Шарден де П. Феномен человека. М.: Наука, 1987. 239 с.

 

Додаткова література

1. Енгельс Ф. Діалектика природи. К.: Політвидав України, 1977. 382 с.

2. Хайдеггер М. Введение в метафизику. СПб.: Высш. религ.-филос. школа, 1998. 301 c.

3. Уайтхед А. Избранные работы по философии. М.: Прогресс, 1990. 718 с.

Питання для самоконтролю

1. Які принципи діалектико-матеріалістичної онтології?

2. Що таке “відображення”? Які його універсальні риси?

3. У чому специфіка шарів реального буття, за Н. Гарманом?

4. Що таке “ноосфера”?

5. У чому суть некласичної онтології М. Гайдеґера?

Теми есеїв

1. Охарактеризуйте етапи еволюції універсуму, за П. Тейяром де Шарденом?

2. Розкрийте передумови становлення ноосфери, за В. Вернадським?

Тема 8. ФІЛОСОФСЬКІ ТРАДИЦІЇ В УКРАЇНІ

1. Витоки та особливості філософської думки в Україні.

2. Професійна філософія в Україні:

а) специфіка історичного часу та поява полемічної літератури;

б) традиції філософування в Україні: аристотелізм та неоплатонізм.

3. Філософія Києво-Могилянської Академії.

4. Зміст та особливості української національної філософії. Г. Сковорода. П. Юркевич.

 

Основна література

1. Іларіон Київський. Слово про Закон і Благодать // Історія філософії України. Хрестоматія. К.: Либідь, 1993. С. 6-22.

2. Рижак Л. Філософія як рефлексія духу. Навч. посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. Розд. 8.

3. Сковорода Г. Пізнай в собі людину // Рижак Л. Хрестоматія: Філософія як рефлексія духу. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. С. 179–192.

4. Юркевич П. Серце і його значення в духовному житті людина за вченням слова Божого // Рижак Л. Хрестоматія: Філософія як рефлексія духу. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. С. 193–202.

 

Додаткова література

1. Вільчинський Ю., Скринник М., Скринник З. та ін. Розвиток філософської думки в Україні: Курс лекцій. К.: ІСДОУ, 1994. С. 61–71.

2. Горський В. Історія української філософії. К.: Наук. думка, 2001. С. 29–50.

3. Огородник І., Русин М. Українська філософія в іменах: Навч. посібник. К.: Либідь, 1997. 327 с.

4. Пам’ятки братських шкіл на Україні (кінець ХVI–початок ХVІІ ст.). Тексти і дослідження. К.: Наук. думка, 1988. 566 с.

 

Питання для самоконтролю

1. Які джерела філософської думки в добу Київської Русі?

2. Розкрийте особливості філософської думки в добу Київської Русі.

3. Хто є автором твору “Слово про Закон і Благодать” і яка головна ідея цього твору?

4. Що таке “зріднена праця”, за Г. Сковородою?

5. Охарактеризуйте розуміння категорії “серця” у філософії П. Юркевича.

 

Теми есеїв

1. Чому Г. Сковороду називають українським Сократом?

2. Чи відрізняється за змістом принцип Сковороди „пізнай себе” від цього ж принципу в Сократа?

Тема 9. ПРОБЛЕМИ ГНОСЕОЛОГІЇ В ІСТОРІЇ ФІЛОСОФІЇ

 

1. Гносеологія та її проблематика. Емпіризм Ф. Бекона.

2. Раціоналізм Р. Декарта. Дедуктивний метод.

3. Сенсуалізм Дж. Лока та Дж. Берклі.

4. “Коперніканський переворот” у гносеології. І. Кант.

Основна література

1. Бэкон Ф. Новый Органон // Сочинения: В 2 т. М.: Мысль, 1978. Т.2. С. 12-214.

2. Декарт Р. Міркування про метод. К.: Тандем, 2001. 102 с.

3. Кант І. Критика чистого розуму // Рижак Л. Хрестоматія: Філософія як рефлексія духу. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. С. 203–234.

4. Рижак Л. Філософія як рефлексія духу. Навч. посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. Розд. 9.

 

Додаткова література

1. Бэкон Ф. О достоинстве и приумножении наук // Соч.: В 2 т. М.: Мысль, 1977. Т.1. 285 c.

2. Беркли Дж. Трактат о принципах человеческого знания // Соч. М.: Мысль, 1978. С. 149-248.

3. Гулыга А.В. Немецкая классическая философия. М.: Мысль, 2001.

4. Гусєв В.І. Західна філософія Нового часу. К., 2000.

 

Питання для самоконтролю

1. Що є джерелом знань, на думку Ф. Бекона? У чому полягає індуктивний метод пізнання?

2. Які пізнавальні здібності суб’єкта, за Р. Декартом?

3. Які засадничі принципи пізнання обстоював Дж. Лок?

4. Які пізнавальні здібності суб’єкта, за І. Кантом?

5. Яка структура об’єкта пізнання, за І. Кантом?

Теми есеїв

1. Обґрунтуйте або спростуйте, що гносеологія Дж. Лока - це послідовний раціоналізм.

2. І. Кант встановив межі наукового пізнання. Що це за межі? Відповідь аргументуйте.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-16; просмотров: 236; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.218.70.93 (0.01 с.)