Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Определите, правильно ли данные утверждения отражают суть текста. (Are they true or false?) ⇐ ПредыдущаяСтр 3 из 3
q Six people play a musical instrument. q Eighteen people think that listening to music is exciting. q Ten people think that playing the violin is difficult. q Six people don't play a musical instrument. q Ten people practise their musical instrument 0-3 hours a week. q Four people are fond of playing the violin. q Two people like going to pop concerts and six people like going to jazz concerts. q Two people dislike listening to music.
Заполните статью недостающей информацией из таблицы. The survey above shows the response of twenty people to a questionnaire about sport. Interestingly, five people of the twenty ____________________ but _____________ do. Five people think that playing sport is _______________. Seventeen people __________________ sport but ____________________ don't. Out of these, twelve people think that sport is __________________ and ____________ people think that is interesting. Three people say that they ____________________________ tennis, six __________________________ and six ______________________. Eleven people say they __________________________ because it is ________________ and nine say they _______________________ because it is ______________________. These results suggest that as a nation we are quite sporty.
Make a survey about likes and dislikes of your classmates. You may ask about music, computers, sports, everyday activities, ways of holiday-making, etc. Present the results of your survey to the class. Итоговое задание (Units 1-4). Составьте рассказ (устно или письменно) о вашем друге, или родственнике, или человеке, который вам нравится (не нравится) по предложенному плану. Make a story about your best friend or relative or a person you like / dislike. Speak about: 1. His/her age and appearance. 2. His/her personal qualities (both positive and negative). 3. What he/she likes or dislikes doing. 4. Why you are friends / why you are not friends.
Модуль 1. Учебная единица 2. Unit 5. Places to live. City / Town, Neighbourhood.
1. а) Прочитайте текст о районе, в котором живет Эмми Смит, и выполните задания. Обратите внимание на использование конструкции “there + is / are” и предлогов места.
Amy Smith’s neighbourhood Amy’s block of flats is in the centre of town. Amy is very happy there because the building is in a very convenient place. Across from it, there’s a bank, a post office, and a restaurant. Next to the building, there’s a pharmacy and a fitness club. Around the corner from the building, there are 2 supermarkets. There’s a lot of noise near Amy’s block of flats. There are a lot of cars and people in the street all day and all night. However, Amy isn’t very upset about the noise in her neighbourhood. Her block of flats is in the centre of town. It’s a very busy place, but it’s a convenient place to live. Besides, her windows face the yard! б) Определите, правильно ли данные утверждения отражают суть текста. (Are the statements true or false?) a) Amy’s block of flats is in a good place. b) There’s a pharmacy around the corner from the building. c) There are three supermarkets in her neighbourhood. d) There are a lot of cars in the street. e) The centre of town is very noisy. в) Ответьте на вопросы по содержанию текста. Answer the questions. a) Where’s Amy’s block of flats? Is it in a suburb? b) What’s across from the building? c) Is there a fitness club behind the building? d) Why is there so much noise near Amy’s block of flats? e) Why is Amy happy there? 2. а) Перед вами схема пересечения двух улиц – Summer Avenue и Winter Street.
б) В таблице приведены данные о расположении различных зданий. Используя эту информацию, определите, где какое здание находится.
в) Используя заполненную схему, ответьте на вопросы: 1) Is the drugstore on the southwest or southeast corner of Summer Ave. and Winter St.? 2) Where is the library? 3) What is between the beauty salon and the Mexican restaurant? 4) Where is the laundromat? 5) What’s next to the doctor’s office? 6) Where is the grocery store? 7) What’s next to the post office? 8) What’s around the corner from the movie theater? 9) Is the library north or south of the fire station? 10) What’s across the street from the laundromat? 11) What’s down the street from the library? 12) Where is the hospital? 13) What’s next to the Thai restaurant? 14) Where is the school? 15) What’s next to the bowling alley?
3. Нарисуйте приблизительную схему района, где вы живете. Расспросите однокурсника о районе, в котором он живет, используя его схему. Ответьте на его вопросы о вашем районе с помощью вашей схемы. Образец: -- Is there a restaurant in your neighbourhood? – No, there isn’t. -- Is there a cafeteria in your neighbourhood? – Yes, there is. -- Where is it? – It’s in Central Street, across from the bank.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-09-05; просмотров: 445; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.27.232 (0.01 с.) |