Метаморфози» Овідія: проблема дефініції жанру 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Метаморфози» Овідія: проблема дефініції жанру



1. Принципат Августа і загадка Овідія.

2. Поетична систематика міфології в античній літературі.

3. Ракурси бачення Овідієм античних міфів.

4. Місце дидактичного жанру в творчості Овідія та його епохи.

5. Жанрова належність «Метаморфоз».

 

Пісня про Нібелунгів»: естетика й аксіологія твору

1. Історія постання тексту поеми.

2. Фантастика та історичні реалії в «Пісні...».

3. Естетичні пріоритети автора «Пісні...».

4. Місце крові в художній системі твору в порівнянні з іншими зразками військово-героїчного епосу.

5. Уявлення автора про ідеального героя і місце подібного персонажа у світовій літературі.

Роман про лиса» як зразок міської літератури

1. Міська література в контексті літературного процесу Середньовіччя.

2. Алегорія як художній прийом у «Романі про лиса».

3. Система персонажів твору та її символіка.

4. Співвідношення аксіології лицарської та міської літератури.

Божественна комедія»: на межі епох

1. Життя Данте і громадянська війна у Флоренції.

2. Структура потойбічного світу у баченні Данте.

3. Ієрархія гріхів і «актуалізація» пекла.

4. Середньовічність і ренесансність «Божественної комедії».

5. Потойбічний світ Данте серед інших потойбічних світів.

 

 

ТЕМАТИКА РЕФЕРАТІВ

З КУРСУ «ІСТОРІЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ»

(Античність, Середньовіччя, Відродження)

 

1. Місце античної літератури в сучасній світовій літературі.

2. Суспільно-політична актуальність драм Есхіла.

3. Образ Медеї в грецькій міфології та драматургії.

4. «Лісістрата» та її жанрова особливість.

5. Античні корені «мильних опер».

6. Порівняльна характеристика сміху у творчості Ювінала та Марцила.

7. Кохання як гра в «Amores» Овідія.

8. Світоглядні особливості лицарської епохи (за «Піснею про Роланда»).

9. Ліричний герой вагантської поезії.

10. Християнські та язичницькі риси у «Беовульфі».

11. Градація гріхів та злочинів у «Божественній комедії» Данте.

12. Місце кохання в «Декамероні» Бокаччо.

13. Своєрідність постаті Панурга у Ф. Рабле.

14. Історизм та екзотика в хроніках В. Шекспіра.

15. Мотивація злочину та покарання в трагедії В. Шекспіра «Макбет».

 

 

ТЕКСТИ ХУДОЖНІХ ТВОРІВ

(обов’язкові)

1. Гомер. Іліада. Одіссея (на вибір).

2. Сафо. Лірика.

3. Софокл. Антигона. Цар Едіп.

4. Арістофан. Вершники. Жаби або Евріпід. Медея або Есхіл. Прометей закутий.

5. Катулл. Лірика.

6. Вергілій. Енеїда (уривки).

7. Овідій. Метаморфози (фрагменти). Сумні елегії. Афоризми.

8. Пісня про Нібелунгів.

9. Пісня про Роланда або Пісня про Сіда.

10. Роман про лиса.

11. Поезія вагантів.

12. Данте Аліг’єрі. Божественна комедія.

13. Петрарка Ф. Канцоньєре (Книга пісень).

14. Боккаччо Д. Декамерон (уривки).

15. Рабле Ф. Гаргантюа і Пантагрюель.

16. Сервантес М. Дон Кіхот (уривки).

17. Лопе де Вега. Собака на сіні.

18. Шекспір. Сонети. «Хроніка...» (на вибір). Комедія (на вибір). Ромео і Джульєтта. Макбет. Король Лір. Отелло. Гамлет.

ОСНОВНІ ПІДРУЧНИКИ ТА НАВЧАЛЬНІ ПОСІБНИКИ

 

1. Алексеев М. П. История зарубежной литературы / М. П. Алексеев. – М., 1985.

2. Ауэрбах Э. Мимесис: Изображение действительности
в западноевропейской литературе: пер. с нем. / Э. Ауэрбах. – М., 1976.

3. Бояджиев Г. Н. Вечно прекрасный театр эпохи Возрождения /
Г. Н. Бояджиев. – Л., 1973.

4. Зарубежная литература Средних веков / сост. Б. Пуришев. – М., 1974.

5. История восточных культур. – М., 1976.

6. История всемирной литературы: в 9 т. – М., 1984. – Т. 2.

7. История всемирной литературы: в 9 т.– М.: Наука, 1985. – Т. 3.

8. История западноевропейской литературы / под общ. ред.
В. М. Жирмунского. – М., 1978.

9. История западноевропейской литературы: Раннее Средневековье и Возрождение / под. общ. ред. В. М. Жирмунского. – М., 1978.

10. Кузнецов Б. Г. Идеи и образы Возрождения / Б. Г. Кузнецов. – М., 1979.

11. Кун М. А. Легенди і міфи стародавньої Греції / М. А. Кун. –
Тернопіль: Тарнекс, 1993.

12. Лосев А. Ф. Эстетика. Возрождение / А. Ф. Лосев. – М., 1978.

13. Лосев А. Ф. Античная література / А. Ф. Лосев, Г. А. Сенекина,
А. А. Тахо-Годи. – М.: Просвещение, 1987.

14. Мифологический словарь. – М.: Сов. энциклопедия, 1991.

