Слухання «Футбольного маршу» М. Блантера 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Слухання «Футбольного маршу» М. Блантера



♦ Який характер музики ви відчули? Чи налаштовує він на перемогу?

♦ Як з’являються футболісти на полі: спокійним кроком чи легко вибігають?

Гра «Футбол»

Учитель. Об’єднайтеся у дві групи, послухайте музику ще раз та уявіть себе спортсменами-футболістами, які легко вибігають на поле (біг на місті), та вболівальниками, які вітають спортсменів (плескання пульсу маршу).

Повторне слухання «Футбольного маршу» М. Блантера

Завдання. Учні мають передати словами настрій кожного музичного твору.

М. Блантер «Футбольний марш» Є. Адамцевич «Запорізький марш» П. Чайковський «Марш дерев'яних солдатиків»

Вокально-хорова робота

Учитель. Виконаймо поспівку «Ля-ля-ля» так, немовби сопілочка запрошує до веселого танцю.

Як і будь-який музичний інструмент, сопілка може передавати різні настрої та почуття. Вона може запросити до танцю, а може співати ласкаво, ніжно, немов заколисуючи. Виконайте поспівку так ніжно, як колискову.

Виконання поспівки як колискової

Ви виразно виконали цю поспівку. Я пригадав (*ла) одну історію, що розповів мені знайомий хлопчик. Нещодавно він заколисував свою маленьку сестричку, та й сам заснув. Наснилося йому, що він знайшов музичні інструменти. (Учитель демонструє зображення скрипки, балалайки, барабана.)

♦ Як називаються ці інструменти?

Узяв він скрипку, зіграв на ній і раптом бачить, що під його музику почали танцювати зайчики! У них виявився дуже добрий музичний слух. Про те, що відбулося далі, ви дізнаєтеся, послухавши пісню «Веселий музикант».

Слухання пісні «Веселий музикант» А. Філіпенка

♦ Чи сподобалася вам пісня?

♦ Чому зайці під звуки скрипки та балалайки танцювали, а почувши барабан — розбіглися по кущах?

Мабуть, тому, що скрипка та балалайка мають ніжний та м’який голоси, а барабан прозвучав занадто грубо та голосно, тому зайці злякалися та розбіглися.

Розучування пісні «Веселий музикант» А. Філіпенка, виконання з інсценуванням

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда

♦ Які настрої ми відчули у маршах, що звучали сьогодні на уроці?

♦ Чим різняться ці марші?

Урок № 8. 17.10.

Тема. ПІСНЯ, ТАНЕЦЬ І МАРШ... ЗУСТРІЧАЮТЬСЯ

Мета:

• навчальна: розкрити поняття «танцювальна», «пісенна», «маршова музика», «коло­мийка»; надати учням уявлення про музику як мистецтво, що розповідає про жит­тя людей і навколишній світ мовою звуків; підготувати учнів до уроку узагальнення знань;

• розвивальна: розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові навички, творчі здібності учнів;

• виховна: виховувати музичну культуру та моральні якості учнів (доброту, співчуття, людяність, любов до рідного краю та народних традицій).

Музичний матеріал: Б. Фільц «Коломийка», П. Чайковський «Танець із кубками» з бале­ту «Лебедине озеро», Г. Татарченко «Гей, ви, козаченьки», поспівка «Дзвінка пісень­ка», А. Філіпенко «Веселий музикант».

Наочні посібники: портрети Б. Фільц, П. Чайковського, Г. Татарченка, А. Філіпенка; схема жанрів музики.

Обладнання: ТЗН; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда

* Про яких трьох «китів» музики йшлося на попередніх уроках? Назвіть їх.

♦ Поміркуйте, що в них є спільним, а чим вони різняться. (Розглядання схе­ми на дошці.)

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Сьогодні до нас на урок я запросив (-ла) всіх трьох «китів», але вони почали сперечатися: хто з них найголовніший гість? А щоб вони не свари­лися, спробуємо з’ясувати це і допомогти їм потоваришувати.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Слухання музики

Учитель. Послухайте твір української композиторки Богдани Фільц «Коломийка» та дайте відповідь на запитання.

