Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Методика роботи з навчальною і науковою літературою та Інтернетом у процесі підготовки до практичних занять.Стр 1 из 2Следующая ⇒
Головним джерелом здобуття знань у процесі підготовки до практичних занять є такі джерела: підручник, навчальний посібник, монографія, словник, довідник методичних термінів, збірник наукових праць, чинні навчальні програми з зарубіжної літератури для загальноосвітніх шкіл, методичні часопис, шкільні підручники тощо. Під час вивчення певної проблеми потрібно дотримуватись такого алгоритму: ознайомитися з першоджерелами, прочитати художні тексти з проекцією на завдання практичного заняття, дібрати художні ілюстрації, вивчити матеріал рекомендованих посібників, монографій, критичних статей. Добираючи самостійно науково-методичні джерела, студенту необхідно акцентувати увагу на найновіших публікаціях, уникаючи застарілих, стереотипних уявлень та поглядів. З огляду на специфіку дисципліни «Історія зарубіжної літератури», зумовлену великим обсягом теоретично-методичного матеріалу, студент повинен приділяти належну увагу чинним програмам, підручникам, психологічним основам і загально дидактичним принципам навчання літератури. Опрацьовуючи теоретично-методичні розділи («Організування навчання зарубіжної літератури», «Вивчення літературознавчого матеріалу» тощо), присвячені методиці навчання зарубіжної літератури в загальноосвітніх школах насамперед розкривається значення їх вивчення в конкретному класі, визначається його місце та завдання, а потім розкривається суть методів і прийомів теоретичного та практичного вивчення кожного розділу й підрозділу, певної теми. У процесі самостійного навчання важливо вміти опрацьовувати окремі теми теоретичного курсу «Історія навчання зарубіжної літератури в загальноосвітніх закладах». Під час опрацювання окремих теоретико-методичних тем застосовують такі види записів: складання плану; виписування цитат; записи висновків, складання тез; складання конспекту; написання реферату; рецензування; систематизація зведених оглядів; підготовка зведеного конспекту; складання схем, таблиць; запис власних думок; записи окремих слів із обґрунтуванням їх значення та ін. У самостійній підготовці до практичних занять у сучасних умовах глобалізації науки й освіти важливим є вміння студента активно послуговуватись ресурсами Інтернету, володіти практичними навичками користування різними пошуковими системами. Оскільки Інтернет – це гіперпростір із збереження фактично безмежної кількості інформації, важливим є уміння віднайти в ньому потрібну інформацію. Для цього використовують пошукові служби. Однією з найпопулярніших є пошукова служба Google.
Практичне заняття № 1 Тема: Своєрідність світобачення і його художнього вираження в оповіданні Ф.Кафки «Перетвтілення» План
1. Витоки творчості письменника. Особистість і творчість Ф.Кафки, особливості їхнього взаємозв'язку. 2. "Перевтілення" - програмовий твір Ф. Кафки. 3. Образ Грегора Замзи як гротескний літературний "автопортрет" письменника й символічне уособлення типу "маленької людини" XX ст. 4. Сутність конфлікту Грегора з родиною. 5. Причини трагедії Г. Замзи.
Завдання для підготовчого періоду 1. Поняття про оповідання-міф, гротеск, модернізм. 2. Подумайте, на якій проблемі автор зосередив свою увагу? 3. Складіть ЛС до творів.