15. Наливайко Д. С. Искусство: направления, течения, стили /
Д. С. Наливайко. – К., 1981.

16. Підлісна Г. Н. Антична література / Г. Н. Підлісна. – К.: Вища шк., 1992.

17. Рутенбург В. И. Титаны Возрождения / В. И. Рутенбург. – Л., 1976.

18. Типология и периодизация культуры Возрождения. – М., 1978.

19. Тронский И. М. История античной литературы / И. М. Тронский. –
М.: Высш. шк., 1983.

20. Шаповалова М. С. Історія зарубіжної літератури: Середні віки та Відродження / М. С. Шаповалова, Г. Л. Рубанова, В. А. Моторний. – Л.: Світ, 1993.

 

 

ПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ З КУРСУ

«ІСТОРІЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ»

(Антична, Середньовічна, Відродження

та ренесансна література)

(3-й семестр)

1. Періодизація античної літератури і становлення її жанрової системи.

2. Загальна характеристика давньогрецької літератури.

3. Гомерівський епос і консолідація елінського світу.

4. Загальна характеристика римської літератури.

5. «Енеїда» і становлення римської літератури.

6. Література середньовічної Європи. Мовна диференціація жанрів.

7. Середньовічний героїчний епос як літературний феномен.

8. Поезія вагантів як літературне явище. Специфіка середньовічної креативної літератури.

9. Ренесансність творчості Дж. Бокаччо.

10. Серйозність карнавального в романі й житті Ф. Рабле.

11. Шекспірівське питання в сучасному літературознавстві.

12. Еволюція жанру трагедії у творчості Шекспіра.

13. Своєрідність поетики шекспірівських комедій.

14. Ренесансна література як культурний феномен.

15. Структура античної міфології. Віки і покоління.

16. Специфіка антропоморфізму давньогрецьких богів.

17. Герої та коло їх функцій.

18. Особливості уявлень греків про потойбічний світ і феномен грецької цивілізації у світовій культурі та літературі.

19. Місце античної цивілізації у світовій культурі та літературі.

20. Місце Софокла в грецькій драматургії. Нарис біографії.

21. Катарсис у Софоклових трагедіях. «Едіп-цар».

22. Жінка в античному світі. Феномен особистості Сафо.

23. Матеріалізм ліричного у Сафо.

24. Катулл: доля людини і поета.

25. Одухотворення інтимної лірики у творчості Катулла.

26. Катулл і Сафо та два напрямки в європейській інтимній ліриці.

27. Принцип Августа і загадка Овідія.

28. Поетична систематика міфології в античній літературі.

29. Місце дидактичного жанру у творчості Овідія та мистецтві його епохи.

30. Жанрова належність «Метаморфоз».

31. Фантастика та історичні реалії в «Пісні про Нібелунгів».

32. Естетичні пріоритети автора «Пісні про Нібелунгів».

33. Місце крові в художній системі твору в порівнянні з іншими зразками військово-героїчного епосу.

34. Уявлення автора про ідеального героя і місце подібного персонажа
у світовій літературі.

35. Міська література в контексті літературного процесу Середньовіччя.

36. Алегорія як художній прийом у «Романі про лиса».

37. Співвідношення аксеології лицарської та міської літератури.

38. Життя Данте і громадянська війна у Флоренції.

39. Структура потойбічного світу в баченні Данте.

40. Ієрархія гріхів і «актуалізація» пекла.

41. Середньовічність і ренесансність «Божественної комедії».

42. Потойбічний світ Данте серед інших потойбічних світів.


ІІ. ЛІТЕРАТУРА XVII–XVIII СТ.

(4-й СЕМЕСТР)

ПРОГРАМА ОПРАЦЮВАННЯ КУРСУ

ЗА КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЮ СИСТЕМОЮ

 

  Зміст модулів   Кільк. годин Форми контролю
  усього практ. самост. індивід.
МОДУЛЬ 1
1.1 Синтез різних комедійних жанрів у творчості Мольєра         Співбес.
1.2 Місце «Поетичного мистецтва» Н. Буало в європейській літературі         Співбес.
1.3 Пригодницький прагматизм у творчості Д. Дефо         Літ. диктант, співбес.
1.4 Макабричність і гуманізм світобачення Дж. Свіфта         Літ. диктант, співбес.
Модульний контроль № 1          
  МОДУЛЬ 2
2.1 Аксіологія творчого світогляду Д. Дідро         Співбес.
2.2 Епістолярний жанр в літературі XVIII ст.         Співбес.
2.3 Вольтер як «володар дум» XVIII ст.         Співбес.
2.4 Трагедія Й.-В. Гете «Фауст» як визначне явище світової літератури         Співбес.
Модульний контроль № 2          
                 

Синтез різних комедійних жанрів у творчості Мольєра

1. Життя і творчість драматурга.

2. «Кумедні манірниці» Мольєра – перехід від фарсів до високої комедії.

3. Буфонно-комічні елементи комедії «Тартюф».

4. Поєднання трагічного та комічного в п’єсах «Мізантроп», «Дон Жуан».

5. Звертання до античної спадщини.

 

Місце «Поетичного мистецтва» Н. Буало

В європейській літературі

 

1. Нарис життя і творчості Н. Буало.

2. Теоретичні засади класицизму.

3. Структура «Поетичного мистецтва».

4. Резонанс поеми Н. Буало у французькій та європейській літературі.

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-20; просмотров: 349; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.192.3 (0.028 с.)