♦ Яким є настрій цього твору?

Слухання «Коломийки» Б. Фільц

♦ Чи можна під цю пісню танцювати?

♦ Які «кити» потоваришували у цій музиці?

Отже, коломийка — найпоширеніший вид української музики, що поєднує пісню і танець.

Кожна коломийка може бути як приспівкою до танцю, так й існувати незалежно від нього.

А ось ще одна музична зустріч: ми потрапили на балетну виставу «Лебедине озеро», музику до якої створив П. Чайковський за добре відомою казкою.

У замку велике свято. Син принцеси Зіґфрид відзначає своє повноліття. Принц бенкетує в колі своїх друзів. Невтомно трудяться музиканти, під ласкаву мелодію скрипок пари кружляють у вальсі. У глибині алеї з’явилася урочиста процесія. Це — її величність принцеса. Вона оголосила синові, що йому час одружуватися. Завтра на балу, куди з’їдуться найвродливіші й знатні дівчата, Зіґфрид має обрати наречену. Друзі Зіґфрида засмутилися: добігає кінця їхнє веселе й безтурботне життя. Але Зіґфрид попросив їх не засмучуватися. Він наказав принести ще вина і підняв наповнений келих за вірність товаришам юності, за молодість, за дружбу.

Послухайте фрагмент «Танець із кубками» із цього балету та дайте відповідь на запитання.

♦ Які «кити» допомогли створити цей танець?

Слухання «Танець із кубками» з балету «Лебедине озеро» П. Чайковського

Так, ми почули у цьому творі і марш, і танець.

♦ Який характер музики ви почули?

На нас чекає зустріч ще з одним музичним твором — «Гей, ви, козаченьки» Геннадія Татарченка. Послухайте цю пісню та дайте відповідь на запитання.

♦ Які типи музики поєднуються у цьому творі?

Слухання пісні «Гей ви, козаченьки» Г. Татарченка

♦ Чи можна цю пісню назвати маршем? Чому?

Вокально-хорова робота

Розучування поспівки «Дзвінка пісенька» з показом руху мелодії рукою

Продовження роботи над піснею «Веселий музикант» А. Філіпенка. Виконання з інсценуванням (1-й куплет — учні передають пісенність мелодії, імітуючи гру на скрипочці; 2-й куплет — танцювальність, виконуючи «пружинку»;

3-й куплет — маршовість, «граючи на барабані», на останніх словах — біг на місці)

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда

♦ Чи є хтось головний поміж музичних «китів»?

♦ Які музичні твори допомогли потоваришувати нашим «китам»? Учитель. Отже, ми переконалися, що у музиці, як і у житті, злагода

та дружба допомагають змінити життя на краще та знайти друзів.

Учні виходять із класу під музичний супровід (Б. Фільц «Коломийка»).

 

 

Урок № 9. 23.10.

Тема. МУЗИЧНА МОЗАЇКА

Мета:

навчальна: узагальнити вивчений учнями упродовж чверті матеріал; з'ясувати сту­пінь засвоєння та розуміння учнями музики як мистецтва, що розповідає про жит­тя людей і навколишній світ; з'ясувати ступінь усвідомлення учнями особливостей емоційного змісту музики;

розвивальна: розвивати здатність учнів виконувати основні тематичні завдання чверті, уміння орієнтуватися в засобах музичної виразності;

виховна: прищеплювати учням зацікавленість музикою; стимулювати прагнення до перемоги у командній грі; виховувати дружні взаємини в учнівському колективі, здорову конкуренцію.

Музичний матеріал: пісні та музичні твори, прослухані та вивчені протягом І чверті.

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети композиторів, твори яких вивчали впродовж І чверті; паперові «веселі нотки» для заохочення учнів.

Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-19; просмотров: 192; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.135.216.174 (0.012 с.)