Література 1. Чертенко О. Сновидіння генія, що прокинувся (Роздуми про "Перевтілення" Ф. Кафки) // "ЗЛ". - 2001. - № 37 (245). - С. 3-4. 2. Чечетіна Л.. Заглянемо у світ Кафки // Урок-бесіда за новелою "Перевтілення". 11 клас // Всесвітня література та культура. - 2003. - № 10. - С. 28-31. 3. Фактороеич Б. 3., Штейнбук Ф. М., Бойко Л. Я. Кафка "Перевтілення". Матеріали до варіативного вивчення. 11 клас // Всесвітня література. - 1999. - № 7. - С. 45-59. 4. Силкіна В. І. "Заповідав знищити свої рукописи". До вивчення новели Ф. Кафки "Перевтілення". 11 клас // Зарубіжна література. - 2003. - 310. - С. 58-60. 5. Рудакіеська С. В. "Привести світ до чистоти, правди, сталості.." Урок за новелою Ф. Кафки "Перевтілення". 11 клас // Зарубіжна література. - 2000. - № 1. - С. 18-28. 6. Нагорна А. Ю. Вивчення літературного твору у філософському контексті. Урок-евристична бесіда за новелою Ф.Кафки " Перевтілення" // Всесвітня література. - 2005. - № 7. - С. 57-60. 7. Логеин Г. П. Чи ж почують його люди? Новела Ф. Кафки "Перевтілення". 11 клас // Зарубіжна література. - 2003. - № 10. - С. 53-58.
8. ГладишееВ. В. Вивчення літературного твору має бути контекстуальним (Матеріал до такого вивчення оповідання "Перевтілення" Ф. Кафки) // Всесвітня література. - 2003. - № 9. - С. 54-55. 9. Вознюк О. Художній світ Кафки у новелі "Перевтілення" // "ЗЛ". - 2001. - № 11. - С. 2. 10. Вовк Я. Г. Жорстокий світ самотності. Ф. Кафка "Перевтілення". 11 клас // Зарубіжна література. - 1998. - № 4. - С. 28-31. 11. Белей Н. І. "Смерті не знає душа..." Конспект уроку за новелою Ф. Кафки "Перевтілення". 11 клас // Зарубіжна література. - 2003. - 310. - С. 49-53. Практичне заняття № 2 Тема: Перша світова війна та світова культутра. Тема «втраченого покоління» у романі Е. Хемінгуея " Прощавай зброє " План
1. Література " втраченого покоління " і творчість Е. Хемінгуея. 2. Проблематика твору " Прощавай зброє ". 3. Історія кохання Кетрін і Генрі. 4. Образи-лейтмотиви в романі та їх функції. 5. Своєрідність "техніки письма " в творах Хемінгуея. Література. 1. Гиленсо]й БА. Эрнест Хемингуэй, Москва, 1991. 2. Денисова Т.Н. Ернест Хемінгуей. Життя і творчисть, Київ, 1972. 3. Кашкин И.А. Эрнест Хемингуэй. Критико-биографический очерк 4. Лидский Ю.Я. Творчество Эрнеста Хемингуэя, Киев, 1978. 5. Маршалок Н.В. Ернест Хемінгуей, в: Зарубіжна література XX ст./ МЛ.ред.Борецького: Підручник для II кл., Львів, 2000, с.222-227'.
Практичне заняття № 3 Тема: Проблема вибору і її гуманістичне вирішення, тема перестороги в романі Альбера Камю "Чума" План 1. Історія створення роману, тематика та проблематика твору. 2. Жанр, фабула, символічність назви. 3. Система образів у романі: а) лікар Ріє; б) Жан Тарру; в) Раймон Рамбер; г) Жозеф Гран; д) отець Панлю. 4. Антигуманна та аморальна позиція Коттара та старого астматика. 5. Місце роману "Чума" у світовій літературі, його ідейна спорідненість з творами української літератури, з іншими видами мистецтва. Завдання для підготовчого періоду 1. Повторити поняття "есе", "хроніка", "притча", "натуралістична" та "символічна" деталі. 2. Визначити, прокоментувати деталі з символічним навантаженням. 3. Скласти цитатну таблицю для характеристики образів: ГЕРОЇ // ХАРАКТЕРНІ РИСИ // СТАВЛЕННЯ ДО ЧУМИ 4. Добрати заголовки до кожної частини роману, так щоб вони відтворювали обидва плани - реалістичний і символічний. Література
1. Камю А. (Матеріали до вивчення творчості) // Всесвітня література. - 1999. - № 3. - С. 21. 2. Камю А. // Всесвітня література. - 2004. - № 4. - С. 52-55.
3. Волощук Є. Духовні й художні здобутки літератури екзистенціалізму. // Зарубіжна література. - 2000. - № 20 (180). - с. 4. Горідько Ю. Вивчення творчості А. Камю // Зарубіжна література. - 2005. - № 3 (403) - С. 5-16. 5. Лобода О. П. "Єдине, що важливо, - це бути людиною" Урок за романом А. Камю "Чума". 11 кл. // Зарубіжна література. - 2000. - № 1. - С. 13-18. 6. Марченко Ж. "Абсурд життя - це зовсім не кінець, а лише початок" (Ж.-П. Сартр) (за романом А. Камю "Чума") // Зарубіжна література. - 2005. - № 3 (403). - С. 17-20. 7. Нагорна А. Ю. Осягаючи творчу манеру письменника крізь призму його філософських ідей. На матеріалі роману "Чума" А. Камю // Всесвітня література. - 2005. - № 6. - С. 61-64. 8. Попович М. Бунтівливий Камю // Зарубіжна література. - 1998. - № 20 (84).
9. Токманъ Г. А. Камю: діалог письменника і філософа з іншими та із самим собою // Зарубіжна література. - 2001. - № 5 - С. 51-54. Практичне заняття № 4 Тема: ЕПІЧНИЙ ТЕАТР Б.БРЕХТА. КУРАЖ ТА її ДІТИ ". План 1.Теоретичні роздуми Б.Брехта про долю театру у ХХст. Епізація драми. 2.Жанрова, поетична своєрідність драматургії Б.Брехта. 3.Філософська та історична проблематика твору "МАТІНКО КУРАЖ ТА її ДІТИ". 4. Головні образи - персонажі драми. 5. Місце твору "МАТІНКО КУРАЖ…» та спадщині Б.Брехта в світовій драматургії.
ЛІТЕРАТУРА:
2.Моклиця М.В. Модернізм у література. З.Фрадкин И.М. 4.Чирков А.С. Эпическая драма \ проблемы теории и практикиУ. К,1988
Практичне заняття № 5 Тема: Тема митця та мистецтва у новелі Т.Манна «Смерть у Венеції» План 1.Т.Манн – видатний німецький письменник 20 століття 2. «Смерть у Венеції» - історія написання, тематика, композиція. 3.Характеристика образу Густава фон Ашенбаха. 4.Образ 14-річного Тадзьо – уособлення краси. 5.Ставлення автора до свого героя, до бездуховного мистецтва. Завдання для підготовчого періоду 1.Поясніть алегоричність назви новели 2.Окресліть конфлікт новели та діалектику переживань героя. 3.Порівняйте пейзажі у новелі, спробуйте визначити їх роль і тип: психологічний, пейзаж-символ, пейзаж-враження,пейзаж потік-свідомості. Література. Література
1. Штейн бук Ф. М. Тексти, які нас обирають (Роздуми щодо вивчення новели "Смерть у Венеції" Т. Манна) 11 клас // Всесвітня література. - 1999. - № 12. - С. 29-37. 2. Силкіна В. І. Прочитання новели Т. Манна "Смерть у Венеції" через зіставлення з міфом про Нарциса // Всесвітня література. - 1999. - № 12. - С. 39. 3. Затонский Д. Волшебные горы Томаса Манна // Литературное обозрение. - 1975. - № 6. 4. Мігальчінська В. М. Музика таланту Т. Манна // ЗЛ. - 2002. - № 11. - С. 61-62. 5. Силкіна В. Л. Тричі покараний (оповідання Т. Манна "Смерть у Венеції") // Всесвітня література та культура. - 2002. - № 10. - С. 52-53. 6. Сучков Б. Лики времени. - М., 1969. 7. Федоров А. А. Томас Манн. Время шедевров. - М., 1981. 8. Ященко С. Велич Томаса Манна. // Всесвіт - 1992. - № 5-6. 9. Данюк Л. Пошуки виходу з кризи гуманізму. Т. Манн. Життєвий і творчий шлях письменника, 11 клас // "ЗЛ". - 2005. - № 45. - С. 3-6.
Практичне заняття № 6
|
||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-09-13; просмотров: 285; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.129.11.20 (0.029 с.) |